Had dat zin? Dan zouden ze de voorverkoop zijn gestart zonder headliners, met misschien een Interpol of een Christine & the Queens als grote naam die al wel bekend was, net als een deel van de undercard. Had dat meer kaartverkoop opgeleverd? Bovendien: LL en DTRH verkochten direct uit, en zouden dat ook hebben gedaan als BKS wel een Bon Iver, Blur of Ben Howard had geboekt.En toch blijf ik er bij dat ze ondanks geen headliners nog altijd kaarten hebben kunnen verkopen als ze eerder gestart waren met de verkoop.
De gemiddelde festivalganger gaat met de huidige festivalprijzen gewoon niet meer dan 1 hooguit 2 festivals per seizoen. Alle concurrenten hadden al kaarten in de verkoop, en dat zijn op dat moment gewoon alle verloren kansen lijkt me.
Een maand geleden hadden ze bovendien een ander pakket aan headliners in beeld. Als ze toen hadden geweten dat ze bij Oscar en zijn wolf uit zouden komen hadden ze misschien een andere afweging gemaakt.
Als ik het zo hoor is er bij de start van de boeking op een aantal headliners ingezet die stuk voor stuk zijn afgevallen. En hebben in die periode de typische BKS-headliners die wel in de buurt waren andere afwegingen gemaakt. TWOD als sub naar Pinkpop, Phoenix als sub naar DTRH, Blur met een exclusiviteitsclausule naar Primavera Porto en Bon Iver in Denemarken en Zweden. Als vervolgens je opties wegvallen kom je bij Oscar en Chemical Brothers uit. Waarbij die laatste overigens best een prima headliner is, maar geen logische match met BKS.