Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.085
Martijn wrote:
en het is ook geen ‘feestje’ als bij Jamie xx.

I beg to differ.
1f609.svg
Een show van de Flips is zowat wat ik voor mij zie als ik aan het woord ‘feest’ denk.

Deze band de One zien afsluiten zie ik wel zitten.
Maar dit forum biedt dan ook geen goede afspiegeling van de gemiddelde BKS ganger ;)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Flaming Lips is in Nedetland geen headliner op een festival als je kijkt naar populariteit. Echter waren Jamie XX en RTJ dat ook niet dus Flaming Lips zou kunnen naast wat grotere namen als bv The Cure.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
The Flaming Lips is echt geen headliner, totaal niet waar BKS zich op wil focussen lijkt me. Zou ook niet moeten, die headlinen volgens amper ergens op soortgelijke festivals?

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
en het is ook geen ‘feestje’ als bij Jamie xx.
Ik ben heel hard weggerend toen Jamie XX zijn 'feestje' begon (die gast is echt not my cup of tea: een beetje sampletjes mixen en dan als hoofdact op de topdag van het festival staan)..........en ben ik lekker Fat White Family gaan kijken en luisteren....dat is ook typisch BKS ....ergens kunnen gaan kijken waar niemand is en je 'eigen feestje' bouwen...

........sorry voor de puntjes...........
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
The Flaming Lips is echt geen headliner, totaal niet waar BKS zich op wil focussen lijkt me. Zou ook niet moeten, die headlinen volgens amper ergens op soortgelijke festivals?

Helemaal mee eens. Zet ze in Two maar BKS is eerder creatief geweest met headliners dus het kan wel.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
The Cure lijkt een sterker gerucht geworden te zijn voor Glastonbury (eFestivals forum), moeilijk te zeggen of dit ook kansen verhoogt voor BKS (of Pinkpop). Maar voor mijn gevoel kan ik niet meer om The Cure heen en ik zie het gebeuren...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
The Cure lijkt een sterker gerucht geworden te zijn voor Glastonbury (eFestivals forum), moeilijk te zeggen of dit ook kansen verhoogt voor BKS (of Pinkpop). Maar voor mijn gevoel kan ik niet meer om The Cure heen en ik zie het gebeuren…

Het zou zomaar kunnen, maar de kans op Pinkpop of DTRH voor The Cure is natuurlijk net zo groot. Ze passen op alle drie, naar mijn mening.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
bornlivedie wrote:
The Cure lijkt een sterker gerucht geworden te zijn voor Glastonbury (eFestivals forum), moeilijk te zeggen of dit ook kansen verhoogt voor BKS (of Pinkpop). Maar voor mijn gevoel kan ik niet meer om The Cure heen en ik zie het gebeuren…

Het zou zomaar kunnen, maar de kans op Pinkpop of DTRH voor The Cure is natuurlijk net zo groot. Ze passen op alle drie, naar mijn mening.

En qua periode (dichter bij Glastonbury) zijn die andere 2 natuurlijk logischer.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.085
bornlivedie wrote:
The Cure lijkt een sterker gerucht geworden te zijn voor Glastonbury (eFestivals forum), moeilijk te zeggen of dit ook kansen verhoogt voor BKS (of Pinkpop). Maar voor mijn gevoel kan ik niet meer om The Cure heen en ik zie het gebeuren…

Het zou zomaar kunnen, maar de kans op Pinkpop of DTRH voor The Cure is natuurlijk net zo groot. Ze passen op alle drie, naar mijn mening.
Meen me te herinneren dat de laatste keer the Cure op Pinkpop resulteerde in een van de rustigste dagen in de recente geschiedenis met rond de 30-35k bezoekers, dus die zie ik niet zo snel meer terugkomen. Zou me niets verbazen als ze ook Primavera aandoen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Meen me te herinneren dat de laatste keer the Cure op Pinkpop resulteerde in een van de rustigste dagen in de recente geschiedenis met rond de 30-35k bezoekers, dus die zie ik niet zo snel meer terugkomen. Zou me niets verbazen als ze ook Primavera aandoen.

Was er zelf niet bij, maar volgens Pinkpop.nl was de editie van 2012 uitverkocht toen The Cure daar optrad. Maar ik weet wel dat er diverse definities van uitverkocht de ronde doen waar het Pinkpop betreft. Het aantal unieke bezoekers was weer niet zo hoog. Dus wellicht heb je gewoon gelijk en was het toen erg rustig.

Zelf verwacht ik ze overigens ook eerder op BKS of DTRH. Maar in combi met een strakke sub of een goed dagprogramma zou ik The Cure op Pinkpop ook nog zeker zien gebeuren.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
The Cure, Bon Iver en The Strokes.....
als subs bv. Blood Orange, Death Cab for Cutie, Flaming Lips, Kurt Vile, Mac Demarco, Oh Sees, Spiritualized, vampire Weekend
kleinere namen bv: Birth of Joy, Blu Samu, Borokov Borokov, Death grips, EUT, Flamingods, Gengahr, iceage, Nadine Shah, Nathalie Prass, Ought, Polica, San Holo, Snail Mail, Soccer Mommy, The Hunna, Tirzah en together PANGEA

of in ieder geval een heel erg mogelijk vijvertje waaruit gevist kan worden .
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Raskolnikov wrote:

bornlivedie wrote:
The Cure lijkt een sterker gerucht geworden te zijn voor Glastonbury (eFestivals forum), moeilijk te zeggen of dit ook kansen verhoogt voor BKS (of Pinkpop). Maar voor mijn gevoel kan ik niet meer om The Cure heen en ik zie het gebeuren…


Het zou zomaar kunnen, maar de kans op Pinkpop of DTRH voor The Cure is natuurlijk net zo groot. Ze passen op alle drie, naar mijn mening.

Meen me te herinneren dat de laatste keer the Cure op Pinkpop resulteerde in een van de rustigste dagen in de recente geschiedenis met rond de 30-35k bezoekers, dus die zie ik niet zo snel meer terugkomen. Zou me niets verbazen als ze ook Primavera aandoen.

The Cure stond in 2012 ook al op Primavera, dus vraag me af of ze zo snel al op herhaling daar zullen komen. Misschien dat dat ze iets waarschijnlijker zou maken voor DTRH. Verder heb ik nog niet veel concreets gehoord/gelezen over headliners voor komend jaar. Buiten dat ze sterk het vermoeden hebben dat Paul McCartney op Glastonbury zal staan, maar die is de rest van juni in de VS. Vampire Weekend lijkt mij vooralsnog de grootste/meest logische kanshebber, maar die willen ze bij DTRH en Lowlands ook wel hebben.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
The Cure, Bon Iver en The Strokes…..
als subs bv. Blood Orange, Death Cab for Cutie, Flaming Lips, Kurt Vile, Mac Demarco, Oh Sees, Spiritualized, vampire Weekend
kleinere namen bv: Birth of Joy, Blu Samu, Borokov Borokov, Death grips, EUT, Flamingods, Gengahr, iceage, Nadine Shah, Nathalie Prass, Ought, Polica, San Holo, Snail Mail, Soccer Mommy, The Hunna, Tirzah en together PANGEA

of in ieder geval een heel erg mogelijk vijvertje waaruit gevist kan worden .

Lekerrrrrr zeg die 2 bovenste lijnen!
Ik zeg het elk jaar al maar Together pangea verwacht ik ook wel terug. Hebben met vorig album wel even in Europa getoured maar niet rond de festivals + er komt een nieuwe EP aan! MAAR... Net zoals ik vorig jaar de The National vs. Wavves clash 3 maanden op voorhand zag aankomen, zou ik bij deze namen al beginnen vresen voor een headliner vs. Together pangea. Dat zou echt pijnlijk zijn met jouw lijstje headliners.

Bon Iver is ook zo'n naam die ik elk jaar durf roepen, maar begin de hoop wat te verliezen. Denk dat die eerder in de zomer nieuw werk gaat maken.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Dirk moet echt BKS gaan boeken. Ik neem aan dat ze hier meelezen dus.....
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Lana Del Rey heeft in korte tijd twee nieuwe nummers uitgebracht (Mariners Apartment Complex; Venice Bitch), en ze vallen zeer goed bij mij moet ik zeggen. Ik zie het wel zitten, lijkt me dan niets minder dan headliner. De vraag is of het voldoende appeal heeft voor mensen om 'speciaal' voor te komen (altijd lastig met muziek die niet per se veel op de radio komt). Volgens mij heeft ze al vijf jaar niet in Nederland gestaan? Dat lijkt me alvast te helpen. Mooi in combinatie met Kali Uchis...
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Wat voorzichtige eerste bevestigingen in de periode rond BKS. Naast the Cure op Firenze Rocks nu ook Madrugada als headliner (het is een Noorse band!) op Bergenfest.
Ik verwacht zelf Madrugada nog eerder op BKS dan the Cure (de programma's van Firenze en BKS hadden afgelopen jaren immers niets met elkaar te maken...), al zou ik niet rouwig zijn als the Cure er wel staat.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Wat voorzichtige eerste bevestigingen in de periode rond BKS. Naast the Cure op Firenze Rocks nu ook Madrugada als headliner (het is een Noorse band!) op Bergenfest.
Ik verwacht zelf Madrugada nog eerder op BKS dan the Cure (de programma’s van Firenze en BKS hadden afgelopen jaren immers niets met elkaar te maken…), al zou ik niet rouwig zijn als the Cure er wel staat.

Madrugada... Ligt ook niet bepaald meer voor in het geheugen. Geen headliner lijkt me toch? Ook al in tien jaar geen nieuw materiaal uitgebracht. De TWO afsluiten ofzo, maar in lijn met Slowdive mag je misschien eerder hopen op My Bloody Valentine, en BKS zal ook weer niet veel oude acts gaan neerzetten. Laat ik het zo zeggen: ik hoop op iets anders dan Madrugada, maar het mag van mij wel.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Processierups wrote:
Wat voorzichtige eerste bevestigingen in de periode rond BKS. Naast the Cure op Firenze Rocks nu ook Madrugada als headliner (het is een Noorse band!) op Bergenfest.
Ik verwacht zelf Madrugada nog eerder op BKS dan the Cure (de programma’s van Firenze en BKS hadden afgelopen jaren immers niets met elkaar te maken…), al zou ik niet rouwig zijn als the Cure er wel staat.

Madrugada… Ligt ook niet bepaald meer voor in het geheugen. Geen headliner lijkt me toch? Ook al in tien jaar geen nieuw materiaal uitgebracht. De TWO afsluiten ofzo, maar in lijn met Slowdive mag je misschien eerder hopen op My Bloody Valentine, en BKS zal ook weer niet veel oude acts gaan neerzetten. Laat ik het zo zeggen: ik hoop op iets anders dan Madrugada, maar het mag van mij wel.

Nee, geen headliner. Is in Noorwegen een logische headliner, maar hier in NL niet. Maar een mooie plek op TWO zou inderdaad best kunnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken