Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Artiesten die in Nederland bij MOJO/Livenation zitten, zijn overigens te vinden op:

https://roster.mojo.nl/artiesten/
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Processierups wrote:
The 1975 komt ook met nieuwe muziek, maar er zullen weinig mensen zijn die dat een gedroomde headliner zullen vinden.

Zou een prachtige sub zijn. Iets te poppy voor headliner maar wie weet. The Cure en nog een Bon Iver ernaast en The 1975 is wel prima.

Er zit hier iemand tegenover mij aan tafel heftig ja te knikken, haha

Catfish heel graag terug! Ook METZ graag terug. Hopend op EINDELIJK een optreden van Tigercub, Sam Fender en wat dies meer zij uit de UK.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Net effe de Friendly Fire stal doorgenomen.
Is Hozier een realistische headliner? Tivoli in no time uitverkocht...vind ik wel een publiekstrekker en passend op BKS
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Hozier vind ik een goed voorbeeld van een artiest die een grote hoeveelheid kaarten kan doen verkopen, maar nog niet geschikt is als headliner, simpelweg omdat zijn oeuvre nog maar uit 1 album bestaat.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.368
De afgelopen berichten vaak de neiging gehad om te checken of ik wel in het juiste topic zit.

Hozier, Lana Del Rey en The 1975 als headliners voor Best Kept met Christine & The Queen en Catfish & The Bottlemen ervoor.
Ja hallo...
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
@Zworp4 Sub dan? ?

Mijn dochter heeft Brockhampton op Pukkelpop gezien en dat lijkt me een prima optie voor de vrijdag. Daar gaan we nog veel van horen. Een geweldig energiek optreden, ook op Lowlands een behoorlijke buzz. Je moet er van houden ( self proclaimed Best Boyband In The World?) maar spreekt een hele grote groep jonge hiphop fans aan.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
De afgelopen berichten vaak de neiging gehad om te checken of ik wel in het juiste topic zit.

Hozier, Lana Del Rey en The 1975 als headliners voor Best Kept met Christine & The Queen en Catfish & The Bottlemen ervoor.
Ja hallo…

Niet indie genoeg? De meeste headliners zijn in het verleden toch ook meer gevestigde namen geweest? Fungeren als kaartverkopers. (Editors, AM, Radiohead, Arcade Fire, Elbow etc...) De meeste forummers hier gaan.toch voor de kleinere namen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.368
neracroft wrote:
De afgelopen berichten vaak de neiging gehad om te checken of ik wel in het juiste topic zit.

Hozier, Lana Del Rey en The 1975 als headliners voor Best Kept met Christine & The Queen en Catfish & The Bottlemen ervoor.
Ja hallo…

Niet indie genoeg? De meeste headliners zijn in het verleden toch ook meer gevestigde namen geweest? Fungeren als kaartverkopers. (Editors, AM, Radiohead, Arcade Fire, Elbow etc…) De meeste forummers hier gaan.toch voor de kleinere namen.

Ik vind de meeste eerstgenoemde platte commerciële radio 'pop', met nogal weinig inhoud. Alles waar Best Kept Secret dus niet voor staat (en tot vorig jaar hadden ze altijd wel zo een paar op de affiche staan, maar nooit echt als topnamen en ook niet zo veel.) Dus hoop/denk dat ze sinds vorig jaar 'groot' genoeg zijn en een goed genoege reputatie hebben opgebouwd om zo'n acts niet meer nodig te hebben.

Maar een The 1975, Hozier als headliner? Die zijn nog een pakje kleiner dan de minste headliners (Jamie XX, Run The Jewels, LCD, Elbow,...) die BKS tot nu toe heeft gehad.

Los van dit: de nieuwe van Kurt Vile is echt lekker, zijn beste tot nu toe denk ik. Graag als sub bij een ondergaande zon :)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Hozier vind ik een goed voorbeeld van een artiest die een grote hoeveelheid kaarten kan doen verkopen, maar nog niet geschikt is als headliner, simpelweg omdat zijn oeuvre nog maar uit 1 album bestaat.

Hozier had ik wel al een beetje met potlood opgeschreven voor een plekje in de middag op ONE. Er komt eindelijk niet werk van hem aan. Niet dat ik echt fan ben, maar met hem kan ik een stuk meer dan George Ezra.

@zworp4 Sub dan?
1f609.svg


Mijn dochter heeft Brockhampton op Pukkelpop gezien en dat lijkt me een prima optie voor de vrijdag. Daar gaan we nog veel van horen. Een geweldig energiek optreden, ook op Lowlands een behoorlijke buzz. Je moet er van houden ( self proclaimed Best Boyband In The World
1f609.svg
) maar spreekt een hele grote groep jonge hiphop fans aan.

Brockhampton wil je toch niet nu al als een headliner neer gaan zetten? Zou maximaal op de plek van Vince Staples dit jaar al heel wat vinden. Nu kan ik er helemaal niks mee, maar ik zou die boeking wel nog begrijpen, en ik ga gewoon even ergens anders naar toe. Of even lekker zitten: rust lijkt met het jaar belangrijker te worden.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Nee, Brockhampton niet als headliner. Maar die kunnen wel neergezet worden zoals Tyler, The Creator dit jaar. Ze trekken een redelijk grote groep die anders geen kaartje zou hebben gekocht. Voor Tyler stond Rex Orange County geprogrammeerd en erna was er het nachtprogranma in FIVE, dat de mensen die specifiek voor Tyler kwamen zal hebben aangesproken.

Doe er iets als Jpegmafia of Clipping. bij en dan 's nachts SMIBfest en dan kun je wel een goede set dagkaarten wegzetten.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik zie Hozier beslist niet als headliner maar sub kan prima! Vond zijn eerste album zeer goed, de 2e moet ik nog meer luisteren. Maar Hozier was in Paradiso grote klasse, dus hier stille hoop..

Bij de meeste hiphop ga ook ik ergens anders chillen, ook niet aan mij besteedt al kan ik de inzet en vibe van Brockhampton wel waarderen. Van een afstandje..wine on the side.
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Ik zie Hozier beslist niet als headliner maar sub kan prima! Vond zijn eerste album zeer goed, de 2e moet ik nog meer luisteren. Maar Hozier was in Paradiso grote klasse, dus hier stille hoop..

Bij de meeste hiphop ga ook ik ergens anders chillen, ook niet aan mij besteedt al kan ik de inzet en vibe van Brockhampton wel waarderen. Van een afstandje..wine on the side.
Ik zou persoonlijk heel blij worden als hij op BKS komt. Ik zou hem eerder op North Sea Jazz verwachten (vooral nu hij samenwerkt met o.a. Mavis Staples op zijn nieuwe - nog uit te komen - album. Ik heb begrepen dat hij in 2019 helemaal niet naar Europa komt omdat hij ook in Amerika lijkt te zijn aangeslagen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
The Cure op Hurricane/Southside, dus FKP Scorpio heeft ze daar wel in ieder geval. Al zegt dat nog niets.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Montreal
Schmutzki
Teesy
Me First and the Gimme Gimmes
Yung Hurn
Fünf Sterne Deluxe
Ok Kid
Muff Potter
Die Orsons
Ufo361
Bausa
The Streets
Trettmann
257ers
The Wombats
Enter Shikari
Frank Turner & The Sleeping Souls
Bosse
Papa Roach
Bilderbuch
AnnenMayKantereit
The Cure
Die Toten Hosen
Mumford & Sons
Foo Fighters

Ik zag je comment zonet. bedankt ! Dat zegt wel degelijk wat ! Ik zie trouwens dat Mumford & Sons daar dus ook staat. For what it's worth I guess.
Ik vind dat the Wombats en The Streets van dit lijsje ook mogen doorkomen vanuit HuSo. Dan wellicht als sub voor de subs.
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
En ALT-J komend jaar? ze hebben nieuw materiaal (Reduxer - alhoewel dit een album is met reworks is van hun bestaande nummers).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Indiaantje89 wrote:
Montreal
Schmutzki
Teesy
Me First and the Gimme Gimmes
Yung Hurn
Fünf Sterne Deluxe
Ok Kid
Muff Potter
Die Orsons
Ufo361
Bausa
The Streets
Trettmann
257ers
The Wombats
Enter Shikari
Frank Turner & The Sleeping Souls
Bosse
Papa Roach
Bilderbuch
AnnenMayKantereit
The Cure
Die Toten Hosen
Mumford & Sons
Foo Fighters

Ik zag je comment zonet. bedankt ! Dat zegt wel degelijk wat ! Ik zie trouwens dat Mumford & Sons daar dus ook staat. For what it’s worth I guess.
Ik vind dat the Wombats en The Streets van dit lijsje ook mogen doorkomen vanuit HuSo. Dan wellicht als sub voor de subs.
Verder gevoelsmatig niet echt BKS-materiaal hè? HuSo zit nu ook wel een stuk later dan BKS. The Cure en The Streets zijn eigenlijk de enigen van dit rijtje (die ik ken) die ik graag zou zien komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Klopt, Hurricane is best afgegleden afgelopen jaren. Al delen we af en toe een headlinertje, maar dat geld ook voor Pinkpop.

Iets dat een The Smashing Pumpkins daar niet op staat valt me ook. Ook iets wat ik als optie zag voor BKS, maar dan hadden ze denk ik ook hier op Hurricane moeten staan.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
En ALT-J komend jaar? ze hebben nieuw materiaal (Reduxer – alhoewel dit een album is met reworks is van hun bestaande nummers).

Mjaah... Waren al headliner in 2015, en zie ze zelf nog niet terugkomen. Zeker na al eerdere optredens in Nederland na Reduxer. En de 'reworks' lijkt me niet een basis om te gaan touren. Nu ben ik fan, en zou je me niet echt horen klagen, maar ik word er toch niet enthousiast van.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken