Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Zullen we Dirk niet de financiën laten doen?

hehehehe, je moet mij NOOIT de financien laten doen. Dat zou heel dom zijn.

@Wessel: Welke act is er dan zo duur ? En weet jij de boekingsbedragen ? . Persoonlijk had ik het idee dat je deze drie headliners kunt krijgen voor de prijs van 1/4e Coldplay op Pinkpop om eerlijk te zijn......zelfs Ed Sheeran is duurder dan wie dan ook in deze headliner line-up vermoed ik.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.085
Wessel wrote:
Zullen we Dirk niet de financiën laten doen?

hehehehe, je moet mij NOOIT de financien laten doen. Dat zou heel dom zijn.

@wessel: Welke act is er dan zo duur ? En weet jij de boekingsbedragen ? . Persoonlijk had ik het idee dat je deze drie headliners kunt krijgen voor de prijs van 1/4e Coldplay op Pinkpop om eerlijk te zijn……zelfs Ed Sheeran is duurder dan wie dan ook in deze headliner line-up vermoed ik.
Denk dat je voor the Strokes en the Cure wel in een zelfde prijsklasse als Radiohead en Arcade Fire moeten denken. Denk dat je voor the Strokes minstens aan een miljoen moet denken, afgelopen tien jaar vrijwel niet in Europa gespeeld en Primavera en de organisatoren achter British Summer Time schijnen in 2015 flink de portemonnee hebben moeten trekken om ze voor twee shows naar Europa te halen. The Cure zit ik zelf minder in goed in, maar als je dan ook nog een Bon Iver met bijv. een Vampire Weekend als sub zou hebben tikt dat flink aan.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Nooit gedacht. Er zijn wat lijstjes op internet. zoals deze bv: http://rockandrollgarage.com/find-much-costs-hire-favorite-band/ (ik weet dat deze prijzen best dodgy zijn btw)
Maar hier zie ik dat The Killers heel erg duur zijn (500k) en dat Tame Impala al komt voor 10-15k en de Editors is ook 'maar' 25k......wat raar eigenlijk.

en deze dan: kijkend naar de 50e pinkpop: Madonna, Justin T, Bruce Springsteen, Bon Jovi. kunnen toch niet allemaal komen.....?
According to this list, a total of eight Degy acts command more than $1 million per show: Taylor Swift, Madonna, Justin Timberlake, Justin Bieber, James Taylor, Dave Matthews, Bruce Springsteen, and Bon Jovi.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Nooit gedacht. Er zijn wat lijstjes op internet. zoals deze bv: http://rockandrollgarage.com/find-much-costs-hire-favorite-band/ (ik weet dat deze prijzen best dodgy zijn btw)
Maar hier zie ik dat The Killers heel erg duur zijn (500k) en dat Tame Impala al komt voor 10-15k en de Editors is ook ‘maar’ 25k……wat raar eigenlijk.

750k voor Coldplay? Dit is een al aardig oud lijstje..Coldplay schurkt al tegen de 2 miljoen aan, net zoals Rammstein, FF etc
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Deze lijst is in 2014 al eens gepubliceerd. Ook te zien aan namen als Clipse en Fun. , die al jaren geleden gestopt zijn.

Specifiek wat The Editors betreft, die zijn in Amerika tamelijk onbekend gebleven. Hebben nooit een hit gehad, en slechts één album haalde (de onderste helft van) de album top 200.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.085
Vanavond bij Deafheaven in Paradiso geweest en zou het toch wel erg gaaf vinden als BKS het aandurft om ze volgend jaar een mooie spot in de Two te geven. Zou niet eens de hardste act ooit zijn, en die shoegaze-invloeden moeten de organisatie wel smaken.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Birth of Joy bestaat nie meer. Ze hebben nog een hoop boekingen open staan en waren =recent nog op misty fields. De laatste Live show op 3 januari in paradiso. Volgens mij wordt dat een feestje ! Too bad dat de band ophodt.
 

kayw998

Nieuw lid
28 sep 2018
2
0
Hallo,
Wij zijn studenten op InHolland Haarlem en doen een project over Zwarte Cross. Hiervoor hebben wij een enquête samengesteld over het festival, wat men ervan verwacht en wat zij werkelijk ervaren hebben. Wij vergelijken het ook met Best Kept Secret, daarom dacht ik dat het hier ook huis zou horen. Zelfs als U nooit bent geweest waarderen we het alsnog als U de enquête in zou willen vullen. Hierdoor kunnen wij ook te weten komen hoe mensen die nooit zijn geweest het festival zien.
De enquête duurt zo’n drie minuten om te maken en het helpt ons enorm.
Alvast bedankt!

-Kay
Zwarte Cross Enquête
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Dan zal het niet heel lang duren totdat een festival in Nederland ze bevestigd.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Hm,, Werchter.....das net iets te laat voor BKS ben ik bang. DTRH gaat ermee vandoor ?
De hoop op The Cure is bij mij nu alleen nog het feit dat Robert Smith's Meltdown festival 2018 heel veel overlappende namen (Death Cab for Cutie, Kiasmos, Vessels, etc etc) had dan wat er op BKS te zien zou zijn. Dus dat ze in dezeflde bandpool vissen, zeg maar.. .....ik blijf hopen. Ook voor Bon Iver is de tijd rijp om naar BKS te komen als main act trouwens.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
The Cure tourt de hele zomer. 20+ festivals als headliner. BKS is prima mogelijk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Ja en toch denk ik dat ze niet eerst BKS gaan doen en dan wat festivals in Uk/Ireland, daar begint een Uk band normaal mee, daarbij moet Glastofest 2019 ook nog gedaan worden. DTRH lijkt mij een betere kanshebber, of PInkpop.

Ik zie trouwens ook dat Mumford & Sons (in mei) en Ed Sheeran (zo'n beetje de hele zomer 2019) bij FKPScorpio zitten....for what it's worth.
Kandidaten voor Hurricane & Southside en/of Sideways ? En misschien dat BKS meevist voor 1 vd twee, zoals ze met Radiohead ook heben gedaan ?

 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Ik zie trouwens ook dat Mumford & Sons (in mei) en Ed Sheeran (zo’n beetje de hele zomer 2019) bij FKPScorpio zitten….for what it’s worth.
Kandidaten voor Hurricane & Southside en/of Sideways ? En misschien dat BKS meevist voor 1 vd twee, zoals ze met Radiohead ook heben gedaan ?[/quote]

Ik vind beide niet passen. Voor dat geld kunnen ze beter boeken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lana Del Rey heeft in korte tijd twee nieuwe nummers uitgebracht (Mariners Apartment Complex; Venice Bitch), en ze vallen zeer goed bij mij moet ik zeggen. Ik zie het wel zitten, lijkt me dan niets minder dan headliner.

Met Lana heb je denk ik niet een publiekstrekker maar wel echt een act die mensen graag willen zien als ze een weekendticket hebben. Maar wat blijft het elk jaar moeilijk in te schatten waar Lana op gaat treden.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Ik zie trouwens ook dat Mumford & Sons (in mei) en Ed Sheeran (zo’n beetje de hele zomer 2019) bij FKPScorpio zitten….for what it’s worth.
Kandidaten voor Hurricane & Southside en/of Sideways ? En misschien dat BKS meevist voor 1 vd twee, zoals ze met Radiohead ook heben gedaan ?

Ik vind beide niet passen. Voor dat geld kunnen ze beter boeken.[/quote]

FKPScorpio doet gewoonlijk veel van dat soort grotere acts, zeker in/rondom Duitsland. Dat wil niet zoveel zeggen.
Interessanter is om naar Friendly Fire te kijken, de organisator van BKS. Die boekt o.a. Christine + the Queens in AFAS. Gezien de media-aandacht lijkt me dat een grote kanshebber voor een prominente plek op BKS.

M&S en Ed S lijken mij uitgesloten voor BKS.... gelukkig maar....
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gezien de media-aandacht lijkt me dat een grote kanshebber voor een prominente plek op BKS.

Als ze Christine als 'kleinere' headliner gaan boeken dan durf ik nu al te zeggen dat Down the Rabbit Hole de betere headliners gaat hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken