Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Mogwai, Hinds en Honeyblood lijken we sowieso onwaarschijnlijk. Die waren er dit jaar, Er is trouwens weer een fake poster (met kleurstelling van 2018) opgedoken op efestivals.co.uk, maar wel tof dat ik “gelijk lijk te hebben” met Liam Gallagher….. hehehehe
Ik denk dat het eerder andersom werkt. Ze lurken hier mee en zien "Liam Gallagher" vallen en plaatsen het op het affiche :D.

Lijkt me niet de gedroomde headliner voor BKS gezien de koers van de laatste 2 jaren, wel een goede sub. Vampire Weekend zou ik zeer tof vinden, al heb ik daar ook mijn twijfels over de grootte van de band. Kunnen die echt BKS headlinen? Die zie ik ook geen Ziggo Dome even 1.2.3. uitverkopen. The Strokes zou fantastisch zijn.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Het is ook gewoon te vroeg om een goede voorspelling te maken. En inderdaad, elk nieuwsbericht wordt aangehaald als mogelijke headliner. Tool, Muse zijn ook al de revue gepasseerd. Ik ga weer slapen tot November ongeveer.....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Speculeren is vaker leuker dan het echte affiche. Maar van mij mag het geruchten seizoen gewoon weer beginnen hoor :p dus hou je vooral niet in.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik denk dat als ze dit jaar naar verwachtingen willen voldoen qua headliners (kijkende naar de laatste 2 edities) dat ze sowieso met The Cure of The Strokes moeten komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
The Cure zou huge zijn. Ik kan alleen maar dromen van een 2.5-3 uur durende marathonset op dat heerlijke strand, in het donker, waar de laatste basplukken en gitaarspinsels van A Forest nog tot de tussen de bomen weggalmen. Of één van die 854 andere klassiekers en topnummers die die band heeft.

Gaat wel een centje kosten denk ik. Maar Radiohead zal ook niet voor een pannenkoek naar de Beekse Bergen getrokken zijn.

Blijf trouwens het gevoel hebben dat ze met Radiohead het plafond bereikt hebben. Want zelfs AM verkocht redelijk snel uit (binnen een maand?), maar niet "alle kaarten binnen een halfuur uitverkocht zonder een enkele andere naam"- snel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Blijf trouwens het gevoel hebben dat ze met Radiohead het plafond bereikt hebben. Want zelfs AM verkocht redelijk snel uit (binnen een maand?), maar niet “alle kaarten binnen een halfuur uitverkocht zonder een enkele andere naam”- snel.

Ze hebben dat jaar echt gepiekt met Radiohead en AF op één affiche maar de undercard was iets minder.
BKS kan juist op dat gebied de komende jaren laten zien wat voor geweldig festival ze zijn maar daarmee zullen ze gewoon minder opvallen. Met een act als The Cure met twee kleinere headliners kunnen ze toch weer iets heel moois doen. Ik denk het gevaar vooral zit in het aantal beschikbare headliners. Pinkpop, DTRH, Lowlands en BKS vechten elk jaar om dezelfde grote namen. Niet elk jaar zijn die er genoeg en dan trekt iemand aan het kortste eind.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Was niet echt een waardeoordeel, had het puur over sales. Maar heb het wat ongelukkig verwoord.

Lang leve de kleinere headliners hoor! :)

Plus The Cure.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Vorig jaar met The National en Arctic Monkeys vond ik ook prima. Ik heb wel het idee dat ze dat "succes" van afgelopen 2 jaren nodig hebben. Dus headliners met Franz Ferdinand, Elbow en Pixies zie ik niet snel meer gebeuren. Hoop wel dat ze af en toe een risico durven te nemen met bepaalde acts die best veel centen vraag voor wat voor publiek ze normaal trekken.

Daarbij denk ik aan een The Stone Roses als voorbeeld of The Strokes inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Hoop wel dat ze af en toe een risico durven te nemen met bepaalde acts die best veel centen vraag voor wat voor publiek ze normaal trekken. Daarbij denk ik aan een The Stone Roses als voorbeeld of The Strokes inderdaad.

Volledig mee eens. Björk is er ook zo één. Als er één festival is die haar een podium kan geven, dan zou het BKS moeten zijn. Nine Inch Nails is er eigenlijk ook eentje. Ook daarmee kan je de grenzen van het festival wat aftasten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Nine Inch Nails zou ik ook wel een heel gedurfde zet vinden. Is misschien net iets te hard voor hoofdpodium BKS wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Ik vind het niet heel gedurfd hoor, als een festivals BKS een act als NIN kan strikken dan moeten ze eigenlijk verplicht zijn om ze te halen. "te hard" vind ik niet een argument om het niet te doen in ieder geval.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Eigenlijk jammer dat geen enkel festival in NL deze band heeft kunnen strikken. Want die stellen live eigenlijk nooit teleur. Extra jammer dat ze niet snel meer gaan terugkeren naar Europa, afgaande van wat Trent zei op Mad Cool ("“This is our last show in Europe for … maybe ever.")

Hetzelfde verhaal voor Björk, al heeft zij wel aangegeven (dacht ik?) dat ze in 2019 weer gaat touren. Hopelijk grijpen ze die tweede kans.

En wat denken jullie van die andere Ijslanders, Sigur Ros? Het is alweer even stil rond die band. Laat een nieuwe headlinepassage, na die legendarische eerste keer, maar komen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik heb NiN dit jaar gezien en ken ze eigenlijk niet heel goed, maar wat een intense show, zeker met licht en video erbij. Zou ze nog wel eens willen zien, al zal ik het thuis niet heel snel opzetten. Het is wel wat harder, maar zeker wel te doen en niet de hele tijd knijterhard. Geluid mocht iets meer in balans, tegen die bas waren geen oordoppen opgewassen. Ik vond BKS hoofdpodium misschien wel iets te soft dit jaar. Qua sfeer heb je wel wat donkers nodig... Toch TWO of headline? Maar voor de Nederlandse markt is een zaal wellicht toch meest interessant (waar ze dit jaar al stonden in AFAS, net aan uitverkocht...)

The Cure als afsluiter lijkt me perfect.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik hoop vooral dat ze wat meer cult classics durven boeken. Dan heb ik het over bands van het kaliber Dinosaur Jr, Slowdive, The Jesus & Mary Chain, Pixies, Ride, The Pop Group,... die eerder ook de revue zijn gepasseerd.

Van die legendarische 80s -90s bands in het alternatievere genre zijn er nog een hoop op mijn to-see lijstje: Meat Puppets, Sebadoh, The Replacements, Mission Of Burma, Pavement, Guided By Voices, Television,...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
the flaming lips rijden weer rond en tool.ook nog.... :) inderdaad the stone roses ook.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Of ik moet iets gemist hebben, maar zo ver ik weet is er niets dat wijst op echte, nieuwe activiteit van The Stone Roses. Acht ik kans op The Cure misschien wel groter.

Zou The Flaming Lips dan op de TWO komen?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Of ik moet iets gemist hebben, maar zo ver ik weet is er niets dat wijst op echte, nieuwe activiteit van The Stone Roses. Acht ik kans op The Cure misschien wel groter.

Zou The Flaming Lips dan op de TWO komen?

Hun backcatalogus kennende mogen en kunnen die gerust een (mindere) headliner zijn. In combo met The Strokes en Björk bijvoorbeeld.
Ze maken er altijd iets magisch van en is gewoon een bom van euforie, zou mooi zijn om het weekend met af te sluiten.

Als Jamie XX, Run The Jewels, LCD Soundsystem,... headliners zijn dan kan Flaming Lips dat ook wel!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Ik vind the Flaming Lips juist eerder goed te vergelijken met een Wilco qua status, waardoor de afsluitende spot op de Two mij het meest geschikt lijkt. Denk dat het als headliner voor een te groot deel van het publiek weinig zal doen, en het is ook geen ‘feestje’ als bij Jamie xx. LCD Soundsystem is sowieso wel een stuk populairder hier in NL.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
en het is ook geen ‘feestje’ als bij Jamie xx.

I beg to differ. ;-) Een show van de Flips is zowat wat ik voor mij zie als ik aan het woord 'feest' denk.

Deze band de One zien afsluiten zie ik wel zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken