Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
3voor12 riep Bruno Mars uit als beste optreden van Pinkpop, niet Ronnie Flex. Heb het niet gezien, was het zo slecht dan? Heb zijn optreden in Sexyland in mijn top 5 favoriete optredens van dit jaar. (Maar dat was wel een heel ander optreden dan een show met band zal zijn geweest.)

Anyway, het optreden van Christine in AFAS live volgende week is niet uitverkocht, dus een grote publiekstrekker zal het niet worden. Maar een goede show en muziek die bij de gemiddelde bezoeker goed valt kan ook helpen.

Weet iemand misschien een voorbeeld van een act die wel een hoop kaarten kan wegzetten, maar waarvan de show nog niet “volwassen” genoeg is en de act nog niet bekend genoeg is bij een algemeen publiek om te kunnen headlinen? Is weer eens een andere discussie. Mijn inzet: Brockhampton.
Eerste/tweede, wat maakt het uit. Het werd helemala onterecht de hemel in geprezen. Het was erg matig ja, zoals altijd eigenlijk wel. Keer of 5 wel gezien nu, maar nooit boeiend kunnen vinden. Op diezelfde dag waren Cloves, Jessie J, Brian Fallon, Editors, Greta van Fleet en Bruno Mars allen beter die dag.

Maar goed, heb niks tegen Christene & The Queens, maar toch niet klaar als headliner als je het mij vraagt. Dan zou ik eerder gewoon Interpol lang speeltijd geven of iets dergelijks, een band die veel meer heeft bewezen in het genre waarin BKS zich wil bevinden dan Christine & The Queens...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?

Ik zou denken dat DTRH eerder een groot publiek wil trekken, en in het algemeen iets minder gedurfd is dan Best Kept Secret.
Iets als Oscar & The Wolf, Lana Del Rey, Damian Jr. Marley, Franz Ferdinand, Iggy Pop, Queens Of The Stone Age vind ik bijvoorbeeld meer bij DTRH passen.
En iets als Radiohead, The War On Drugs, Deerhunter, Beach House, Wilco vind ik dan meer BKS.

Al slaat dat al niet helemaal aan met mijn eerste uitleg.
Ze blijven natuurlijk heel gelijk qua bookingen en bijna elke band die ze booken kan wel op beide festivals staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
bornlivedie wrote:
Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?

Ik zou denken dat DTRH eerder een groot publiek wil trekken, en in het algemeen iets minder gedurfd is dan Best Kept Secret.
Iets als Oscar & The Wolf, Lana Del Rey, Damian Jr. Marley, Franz Ferdinand, Iggy Pop, Queens Of The Stone Age vind ik bijvoorbeeld meer bij DTRH passen.
En iets als Radiohead, The War On Drugs, Deerhunter, Beach House, Wilco vind ik dan meer BKS.

Al slaat dat al niet helemaal aan met mijn eerste uitleg.
Ze blijven natuurlijk heel gelijk qua bookingen en bijna elke band die ze booken kan wel op beide festivals staan.

Beide festivals vissen in de vijver van de pareltjes, maar bij BKS ligt het accent wat meer op indierock, denk ik. DTRH boekt wat breder en op sommige vlakken ook wat commerciëler.

Maar daartussenin zit een natuurlijk een hele grote vlek aan bands die op beiden gewoon goed passen.

Ik snap je rijtje ook wel Neracroft, maar Radiohead en War On Drugs kunnen ook op DTRH. De laatste heeft er ook gewoon al gestaan.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
bornlivedie wrote:
Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?

Ik zou denken dat DTRH eerder een groot publiek wil trekken, en in het algemeen iets minder gedurfd is dan Best Kept Secret.
Iets als Oscar & The Wolf, Lana Del Rey, Damian Jr. Marley, Franz Ferdinand, Iggy Pop, Queens Of The Stone Age vind ik bijvoorbeeld meer bij DTRH passen.
En iets als Radiohead, The War On Drugs, Deerhunter, Beach House, Wilco vind ik dan meer BKS.

Al slaat dat al niet helemaal aan met mijn eerste uitleg.
Ze blijven natuurlijk heel gelijk qua bookingen en bijna elke band die ze booken kan wel op beide festivals staan.

Volgens mij is het verschil niet zo groot meer, zeker niet nu ook DTRH ook een openluchtpodium heeft. Algemene beeld is dat op BKS de focus echt op muziek ligt met verder weinig randprogramma, terwijl dat randprogramma juist bij DTRH erg belangrijk is. Dat heeft wel wat effect op het programma. Een Damien Rice paste bijvoorbeeld beter op BKS dan op DTRH (en er is ook dat iedere keer terugkerende verhaal over touwtje springend mensen bij Sun Kill Moon op DTRH). BKS zal eerder een act programmeren, omdat deze goed scoort bij een Indie-site als Pitchfork; DTRH programmeert iets breder ook uit de vaste Mojo-stal (zo'n Rag'n'bone man bijv. die alle grote Mojo-festivals mag doen).

Een Queens of the Stone Age zal minder snel op BKS gepland worden; een Oscar&the Wolf verwacht ik daar ook niet. Aan de andere kant passen Deerhunter, Slowdive, Mogwai weer beter bij BKS. En DTRH zal veel minder snel hiphopacts als Vince Staples of Tyler programmeren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
bornlivedie wrote:
Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?

Ik zou denken dat DTRH eerder een groot publiek wil trekken, en in het algemeen iets minder gedurfd is dan Best Kept Secret.
Iets als Oscar & The Wolf, Lana Del Rey, Damian Jr. Marley, Franz Ferdinand, Iggy Pop, Queens Of The Stone Age vind ik bijvoorbeeld meer bij DTRH passen.
En iets als Radiohead, The War On Drugs, Deerhunter, Beach House, Wilco vind ik dan meer BKS.

Al slaat dat al niet helemaal aan met mijn eerste uitleg.
Ze blijven natuurlijk heel gelijk qua bookingen en bijna elke band die ze booken kan wel op beide festivals staan.

Hmm. Ik vind eigenlijk dat DTRH al meer "alternatieve" headliners gehad heeft dan BKS. PJ Harvey, Ahnoni, War On Drugs (anno 2015), Nick Cave en Massive Attack zijn niet per se 'mainstream' acts. Radiohead, Arctic Monkeys, Editors, Jamie XX, Noel Gallagher, Alt-J, Libertines en Arcade Fire zijn dat toch iets meer.

Lastig te bepalen eigenlijk. Qua randprogrammatie is het duidelijk, qua namen tich iets minder.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
neracroft wrote:

bornlivedie wrote:
Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?


Ik zou denken dat DTRH eerder een groot publiek wil trekken, en in het algemeen iets minder gedurfd is dan Best Kept Secret.
Iets als Oscar & The Wolf, Lana Del Rey, Damian Jr. Marley, Franz Ferdinand, Iggy Pop, Queens Of The Stone Age vind ik bijvoorbeeld meer bij DTRH passen.
En iets als Radiohead, The War On Drugs, Deerhunter, Beach House, Wilco vind ik dan meer BKS.

Al slaat dat al niet helemaal aan met mijn eerste uitleg.
Ze blijven natuurlijk heel gelijk qua bookingen en bijna elke band die ze booken kan wel op beide festivals staan.

Hmm. Ik vind eigenlijk dat DTRH al meer “alternatieve” headliners gehad heeft dan BKS. PJ Harvey, Ahnoni, War On Drugs (anno 2015), Nick Cave en Massive Attack zijn niet per se ‘mainstream’ acts. Radiohead, Arctic Monkeys, Editors, Jamie XX, Noel Gallagher, Alt-J, Libertines en Arcade Fire zijn dat toch iets meer.

Lastig te bepalen eigenlijk. Qua randprogrammatie is het duidelijk, qua namen tich iets minder.

Je kan dat 'alternatiever' noemen ja, ik noem het eerder 'goedkoper'.
Vanaf een bepaalde bekendheid is elke alternatieve band mainstream hé. En met 3 headliners als Ahnoni, PJ Harvey en Massive Attack (om maar iets te zeggen) komt BKS echt niet meer weg. DTRH trouwens ook niet meer na hun vergroting van vorig jaar denk ik.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Northside is komend jaar van 6 - 8 juni; dus deels overlap met Pinkpop. Later deze maand namen en 1 november start voorverkoop.
Geeft net als afgelopen jaren een eerste beeld wat we op o.a. BKS kunnen verwachten.

https://northside.dk/blog-en/2489
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Northside is komend jaar van 6 – 8 juni; dus deels overlap met Pinkpop. Later deze maand namen en 1 november start voorverkoop.
Geeft net als afgelopen jaren een eerste beeld wat we op o.a. BKS kunnen verwachten.

https://northside.dk/blog-en/2489
Mooi, ben wel toe aan wat nieuws.

En Processierups, niets persoonlijks. Maar je soortgenoten mogen echt wegblijven op BKS deze zomer :-o
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Processierups wrote:
Northside is komend jaar van 6 – 8 juni; dus deels overlap met Pinkpop. Later deze maand namen en 1 november start voorverkoop.
Geeft net als afgelopen jaren een eerste beeld wat we op o.a. BKS kunnen verwachten.

https://northside.dk/blog-en/2489

Mooi, ben wel toe aan wat nieuws.

En Processierups, niets persoonlijks. Maar je soortgenoten mogen echt wegblijven op BKS deze zomer
1f62e.svg

We zullen zien...
Ik ben van plan om er gewoon weer bij te zijn in Hilvarenbeek!
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik maakte me toch altijd meer zorgen om teken, maar na dit jaar denk je toch meer aan die rupsen. Nu had ik er zelf geen last van (denk ik niet gevoelig voor), maar mijn gezelschap had er flink last van. Hoe beter het weer, hoe groter het probleem jammer genoeg. Koud voorjaar zit ik niet op te wachten, maar kan wel helpen...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Built To Spill dan maar als eerste naam met potlood opschrijven?
Hun laatste bekende show van de Europese tour is 2 dagen voor Best Kept Secret in Frankrijk en ze spelen ook op Primavera de 30e blijkbaar.

Dit lijkt me realistisch en zou mij ontzettend blij maken:

The Cure - Vampire Weekend
Interpol - Kurt Vile - Built To Spill - Death Cab For Cutie
Cloud Nothings - Stephen Malkmus & The Jicks - Graham Coxon
DZ Deathrays - Nothing - Chastity Belt - Skeggs - It It Anita
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Built To Spill dan maar als eerste naam met potlood opschrijven?
Hun laatste bekende show van de Europese tour is 2 dagen voor Best Kept Secret in Frankrijk en ze spelen ook op Primavera de 30e blijkbaar.

Dit lijkt me realistisch en zou mij ontzettend blij maken:

The Cure – Vampire Weekend
Interpol – Kurt Vile – Built To Spill – Death Cab For Cutie
Cloud Nothings – Stephen Malkmus & The Jicks – Graham Coxon
DZ Deathrays – Nothing – Chastity Belt – Skeggs – It It Anita

Begint al goed, die laatste rij ken ik totaal niet. Verder lijkt mij dit inderdaad een mooi realistisch begin. Zou Susanne Sundfør haar annulering van volgend jaar nog goed komen maken denk je?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Zou Bloc Party plays Silent Alarm nog een optie zijn? Verkopen toch AFAS uit dit jaar? Of zijn die al genoeg geweest?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
neracroft wrote:
Built To Spill dan maar als eerste naam met potlood opschrijven?
Hun laatste bekende show van de Europese tour is 2 dagen voor Best Kept Secret in Frankrijk en ze spelen ook op Primavera de 30e blijkbaar.

Dit lijkt me realistisch en zou mij ontzettend blij maken:

The Cure – Vampire Weekend
Interpol – Kurt Vile – Built To Spill – Death Cab For Cutie
Cloud Nothings – Stephen Malkmus & The Jicks – Graham Coxon
DZ Deathrays – Nothing – Chastity Belt – Skeggs – It It Anita

Begint al goed, die laatste rij ken ik totaal niet. Verder lijkt mij dit inderdaad een mooi realistisch begin. Zou Susanne Sundfør haar annulering van volgend jaar nog goed komen maken denk je?

Ik denk dat Vampire Weekend, Lana del Rey en Death cab for Cutie naar DTRH gaan. (die zitten bij LiveNation lijkt het). De eerder in dit forum genoemde Christine & the Queens; the 1975 en catfish and the Bottlemen zijn wel hele goeie kandidaten voor BKS. En Richard Ashcroft (nieuwe muziek) en Courtney Barnett (met Kurt Vile) ;)
Interpol is een beetje een onduidelijkheid dit jaar. zitten die in de US rond mei/juni ?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
bornlivedie wrote:

neracroft wrote:
Built To Spill dan maar als eerste naam met potlood opschrijven?
Hun laatste bekende show van de Europese tour is 2 dagen voor Best Kept Secret in Frankrijk en ze spelen ook op Primavera de 30e blijkbaar.

Dit lijkt me realistisch en zou mij ontzettend blij maken:

The Cure – Vampire Weekend
Interpol – Kurt Vile – Built To Spill – Death Cab For Cutie
Cloud Nothings – Stephen Malkmus & The Jicks – Graham Coxon
DZ Deathrays – Nothing – Chastity Belt – Skeggs – It It Anita


Begint al goed, die laatste rij ken ik totaal niet. Verder lijkt mij dit inderdaad een mooi realistisch begin. Zou Susanne Sundfør haar annulering van volgend jaar nog goed komen maken denk je?

Ik denk dat Vampire Weekend, Lana del Rey en Death cab for Cutie naar DTRH gaan. (die zitten bij LiveNation lijkt het). De eerder in dit forum genoemde Christine & the Queens; the 1975 en catfish and the Bottlemen zijn wel hele goeie kandidaten voor BKS. En Richard Ashcroft (nieuwe muziek) en Courtney Barnett (met Kurt Vile)
1f609.svg

Interpol is een beetje een onduidelijkheid dit jaar. zitten die in de US rond mei/juni ?

Heb het gevoel dat zeker na vorig jaar BKS wat afstapt van bands als Christine, The 1975,... dus zie die niet komen.
Courtney barnett en kurt Vile gaan echt niet meer samen (in Europa) touren, zijn beide vollebak met hun solo carrière bezig.
Interpol zie ik echt wel Europese festivals doen volgende zomer, al kan dat ook later in het festivalseizoen. (maar een perfecte Primavera, Best Kept, Northside,... naam)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Zijn Catfish and the Bottlemen beetje populair in Nederland eigenlijk? Volgens mij typisch zo'n act die vooral in de UK vrij groot is; hier meer formaat (maximaal) Paradiso? In de middag op ONE ofzo, weet niet of ze dat zelf zien zitten. Zitten dan weer wel bij Friendly Fire, net als The 1975. Die laatste lijkt wat meer in de lift te zitten, maar voel ik ook nog niet per se als headliner in Nederland. Wordt wel als kanshebber genoemd voor Reading+Leeds, en sommigen durven ze zelfs al als Glastonbury headliner te noemen. Wel in 2017 AFAS al gedaan.

Ik ging even terug in de tijd: 2014. Catfish stond op ONE als dagopener (13:00) op de zondag, The 1975 op dezelfde dag om 16:00. Denk dat The 1975 zichzelf in dit stadium het liefst zo hoog mogelijk ziet staan. Misschien waagt BKS/Friendly Fire beetje de gok met dat ze komend jaar en de paar volgende jaren door gaan groeien, en doen ze ze gewoon als headliner? Anders is misschien prominent op Pinkpop interessant voor ze (maar wel bij de concurrent)?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Zijn Catfish and the Bottlemen beetje populair in Nederland eigenlijk? Volgens mij typisch zo’n act die vooral in de UK vrij groot is; hier meer formaat (maximaal) Paradiso? In de middag op ONE ofzo, weet niet of ze dat zelf zien zitten. Zitten dan weer wel bij Friendly Fire, net als The 1975. Die laatste lijkt wat meer in de lift te zitten, maar voel ik ook nog niet per se als headliner in Nederland. Wordt wel als kanshebber genoemd voor Reading+Leeds, en sommigen durven ze zelfs al als Glastonbury headliner te noemen. Wel in 2017 AFAS al gedaan.

Ik ging even terug in de tijd: 2014. Catfish stond op ONE als dagopener (13:00) op de zondag, The 1975 op dezelfde dag om 16:00. Denk dat The 1975 zichzelf in dit stadium het liefst zo hoog mogelijk ziet staan. Misschien waagt BKS/Friendly Fire beetje de gok met dat ze komend jaar en de paar volgende jaren door gaan groeien, en doen ze ze gewoon als headliner? Anders is misschien prominent op Pinkpop interessant voor ze (maar wel bij de concurrent)?

The 1975 komt ook met nieuwe muziek, maar er zullen weinig mensen zijn die dat een gedroomde headliner zullen vinden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The 1975 komt ook met nieuwe muziek, maar er zullen weinig mensen zijn die dat een gedroomde headliner zullen vinden.

Zou een prachtige sub zijn. Iets te poppy voor headliner maar wie weet. The Cure en nog een Bon Iver ernaast en The 1975 is wel prima.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Zou the 1975 een aparte keuze vinden. Daar kom je mee weg op een dag met Arctic Monkeys ofzo (bedoel die fanbase heeft best wat overlap met de AM album hype fans) , maar ben bang dat je the 1975 fans niet enkel voor die band een ticket van 80 euro laat kopen.
Denk oprecht dat die te duur zijn voor wat ze toevoegen aan het programma en hoewel ze een Friendly Fire booking zijn (toch?) vind ik ze meer passen op een Pinkpop, op een late spot op dat 3FM podium.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken