Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Jarvis Cocker komt op 1 mei voor het eerst sinds 11 jaar met een nieuw album (Beyond the Pale) en de eerste single is afgelopen week al uitgekomen. Lekkere track, erg benieuwd naar het album. Hoop heel hard op een mooie plek in TWO voor hem.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=75wFi5IizQc[/video]
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Titus Andronicus zit op Twitter iets te teasen over de 10e verjaardag van hun album The Monitor. Eerder in dit topic hoopte ik op een show waar ze dat meesterwerk van een album integraal spelen, en dat lijkt nu een mogelijkheid te zijn. Mits ze naar Europa komen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Titus Andronicus zit op Twitter iets te teasen over de 10e verjaardag van hun album The Monitor. Eerder in dit topic hoopte ik op een show waar ze dat meesterwerk van een album integraal spelen, en dat lijkt nu een mogelijkheid te zijn. Mits ze naar Europa komen.
Maar ze hebben nog helemaal niet met het nieuwe album getourd buiten de VS. En op BKS zullen ze geen slot krijgen dat lang genoeg is om het album integraal te spelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Zag hier recentelijk nog de naam Explosions In The Sky als wens ergens tegenkomen? Daar kan een streep doorheen. Staan exclusief op het Portugeese Paredes De Coura.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Zag hier recentelijk nog de naam Explosions In The Sky als wens ergens tegenkomen? Daar kan een streep doorheen. Staan exclusief op het Portugeese Paredes De Coura.

Die staan al in TivoliVredenburg (grote zaal), dus is niet zo waarschijnlijk. Wel jammer van Yo La Tengo.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
https://www.nu.nl/dieren/6036941/eerste-eikenprocessierupsen-kruipen-waarschijnlijk-begin-april-uit-ei.html

Dat ik die jongens en meisjes ooit nog eens zou gaan missen...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Het KAN altijd doorgaan, het is alleen dat we zo spastisch aan het panieken zijn om deze hele toestand. Maar de annulaties van verschillende optredens sijpelen inmiddels binnen inderdaad, das een feit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Het KAN altijd doorgaan, het is alleen dat we zo spastisch aan het panieken zijn om deze hele toestand. Maar de annulaties van verschillende optredens sijpelen inmiddels binnen inderdaad, das een feit.

Maar rustig afwachten - ik vermoed eigenlijk dat het voor BKS en Pinkpop een dubbeltje op zijn kant zal worden. Zo te zien worden er nog steeds concerten en lineups bevestigd voor juni. Bericht gisteren van Chinese deskundigen was dat de pandemie in juni opgelost zou moeten zijn. Maar tegelijkertijd blijft het afhankelijk van zoveel factoren (voor BKS zeker ook of Primavera doorgang vindt, maar bijvoorbeeld ook de ontwikkelingen in de VS).

Eerst maar eens zorgen dat we hier in Nederland de epidemie onder controle krijgen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Sideways (n hetzelfde weekend als BKS en deelt ook flink wat namen) heeft ook een statement afgegeven over corona.
Sideways gaat voorlopig gewoon door volgens planning (restricties in Finland lopen vooralsnog tot 31/5) en er zijn nog geen signalen van artiesten die zouden willen annuleren.

The Finnish health authorities have enforced bans on events with more than 500 visitors due to the continuous spread of Covid-19.
The guidance given today does not extend until the start of Sideways, so currently all festival arrangements are proceeding normally for the time being. Based on this information, Sideways 2020 will be organized as planned.
In case Sideways will be cancelled, our guests are of course entitled to a complete refund for the ticket price.
Please note that we have not received any message from Sideways artists that they would be planning of canceling their performances.
We will inform about the possible updates on Sideways' website and our social media channels.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Northside (week voor BKS) komt met een soortgelijk bericht als Sideways. Gaan vooralsnog door met de voorbereidingen (festival is over 11 weken), maar volgen ontwikkelingen op de voet en zijn voortdurend in gesprek met autoriteiten.
Ik neem aan dat als BKS, Pinkpop of DTRH met een bericht komen het een soortgelijk bericht zal worden. Ontwikkelingen vandaag geven echter weinig hoop...
 

justin1617899908

Playlistbediener
8 dec 2019
41
0
Ik zie net in Tilburg een vol spoorpark met mensen picknicken, voetballen etc alsof het een normale lente dag is. Als het er nu zo aan toe gaat geeft me dat toch wel een beetje hoop voor BKS in Juni maar als ik naar de berichtgeving kijk ga ik er al van uit dat het wordt gecanceld
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Ik zie net in Tilburg een vol spoorpark met mensen picknicken, voetballen etc alsof het een normale lente dag is. Als het er nu zo aan toe gaat geeft me dat toch wel een beetje hoop voor BKS in Juni maar als ik naar de berichtgeving kijk ga ik er al van uit dat het wordt gecanceld
Tuurlijk gaat het er zo nu aan toe, de mensen zijn nog naief als er geen gevallen in hun buurt is. Maar dit is gewoon een slecht plan. Europa zou beter volledig in lockdown gaan om zo de besmettingen in te kunnen dijken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Geen Glastonbury, ik ga er maar vanuit dat alle vroege festivals niet doorgaan.

... en de festivals in augustus hebben dan ook nog in het algemeen extreem matige lineups.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Ik denk dat het wel zeker is dat BKS niet doorgaat als Glastonbury ook gecanceld wordt. Dan is de vraag gewoon of het verplaatst wordt naar september of dat ze gewoon dit jaar overslaan, en of ze dat tweede financieel aankunnen. Toch jammer, de lineup is geweldig.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Ik heb nog hoop dat het ze lukt om te verzetten na de zomer. Wellicht dat RW en Primavera hier ook mee bezig zijn.

Primavera zou daarmee bezig zijn. Voor BKS lijkt mij dit echter erg lastig vanwege Beekse Bergen. Voor de drie festivals die daar worden gehouden is 3 weekends het terrein (incl. camping en verhuur huisjes) vrijgehouden. Dat betekent dat er in andere weekends gewoon huisjes verhuurd zijn aan gezinnen. Het is dus maar de vraag of het terrein beschikbaar is aan het eind van de zomer.

Overigens is situatie Glastonbury natuurlijk wel een wat andere. Die moesten nu een besluit nemen vanwege de betalingen en hebben een lange aanloop naar de opbouw. Nederlandse festivals zullen (ook met oog op verzerkeringen e.a.) daar langer mee wachten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Martijn wrote:
Geen Glastonbury, ik ga er maar vanuit dat alle vroege festivals niet doorgaan.

… en de festivals in augustus hebben dan ook nog in het algemeen extreem matige lineups.

Over welke festivals in augustus heb je het? Vooralsnog is alleen de lineup van Lowlands bekend en die is aardig sterk. Pukkelpop is nog niets van bekend toch?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Denkt er nu werkelijk nog iemand dat er begin juni een bijeenkomst gehouden kan worden waar 25.000 mensen bij elkaar komen? Nee, deze ellende gaat tot diep in dit jaar voor afgelaste evenementen zorgen. Het zou al heel wat zijn als de huidige maatregelen tegen juni wat versoepeld zouden kunnen worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken