Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Dat gezegd hebbende: Misschien is het wel heel fijn voor BKS dat DTRH doorgegroeid is naar de 35000 bezoekers. Omdat BKS dan acts op headline positie kan zetten waar DTRH nee voor de headline positie verkoopt tegen dezelfde artiest.
 

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
32
45
De website lijkt wel gehackt. Of zouden ze hem soms zelf uit de lucht gehaald hebben om gelijk te reageren op het Lowlands geweld?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dat gezegd hebbende: Misschien is het wel heel fijn voor BKS dat DTRH doorgegroeid is naar de 35000 bezoekers. Omdat BKS dan acts op headline positie kan zetten waar DTRH nee voor de headline positie verkoopt tegen dezelfde artiest.

Maar dan zie ik toch liever iets anders dan Katy Perry zonder lichtshow. En die 10.000 man extra is (kaartjes en consumpties meegerekend) toch snel zo'n € 2,5 mln extra inkomsten waarvan een groot deel richting het programma gaat. Dat levert je Nick Cave, David Byrne of Thom Yorke (of misschien zelfs wel the Strokes) op. Dat zijn de namen waarvoor de meesten van ons toch komen. Natuurlijk is het ontdekken een intrgeaal onderdeel, maar het zijn de grote(re) namen aan de bovenkant van het (de?) affiche waarvoor de mensen komen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Spencer Krug (zanger van Wolf Parade) staat de dag na BKS in Paradiso Noord, ben hard aan het duimen dat hij de zondag eerst nog even stopt in de Beekse Bergen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dirk wrote:
Dat gezegd hebbende: Misschien is het wel heel fijn voor BKS dat DTRH doorgegroeid is naar de 35000 bezoekers. Omdat BKS dan acts op headline positie kan zetten waar DTRH nee voor de headline positie verkoopt tegen dezelfde artiest.

Maar dan zie ik toch liever iets anders dan Katy Perry zonder lichtshow. En die 10.000 man extra is (kaartjes en consumpties meegerekend) toch snel zo’n € 2,5 mln extra inkomsten waarvan een groot deel richting het programma gaat. Dat levert je Nick Cave, David Byrne of Thom Yorke (of misschien zelfs wel the Strokes) op. Dat zijn de namen waarvoor de meesten van ons toch komen. Natuurlijk is het ontdekken een intrgeaal onderdeel, maar het zijn de grote(re) namen aan de bovenkant van het (de?) affiche waarvoor de mensen komen.

Een deel ervan wel ja. Al denk ik dat BKS wel het festival is waar relatief gezien veel mensen voor het programma in de breedte komt. Ik in elk geval wel.De headliners bepalen wel of er 18.000 of 25.000 komen, dat zagen we vanaf 2016 toen het festival met Editors, Radiohead, Arcade Fire en Arctic Monkeys doorgroeide naar die 25.000. Dit jaar lijken de headliners wat kleiner al is Bon Iver groter dan sommigen denken. We gaan zien wat het wordt dit jaar. Voor mij is het tot dusver dik in orde. Mijn headliner kan namelijk makkelijk die in de Casbah, Two of Five zijn.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ja, geen Courtney, geen the Streets en geen IDLES. Geen idee meer wat er dan nog aan naam bij zal komen in het middensegment. Misschien is dit het gewoon en komen er alleen nog kleinere namen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
First Aid Kit, Tallest Man on Earth, Beach House, Spritualized, Anna Calvi.
Zo maar paar namen uit middensegment die nog nergens in NL geboekt zijn en een avond vrij hebben dat weekend.
Kali Uchis ook trouwens.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Earl Sweatshirt, Danny Brown, FKA Twigs.
Kortom zat namen. Die ik geen van allen verwach5 overigens, maar zijn er in principe wel. Wie weet wat ze er nog uitpikken.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Ja, geen Courtney, geen the Streets en geen IDLES. Geen idee meer wat er dan nog aan naam bij zal komen in het middensegment. Misschien is dit het gewoon en komen er alleen nog kleinere namen.

Er zal vast nog wel een verassende naam komen, maar verder moet je vermoedelijk denken aan de bekendere indie namen uit de Benelux zoals Balthazar en Thomas Azier.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dillinger wrote:
Ja, geen Courtney, geen the Streets en geen IDLES. Geen idee meer wat er dan nog aan naam bij zal komen in het middensegment. Misschien is dit het gewoon en komen er alleen nog kleinere namen.

Er zal vast nog wel een verassende naam komen, maar verder moet je vermoedelijk denken aan de bekendere indie namen uit de Benelux zoals Balthazar en Thomas Azier.

Azier staat toch al op LL?
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Dat klopt, maar Nederlandse artiesten zijn vaak toch wat minder exclusief voor de festivals, dus zou me zeker niet verbazen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De laatste jaren stonden artiesten als Moss en Johan, en ook Thomas Aziet zelfs, toch ook maar op één groot NL festival?
 

kiwi

Playlistbediener
6 nov 2018
24
0
TOY zou ook leuk zijn, maar staan in Februari nog in Paradiso en hebben volgens mij voor na maart nog geen plannen bekend gemaakt.

In de categorie Nederlands wellicht Scram C Baby?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Maar dan zie ik toch liever iets anders dan Katy Perry zonder lichtshow. .....€ 2,5 mln extra inkomsten .....Nick Cave, David Byrne of Thom Yorke .....Dat zijn de namen waarvoor de meesten van ons toch komen. ......grote(re) namen waarvoor de mensen komen.
Sorry, ik snap niet wat je bedoelt: Katy Perry, waar haal je dat vandaan ? Misschien snap je mi ook niet: Wat ik bedoelde is dat het het misschien Christine & the Queens over de streep heeft getrokken om headliner te zijn bij BKS in plaats sub bij DTRH ondanks de miljoenen die DTRH extra verdient.
Nick Cave en David Byrne hoef ik trouwens allemaal niet te zien. En met mij heel veel mensen. ik denk dat je te veel aanneemt.
Mijn headliner, zoals al eerder gezegd door iemand anders ook, speelt waarschijnlijk op zaterdag op de FIVE.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Obstacle 1 wrote:

Martijn wrote:

Jelle wrote:
Zou dat festival hier in Groningen dan nog met The Strokes EN The Cure komen?

Waarschijnlijk niet, natuurlijk, maar het zou wel lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.


The Strokes doen Nederland gewoon überhaupt niet aan komende zomer.


Dat zou wel weer diep triest zijn aangezien ze dan volgens mij al meer dan 15 jaar niet in Nederland zijn geweest…

Nou hebben ze ook al 15 jaar niks meer gedaan wat de moeite van het vermelden waard is dus dat lijkt mij verder prima.

Enigzins eens, maar het blijft een legendarische band en het zou een heel speciaal optreden zijn in Nederland na zo'n lange tijd
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
selurxela wrote:

Obstacle 1 wrote:

Martijn wrote:

Jelle wrote:
Zou dat festival hier in Groningen dan nog met The Strokes EN The Cure komen?

Waarschijnlijk niet, natuurlijk, maar het zou wel lachen zijn als alle grote gevestigde festivals er allemaal naast grijpen terwijl een onbekend nieuw festival er ineens mee van door gaat.


The Strokes doen Nederland gewoon überhaupt niet aan komende zomer.


Dat zou wel weer diep triest zijn aangezien ze dan volgens mij al meer dan 15 jaar niet in Nederland zijn geweest…


Nou hebben ze ook al 15 jaar niks meer gedaan wat de moeite van het vermelden waard is dus dat lijkt mij verder prima.


Goh... Oké hun debuut was legendarisch goed, maar ook moeilijk om zoiets te overtreffen natuurlijk.

- First impressions Of Earth (14 jaar geleden) is echt nog heel sterk Heart In A Cage en You Onliy Live Once zijn hoogstwaarschijnlijk zelfs mijn 2 favoriete Strokes nummers.
- Angles (8 jaar geleden) is een wat braver softer album geworden maar is zeker nog altijd niet slecht, staan ook echt wel heel sterke nummers op Machu Picchu, Under Cover, Taken For A Fool,... .
- Comedown Machine (6 jaar geleden). Trekt de trend van Angles verder en is nog softer/dansbaarder. Inderdaad wel hun minste tot nu toe.
- Future Present Past (EP): 3 jaar geleden. Heeft gewoon 3 nummers die geen wereldhits zijn maar echt ook niet slecht hoor, in ieder geval terug wat beter als de voorganger.


Zeggen dat die 15 jaar niet relevant geweest zijn, komt voor mij een beetje over als zeggen dat White Stripes niets goed hebben buiten Seven Nation Army of naar een optreden gaan van Rage Against The Machine en vertrekken na Killing In The Name Of...)

Zo vind ik het toch. Als ze anderzijds hetzelfde bleven doen als Is This It dan ging er weer geklaag op komen dat ze steeds hetzelfde "formuletje" gebruiken.
En live is het nog altijd retestrak als je even de tijd neemt om door Youtube te gaan.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ik denk dat het argument dat The Strokes niet relevant genoeg meer is niet echt opgaat als Kraftwerk staat te headlinen...
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Goh… Oké hun debuut was legendarisch goed, maar ook moeilijk om zoiets te overtreffen natuurlijk.

– First impressions Of Earth (14 jaar geleden) is echt nog heel sterk Heart In A Cage en You Onliy Live Once zijn hoogstwaarschijnlijk zelfs mijn 2 favoriete Strokes nummers.
– Angles (8 jaar geleden) is een wat braver softer album geworden maar is zeker nog altijd niet slecht, staan ook echt wel heel sterke nummers op Machu Picchu, Under Cover, Taken For A Fool,… .
– Comedown Machine (6 jaar geleden). Trekt de trend van Angles verder en is nog softer/dansbaarder. Inderdaad wel hun minste tot nu toe.
– Future Present Past (EP): 3 jaar geleden. Heeft gewoon 3 nummers die geen wereldhits zijn maar echt ook niet slecht hoor, in ieder geval terug wat beter als de voorganger.

Zeggen dat die 15 jaar niet relevant geweest zijn, komt voor mij een beetje over als zeggen dat White Stripes niets goed hebben buiten Seven Nation Army of naar een optreden gaan van Rage Against The Machine en vertrekken na Killing In The Name Of…)

Zo vind ik het toch. Als ze anderzijds hetzelfde bleven doen als Is This It dan ging er weer geklaag op komen dat ze steeds hetzelfde “formuletje” gebruiken.
En live is het nog altijd retestrak als je even de tijd neemt om door Youtube te gaan.

Dit inderdaad. Het debuut hebben ze niet meer weten te overtreffen misschien, maar nog steeds heeft ieder album wel zijn sterke momenten. En live zijn ze nog steeds strak inderdaad, volgens mij krijgen de meeste shows (o.a. Primavera) nog steeds goede recensies
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken