Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Al met al vind ik het best een teleurstellende lineup, al zit er toch flink wat moois tussen. Iemand noemde hier eerder het gezeik over de undercard van de 2017 editie, maar daar haalde ik toch meer moois uit dan ik hier heb. En dan zijn Radiohead & Arcade Fire natuurlijk veel grotere en betere headliners dan wat we dit jaar hebben, op Bon Iver na (imo).

Top van dit jaar: Bon Iver, Interpol, Mac DeMarco, Shame, shht, Spiritualized, Yves Tumor

Blij mee: Kurt Vile, Guided by Voices, Julien Baker, Julia Holter, Priests, Primal Scream, Stephen Malkmus

Missers: Iceage (die had ik echt verwacht), IDLES, Beach House, Wilco / Jeff Tweedy, Big Red Machine, Balthazar, (ik mag echt hopen dat ze die nog gaan aankondigen), New Order: die zeker een betere headliner waren geweest dan Christine. En eigenlijk een heleboel namen die nu op DTRH staan (waar ik overigens ook naartoe ga)

Hoog wtf gehalte: Christine (als headliner dan), Carly Rae Jepsen, Broeder Dieleman (???)

Ik mis zoals anderen hier ook noemen ook de klassieke gitaarbandjes zoals je die op BKS verwacht, en een mooie (grotere) alternatieve hiphop naam zoals Earl Sweatshirt of Danny Brown. Ik moet toegeven dat ik nog een hoop artiesten op de lineup moet doorgronden maar ik vind dit echt enorm tegenvallen vergeleken met de vorige edities. Serieus, had ons dan gewoon een Smashing Pumpkins of Elbow gegeven als derde headliner. Met die laatste heb je tenminste nog prachtige meezing momenten en de Pumpkins blijven legendarisch al zijn ze niet meer zó goed vandaag de dag.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Maar het is ook een act die op herhaling komt natuurlijk, en wellicht willen ze dat toch nu toch voorkomen bij BKS (na al flink wat herhalingen)

Het word mijn 5e BKS en alleen Interpol heb ik persoonlijk al eerder op BKS gezien dus vind dat dit (tegenover bijvoorbeeld vorig jaar) enorm meevalt.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ben de voor mij onbekende namen aan het luisteren en ben tot nu toe aangenaam verrast. Volgens mij krijgen we ons festival terug zoals het ooit bedoeld was. Wordt weer drie dagen ontdekken met af en toe een bekende act.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:
Maar het is ook een act die op herhaling komt natuurlijk, en wellicht willen ze dat toch nu toch voorkomen bij BKS (na al flink wat herhalingen)

Het word mijn 5e BKS en alleen Interpol heb ik persoonlijk al eerder op BKS gezien dus vind dat dit (tegenover bijvoorbeeld vorig jaar) enorm meevalt.

Ja, dat probeerde ik dus ook te zeggen eigenlijk :p Aangezien eerdere kritiek was dat ze steeds zo uit dezelfde poel aan het vissen waren. Daarmee probeerde ik dan de (vooralsnog) afwezigheid van Beach House te verklaren.

Ben nu een beetje aan het puzzelen geslagen op welke podia de acts terecht moeten komen om dan ook een inschatting te kunnen maken wat er nog ontbreekt. Dat is een flinke klus natuurlijk, geef me een weekje, haha.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
neracroft wrote:

bornlivedie wrote:
Maar het is ook een act die op herhaling komt natuurlijk, en wellicht willen ze dat toch nu toch voorkomen bij BKS (na al flink wat herhalingen)


Het word mijn 5e BKS en alleen Interpol heb ik persoonlijk al eerder op BKS gezien dus vind dat dit (tegenover bijvoorbeeld vorig jaar) enorm meevalt.

Ja, dat probeerde ik dus ook te zeggen eigenlijk
1f61b.svg
Aangezien eerdere kritiek was dat ze steeds zo uit dezelfde poel aan het vissen waren. Daarmee probeerde ik dan de (vooralsnog) afwezigheid van Beach House te verklaren.

Ben nu een beetje aan het puzzelen geslagen op welke podia de acts terecht moeten komen om dan ook een inschatting te kunnen maken wat er nog ontbreekt. Dat is een flinke klus natuurlijk, geef me een weekje, haha.

Als je een dagje wacht heb je waarschijnlijk al een dagindeling... Maakt het een pak makkelijker ;)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
neracroft wrote:

bornlivedie wrote:
Maar het is ook een act die op herhaling komt natuurlijk, en wellicht willen ze dat toch nu toch voorkomen bij BKS (na al flink wat herhalingen)


Het word mijn 5e BKS en alleen Interpol heb ik persoonlijk al eerder op BKS gezien dus vind dat dit (tegenover bijvoorbeeld vorig jaar) enorm meevalt.

Ja, dat probeerde ik dus ook te zeggen eigenlijk
1f61b.svg
Aangezien eerdere kritiek was dat ze steeds zo uit dezelfde poel aan het vissen waren. Daarmee probeerde ik dan de (vooralsnog) afwezigheid van Beach House te verklaren.

Ben nu een beetje aan het puzzelen geslagen op welke podia de acts terecht moeten komen om dan ook een inschatting te kunnen maken wat er nog ontbreekt. Dat is een flinke klus natuurlijk, geef me een weekje, haha.

Ik zou met die puzzel een dagje wachten.
Morgen weet je ook de dagindeling en of er misschien toch nog foto's/namen ontbraken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Een duidelijke stap naar links met de programmering dus. Ben benieuwd wat we dan op de One en Two zien verschijnen. Lijkt me dat acts die voorheen in de Two zouden staan nu op de main komen.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:

neracroft wrote:

bornlivedie wrote:
Maar het is ook een act die op herhaling komt natuurlijk, en wellicht willen ze dat toch nu toch voorkomen bij BKS (na al flink wat herhalingen)


Het word mijn 5e BKS en alleen Interpol heb ik persoonlijk al eerder op BKS gezien dus vind dat dit (tegenover bijvoorbeeld vorig jaar) enorm meevalt.


Ja, dat probeerde ik dus ook te zeggen eigenlijk
1f61b.svg
Aangezien eerdere kritiek was dat ze steeds zo uit dezelfde poel aan het vissen waren. Daarmee probeerde ik dan de (vooralsnog) afwezigheid van Beach House te verklaren.

Ben nu een beetje aan het puzzelen geslagen op welke podia de acts terecht moeten komen om dan ook een inschatting te kunnen maken wat er nog ontbreekt. Dat is een flinke klus natuurlijk, geef me een weekje, haha.

Ik zou met die puzzel een dagje wachten.
Morgen weet je ook de dagindeling en of er misschien toch nog foto’s/namen ontbraken.

Het gaat tegelijk met bekijken/luisteren wat sommige acts eigenlijk voorstellen, dus tegen de tijd dat ik echt zo ver was, is de line-up er gelukkig al :) Eigenlijk gaat het me vooral om die ONE en TWO omdat die gevoelsmatig nog wat karig lijken (maar denk dat dat toch gaat 'meevallen'). Lastige is dat ze acts als Jay Som en Isaac Gracie bijvoorbeeld de TWO laten openen, terwijl die ook wat later op de THREE of FIVE kunnen staan, dus ik zie het al als een vrij kansloze onderneming.

DJ Koze als een soort Four Tet in de nacht op TWO?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Kijkend naar Christine & The Queens: staat op donderdag op Primavera, dan doet ze We Love Green op zaterdag óf zondag (niet bekend gemaakt). Dan zou toch zaterdag in Parijs logischer zijn en dan zondag pas Hilvarenbeek? Of misschien toch stiekem onlogisch, ze heeft een lege vrijdag nu, dan maar wat verder reizen en lekker thuis in Frankrijk eindigen op zondag?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Kijkend naar Christine & The Queens: staat op donderdag op Primavera, dan doet ze We Love Green op zaterdag óf zondag (niet bekend gemaakt). Dan zou toch zaterdag in Parijs logischer zijn en dan zondag pas Hilvarenbeek? Of misschien toch stiekem onlogisch, ze heeft een lege vrijdag nu, dan maar wat verder reizen en lekker thuis in Frankrijk eindigen op zondag?

Klopt: als headliner op zondag (op zaterdag is het immers Kraftwerk).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Als Chris de hoofdact op zondag is, doe ik de gewaagde voorspelling dat het terrein net zo leegloopt, of nog harder, dan vorig jaar bij LCD Soundsystem (wat trouwens n echt topoptreden was). Hopen dat ze gewoon op zaterdag komt en op zondag nog n naam komt die we allemaal nog niet verwachten..
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Chris is echt wel de headliner op zondag met Interpol als grote sub. Het is een beetje te vergelijken met 2016 met Wilco en Jamie Xx. Denk niet dat het veld leegstroomt maar er zullen genoeg mensen eerder naar huis gaan wat niet gebeurd zou zijn als een headliner als Radiohead er staat.

Wat dat betreft hadden ze denk ik beter Kraftwerk op zondag kunnen zetten maar dat zal niet mogelijk zijn geweest.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Iemand ook al aan JAMBINAI begonnen...? Na een paar nummers vind ik het in ieder geval nog erg interessant, een Koreaanse band. Wel leuk voor de mensen die af en toe wat harders willen... Ergens doet het me aan de geluidsexplosies van Mogwai denken. Een aantal van dat soort vreemde (verre) acts is precies wat ik op BKS hoop tegen te komen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Iemand ook al aan JAMBINAI begonnen…? Na een paar nummers vind ik het in ieder geval nog erg interessant, een Koreaanse band. Wel leuk voor de mensen die af en toe wat harders willen… Ergens doet het me aan de geluidsexplosies van Mogwai denken. Een aantal van dat soort vreemde (verre) acts is precies wat ik op BKS hoop tegen te komen.
Die vielen mij ook al op ja. Klinkt best fijn, ze gebruiken ook typisch koreaanse instrumenten in hun muziek. Blijkbaar speelde ze ook op de sluitingsceremonie van de Olympische Winterspelen vorig jaar, staat een mooie video van op Youtube
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik zou zoiezo niet naar BKS kunnen dit jaar, en vond de namen op het eerste zicht ook nu niet echt waaw omdat ik er eigenlijk echt heel weinig van ken. Maar daar ben ik heel blij mee want ik gebruik de BKS affiche altijd om nieuwe muziek te leren kennen. Maar nu ik bijna alles heb doorgenomen ben ik al veel leuke dingen tegengekomen. Maar valt het me vooral op hoe ontzettend veel vrouwen er zijn!! Geen probleem als het goede artiesten zijn, en dat zijn de meeste ook zeker, maar ik vind het aantal wel echt opmerkelijk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken