Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Martijn wrote:
Zie een herhaling van 2016 niet meer zo snel gebeuren, een naam die de Ziggo kan uitverkopen en twee bands die Afas Live één of twee keer kunnen uitverkopen.

Doel je op 2016 of op 2017? Ik zou in ieder geval 2018 wel zo willen kwalificeren, Arctic Monkeys kan denk ik wel de Ziggo Dome uitverkopen, The National stond vorig jaar tweemal in AFAS Live en als je binnen 5 minuten tweemaal Paradiso uitverkoopt (LCD SS) kun je ook AFAS Live wel aan.
Zie dat ik me niet helemaal gelukkig heb uitgedrukt, maar ging om 2016 met zowel Radiohead als Arcade Fire ;)
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Maar RH en AF was dus in 2017. Vandaar dat ik in verwarring was. En nu ben ik het weer, begin aan mezelf te twijfelen... Tijd om effe te relaxen in de zon. :cool:
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Het klopt niet helemaal, nee.

2016 was met Editors (Ziggo), Beck (013 of AFAS) en Jamie XX (Paradiso). Wilco (toen nog 2x in TivoliVredenburg, maar zou ook in AFAS kunnen) sloot TWO af!
2017 met Radiohead (Ziggo), Arcade Fire (Ahoy, kan ook in Ziggo), Run the Jewels (naar TivoliVredenburg uitgeweken omdat AFAS te groot was)
en 2018 met Arctic Monkeys (past in Ziggo), the National (2x AFAS) en LCD SS (2x Paradiso, maar kan ook in AFAS)

Maar de grootte van de zaal waar de acts spelen zegt ook niet zoveel. Rodriguez en Angus/Julia Stone stonden eerder in HMH en nu redelijk vroeg op de dag op ONE. Father John Misty stond afgelopen jaar nog in de grote zaal van TivoliVredenburg. En LCD en Run the Jewels hebben in NL nooit in grote zalen gespeeld, maar hun sets werkten goed op ONE.
Minstens zo belangrijk is live-reputatie, exclusiviteit, invloed die een band heeft, de vraag wat werkt als slotact, wat past bij BKS, wat er beschikbaar is etc..

En om terug te komen op Vampire Weekend: die sluiten toch wel goed aan op veel van die criteria...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Cloud Nothings komt in oktober met een nieuwe plaat. Mogen gerust op (snelle) herhaling komen wat mij betreft :)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Eens met snelle herhaling Cloud Nothings; ook Mitski mag snel terug komen!
Mooi dat een deel van het Slowdive-concert nu ook online staat:
https://www.bestkeptsecret.nl/slowdive
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
De nieuwe van Death Cab is ook weer niet verkeerd. Zie ik ook wel komen.

Friendly Fire doet ook de concerten van DCFC in Amsterdamse Bos en TivoliVredenburg. Als kaarverkoop van die laatste een beetje loopt lijkt me dit een goede kanshebber voor BKS!
FF doet ook de boeking van Christine & the Queens in AFAS. Kanshebber voor BKS?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Als ik zo de affiche van Yannick zie voor Werchter, kan ik me niet aan het idee onttrewkken dat Muse en Tool wel ns voor BKS de ultieme kanshebbers voor de headlinespots zijn. Aangevuld met the Cure of the Strokes ? Dromen mag altijd....
De kleinere namen op die Werchter-leak-poster zijn wel een beetje BKS-vorig-jaar zeg maar, dus een beetje onwaarschijnlijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Zie Muse en Tool eigenlijk echt niet komen. Muse zal veel eerder naar Pinkpop (of ik denk zelf DTRH met hun vergroting) gaan.
En Tool zie ik ook eerder naar Pinkpop gaan (gezien hun historie met Tool, A Perfect Circle en Puscifer) of Fortarock eventueel.

The Cure, The Strokes, Björk, Vampire Weekend, Tame Impala, Florence & The Machine, Interpol, Smashing Pumpkins, Anderson .Paak.
Dat lijkt me het lijstje waar de grote namen volgend jaar zullen uitkomen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.047
The Cure, The Strokes, Björk, Vampire Weekend, Tame Impala, Florence & The Machine, Interpol, Smashing Pumpkins, Anderson .Paak.
Dat lijkt me het lijstje waar de grote namen volgend jaar zullen uitkomen.

Een mooi rijtje. Als die eerlijk verdeeld worden tussen BKS en DTRH, dan is er genoeg moois te zien op beide festivals.

Al betwijfel ik of Vampire Weekend en Interpol headliner zouden kunnen zijn. Maar dat dacht ik vorig jaar van Anderson.Paak ook. In combinatie met twee grotere headliners kan dat wellicht wel.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
neracroft wrote:
The Cure, The Strokes, Björk, Vampire Weekend, Tame Impala, Florence & The Machine, Interpol, Smashing Pumpkins, Anderson .Paak.
Dat lijkt me het lijstje waar de grote namen volgend jaar zullen uitkomen.

Een mooi rijtje. Als die eerlijk verdeeld worden tussen BKS en DTRH, dan is er genoeg moois te zien op beide festivals.

Al betwijfel ik of Vampire Weekend en Interpol headliner zouden kunnen zijn. Maar dat dacht ik vorig jaar van Anderson.Paak ook. In combinatie met twee grotere headliners kan dat wellicht wel.

Ik denk inderdaad ook dat het uit dit lijstje zal komen. Anderson.Paak verwacht ik niet. Hebben dit jaar DTRH én North Sea gedaan.
Ik verwacht Vampire Weekend eigenlijk wel; ook al omdat zij waarschijnlijk op het verlanglijstje van Primavera zullen staan.
Tool verwacht ik eerder dan Muse; Muse is Arena-werk en zal eerder een week later op Pinkpop staan, of met een eigen tour komen.
Mijn gok op dit moment: Björk, Vampire Weekend, Florence + the Machine
... al blijf ik hopen op een naam als Bon Iver of Sufjan Stevens
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik probeerde samen met iemand ook al Interpol te plaatsen, en we waren het er over eens dat het geen headliner is. In 2014 stonden ze ook al tussen 21 en 22 op de TWO en ze zijn er niet relevanter op geworden. Ik weet niet wat ze zelf accepteren, maar in de avond in de TWO lijkt me hoogst haalbare, of misschien als sub nog op ONE? Wilde eerst nog voorstellen als zwakkere headliner naast twee heel grote namen (à la RTJ + Radiohead en AF), maar daar kunnen ze niet mee aankomen.

En zo vraag ik me ook af waar Vampire Weekend precies geplaatst moet worden. Recent Europees vergelijkingsmateriaal ontbreekt een beetje. Headliner op End of the Road, maar dat is toch wel stapje kleiner dan BKS vind ik (zeker na afgelopen twee edities). In 2013 wel in AFAS, en denk dat ik ze daar nog zou plaatsen, maar met hun ca. 3-4 jaar afwezigheid vind ik het lastig hun populariteit in te schatten. En wat vinden ze zelf: nemen ze minder dan headliner op een BKS? Mijn gevoel zegt een beetje dat ik ietwat teleurgesteld ben als ze headlinen, tenzij de andere van het kaliber The Cure en F+TM zijn. (Heb niks tegen Vampire Weekend, maar ben ook geen uitgesproken fan. Heb het gevoel ze te onderschatten?) Plus ik verwacht toch iets meer diversiteit in headliners.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Interpol is een moeilijk in te schatten band. Ik denk dat die een tikje te groot zijn om te laten subben, op een festival als BKS. Maar headlinen zie ik ze ook niet echt doen, al zou het in principe wel een sterke show kunnen opleveren, zo in het donker op dat strand.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie Vampire Weekend niet echt een andere spot krijgen dan headliner. RTJ is headliner geweest en zij krengen de AFAS niet vol. Moet er wel bij zeggen dat we ze toen al een flink aantal keer in NL konden zien. Vampire Weekend heeft de AFAS wel uitverkocht als ik me niet vergis. 4 jaar afwezigheid zie ik altijd wel als een positief iets voor grote/bekende acts. Genoeg mensen die ze weer willen zien! Eventjes afwachten wat het nieuwe materiaal gaat doen. Is het goed dan is Vampire Weekend misschien wel een hele fijne kleinere headliner. Is dat niet zo, dan kan het nog wel eens moeilijk worden om tickets te verkopen voor die dag. Want Vampire Weekend zal niet veel mensen voor één dag naar Hilvarenbeek trekken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik probeerde samen met iemand ook al Interpol te plaatsen, en we waren het er over eens dat het geen headliner is. In 2014 stonden ze ook al tussen 21 en 22 op de TWO en ze zijn er niet relevanter op geworden. Ik weet niet wat ze zelf accepteren, maar in de avond in de TWO lijkt me hoogst haalbare, of misschien als sub nog op ONE? Wilde eerst nog voorstellen als zwakkere headliner naast twee heel grote namen (à la RTJ + Radiohead en AF), maar daar kunnen ze niet mee aankomen.

En zo vraag ik me ook af waar Vampire Weekend precies geplaatst moet worden. Recent Europees vergelijkingsmateriaal ontbreekt een beetje. Headliner op End of the Road, maar dat is toch wel stapje kleiner dan BKS vind ik (zeker na afgelopen twee edities). In 2013 wel in AFAS, en denk dat ik ze daar nog zou plaatsen, maar met hun ca. 3-4 jaar afwezigheid vind ik het lastig hun populariteit in te schatten. En wat vinden ze zelf: nemen ze minder dan headliner op een BKS? Mijn gevoel zegt een beetje dat ik ietwat teleurgesteld ben als ze headlinen, tenzij de andere van het kaliber The Cure en F+TM zijn. (Heb niks tegen Vampire Weekend, maar ben ook geen uitgesproken fan. Heb het gevoel ze te onderschatten?) Plus ik verwacht toch iets meer diversiteit in headliners.

Ik bedoelde met "grote namen" ook niet alleen headliners.
Interpol lijkt me sowieso headliner in TWO of sub op ONE. En Interpol heeft toch weer een zeer degelijk album opgeleverd hoor, dus blijven nog wel relevant denk ik.
Vampire Weekend zit in het zelfde schuitje ongeveer denk ik, al denk ik als ze 2 grote kleppers hebben en wat 'sukkelen' met een 3e headliner spot dat ze Vampire Weekend wel durven promoveren tot headliner. Maar logischer wijs zie ik dit ook eerder als sub op de ONE.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Eens dat na jaren met Radiohead, Arcade Fire, Arctic Monkeys en the National een Interpol of Vampire Weekend als wat minder aansprekend aanvoelt.
En bij veel van de andere namen die worden genoemd is wat aan te merken (Tool is te hard? The Cure heeft al jaren niets relevants meer uitgebracht? Smashing Pumpkins ook niet? En hoe goed waren de albums van The Strokes na Is this it? F+TM staan in april nog in Ahoy? Waarom zou Björk nu wel naar NL komen? etc..

Feit is dat afgelopen jaar op alle grote festivals voornamelijk headliners stonden die in de maanden daarvoor in AFAS of Ziggo speelden (National, Nick Cave, QOTSA, Foo Fighters, Bruno Mars, War on Drugs, Gorillaz, Kendrick Lamar en vooruit: 2x Paradiso voor LCD Soundsystem); NERD en PAAK dubbelden met North Sea Jazz.
In de huidige agenda van Ziggo en AFAS zie ik niet veel bands die komend jaar op festivals zullen staan. Betekent dat er meer bands zullen staan, zoals dit jaar Arctic Monkeys die voorlopig NL alleen in de festivaltour meenemen, maar ook dat iets kleinere bands (als Vampire Weekend, Interpol of wellicht Weezer) op headlinerspots kunnen komen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Betekent dat er meer bands zullen staan, zoals dit jaar Arctic Monkeys die voorlopig NL alleen in de festivaltour meenemen, maar ook dat iets kleinere bands (als Vampire Weekend, Interpol of wellicht Weezer) op headlinerspots kunnen komen.

Dat klinkt wel interessant (en nu ik terug kijk, hadden we twee maanden geleden ook al eens een mooi rijtje van zes kleinere headliners geopperd), en in dat geval mag je hopen op een heel mooi programma in de breedte/sterke undercard. Nu hebben we het natuurlijk over de grote namen omdat dat op dit moment heel wat makkelijker is. We moeten niet vergeten dat het een heel bewuste keuze was om in dit weekend te gaan zitten, waarschijnlijk vanwege namen delen met Primavera Sound. Het klonk als de verzekering van het binnenhalen van een grotere vis en dat het dan misschien verrassender is dan we denken. Mijn grootste wens gaat eigenlijk toch over de kleinere namen: goede acts die ik nu nog niet ken of pas net (en nog niet kunnen zien).

Ik ben bijgekomen van mijn laatste festival dit jaar (nog heel wat losse concerten te gaan gelukkig) maar het begint alweer te kriebelen voor volgend jaar, laat die geruchtenstroom maar komen...
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Processierups wrote:
Betekent dat er meer bands zullen staan, zoals dit jaar Arctic Monkeys die voorlopig NL alleen in de festivaltour meenemen, maar ook dat iets kleinere bands (als Vampire Weekend, Interpol of wellicht Weezer) op headlinerspots kunnen komen.

Dat klinkt wel interessant (en nu ik terug kijk, hadden we twee maanden geleden ook al eens een mooi rijtje van zes kleinere headliners geopperd), en in dat geval mag je hopen op een heel mooi programma in de breedte/sterke undercard. Nu hebben we het natuurlijk over de grote namen omdat dat op dit moment heel wat makkelijker is. We moeten niet vergeten dat het een heel bewuste keuze was om in dit weekend te gaan zitten, waarschijnlijk vanwege namen delen met Primavera Sound. Het klonk als de verzekering van het binnenhalen van een grotere vis en dat het dan misschien verrassender is dan we denken. Mijn grootste wens gaat eigenlijk toch over de kleinere namen: goede acts die ik nu nog niet ken of pas net (en nog niet kunnen zien).

Eens. Ook interessant zijn de spots op TWO na de headliner. Wat als een Thom Yorke op de CHVRCHES of Four Tet-spot zou staan? Misschien vanwege de combinatie met Primavera nog best een optie?
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ook interessant zijn de spots op TWO na de headliner. Wat als een Thom Yorke op de CHVRCHES of Four Tet-spot zou staan? Misschien vanwege de combinatie met Primavera nog best een optie?
Purity Ring zijn bezig met een nieuwe album, die vind ik daar wel passen. Robyn misschien ook wel. Zou Alt-J gaan touren met de geremixte versie van Relaxer, zoals Soulwax deed met Nite Versions? Dan passen die ook daar.

Grotere artiesten met binnenkort een nieuw album die ik nog niet genoemd heb zien worden: Suede en The Good, The Bad & The Queen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken