Stoor me ook redelijk aan de vele herhalingen elk jaar, zijn er nu al weer 13 dacht ik, maar goed zal wel onvermijdelijk zijn om het festival boven water te kunnen houden denk.
Mij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten. En dat zijn wel de namen waardoor mijn kaartje het bepaald bedrag wat ze vragen waard is. wMij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!
Anderzijds zit iedereen altijd te zeggen Best Kept Secret is enerzijds leuk om nieuwe dingen te ontdekken en anderzijds een (druk) weekend vol clashes.
Dus ik zie geen probleem… heb je een band 2 jaar geleden al eens gezien? Dan heb je ten eerste minder pijnlijke clashes. Ten tweede een iets rustiger momentje als het geen must see meer is, en ten 3e kans om iets nieuws te ontdekken waar je anders niet naartoe zou gaan!
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten.
Heb het idee dat bij andere festivals er wat meer tijd tussen zit. Maar misschien ben ik ook wel te verwend door de jaren heen ondertussen en raak ik wat verzadigd. Maar soms zie ik op andere festivals namen verschijnen waarvan ik het jammer vind dat ze hier niet heen komen. DTRH heeft voor mij betreft net ook iets meer de namen die ik nog niet gezien heb en op mijn bucketlijst staan (MGMT, Calexico, David Byrne, The Breeders, Idles, James Holden &The Animal Spirits, Fever Ray). Maar goed misschien is de gras aan de overkant wel altijd groener. Ik vind wel dat BKS de betere headliners heeft.Indiaantje89 wrote:
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten.
Daar zitten inderdaad wat herhalingen maar is dat niet bij elk festival zo? En is dat erg als ze een nieuw album hebben? Slowdive heeft nu bijvoorbeeld een erg sterk nieuw album en die moet je nu boeken.
neracroft wrote:
Mij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!
Anderzijds zit iedereen altijd te zeggen Best Kept Secret is enerzijds leuk om nieuwe dingen te ontdekken en anderzijds een (druk) weekend vol clashes.
Dus ik zie geen probleem… heb je een band 2 jaar geleden al eens gezien? Dan heb je ten eerste minder pijnlijke clashes. Ten tweede een iets rustiger momentje als het geen must see meer is, en ten 3e kans om iets nieuws te ontdekken waar je anders niet naartoe zou gaan!
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten. En dat zijn wel de namen waardoor mijn kaartje het bepaald bedrag wat ze vragen waard is. w
Dat is toch maar gezichtsbedrog denk ik… Heb even alle grote namen genomen en rap eens opgezocht (verbeter me als er foute instaan). Een herhaling vanaf 4 jaar is heel normaal vind ik dus technisch gezien vind ik dat er maar 3 namen nog al snel op herhaling komen!
We zouden gewoon DTRH en BKS moeten samenvoegen… dan had je een pracht affiche ge
Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?
En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.
2 jaar geleden:
Unknown Mortal Orchestra
Ik zeg toch niet dat ze dat soort namen moeten boeken.. maar er zijn voor BKS nog genoeg namen die rond touren die ze niet hebben gehad. Zo hebben naat David Byrne, MGMT en A Perfect Circle bijvoorbeeld gepakt. Fleet Foxes staat er ook weer niet, Calexico lopen ze mis. Madlib tourt en hebben ze niet, Spirtualized hebben ze niet, Steven Wilson hebben ze niet, Fever Ray is ook naar DTRh tevens als The Breeders. James Holden & The Animal Spirits, Jon Hoppkins etc. Waar is Charlotte Gainsbourg, Grizzly Bear is ook niet gelukt,Indiaantje89 wrote:
Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?
En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.
Gohja maar als een band na 5 jaar nog niet eens mag terugkeren wanneer dan wel? + als je dan nog eens met andere festivals gaat vergelijken dan is er overal altijd veel herhaling.
Of weet jij een festival dat Daft Punk, Adele, Tool, David Byrne, The Postal Service, Daniel Johnston, Sufjan Stevens,… heeft?