Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Dennis1808 wrote:

Indiaantje89 wrote:
En dat ik even moet uitleggen waarom ik Call Me Maybe van Carly Rae Jepsen aan het luisteren ben. Daar gaat mijn status :D.


Dude, zet ‘Run Away With Me’ aan en blaas de intro op volume maximaal. Of gewoon het hele nummer.

Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.
1f606.svg
Heb er meer vrede mee dan Christine And The Queens als headliner, er was zoveel moois beschikbaar.

Ik zie ook niet voor wie ze het weekend nu verzet hebben.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
yngvar wrote:

Dennis1808 wrote:

Indiaantje89 wrote:
En dat ik even moet uitleggen waarom ik Call Me Maybe van Carly Rae Jepsen aan het luisteren ben. Daar gaat mijn status :D.


Dude, zet ‘Run Away With Me’ aan en blaas de intro op volume maximaal. Of gewoon het hele nummer.


Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.
1f606.svg


Heb er meer vrede mee dan Christine And The Queens als headliner, er was zoveel moois beschikbaar.

Ik zie ook niet voor wie ze het weekend nu verzet hebben.

Zouden ze het niet gedaan hebben om samen met APE en Primavera te zitten en dus samen te kunnen boeken voor een aantal namen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Indiaantje89 wrote:

yngvar wrote:

Dennis1808 wrote:

Indiaantje89 wrote:
En dat ik even moet uitleggen waarom ik Call Me Maybe van Carly Rae Jepsen aan het luisteren ben. Daar gaat mijn status :D.


Dude, zet ‘Run Away With Me’ aan en blaas de intro op volume maximaal. Of gewoon het hele nummer.


Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.
1f606.svg



Heb er meer vrede mee dan Christine And The Queens als headliner, er was zoveel moois beschikbaar.

Ik zie ook niet voor wie ze het weekend nu verzet hebben.

Zouden ze het niet gedaan hebben om samen met APE en Primavera te zitten en dus samen te kunnen boeken voor een aantal namen?
Geen idee, echt er zitten heel veel toffe namen bij het affiche. Maar ik vraag me echt wel een beetje af wie de kaarten nu moeten verkopen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Ze gaan hier mee zeker niet uitverkopen maar ik denk dat ze dat ook zelf wel weten. Is wellicht de verklaring voor de early bird actie.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.

Ik zag net onder het bericht van Festileaks ook al een bericht van wat doet Carly tussen dit rijtje, hahahah.

Snap dat ook wel als je alleen Call Me Maybe van haar kent.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
yngvar wrote:
Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.

Ik zag net onder het bericht van Festileaks ook al een bericht van wat doet Carly tussen dit rijtje, hahahah.

Snap dat ook wel als je alleen Call Me Maybe van haar kent.

Was het van Indiaantje toevallig?
 

Verwijderd lid 38125

Playlistbediener
20 okt 2018
22
0
yngvar wrote:
Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.

Ik zag net onder het bericht van Festileaks ook al een bericht van wat doet Carly tussen dit rijtje, hahahah.

Snap dat ook wel als je alleen Call Me Maybe van haar kent.

Als ik zo snel even langs haar nummers ga, is het echt allemaal troep, en zie ik echt totaal niet voor me hoe dat op BKS eruit moet gaan zien.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Wat ik erg tof vindt is dat er voor mij zeer veel leuke namen zijn die ik nog nooit gezien heb. Dit in tegenstelling tot de voorgaande edities.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ze gaan hier mee zeker niet uitverkopen maar ik denk dat ze dat ook zelf wel weten. Is wellicht de verklaring voor de early bird actie.

Ik vraag me af of zij toen al een scherp beeld hadden van de headliners (zeker omdat ze daarna ook nog met de datum hebben moeten schuiven).
Tegelijkertijd is er al een behoorlijk pak kaarten verkocht, met de early bird-tickets (8.000), de accomodaties en met de bekendmaking van namen als Bon Iver, Interpol en Kraftwerk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Wat ik erg tof vindt is dat er voor mij zeer veel leuke namen zijn die ik nog nooit gezien heb. Dit in tegenstelling tot de voorgaande edities.

Het mooie van BKS vind ik inderdaad ook dat er veel zorg wordt besteed aan een mooie lijst met minder bekende namen. Vind daarnaast dat er met namen als Guided by voices, Malkmus en Spiritualized een aantal klassieke Indie-acts staan waar BKS ook trots op mag zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als ik zo snel even langs haar nummers ga, is het echt allemaal troep, en zie ik echt totaal niet voor me hoe dat op BKS eruit moet gaan zien.

Goeie muziek moet je eventjes de tijd gunnen. Maar grote kans dat je als BKS bezoeker niet zo van deze muziek bent zoals te lezen op de afgelopen pagina's.
Ieder zijn ding!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Wessel wrote:

yngvar wrote:
Carly Rae Jepsen, nu al de meest omstreden boeking van BKS2019 en ze moet nog bekend gemaakt worden.


Ik zag net onder het bericht van Festileaks ook al een bericht van wat doet Carly tussen dit rijtje, hahahah.

Snap dat ook wel als je alleen Call Me Maybe van haar kent.

Als ik zo snel even langs haar nummers ga, is het echt allemaal troep, en zie ik echt totaal niet voor me hoe dat op BKS eruit moet gaan zien.

Prima! Dan zoek je een ander podium of een van de vele foodtrucks op!
 

matth

Nieuw lid
17 jan 2019
1
0
Ik heb effe de top 5 nummers van de bands in een playlist gegoten.

https://open.spotify.com/user/matthiasvandenbosch/playlist/6kfBWXTfvVDXy8VSG7v5CL?si=bQMRdCTJQ_uyu3VBk-V-Dg
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wat ik erg tof vindt is dat er voor mij zeer veel leuke namen zijn die ik nog nooit gezien heb. Dit in tegenstelling tot de voorgaande edities.

Als liefhebber van alternatieve/indie muziek kan ik maar een conclusie trekken: Geweldig dit. Echt! Die undercard , wat een prachtnamen zitten daar bij zeg. Geen grote namen, dus straks weer wat rustiger. Voor mij prima.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Nu lijkt het me leuk als ze volgend jaar ook nog wat kruimels op de website achterlaten... Om er dan later achter te komen dat dit fake was, om ons 'terug te pakken' :p Zal wel niet gebeuren.

Nu had ik meestal wel na de eerste grote drop namen bij BKS dat ik dacht: euh... is dit het? Maar uiteindelijk vond ik het prima (de tevredenheid groeide met de maanden) en heb ik genoten. Afgelopen jaar heb ik wat meer op de nieuwe, onbekendere muziek gelet en dat resulteert er in dat ik meer namen ken en dat ik niet heel erg ontevreden ben. Er ontbreken dan misschien die paar namen die net onder de headliners zweven... Maar ik zie alweer een ramvol weekend voor me waarbij ik aan het eind totaal afgepeigerd ben. Met 12 namen waar ik echt graag heen ga, ben ik altijd al tevreden en dat lijkt nu al te gaan lukken. Ik ga goed op die bandjes met vrouwen, maar toegegeven: ben benieuwd hoe dat verdeeld gaat worden over het weekend zodat het niet te veel op elkaar lijkt.

Laten we ons ook niet kapot staren op één jaar en vooral vergelijken met de festivals in dezelfde periode: Primavera Sound (Barcelona en Porto), APE, We Love Green, Heartland, en Northside (en This Is Not a Love Song? Nog niks over gehoord?). Voor het hele festivalseizoen was het moeilijk om met namen te komen, met name de grotere, en ik zie op andere fora ook reacties dat andere festivals ze wat tegenvallen (Werchter bijvoorbeeld). Ga even bij jezelf na: ben je al ergens ondersteboven van een line-up? (Toegegeven: Ik was zeer verrast bij eerste worp DTRH. Maar ik kende ook al vrijwel alle namen, zou bij BKS niet gebeuren; niet helemaal fair vergelijken met kleine, eerste drop.) Kennelijk gaan een aantal acts aan BKS voorbij en die zijn dan bij DTRH (en later Lowlands), ik vermoed eerder dat dit gewoon onmogelijkheden waren. Zo snel zie ik van Primavera als overlap bij DTRH alleen Low en Robyn, twee acts die ik zeker wel had gewild op BKS, die zijn we dan misgelopen. Idles staat op APE, daarvan begrijp ik nog niet waarom die er bij BKS niet tussen staat (verloren aan Paaspop...? te intens touring schema?). Beach House is dan de volgende echte 'misser', ook op APE. Maar dan hoop ik stiekem nog op de volgende drop... Maar het is ook een act die op herhaling komt natuurlijk, en wellicht willen ze dat toch nu toch voorkomen bij BKS (na al flink wat herhalingen). Op Heartland (zelfde weekend) staan dan verder nog Kamasi Washington, Kris Kristofferson, elbow, Danny Brown, The Good, The Bad and the Queen, Solange, The Smashing Pumpkins, Die Antwoord, Lewis Capaldi, Hatchie. Daar had ik toch eigenlijk Kamasi en Danny Brown van verwacht. Solange en Pumpkins vreten wellicht flink aan je budget (en is BKS juiste plaats?) en TGTBATQ zal wel een Mojo trucje zijn. Elbow al eens geweest. Dan heb je ook gewoon de acts die in de VS staan in zelfde periode, daar kan BKS denk ik niet zeer veel aan doen, maar geloof dat we hebben vastgesteld dat we daar niet veel aan missen. Of het moet The 1975 zijn, maar daarbij ben ik zelf blij dat die ver weg zijn.
Primavera is wel een hele flinke lading namen om helemaal door te nemen... Maar daar putten we wel al redelijk uit, maar raken wat namen kwijt aan We Love Green (Tame Impala, Rosalía, Kali Uchis, Courtney Barnett, Future, FKA Twigs, Peggy Gou, Marie Davidson, Pond), voor een paar daarvan was het mogelijk reëel als die naar BKS waren gekomen, misschien zien we wat terug op Lowlands en snappen we het. Denk dat bij Primavera ook flink wat namen blijven liggen waar heel wat mensen misschien nog meer problemen mee hadden gehad dan Carly Rae, dus maar goed ook :p

Al met al inderdaad denk ik missende namen in het groot-tot-midden segment zoiets als Beach House, IDLES, Courtney Barnett, Danny Brown, Kamasi Washington, FKA Twigs, en een beetje Low en Robyn. En een grotere hiphopnaam a la Vince Staples/Tyler. The Creator. Maar dan denk ik echt dat er andere namen hadden ontbroken als GBV, Spiritualized, Stephen Malkmus, Primal Scream. Tis kiezen en puzzelen... En dit laatste rijtje heb ik allemaal ook nog niet gezien, dus vind het niet erg dat ze komen :p
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik vind dit gewoon echt een verschrikkelijk goed lijstje hoor. Er zitten misschien niet hele grote namen bij, maar het voelt wel echt als een hele frisse lading namen die niet al driehonderd keer langs zijn geweest.

Ohja Danny Brown had ik stiekem wel al als zekerheidje beschouwd. Hopen dat hij gewoon nog met z'n tourdates moet komen.
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
145
95
Mogelijk komen Death Cab for Cutie en Balthazar er nog bij na hun optreden in februari/maart die beide nog niet zijn uitverkocht
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind dit gewoon echt een verschrikkelijk goed lijstje hoor. Er zitten misschien niet hele grote namen bij, maar het voelt wel echt als een hele frisse lading namen die niet al driehonderd keer langs zijn geweest.

Die namen die ik zojuist gecheckt heb klinken allemaal erg goed. Programmering van de undercard blijft on point bij BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken