Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
We zitten nog maar aan het begin van de zomer, en ik heb zelf nog een festival te gaan... Maar wat heb ik ook alweer zin in de geruchtenstroom die op gang komt en daarna wat mopperen op de voorlopige line-up en dan wat mooie nieuwe pareltjes ontdekken!

Na die enquête was ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie hebben aangegeven mogelijk anders te willen hebben. En wat doen jullie als je een dag directeur zouden mogen zijn?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik heb vooral het idee achter Casbah toegejuicht maar dat het toch altijd te vol stond bij bands en niet ideaal was voor een live optreden: daarmee bedoel ik de combinatie: te vol + die bomen in het midden vooraan + Mensen die in bomen klimmen/op pooltafels staan waardoor de helft echt niets kan zien als je meer naar achteren staat,...

En dat Stage FOUR 's nachts minstens even lang mag doorgaan dan de andere tenten. De leukste afterparty heb ik toch meestal daar.

Voor de rest zijn ze gewoon heel lekker bezig!
Hoe heerlijk was het trouwens dat ze met ontbijt tot aan je tent komen lopen en je voor €7.5 echt een degelijk zakje kreeg!
Het douche/toilet probleem op de camping van vorig jaar hebben ze ook goed opgelost, was denk ik voor vele het grootste minpunt vorig jaar.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Ik heb ook aangegeven dat er iets meer met het nachtprogramma gedaan mag worden dan alleen de THREE en de FIVE. Daarnaast ook graag op zondag langer door dan 1:00, dat kan toch echt niet... (en dan ben ik 37 jaar; laat staan de wat jongeren, die zullen toch zeker nog even willen knallen op die laatste dag).
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Nu je het zegt vind ik ook wel dat de zondag wat abrupt afgelopen is na de headliner. Zou wel leuk zijn om nog even rustig ergens een bandje te gaan kijken en nog even op het festivalterrein nagenieten.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
We zijn het eens, op zondag gewoon doorgaan tot 03.00 uur en ook op zondagnacht bands in The Casbah. Niks zo lekker dan na zo'n artistiek verantwoorde headliner nog even een feestje te bouwen met wat teringherrie :).
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik vond het zondag wel goed zo, LCD Soundsystem was gewoon een goede climax, daarna had je niks meer nodig.... en toen lag ik alsnog tot 4 uur wakker in mijn tentje.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Ik vond het zondag wel goed zo, LCD Soundsystem was gewoon een goede climax, daarna had je niks meer nodig…. en toen lag ik alsnog tot 4 uur wakker in mijn tentje.
Dat is ieders goed recht natuurlijk. Bij ons liggen de meesten ook wel rond een uur of 2 plat. Gevolg van het sluiten van het festivalterrein was echter dat om ons heen op de camping ineens de nodige feestjes ontstonden, waar wij dan weer géén behoefte aan hadden. En daardoor dus een hoop slaap hebben gemist. Als je voor die mensen dus faciliteert dat ze op het terrein nog even verder kunnen, hebben ook degenen die daar geen behoefte aan hebben er profijt van.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Van mij mag het zondag ook wat langer doorgaan hoor. Wij zijn al 2 jaar op rij eerder doorgegaan omdat tijdens/na de headliner niets te doen was en de headliner ons niet 100% boeide (en nog wat andere verwaarloosbare details).

Maar moesten ze wat (meer) acts tijdens en na de headliner op zondag hebben gehad, bleven wij ongetwijfeld nog een nachtje.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
zworp4 wrote:
Ik vond het zondag wel goed zo, LCD Soundsystem was gewoon een goede climax, daarna had je niks meer nodig…. en toen lag ik alsnog tot 4 uur wakker in mijn tentje.

Dat is ieders goed recht natuurlijk. Bij ons liggen de meesten ook wel rond een uur of 2 plat. Gevolg van het sluiten van het festivalterrein was echter dat om ons heen op de camping ineens de nodige feestjes ontstonden, waar wij dan weer géén behoefte aan hadden. En daardoor dus een hoop slaap hebben gemist. Als je voor die mensen dus faciliteert dat ze op het terrein nog even verder kunnen, hebben ook degenen die daar geen behoefte aan hebben er profijt van.

Precies. Ik kampeerde aan het strandje en daar was in tegenstelling tot vrijdag- en zaterdagnacht de hele nacht rumoer. Beter dan een feestje laten doorgaan op Four en in The Casbah.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Ik denk toch headliner. Nu zitten ze in het weekend van Hemelvaart. Dat weekend lijkt me net zo druk voor de BB als het Pinsterweekend.
Dit is wel het spannendst om aan te nemen in ieder geval ! En naar je naam kijkend denk ik dan direct aan een heel vet oud album van the Cure.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
We zitten nog maar aan het begin van de zomer, en ik heb zelf nog een festival te gaan… Maar wat heb ik ook alweer zin in de geruchtenstroom die op gang komt en daarna wat mopperen op de voorlopige line-up en dan wat mooie nieuwe pareltjes ontdekken!

Na die enquête was ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie hebben aangegeven mogelijk anders te willen hebben. En wat doen jullie als je een dag directeur zouden mogen zijn?
Natuurlijk zou ik als directeur van BKS de oude ingang bij de TWO open maken voor alle fietsers die naar het festival komen. Er is elke avond een hele grote stroom fietsers die naar Tilburg trekken. Tilburg heeft dik 200.000 inwoners, is een echte studentenstad, dus veel potentiele bezoekers en ook nog op de fiets ook, dus lekker "groen" stimuleren. Dus een FIETS-only-parkeerplaats.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Seventheen Seconds wrote:
Ik denk toch headliner. Nu zitten ze in het weekend van Hemelvaart. Dat weekend lijkt me net zo druk voor de BB als het Pinsterweekend.

Dit is wel het spannendst om aan te nemen in ieder geval ! En naar je naam kijkend denk ik dan direct aan een heel vet oud album van the Cure.
Met zo'n nickname zou ik verwachten dat hij volgend jaar op BKS zou kunnen zijn...
;)
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
zworp4 wrote:
Ik vond het zondag wel goed zo, LCD Soundsystem was gewoon een goede climax, daarna had je niks meer nodig…. en toen lag ik alsnog tot 4 uur wakker in mijn tentje.

Dat is ieders goed recht natuurlijk. Bij ons liggen de meesten ook wel rond een uur of 2 plat. Gevolg van het sluiten van het festivalterrein was echter dat om ons heen op de camping ineens de nodige feestjes ontstonden, waar wij dan weer géén behoefte aan hadden. En daardoor dus een hoop slaap hebben gemist. Als je voor die mensen dus faciliteert dat ze op het terrein nog even verder kunnen, hebben ook degenen die daar geen behoefte aan hebben er profijt van.
Oh, ik bedoelde ook niet dat ik last van het geluid van anderen had. Ik bedoelde dat ik dus ook net zo goed tot vier uur door had kunnen gaan.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Dirk wrote:

Seventheen Seconds wrote:
Ik denk toch headliner. Nu zitten ze in het weekend van Hemelvaart. Dat weekend lijkt me net zo druk voor de BB als het Pinsterweekend.


Dit is wel het spannendst om aan te nemen in ieder geval ! En naar je naam kijkend denk ik dan direct aan een heel vet oud album van the Cure.

Met zo’n nickname zou ik verwachten dat hij volgend jaar op BKS zou kunnen zijn…
1f609.svg

Ikheb mijn kaartjes binnen, maar the cure zie ik eerder op PP.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Bass Drum Of Death bracht vandaag een lekker nieuw plaatje uit + moeten nog altijd hun cancel van een 4-tal jaar geleden goed maken.
Mogen ergens late namiddag de FIVE komen slopen, wat mij betreft!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
The Wombats. Tool. Tame Impala.

Ik mag toch hopen dat the Wombats niet door een NL-festival als headliner wordt neergezet.... Als BKS voor een 'kleinere headline-act' gaat dan zou ik eerder een Vampire Weekend of zo verwachten - lijkt mij sowieso een band die hetzelfde weekend ook op Primavera zal staan.

Verder zal DTRH heel graag Tame Impala binnenhalen; en hetzelfde geldt voor Pinkpop en Tool. Ik denk dus niet dat dit de headliners zullen zijn.

Kennelijk heeft Niels Alberts op 3voor12 in een podcast gemeld dat BKS vanwege een headliner verplaatst zou zijn. Misschien toch the Strokes of zo?
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Bass Drum Of Death bracht vandaag een lekker nieuw plaatje uit + moeten nog altijd hun cancel van een 4-tal jaar geleden goed maken.
Mogen ergens late namiddag de FIVE komen slopen, wat mij betreft!

Oeh nice, ga hem meteen luisteren! Zou het zeker toejuichen als ze er staan
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Dirk wrote:
The Wombats. Tool. Tame Impala.

Ik mag toch hopen dat the Wombats niet door een NL-festival als headliner wordt neergezet…. Als BKS voor een ‘kleinere headline-act’ gaat dan zou ik eerder een Vampire Weekend of zo verwachten – lijkt mij sowieso een band die hetzelfde weekend ook op Primavera zal staan.

Verder zal DTRH heel graag Tame Impala binnenhalen; en hetzelfde geldt voor Pinkpop en Tool. Ik denk dus niet dat dit de headliners zullen zijn.

Kennelijk heeft Niels Alberts op 3voor12 in een podcast gemeld dat BKS vanwege een headliner verplaatst zou zijn. Misschien toch the Strokes of zo?

Vanwege die headliner zou ik ook vooral denken aan The Strokes of the Cure voor welke andere realistische headliner zouden ze verplaatsen?
Volgend jaar gaat de rivaliteit tussen BKS en DTRH wel wat minder zijn. Er zit méér dan een maand tussen... Dus bands die veel festivals doen in Europa zie ik eerder op DTRH staan (wegens midden in het seizoen). En BKS gaat dan gewoon veel met Primavera delen, wat eerder bands zijn (buiten de headliner) die een kortere run door Europa doen.

Zou wel heel graag Tame Impala op BKS zien maar denk idd ook dat DTRH er mee kan gaan lopen.
En The Wombats zijn toch echt geen headliner? Wel nog een leuk indie bandje voor in het zonnetje. Maar BKS blijkt afgelopen editie ook meer afgestapt te zijn van het soort Of Monsters And Men, George Ezra, Circa Waves, Maximo Park,... dus betwijfel of ze een band als The Wombats gaan boeken. En hoeft ook niet per sé voor mij, al zijn hun eerste 2 platen nog altijd wel heel tof.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken