Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

EddieVerder wrote:
Wilco in 2019 naar Azkena Rock Festival.. maar lijkt erop dat dit een exclusief optreden zal zijn. Dus daarmee afvaller?! Of lees ik het verkeerd?

In de berichten die ik heb gelezen, begrijp ik het echt als dat het hun enige optreden in Spanje zal zijn. Daarmee dacht ik meteen: dat is een mooie naam voor BKS!

Mooie naam, maar misschien iets te snel na hun 2016-optreden?
Een week later staat Wilco alweer in de VS; zou kunnen dat ze daarvoor nog wel wat meer Europese festivals doen en dan past BKS wel goed.

Het zal allicht ook afhangen van hoe de kaartverkoop loopt. Als het uitverkoopt geeft het een extra boost aan de status van de band.
Maar is het misschien relevanter om op te merken dat de organisatie bij MOJO ligt?

Aye!
Nog een puntje wat we niet moeten vergeten is dat Florence ook headliner is in Amerika. Sommige BKS/NL headliners zijn wat minder populair in Amerika. De kans dat Florence dus in het hoogseizoen van Amerika mei/juni niet in Europa toert is nog aardig aanwezig.

Als ik het goed zie heeft Festileaks een foto van BKS gebruikt voor het bericht over Ticketmaster.
Laat BKS/Friendly Fire nou juist geen gebruik maken van Ticketmaster, maar van Eventim....

BREAKING:

Change of plan! Om het best mogelijke festival voor jullie te organiseren, moeten veel zaken precies op de goede plek vallen. Denk aan programma, locatie en logistiek. Na uitvoerig overleg hebben we besloten om Best Kept Secret volgend jaar een week eerder te laten plaatsvinden, en wel van 31 mei tot en met 2 juni 2019.
Hadden we dit niet drie weken geleden kunnen weten, toen we de data aankondigden? Wellicht, maar op basis van extra informatie en nieuwe inzichten hebben we besloten dat we een weekend eerder een nog beter festival kunnen neerzetten. We gaan voor het best mogelijke weekend op alle vlakken, dus daarom hebben we besloten te verhuizen.
Jouw reeds gekochte tickets blijven geldig voor de nieuwe datum. We beseffen dat dit voor sommige van jullie misschien niet of minder goed uitkomt, onze excuses daarvoor. Heb je al kaarten voor het early-bird tarief gekocht? Dan krijg je een mail met alle details, inclusief een optie om je geld terug te krijgen, indien je niet meer kunt in het nieuwe weekend. Voor meer informatie: mail met [email protected] of bel 0900-500 1353 (lokaal tarief).

Dat is wel een verrassende wending. Zou natuurlijk te maken kunnen hebben met de beschikbaarheid van een bepaalde headliner.

Apart is het wel; dit hoor je toch ook niet vaak. Zeker niet omdat het best opzienbarend was dat BKS ging zitten in hetzelfde weekend als Pinkpop.

Blijkbaar kwamen die woorden van Jan Smeets in het eindinterview toch wat intimiderend over.
Maar dan zullen ze vast wel een mooie naam te pakken hebben, wellicht samen met Primavera Sound nu ze in hetzelfde weekend zitten. Maar dat betekend jammer genoeg geen BKS voor mij volgend jaar.

Dit ligt in grote mate toch aan Pinkpop die nu wederom van weekend veranderen en plannen van andere festivals weer dwarsbomen. De overlap met PS zal nu wel heel veel zijn, vind dat wel goed langs een kant hoor. Kun je je krachten samen bundelen (ook omdat er al een aantal festivals in mei/juni plaatsvinden in de VS).

Blijkbaar kwamen die woorden van Jan Smeets in het eindinterview toch wat intimiderend over.
Maar dan zullen ze vast wel een mooie naam te pakken hebben, wellicht samen met Primavera Sound nu ze in hetzelfde weekend zitten. Maar dat betekend jammer genoeg geen BKS voor mij volgend jaar.

Meteen wat ik ook dacht: mooie (sub-)headliner(s) delen met Primavera! Ik weet niet of in termen van podiumbouwers en al van dat soort ondersteunend personeel ook maar enige overlap is met Pinkpop... Nu maar hopen dat ze het niet naar een totaal verregend weekend hebben verplaatst.

Hoor net op de radio dat de lentes en zomers vaker erg droog worden, dus hopelijk geen regen idd.

Op Twitter interpreteren mensen dat de locatie anders is, maar dat kan ik me echt niet voorstellen

Andere locatie lijkt mij ook niet heel erg waarschijnlijk. Zouden ze dat dan niet ook al eerder of tegelijk bekend maken?

Dit ligt in grote mate toch aan Pinkpop die nu wederom van weekend veranderen en plannen van andere festivals weer dwarsbomen.
Ligt niet aan Pinkpop hoor. Dat ze veranderen is heel normaal. Als Pinksteren in juni valt, kun je er donder op zeggen dat ze gewoon in dat weekend gaan zitten. Dat hebben ze bij Friendly Fire echt wel geweten.

https://twitter.com/dpmaas/status/1014169631806906369?s=21

Klinkt zeer plausibel.

Ja, het lijkt me waarschijnlijker dat een praktische kant van het verhaal is onderschat dan dat een bepaalde headliner alleen beschikbaar is in het weekend van Primavera en All Points East.

Ik denk toch headliner. Nu zitten ze in het weekend van Hemelvaart. Dat weekend lijkt me net zo druk voor de BB als het Pinsterweekend.

Maakt mij niet uit wat de rede is. Feit is dat we nu een week minder lang moeten wachten en dat is goed nieuws!

Users who are viewing this thread