Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Maifeld Derby komt nu ook met 1/3 van de lineup. Deelden voorheen veel namen met BKS (maar toen zaten zij ook nog in hetzelfde weekend).
Redelijk wat kanshebbers voor BKS. O.a. the Streets (daar als headliner), Parcels, Teenage Fanclub, Steven Malkmus en Twilight Sad.

http://www.maifeld-derby.de
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Zit nu goed mijn best te doen om Kraftwerk wat beter te leren kennen. Ik vind het oprecht wel vet hoor.. en ik ga me ondanks de hoofdpijn toch gewoon wagen aan de 3D bril, denk dat het wel een must is. Maar gaan ze live nog wat andere kanten op? Of is dat goed te vergelijken met ze op plaat?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Muzikaal gezien is live niet het goede woord bij Kraftwerk want volgens mij (is mijn observatie mocht ik het verkeerd hebben hoor ik dat graag) wordt er niet veel live gespeeld op wat accenten en wat zang na. De nummers klinken live wel wat voller. Ze zijn heel erg bezig met geluidsbeleving en de totalaalervaring in combinatie met visuals. Heel vet!
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Bergenfest in Noorwegen kwam vanmorgen met The Tallest Men On Earth, Kurt Vile & The Violaters, John Grant en Julia Holter.

Mogen alle 3 naast, Kurt Vile door komen van mij.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Bergenfest in Noorwegen kwam vanmorgen met The Tallest Men On Earth, Kurt Vile & The Violaters, John Grant en Julia Holter.

Mogen alle 3 naast, Kurt Vile door komen van mij.

Tallest Man en John Grant staan ook op de 'Bon Iver'-dag van All Points East. Julia Holter op Primavera.
Ik verwacht dat we deze namen al wel met potlood kunnen opschrijven (net als bijv. Snail Mail, Julien Baker, First Aid Kit, Idles, die hetzelfde weekend ook op APE staan).
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
465
Heeft Anna Von Hausswolff eigenlijk al concerten of een tour aangekondigd? Die zou ik ook graag wel zien. Heeft ook stilletjes één van de beste albums van het jaar gedropt als je het mij vraagt.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Heeft Anna Von Hausswolff eigenlijk al concerten of een tour aangekondigd? Die zou ik ook graag wel zien. Heeft ook stilletjes één van de beste albums van het jaar gedropt als je het mij vraagt.

Zeker een interessante naam en lijkt me echt BKS materiaal, in de THREE ofzo. Ze heeft wel wat aangekondigd voor januari en februari, maar niet heel uitgebreid als je het mij vraagt.

En terwijl ik nu ga zoeken zie ik dat ze aangekondigd zou zijn voor Roadburn festival in Tilburg in april. Iets wat altijd onder mijn radar gaat, is daar ooit overlap? Dit jaar deed ze een voorzichtige festivaltour en stond in Het Paard en Bitterzoet.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.969
2.717
Jelle wrote:
Heeft Anna Von Hausswolff eigenlijk al concerten of een tour aangekondigd? Die zou ik ook graag wel zien. Heeft ook stilletjes één van de beste albums van het jaar gedropt als je het mij vraagt.

Zeker een interessante naam en lijkt me echt BKS materiaal, in de THREE ofzo. Ze heeft wel wat aangekondigd voor januari en februari, maar niet heel uitgebreid als je het mij vraagt.

En terwijl ik nu ga zoeken zie ik dat ze aangekondigd zou zijn voor Roadburn festival in Tilburg in april. Iets wat altijd onder mijn radar gaat, is daar ooit overlap? Dit jaar deed ze een voorzichtige festivaltour en stond in Het Paard en Bitterzoet.

Uit mijn hoofd kan ik er één bedenken. Zeal & Ardor stond in 2017 eerst op Roadburn en later op BKS. Er zullen vast nog meer gevallen zijn, maar die weet ik niet zo te bedenken. Kikagaku Moyo stond in 2017 op BKS en in 2018 met twee sets op Roadburn. Zou het zeker een mooie naam vinden voor BKS, hoewel ik haar waarschijnlijk op Roadburn ook mee ga pakken.

Andere Roadburn namen van dit jaar die ik op BKS vind passen zijn Have a Nice Life (maar die twee sets op Roadburn, hun eerste ooit in Europa, zullen wel uniek zijn). Daughters zou een prachtige naam zijn, al is dat misschien iets te heftig voor BKS en ze zullen na Roadburn waarschijnlijk een tijd niet meer terug komen naar Europa nadat ze eerder al 10 jaar wegbleven. Verder misschien nog Marissa Nadler, Loop, Bliss Signal en Rakta.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
... buiten sneeuwt het maar ik zie dit wel voor me in Hilvarenbeek, cocktail on the side, voetjes in het water, 30 graden : https://youtu.be/CRf_UbAj-0A (Feng Suave)
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
445
213
Bloc Party tourt in juni 2019 wederom hun debuutalbum Silent Alarm. Ze stonden al op een poster voor het Hurricane/Southside festival die inmiddels offline is gehaald. Volgens mij touren ze in NL onder Friendly Fire en stonden al twee keer eerder op BKS. Ik denk dat de kans redelijk groot is dat ze op BKS staan
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Dan zouden ze voor de derde keer komen. En ik moet zeggen, ze hebben wel ns ongeinspireerder op het podium gestaan dan dit jaar. Die nieuwe drumster is vet. goed.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Bloc Party hoeft niet van mij. Zou het een beetje zonde vinden aangezien die wel een mooie ONE spot gaan krijgen lijkt me...

Al kunnen die paar singles in het zonnetje op het strand me wel met de heupen laten wiegen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
The Strokes toch nog op de festivals. Bijzonder zou dat zijn want nog nooit gezien al liggen hun gloriedagen ook al lang achter ze of komen ze ook met een nieuwe plaat?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
The Strokes toch nog op de festivals. Bijzonder zou dat zijn want nog nooit gezien al liggen hun gloriedagen ook al lang achter ze of komen ze ook met een nieuwe plaat?

Wilde ook zoiets gaan zeggen. Heb regelmatig gehoord dat The Strokes een flinke zak met geld vragen en vraag me af of BKS daartoe bereid is (tenzij het nu anders ligt/goede deal met andere festivals?). Bovendien: Kraftwerk is al een heritage act en zowel The Strokes (2013) als Bon Iver (2016) hebben niet een zeer recent album uit. Of komend half jaar moeten ze nog met wat komen, maar voor beide nog geen sterke geruchten of bekendmakingen volgens mij. Zou ik toch enigszins opmerkelijk vinden vanuit BKS oogpunt. Nu kun je over Tame Impala min of meer hetzelfde zeggen, maar daar zit als het goed is een nieuw album in de pijplijn. The Strokes in ieder geval al jaren in de lijstjes van velen, maar verwacht dan toch eerder een losse The Voidz of Albert Hammond Jr.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
40
2
Mijn voorkeur gaat uit naar tame impala ipv strokes als 3e headliner. als ze christine and the queens (die zeker komt) gaan neerzetten als 3e headliner zou me dat tegen vallen.
Namen waar ik nog op hoop:
Sufjan Stevens komt met "new stuff" in 2019 verder niets bekend
Afghan whigs zitten sinds begin dec. in de studio verder niets bekend.
Jose Gonzalez komt met live album in voorjaar 2019, op tour in us van jan. tot april. 1 data van festival europa in aug. inmiddels bekend
Car seat headrest blijven touren in 2019 zitten tot mei in us en komen eind juni ook festival in us. kans is klein maar zou kunnen op bks
Guided by voices verwacht ik zeker. staat maar 1 optreden geboekt in europa tot nu toe. (primavera)
J mascis op tour tot maart in us en australie verder niets bekend
my bloody valentine 2 albums in 2019 verder niets bekend
Damien Jurado. gaat ook in 2019 weer op pad in us, europa nog niets bekend
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
THE STROKES.... Het moet gewoon, zou magistraal zijn! Al lijkt de datum met niet zo ideaal. The Strokes gaan geen maanden touren maar een select aantal festival doen lijkt me. En dan is een periode van meer dan een maand tussen wat te veel vrees ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken