Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Het is inderdaad twijfelachtig hoe realistisch The Strokes is, al zou het natuurlijk kunnen dat BKS, Primavera en Northside ofzo ze misschien gezamenlijk over kunnen halen. Overigens zou ik The Voidz en met name Albert Hammond Jr. solo ook zeer toejuichen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zit toch wel aardig te kloten met het gevoel dat ik hoogstwaarschijnlijk BKS moet overslaan omdat het samen met Pinkpop valt.
Erg jammer maar wel weer lekker voor de centen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik zit toch wel aardig te kloten met het gevoel dat ik hoogstwaarschijnlijk BKS moet overslaan omdat het samen met Pinkpop valt.
Erg jammer maar wel weer lekker voor de centen.

Wessel toch! Wel de goede keuze maken volgend jaar :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Wessel wrote:
Ik zit toch wel aardig te kloten met het gevoel dat ik hoogstwaarschijnlijk BKS moet overslaan omdat het samen met Pinkpop valt.
Erg jammer maar wel weer lekker voor de centen.

Wessel toch! Wel de goede keuze maken volgend jaar
1f61b.svg
Dit!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ons pap en mam maken die keuze. Zal eens vragen of ze een weekendje Beekse Bergen willen ipv Landgraaf.

In that case. Ik hoop dat Bruno Mars, Foo Fighters en Pearl Jam de headliners zijn voor volgend jaar.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Ik zou het wel tof vinden als we Florence + the Machine, Childish Gambino, Lana del Ray zouden headlinen en dan miss een Earl Sweartshirt en MGMT als sub-headliners. Dan zou ik zonder twijfel komen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik denk dat de combi van F+TM, CG en LdR veel te veel in het genre pop leunt, denk ook helemaal dat je met deze drie headliners ook een heel andere doelgroep aanspreekt dan de vorige jaargangen.

Lana del Rey hoeft van mij sowieso niet. Van Earl betwijfel ik me of hij dan weer gaat toeren gezien hij net dit jaar alles heeft afgezegd vanwege depressie.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lana del Rey blijft een moeilijke hoor. Elke keer dat ze Nederland weer overslaat zit ik er ook weer minder op te wachten. Of BKS ze echt als headliner zou willen hebben weet ik eigenlijk ook niet. Ik vind haar echt een act die leuk is voor haar echte fans maar een vol veld?
Florence en The Cure lijken mij twee headliner waar BKS zeker zijn best voor gaat doen. En laten die nou ook allebei nog in het plaatje van 4 dagen Pinkpop passen...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Lana del Rey blijft een moeilijke hoor. Elke keer dat ze Nederland weer overslaat zit ik er ook weer minder op te wachten. Of BKS ze echt als headliner zou willen hebben weet ik eigenlijk ook niet. Ik vind haar echt een act die leuk is voor haar echte fans maar een vol veld?
Florence en The Cure lijken mij twee headliner waar BKS zeker zijn best voor gaat doen. En laten die nou ook allebei nog in het plaatje van 4 dagen Pinkpop passen…

Ik twijfel over The Cure. BKS boekt toch vooral headliners die nu relevant zijn (ook als ze misschien iets minder groot zijn - zie vorig jaar Run the Jewels). The Cure heeft laatste decennia best aardige albums gemaakt, maar of ze na de jaren 90 nog erg relevant zijn....
Als the Cure zou komen wordt het vast goed, maar ik zou een Florence + the Machine en misschien ook Lana del Rey wel eerder verwachten.
Verwacht dat Florence van die twee het beste bij BKS past. Voor F+tM zal de afweging zijn: een subplek op Pinkpop of headlinen op BKS of DtRH - ik verwacht dat de keuze dan op een van die laatste twee valt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik twijfel over The Cure. BKS boekt toch vooral headliners die nu relevant zijn (ook als ze misschien iets minder groot zijn – zie vorig jaar Run the Jewels). The Cure heeft laatste decennia best aardige albums gemaakt, maar of ze na de jaren 90 nog erg relevant zijn….

Valt wel mee denk ik. Denk dat het voor BKS niet uit maakt wanneer je hoogtijdagen waren. The Cure past te gewoon prima binnen het plaatje van alternatieve muziek. BKS heeft toch ook wel een aantal headliners gehad die hun beste dagen ook wel achter zich hebben. Gewoon zorgen dat er niet te snel headliners onnodig op herhaling komen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Processierups wrote:
Ik twijfel over The Cure. BKS boekt toch vooral headliners die nu relevant zijn (ook als ze misschien iets minder groot zijn – zie vorig jaar Run the Jewels). The Cure heeft laatste decennia best aardige albums gemaakt, maar of ze na de jaren 90 nog erg relevant zijn….

Valt wel mee denk ik. Denk dat het voor BKS niet uit maakt wanneer je hoogtijdagen waren. The Cure past te gewoon prima binnen het plaatje van alternatieve muziek. BKS heeft toch ook wel een aantal headliners gehad die hun beste dagen ook wel achter zich hebben. Gewoon zorgen dat er niet te snel headliners onnodig op herhaling komen.

Aan wie denk je dan? Ik kan me dan alleen de reünie the Pixies voorstellen, maar ja.... dat zijn the Pixies!!!
Ik zie the Cure niet zo snel gebeuren, maar wie weet.... Is in ieder geval wel een perfecte plek om A Forest live te horen!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Zullen we met alle positieve recensies Kamasi Washington maar alvast als kanshebber noteren voor Primavera en BKS?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Zullen we met alle positieve recensies Kamasi Washington maar alvast als kanshebber noteren voor Primavera en BKS?
Van mij zou die zeker een mooie plek in de TWO mogen krijgen...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
The Cure zou prima passen bij het publiek van BKS. Maar goed, ik ben erg benieuwd naar hun headliners van volgend jaar. Ze hebben blijkbaar Ziggo Dome headliners nodig om 25.000 kaarten te verkopen en AM, Radiohead en Arcade Fire zijn al geweest. Zo veel keuze is er dan niet, er van uitgaande dat ze vast houden aan hun alternatieve signatuur. Depeche Mode , Cave, Kendrick Lamar, Queens of the Stone Age veel meer smaken zie ik niet. Tool wellicht, mits Graspop ze ook niet heeft. Florence, lorde, the Strokes, daarmee gaan ze echt niet uitverkopen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
The Cure zou prima passen bij het publiek van BKS. Maar goed, ik ben erg benieuwd naar hun headliners van volgend jaar. Ze hebben blijkbaar Ziggo Dome headliners nodig om 25.000 kaarten te verkopen en AM, Radiohead en Arcade Fire zijn al geweest. Zo veel keuze is er dan niet, er van uitgaande dat ze vast houden aan hun alternatieve signatuur. Depeche Mode , Cave, Kendrick Lamar, Queens of the Stone Age veel meer smaken zie ik niet. Tool wellicht, mits Graspop ze ook niet heeft. Florence, lorde, the Strokes, daarmee gaan ze echt niet uitverkopen.

Florence heeft toch al eens in Ziggo Dome gestaan? Maar met een programma van bijv. Florence+TM, Bon Iver en Sigur Ros en een paar mooie subs kan BKS volgens mij prima uitverkopen.
Zie ook dit jaar: the National heeft in Nederland niet in een grotere zaal gespeeld dan de AFAS; LCD Soundsystem zelfs niet groter dan Paradiso/013.
Een Cure, Depeche Mode of QOTSA helpt voor kaartverkoop, maar zijn voor BKS niet echt nodig.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
The Cure zou prima passen bij het publiek van BKS. Maar goed, ik ben erg benieuwd naar hun headliners van volgend jaar. Ze hebben blijkbaar Ziggo Dome headliners nodig om 25.000 kaarten te verkopen en AM, Radiohead en Arcade Fire zijn al geweest. Zo veel keuze is er dan niet, er van uitgaande dat ze vast houden aan hun alternatieve signatuur. Depeche Mode , Cave, Kendrick Lamar, Queens of the Stone Age veel meer smaken zie ik niet. Tool wellicht, mits Graspop ze ook niet heeft. Florence, lorde, the Strokes, daarmee gaan ze echt niet uitverkopen.

Daarbij denk ik dat The Strokes veel kaarten zullen verkopen hoor. Ondanks de mindere late albums hebben ze nog steeds een best grote status als voorloper van veel huidige indiebands (zoals AM). Daarnaast zou het ook behoorlijk exclusief zijn, ik weet eigenlijk niet eens hoe lang het wel niet geleden is dat ze in Nederland gespeeld hebben.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.469
1.621
Wessel wrote:

Processierups wrote:
Ik twijfel over The Cure. BKS boekt toch vooral headliners die nu relevant zijn (ook als ze misschien iets minder groot zijn – zie vorig jaar Run the Jewels). The Cure heeft laatste decennia best aardige albums gemaakt, maar of ze na de jaren 90 nog erg relevant zijn….


Valt wel mee denk ik. Denk dat het voor BKS niet uit maakt wanneer je hoogtijdagen waren. The Cure past te gewoon prima binnen het plaatje van alternatieve muziek. BKS heeft toch ook wel een aantal headliners gehad die hun beste dagen ook wel achter zich hebben. Gewoon zorgen dat er niet te snel headliners onnodig op herhaling komen.

Aan wie denk je dan? Ik kan me dan alleen de reünie the Pixies voorstellen, maar ja…. dat zijn the Pixies!!!
Ik zie the Cure niet zo snel gebeuren, maar wie weet…. Is in ieder geval wel een perfecte plek om A Forest live te horen!
Als Noel Gallagher niet in Oasis had gezeten had die nooit BKS geheadlined, en the Libertines teren nu nog steeds op hun eerste twee platen van begin deze eeuw. Voor een band als the Cure met zo'n fantastische live reputatie zal altijd een plek op BKS zijn.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
The Cure zou prima passen bij het publiek van BKS. Maar goed, ik ben erg benieuwd naar hun headliners van volgend jaar. Ze hebben blijkbaar Ziggo Dome headliners nodig om 25.000 kaarten te verkopen en AM, Radiohead en Arcade Fire zijn al geweest. Zo veel keuze is er dan niet, er van uitgaande dat ze vast houden aan hun alternatieve signatuur. Depeche Mode , Cave, Kendrick Lamar, Queens of the Stone Age veel meer smaken zie ik niet. Tool wellicht, mits Graspop ze ook niet heeft. Florence, lorde, the Strokes, daarmee gaan ze echt niet uitverkopen.

Florence heeft toch al eens in Ziggo Dome gestaan? Maar met een programma van bijv. Florence+TM, Bon Iver en Sigur Ros en een paar mooie subs kan BKS volgens mij prima uitverkopen.
Zie ook dit jaar: the National heeft in Nederland niet in een grotere zaal gespeeld dan de AFAS; LCD Soundsystem zelfs niet groter dan Paradiso/013.
Een Cure, Depeche Mode of QOTSA helpt voor kaartverkoop, maar zijn voor BKS niet echt nodig.

The National verkocht de AFAS wel twee keer uit dacht ik. Wellicht vergis ik me in de populariteit van Florence maar met Bon Iver en Sigur Ros , hoe hoog de kwaliteit van die acts ook is en hoe blij ik er zelf mee zou zijn; daarmee gaan ze zeker niet uitverkopen. Ook niet met een geweldige tweede rij, want die hadden ze zeker in 2016 ook en toen verkocht alleen de Editors dag uit als ik me goed herrinner. Kijk, voor mij hoeft het niet uit te verkopen maar ik betwijfel of ze het anders in de huidige vorm vol kunnen houden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.469
1.621
Misschien zou de oplossing daarvoor juist zijn om twee, 'kleinere' headliners samen op een dag te zetten, dus bij wijze van spreken Bon Iver / Sigur Ros / Vampire Weekend / Interpol / Tame Impala / Foals.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Dan moet je toch richting Ziggo Dome formaat acts gaan, en zoveel zijn die er ook weer niet (die ook bij BKS passen). Florence stond drie jaar geleden in Ziggo Dome wel, maar zijn dat eenzelfde soort mensen die je naar BKS krijgt? Van de eerder genoemde namen hebben we dan enkel alleen The Cure en The Strokes (geen idee met die laatste eigenlijk of dat een Ziggo Dome vol krijgt).

Kanye West dan maar? :p
Kendrick Lamar na Lowlands dit jaar lijkt me niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken