Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Built to spill?

http://www.builttospill.com/shows

Dat festival op 30/5 is natuurlijk Primavera, maar BKS op 1/6 kan natuurlijk best!
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Met Lana heb je denk ik niet een publiekstrekker maar wel echt een act die mensen graag willen zien als ze een weekendticket hebben.
Trok eerder dit jaar toch 15.000 man publiek naar het Sportpaleis.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Wessel wrote:
Met Lana heb je denk ik niet een publiekstrekker maar wel echt een act die mensen graag willen zien als ze een weekendticket hebben.

Trok eerder dit jaar toch 15.000 man publiek naar het Sportpaleis.

Ik vraag me af of Lana in Nederland op een festival als BKS kan headlinen.
In ieder geval tourt ze volgend voorjaar. Zojuist is bekend geworden dat zij in juni in Malahide Castle, Dublin speelt, waar ook The Cure begin juni een concert geeft:
https://www.nme.com/news/music/lana-del-rey-announces-huge-outdoor-dublin-show-2387662

Dit jaar speelde LCD Soundsystem een paar dagen voor hun BKS-optreden ook in Malahide Castle....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Dat Malahide Castle is in ieder geval een gigantische (en mooie) venue. Maar Lana heeft al eerder zulke grote gigs gedaan. Het lijkt erop dat ze alleen wil headlinen, en dat kan een reden zijn waarom ze relatief weinig festivals aandoet. Veel zullen haar willen boeken, maar niet per se als hoofdact. Daarom zie ik Pinkpop ook passen (als in: niet boeken haha).

Maar BKS of DTRH -wat volgens mij zelfs nog een betere fit zou zijn - zou zeker kunnen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Lana Del Rey of Christine & the Queens als hoofdact....nah, niet echt mijn cup of tea. En die franse disco van Christine heb ik nu ook wel al gezien na haar optreden in 2016. Courtney Barnett graag als we aan het zoeken naar een vrouwelijke hoofdact
of Lorde....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Lana Del Rey of Christine & the Queens als hoofdact….nah, niet echt mijn cup of tea. En die franse disco van Christine heb ik nu ook wel al gezien na haar optreden in 2016. Courtney Barnett graag als we aan het zoeken naar een vrouwelijke hoofdact
of Lorde….

Courtney Barnett hoofdact?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Dirk wrote:
Lana Del Rey of Christine & the Queens als hoofdact….nah, niet echt mijn cup of tea. En die franse disco van Christine heb ik nu ook wel al gezien na haar optreden in 2016. Courtney Barnett graag als we aan het zoeken naar een vrouwelijke hoofdact
of Lorde….

Courtney Barnett hoofdact?
Kwalitatief beter dan Christine And The Queens of hoe dat nu ook mag heten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Dirk wrote:
Lana Del Rey of Christine & the Queens als hoofdact….nah, niet echt mijn cup of tea. En die franse disco van Christine heb ik nu ook wel al gezien na haar optreden in 2016. Courtney Barnett graag als we aan het zoeken naar een vrouwelijke hoofdact
of Lorde….

Courtney Barnett hoofdact?

Dirk heeft gewoon geen zin om volgend jaar weer een half uur bij de Vleesch Noch Visch in de rij te staan.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Kwalitatief beter dan Christine And The Queens of hoe dat nu ook mag heten.
Maar als Friendly Fire een act die er eigenlijk nog niet groot genoeg voor is tot hoofdact bombardeert dan gaan ze dat natuurlijk met een act uit de eigen stal doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Indiaantje89 wrote:
Kwalitatief beter dan Christine And The Queens of hoe dat nu ook mag heten.

Maar als Friendly Fire een act die er eigenlijk nog niet groot genoeg voor is tot hoofdact bombardeert dan gaan ze dat natuurlijk met een act uit de eigen stal doen.
Zou niet verstandig zijn, soms moet je niet te hoog inzetten. Ik denk dat je weinig mensen blij maakt met Christine & The Queens als headliner.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
neracroft wrote:

Dirk wrote:
Lana Del Rey of Christine & the Queens als hoofdact….nah, niet echt mijn cup of tea. En die franse disco van Christine heb ik nu ook wel al gezien na haar optreden in 2016. Courtney Barnett graag als we aan het zoeken naar een vrouwelijke hoofdact
of Lorde….


Courtney Barnett hoofdact?

Kwalitatief beter dan Christine And The Queens of hoe dat nu ook mag heten.

Ja, vind ik ook. Maar hoe kan zij nu een hoofdact zijn op Best Kept Secret? Ik zie die gewoon in de TWO staan rond 16 - 17u of misschien de ONE openen. Toch echt niet hoger?
Komt van iemand die al jaren hoopt om Courtney op Best Kept te zien hoor, daar niet van.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Zou niet verstandig zijn, soms moet je niet te hoog inzetten. Ik denk dat je weinig mensen blij maakt met Christine & The Queens als headliner.
Beide acts zie ik niet als headliner-materiaal. Maar als (als!) je een van deze acts tot headliner zou benoemen zou dat een prestigeverhogende uitwerking hebben op de band. Dat zal FF natuurlijk eerder doen met een act uit de eigen stal.

Dat was wat ze deden met Run The Jewels. Aangezien Radiohead en Arcade Fire al genoeg waren om het festival uit te verkopen, konden ze een act neerzetten die geen enorme hoeveelheid kaarten wegzet, maar wel de performance heeft voor een headline-show. En toen was Run The Jewels dus een headline-act.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
zworp4 wrote:

Indiaantje89 wrote:
Kwalitatief beter dan Christine And The Queens of hoe dat nu ook mag heten.


Maar als Friendly Fire een act die er eigenlijk nog niet groot genoeg voor is tot hoofdact bombardeert dan gaan ze dat natuurlijk met een act uit de eigen stal doen.

Zou niet verstandig zijn, soms moet je niet te hoog inzetten. Ik denk dat je weinig mensen blij maakt met Christine & The Queens als headliner.

Ik verwacht Christine & the Queens ook niet als headliner; wel op een prominente plek, dus voor de headliner op One, als reguliere afsluiter op Two, of misschien op de plek waar CHVRCHES dit jaar stond, direct na de hoofdact.

Het zou me niet verbazen als Lana del Rey, net als Lorde afgelopen jaar, wel wat festivals als APE en Primavera doet, maar aan Nederland voorbij gaat. Precies om de reden die Mattman ook noemt: wil waarschijnlijk alleen headlinen (valt daarom af voor Pinkpop), maar lijkt in Nederland niet groot genoeg om een BKS of DTRH te headlinen (ik zou Lorde dan eerder als headliner verwachten).
Was tot dusverre nogal sceptisch over the Cure, maar begin dat langzaam toch wat kansrijker te vinden...
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?

Het gaat ook om de beschikbaarheid van headliners... Als je niet te veel wilt herhalen, zal misschien zeker een festival als BKS voor een gevoelsmatig wat kleinere naam gaan. Vorige keer stond Lana del Rey volgens mij in de HMH en met dat BKS dagtickets heeft, lijkt het me toch helemaal niet gek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ik zou trouwens wel blij zijn met Christine & The Queens als hoofdact. Zou perfect passen als 'kleinere' van het trio. Met bijvoorbeeld Bon Iver en The Strokes als andere hoofdacts. Vind Christine eigenlijk heel relevant qua act. En dat nieuwe album is eigenlijk wel sterk vind ik. Stond ze de vorige keer trouwens niet al als sub op de ONE? Een stapje hoger lijkt me logisch met dat nieuwe album.

Die show is trouwens door 3voor12 uitgeroepen tot de beste show van 2016. Deel terecht, want het zat goed in elkaar. Haar nieuwe show schijnt trouwens heel ambitieus te gaan worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik zou trouwens wel blij zijn met Christine & The Queens als hoofdact. Zou perfect passen als ‘kleinere’ van het trio. Met bijvoorbeeld Bon Iver en The Strokes als andere hoofdacts. Vind Christine eigenlijk heel relevant qua act. En dat nieuwe album is eigenlijk wel sterk vind ik. Stond ze de vorige keer trouwens niet al als sub op de ONE? Een stapje hoger lijkt me logisch met dat nieuwe album.

Die show is trouwens door 3voor12 uitgeroepen tot de beste show van 2016. Deel terecht, want het zat goed in elkaar. Haar nieuwe show schijnt trouwens heel ambitieus te gaan worden.
Tsja 3voor12 roept ook Ronnie Flex uit als beste act van Pinkpop. Daar kan je vrij weinig mee.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
mattman wrote:
Ik zou trouwens wel blij zijn met Christine & The Queens als hoofdact. Zou perfect passen als ‘kleinere’ van het trio. Met bijvoorbeeld Bon Iver en The Strokes als andere hoofdacts. Vind Christine eigenlijk heel relevant qua act. En dat nieuwe album is eigenlijk wel sterk vind ik. Stond ze de vorige keer trouwens niet al als sub op de ONE? Een stapje hoger lijkt me logisch met dat nieuwe album.

Die show is trouwens door 3voor12 uitgeroepen tot de beste show van 2016. Deel terecht, want het zat goed in elkaar. Haar nieuwe show schijnt trouwens heel ambitieus te gaan worden.

Tsja 3voor12 roept ook Ronnie Flex uit als beste act van Pinkpop. Daar kan je vrij weinig mee.

Tja, roepte nu even voor het gemak 3voor12 als voorbeeld maar over het algemeen kon die show/tour rekenen op lovende kritieken. Je weet wel wat ik bedoel. ;-) Ik vind, los van de losse Ronnie Flex uit de bocht vliegerij, dat 3voor12 vaak een mooie vinger op de pols is. Maar da's een andere discussie.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
3voor12 riep Bruno Mars uit als beste optreden van Pinkpop, niet Ronnie Flex. Heb het niet gezien, was het zo slecht dan? Heb zijn optreden in Sexyland in mijn top 5 favoriete optredens van dit jaar. (Maar dat was wel een heel ander optreden dan een show met band zal zijn geweest.)

Anyway, het optreden van Christine in AFAS live volgende week is niet uitverkocht, dus een grote publiekstrekker zal het niet worden. Maar een goede show en muziek die bij de gemiddelde bezoeker goed valt kan ook helpen.

Weet iemand misschien een voorbeeld van een act die wel een hoop kaarten kan wegzetten, maar waarvan de show nog niet "volwassen" genoeg is en de act nog niet bekend genoeg is bij een algemeen publiek om te kunnen headlinen? Is weer eens een andere discussie. Mijn inzet: Brockhampton.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken