Eerste/tweede, wat maakt het uit. Het werd helemala onterecht de hemel in geprezen. Het was erg matig ja, zoals altijd eigenlijk wel. Keer of 5 wel gezien nu, maar nooit boeiend kunnen vinden. Op diezelfde dag waren Cloves, Jessie J, Brian Fallon, Editors, Greta van Fleet en Bruno Mars allen beter die dag.3voor12 riep Bruno Mars uit als beste optreden van Pinkpop, niet Ronnie Flex. Heb het niet gezien, was het zo slecht dan? Heb zijn optreden in Sexyland in mijn top 5 favoriete optredens van dit jaar. (Maar dat was wel een heel ander optreden dan een show met band zal zijn geweest.)
Anyway, het optreden van Christine in AFAS live volgende week is niet uitverkocht, dus een grote publiekstrekker zal het niet worden. Maar een goede show en muziek die bij de gemiddelde bezoeker goed valt kan ook helpen.
Weet iemand misschien een voorbeeld van een act die wel een hoop kaarten kan wegzetten, maar waarvan de show nog niet “volwassen” genoeg is en de act nog niet bekend genoeg is bij een algemeen publiek om te kunnen headlinen? Is weer eens een andere discussie. Mijn inzet: Brockhampton.
Maar goed, heb niks tegen Christene & The Queens, maar toch niet klaar als headliner als je het mij vraagt. Dan zou ik eerder gewoon Interpol lang speeltijd geven of iets dergelijks, een band die veel meer heeft bewezen in het genre waarin BKS zich wil bevinden dan Christine & The Queens...