Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Het feit dat the Cure geen nieuw materiaal heeft maar de Desintegration tour doet kan juist wel zorgen dat ze op BKS staan als headliner. Maar ja, ik denk oook opeens dat Frank Ocean er zomaar zou kunnen staan,
En The XX is volgens mij wel echt een act die BKS graag zou willen boeken, maar ja....
ik ga nog even een paar maandjes slapen denk ik.

Rumors festival-lente (van t internet, dus alleen maar "guesses" in miijn ogen):
Vampire Weekend
Smashing Pumpkins
The Cure
Tame Impala
Courtney barnett
Florence & The Machine
Tool
Portishead
Interpol
Anderson .Paak
Childish gambino
Oh sees
Flaming Lips
The Charlatans
Sohn
Pavement
Caribou
Chance the rapper
Modest Mouse
Kate tempest
Earl sweatshirt
Jungle
Perfume Genius
Cap'n Jazz
Death Cab for Cutie
Polica
Death grips
Irreversible entanglements
Bodega
Jpegmafia
Kali Uchis
Against all Logic
Kelly Lee Owens
Snail mail
Nadine shah
Bicep
Princess nokia
Grimes
Stella Donnelly
Mourns
Cardi B
Soccer Mommy
Pusha T
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Dirk wrote:
de Desintegration tour

Holy shit, gaan ze tijdens de aankomende tour Disintegration in z’n geheel doen?

Er is sprake om het album Disintegration 'te vieren', maar ik betwijfel of ze 'm in zijn geheel gaan spelen. Ik gok van niet, ook omdat de twee aangekondigde shows niet werden gepromoot als 'Disintegration' shows.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Er is sprake om het album Disintegration ‘te vieren’, maar ik betwijfel of ze ‘m in zijn geheel gaan spelen.

Lekker man. Een van de beste albums ooit gemaakt, prachtig!
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Er is sprake om het album Disintegration ‘te vieren’, maar ik betwijfel of ze ‘m in zijn geheel gaan spelen. Ik gok van niet, ook omdat de twee aangekondigde shows niet werden gepromoot als ‘Disintegration’ shows.
In 2014 wisselde Therapy? Troublegum-shows af met reguliere shows. Voor een Troublegum show moest dieper in de buidel getast worden. Voor een festival lijkt me, ook gezien de lengte van het album, een volledige Disintegration niet zo heel geschikt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Geen headliner, maar Boygenius lijkt me ook tof voor BKS 2019. Project van Julien Baker, Phoebe Bridgers en Lucy Dacus.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Geen headliner, maar Boygenius lijkt me ook tof voor BKS 2019. Project van Julien Baker, Phoebe Bridgers en Lucy Dacus.

Op zich ben ik helemaal voor, maar ik acht de kans vooralsnog niet heel groot. Ze brengen binnenkort een EP uit met slechts zes songs. Nu hebben ze er misschien stiekem nog wel wat en kunnen ze ook wat solowerk er tussen gooien, maar zoals ik het lees is het meer 'leuk en mooi meegenomen' dan dat er een ambitieus project van gemaakt wordt. Ze gaan gezamenlijk touren in de VS, maar dat is een co-headline structuur met Lucy Dacus als voorprogramma en ze zeggen dat er 'misschien wel samen een nummer of wat gedaan wordt'. Nu is er nog helemaal niks bekend over 2019, maar men mag hopen natuurlijk. Elk van hen los zie ik ook helemaal zitten, of hoop toch op minstens één van hen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Een ander samenwerkingsproject dat ik heel graag zie komen is Big Red Machine (Justin Vernon [Bon Iver] en Aaron Dessner [The National]). Vandaag is hun heerlijke eerste album officieel uitgekomen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Een ander samenwerkingsproject dat ik heel graag zie komen is Big Red Machine (Justin Vernon [Bon Iver] en Aaron Dessner [The National]). Vandaag is hun heerlijke eerste album officieel uitgekomen.
Is er bekend of ze daarmee op tour gaan? Lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:
Een ander samenwerkingsproject dat ik heel graag zie komen is Big Red Machine (Justin Vernon [Bon Iver] en Aaron Dessner [The National]). Vandaag is hun heerlijke eerste album officieel uitgekomen.

Is er bekend of ze daarmee op tour gaan? Lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

Buiten hun eigen Eaux Claires festival hebben ze één ander festival aan gedaan dit jaar, niet gek dat het zo weinig is aangezien The National zelf al een vrij heftig tourschema had/heeft. Bon Iver ook nog wat shows te gaan dit jaar. Justin Vernon lijkt laatste tijd erg actief met allerlei andere projectjes buiten Bon Iver, dus de kans op Bon Iver lijkt me in ieder geval klein. Misschien dat hij solo of in soort samenwerkingen (zie platform PEOPLE; nieuw Justin Vernon nummer 'Agasteen') wat gaat doen volgend jaar, maar denk vooral aan wat meer unieke optredens. Ik zie hem vooral wat meer 'DJ'/host-achtige dingen gaan doen eigenlijk. Ik dacht laatst iets gelezen te hebben over mogelijke tourplannen volgend jaar, maar das natuurlijk niet meer te vinden. Gezien al het getour en alle bezigheden acht ik de kans ook niet heel groot, maar vanwege Primavera Sound heb ik stiekem een beetje hoop... (geen idee in welke vorm dan).

Plus, het klinkt gek om te zeggen, maar Paul McCartney hoef je niet te verwachten, die zit dan in de VS. En ook niet op Pinkpop.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Liam Gallagher komt er bij in mijn rijtje van acts die een kans maken.
Ik had ook al The Strokes gezegd toch ?

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Hoop dat de organisatie werk gaat maken van Spiritualized, nieuwe plaat is op eerste gehoor erg goed en hebben een indrukwekkende discografie. Zou mooi zijn in de avond op de Two.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Denk dat we deze namen niet moeten verwachten zie die bands niet zowel 1 juni in Europa zijn als 10 augustus...

DmV5MFCU8AA-1a0.jpg
Boaty Weekender</img>
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Op 2 na zijn al deze acts Europees, waarom zouden ze niet beide data in Europa zijn?

Goed punt...
Wist/weet eigenlijk niet van buiten van waar Mogwai, Django Django, Alvvays, Japanese Breakfast, Honeyblood,.. zijn. Dus ook niet bij stil gestaan.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Mogwai, Hinds en Honeyblood lijken we sowieso onwaarschijnlijk. Die waren er dit jaar, Er is trouwens weer een fake poster (met kleurstelling van 2018) opgedoken op efestivals.co.uk, maar wel tof dat ik "gelijk lijk te hebben" met Liam Gallagher..... hehehehe
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Mogwai, Hinds en Honeyblood lijken we sowieso onwaarschijnlijk. Die waren er dit jaar, Er is trouwens weer een fake poster (met kleurstelling van 2018) opgedoken op efestivals.co.uk, maar wel tof dat ik “gelijk lijk te hebben” met Liam Gallagher….. hehehehe

Liever niet. We hebben al een keer een Gallagher als hoofdact gehad; ook Liam zou alleen genoegen nemen met een plek als headliner. Tenzij de broertjes besluiten weer samen op een podium te staan voegt dit niet zoveel toe aan wat BKS eerder al gedaan heeft.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik zou ook niet heel blij zijn met een Liam Gallagher headline. De fake poster gaat dus voor Liam, The Strokes and Vampire Weekend; zou hierin sowieso wat meer diversiteit verwachten/hopen. Ik hoor wel goede verhalen over Vampire Weekend op End of the Road ruim een week geleden, het is een meer complete act geworden. Wellicht dat we het nu nog geen absolute headliner vinden, maar goed mogelijk dat we daar over één of twee jaar anders over denken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Headliners zijn zeer oké voor mij bij die poster.
De namen daaronder zijn prachtig: Flaming Lips, Interpol, Kurt Vile & Courtney, Modest Mouse, Death Cab, Pavement,...
De aller kleinste namen boeien me niet zo los van Cap n Jazz en Shellac.

Al bij al, zou een line up die op dit lijkt me wel heel blij maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken