Best Kept Secret 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
Dan wel ja maar als je een weekendticket hebt kijk je daar denk ik anders naar. Ik zie zelden alle headliners.

Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld ALT-J gemist en DIIIV gekeken en dat was het geld meer dan waard.
Nee, maar heb het over @fred alweer.. , die lijkt te zeggen dat hij een dagticket zou overwegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Heb toch vernomen dat start ticketverkoop beetje tegenslaat. Niet dramatisch maar er was stiekem op meer gehoopt. Maar het is nog vroeg en met de dagkaarten erbij kan er veel veranderen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Heb toch vernomen dat start ticketverkoop beetje tegenslaat. Niet dramatisch maar er was stiekem op meer gehoopt. Maar het is nog vroeg en met de dagkaarten erbij kan er veel veranderen.
Daar sta ik ook niet van te kijken om eerlijk te zijn. Maar wel bizar hoe groot het verschil met DTRH is op dat gebied. Toch de line-up, marketing, locatie, sfeer?? Waarschijnlijk van alles een beetje.

En niet om een discussie te starten. Maar ik denk dat Aphex Twin en Chemical Brothers niet de fanbase hebben om een volle ZiggoDome te doen? O&TW vast wel. Maar als je daar fan van bent dan ligt denk Werchter met die namen sneller in je straatje dan BKS.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Daar sta ik ook niet van te kijken om eerlijk te zijn. Maar wel bizar hoe groot het verschil met DTRH is op dat gebied. Toch de line-up, marketing, locatie, sfeer?? Waarschijnlijk van alles een beetje.
Nou, ze zijn met de lineup dit jaar goed bezig de fanbase te vervreemden. Zowel de headliners als subheadliners zijn niet boeiend voor de 'typische' BKS-ganger die in het verleden is komen opdraven voor Arctic Monkeys, The Strokes, Arcade Fire, etc.

In plaats daarvan lijken ze meer de reguliere festivalganger aan te moeten spreken maar die heeft geen binding met het festival. En al die namen kun je zo vaak zien, hoef je niet voor naar BKS per se (Oscar en de Wolf, Goldband, Chemical Brothers, The 1975).

Wij kunnen hier best concluderen dat de undercard nog prima en wel typisch BKS is, maar de meeste kaarten schuif je nu eenmaal met de headliners en subheadliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
155
106
Hoop stiekem best wel dat Belle & Sebastian bij de 2e portie namen zit. Als al de headliners al last minute geregeld kunnen worden waarom niet zou ik zeggen. Lijkt ook alsof het van hun kant een late beslissing is om naar het Europese vaste land (lees België) te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
Nou, ze zijn met de lineup dit jaar goed bezig de fanbase te vervreemden. Zowel de headliners als subheadliners zijn niet boeiend voor de 'typische' BKS-ganger die in het verleden is komen opdraven voor Arctic Monkeys, The Strokes, Arcade Fire, etc.
Het is duidelijk dat die headliners geen bewuste keuze waren, maar een plan C. Als het had gekund, dan hadden die ‘typische BKS-headliners’ er wel gestaan.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Nou, ze zijn met de lineup dit jaar goed bezig de fanbase te vervreemden. Zowel de headliners als subheadliners zijn niet boeiend voor de 'typische' BKS-ganger die in het verleden is komen opdraven voor Arctic Monkeys, The Strokes, Arcade Fire, etc.

In plaats daarvan lijken ze meer de reguliere festivalganger aan te moeten spreken maar die heeft geen binding met het festival. En al die namen kun je zo vaak zien, hoef je niet voor naar BKS per se (Oscar en de Wolf, Goldband, Chemical Brothers, The 1975).

Wij kunnen hier best concluderen dat de undercard nog prima en wel typisch BKS is, maar de meeste kaarten schuif je nu eenmaal met de headliners en subheadliners.
Klopt helemaal. Hopelijk doen ze dit volgende jaar anders.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Het is duidelijk dat die headliners geen bewuste keuze waren, maar een plan C. Als het had gekund, dan hadden die ‘typische BKS-headliners’ er wel gestaan.
Vraag me nog steeds af waar het is misgelopen met Ben Howard. Zijn tour begint een weekje later.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
O&TW vast wel. Maar als je daar fan van bent dan ligt denk Werchter met die namen sneller in je straatje dan BKS.
Ook wel grappig dat uitgerekend RW zoveel BKS-achtige namen heeft dit jaar. Sigur Ros, Rosalia, Ben Howard, Spoon, Interpol, Anna Calvi, Fever Rey, Iggy Pop, Squid, Röyksopp, Gabriels, Slowthai, Pup, Dope Lemon, Warhaus, The Haunted Youth, Amenra, Puscifer,... En dan nog eens Oscar, The 1975 en Christine die nu al op BKS staan. (En de 3 DTRH headliners)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Het is duidelijk dat die headliners geen bewuste keuze waren, maar een plan C. Als het had gekund, dan hadden die ‘typische BKS-headliners’ er wel gestaan.
En toch blijf ik er bij dat ze ondanks geen headliners nog altijd kaarten hebben kunnen verkopen als ze eerder gestart waren met de verkoop.

De gemiddelde festivalganger gaat met de huidige festivalprijzen gewoon niet meer dan 1 hooguit 2 festivals per seizoen. Alle concurrenten hadden al kaarten in de verkoop, en dat zijn op dat moment gewoon alle verloren kansen lijkt me.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
En toch blijf ik er bij dat ze ondanks geen headliners nog altijd kaarten hebben kunnen verkopen als ze eerder gestart waren met de verkoop.

De gemiddelde festivalganger gaat met de huidige festivalprijzen gewoon niet meer dan 1 hooguit 2 festivals per seizoen. Alle concurrenten hadden al kaarten in de verkoop, en dat zijn op dat moment gewoon alle verloren kansen lijkt me.
100% eens. Dit hier ook eerder aangehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Het is krap, maar Xiu Xiu heeft nog een gaatje vrij in hun tourschema. Lijkt me een leuke aanvulling.
Zou een fijne aanvulling zijn, maar ik zie ze toch niet snel vanuit de UK nog even snel naar Nederland oversteken om daarna naar Oezbekistan te vliegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken