Best Kept Secret 2018

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
39
2
Stoor me ook redelijk aan de vele herhalingen elk jaar, zijn er nu al weer 13 dacht ik, maar goed zal wel onvermijdelijk zijn om het festival boven water te kunnen houden denk.

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Voor mij de top 10:

1. The National
2. Slowdive
3. Deerhunter
4. Spoon
5. Father John Misty
6. Omni
7. Tyler, The Creator
8. Arctic Monkeys
9. Mogwai
10. Wavves
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Als ik naar BKS zou gaan zou dit mijn lijstje worden:

Arctic Monkeys/ LCD Soundsystem / Deerhunter / Father John Misty / Chvrches / Future Islands / Krhuangbin / Mogwai / Spoon / Vince Staples / Warpaint / Wolf Alice / ...And You Will Know Us / Altin Gun / Job Jobse / John Maus / Let's Eat Grandma / Pip Blom / Superorganism.

En dan zijn er nog een paar namen die ik onvoldoende ken. Jlin en Moaning bijvoorbeeld zou ik nog moeten luisteren.

Hoe dan ook, er lijkt me voldoende te beleven. Vind het een behoorlijk affiche al met al. Al klopt het wel dat ik van mijn rijtje hierboven de helft inderdaad al eens heb gezien.

 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ontzettend blij met Slowdive! Van de overige artiesten ken ik alleen hier en daar iets van naam (Mogwai, Altin Gün, Hinds, Pale Waves en Wavves) dus er valt hier en daar nog wat te ontdekken. Ben bang dat ik op zaterdag helaas tegen een aantal clashes aanloop, zeker nu met Slowdive erbij..
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Mijn nieuwe Top 10:

1 Deerhunter
2 The National
3 Spoon
4 LCD Soundsystem
5 Johan
6 Slowdive
7 Arctic Monkeys
8 Moaning
9 Unknown Mortal Orchestra
10 Preoccupations

Deze kan zeker nog veranderen na het checken van de wat onbekendere namen. Het beloofd weer een heel mooi jaar te worden waarbij ik nu al vrees voor het blokkenschema en dan met name op zaterdag en zondag want daar staan toch wel erg veel leuke dingen.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik hoop volgend parcours te kunnen afleggen (als is het nog wat gissen naar wie waar en wanneer speelt). Clashes in het vet zouden kleine rampjes zijn!

Altin Gun > The Districts > Rex Orange County > ...Trail Of Dead > Future Islands > Deerhunter > Arctic Monkeys

Pip Blom > Omni > Mattiel > Wolf Alice > Bully > Warpaint > Wavves > Angus & Julia Stone > The National

Moaning > Waxahatchee > Hinds > Gang Of Youths > Ty Segall > Preoccupations > Unknown Mortal Orchestra > Rodriguez > Spoon > Mogwai > Father John Misty
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Ik ben heel blij met Slowdive en Mogwai. Wavves waren trouwens heel leuk het eerste jaar :) ook de line-up in zijn geheel vind ik schitterend.

Enige band die ik er echt nog graag bij zou hebben is Wolf Parade, en dan graag op dezelfde dag als Preoccupations.
Dan zou Dan Boeckner live kunnen gaan meezingen: [video]https://www.youtube.com/watch?v=_P6qqceGQlM[/video]
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Mij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!

Anderzijds zit iedereen altijd te zeggen Best Kept Secret is enerzijds leuk om nieuwe dingen te ontdekken en anderzijds een (druk) weekend vol clashes.

Dus ik zie geen probleem... heb je een band 2 jaar geleden al eens gezien? Dan heb je ten eerste minder pijnlijke clashes. Ten tweede een iets rustiger momentje als het geen must see meer is, en ten 3e kans om iets nieuws te ontdekken waar je anders niet naartoe zou gaan!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Mij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!

Hier heb je zeker een punt. Denk dat het probleem zich alleen wel in de toekomst voor kan gaan doen als ze op deze manier doorgaan. Het roster moet worden uitgebreid en als dat niet kan zullen ze toch meer van andere bookers gebruik moeten maken ook als is dat niet optimaal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Mij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!

Anderzijds zit iedereen altijd te zeggen Best Kept Secret is enerzijds leuk om nieuwe dingen te ontdekken en anderzijds een (druk) weekend vol clashes.

Dus ik zie geen probleem… heb je een band 2 jaar geleden al eens gezien? Dan heb je ten eerste minder pijnlijke clashes. Ten tweede een iets rustiger momentje als het geen must see meer is, en ten 3e kans om iets nieuws te ontdekken waar je anders niet naartoe zou gaan!
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten. En dat zijn wel de namen waardoor mijn kaartje het bepaald bedrag wat ze vragen waard is. w
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten.

Daar zitten inderdaad wat herhalingen maar is dat niet bij elk festival zo? En is dat erg als ze een nieuw album hebben? Slowdive heeft nu bijvoorbeeld een erg sterk nieuw album en die moet je nu boeken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten.

Daar zitten inderdaad wat herhalingen maar is dat niet bij elk festival zo? En is dat erg als ze een nieuw album hebben? Slowdive heeft nu bijvoorbeeld een erg sterk nieuw album en die moet je nu boeken.
Heb het idee dat bij andere festivals er wat meer tijd tussen zit. Maar misschien ben ik ook wel te verwend door de jaren heen ondertussen en raak ik wat verzadigd. Maar soms zie ik op andere festivals namen verschijnen waarvan ik het jammer vind dat ze hier niet heen komen. DTRH heeft voor mij betreft net ook iets meer de namen die ik nog niet gezien heb en op mijn bucketlijst staan (MGMT, Calexico, David Byrne, The Breeders, Idles, James Holden &The Animal Spirits, Fever Ray). Maar goed misschien is de gras aan de overkant wel altijd groener. Ik vind wel dat BKS de betere headliners heeft.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Mij stoort de herhaling zeker niet! Er zijn 5 stages. Je hoeft niet opnieuw te gaan kijken als je dat niet wil!

Anderzijds zit iedereen altijd te zeggen Best Kept Secret is enerzijds leuk om nieuwe dingen te ontdekken en anderzijds een (druk) weekend vol clashes.

Dus ik zie geen probleem… heb je een band 2 jaar geleden al eens gezien? Dan heb je ten eerste minder pijnlijke clashes. Ten tweede een iets rustiger momentje als het geen must see meer is, en ten 3e kans om iets nieuws te ontdekken waar je anders niet naartoe zou gaan!

Niet helemaal mee eens, dat probleem met de herhalingen vind ik voornamelijk aan de bovenkant van het affiche zitten. En dat zijn wel de namen waardoor mijn kaartje het bepaald bedrag wat ze vragen waard is. w

Dat is toch maar gezichtsbedrog denk ik... Heb even alle grote namen genomen en rap eens opgezocht (verbeter me als er foute instaan). Een herhaling vanaf 4 jaar is heel normaal vind ik dus technisch gezien vind ik dat er maar 3 namen nog al snel op herhaling komen!

2 jaar geleden:
Unknown Mortal Orchestra

3 jaar geleden:
Wolf Alice
Future Islands

4 jaar geleden:
Slowdive
Mogwai
Chvrches
Angus & Julia Stone

5 jaar geleden:
Arctic Monkeys
Tyler, The Creator

NOG NOOIT:
LCD Soundsystem
The National
Deerhunter
Father John Misty
Four Tet
Job Jobse
Johan
Khruangbin
Rodriguez
Spoon
The Internet
The Kills
Ty Segall
Vince Staples
Warpaint
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
jawel, maar heb het idee dat er hier wat minder tijd tussen zit. Maar nogmaals ik ga me prima vermaken verder. Een Future Islands was vorig jaar op Lowlands nog gewoon erg goed. En ze hebben een 3-tal pracht headliners.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Dat is toch maar gezichtsbedrog denk ik… Heb even alle grote namen genomen en rap eens opgezocht (verbeter me als er foute instaan). Een herhaling vanaf 4 jaar is heel normaal vind ik dus technisch gezien vind ik dat er maar 3 namen nog al snel op herhaling komen!

Hulde! Knap uitgezocht dit. Denk dat het dus objectief gezien meevalt. Denk dat het punt meer is dat je daardoor andere namen die je graag zou zien niet hebt. Dus wel Slowdive op herhaling maar geen MBV voor de eerste keer.

@Neracroft Heb wel eens het idee dat jij een grote database beheert met line-ups van diverse festivals en daar rijkelijk uit put.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?

En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.

Het zijn geen slechte acts, maar ik vind de top van het affiche de wel een beetje "veilig" daardoor.. Ik weet het, het lijkt nu of ik ontzettend aan het zeiken ben. Ik ben echt wel tevreden over het affiche, maar ze moeten er gewoon een beetje op letten ben ik van mening. Want vorig jaar viel me dat ook op aan het affiche, en nu bekruipt dat gevoel me weer een beetje. Als ze die 40% nog een beetje zouden kunnen terug brengen naar 30% á 25% dan zou ik iets meer tevreden zijn.

We zouden gewoon DTRH en BKS moeten samenvoegen... dan had je een pracht affiche gehad. Zo had ik David Byrne, MGMT, Calexico, James Holden & The Animal Spirits, Jon Hopkins graag willen zien. Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
We zouden gewoon DTRH en BKS moeten samenvoegen… dan had je een pracht affiche ge

Dit is dus het punt. Door de versnippering hebben we geen Primavera in Nederland maar BKS, DTRH en in minder mate Lowlands. Dat is jammer want je ziet altijd wel een naam die jij ook graag zou hebben gehad. Vaak komt die dan dus een jaar later.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?

En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.

Gohja maar als een band na 5 jaar nog niet eens mag terugkeren wanneer dan wel? + als je dan nog eens met andere festivals gaat vergelijken dan is er overal altijd veel herhaling.
Of weet jij een festival dat Daft Punk, Adele, Tool, David Byrne, The Postal Service, Daniel Johnston, Sufjan Stevens,... heeft?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?

En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.

Gohja maar als een band na 5 jaar nog niet eens mag terugkeren wanneer dan wel? + als je dan nog eens met andere festivals gaat vergelijken dan is er overal altijd veel herhaling.
Of weet jij een festival dat Daft Punk, Adele, Tool, David Byrne, The Postal Service, Daniel Johnston, Sufjan Stevens,… heeft?
Ik zeg toch niet dat ze dat soort namen moeten boeken.. maar er zijn voor BKS nog genoeg namen die rond touren die ze niet hebben gehad. Zo hebben naat David Byrne, MGMT en A Perfect Circle bijvoorbeeld gepakt. Fleet Foxes staat er ook weer niet, Calexico lopen ze mis. Madlib tourt en hebben ze niet, Spirtualized hebben ze niet, Steven Wilson hebben ze niet, Fever Ray is ook naar DTRh tevens als The Breeders. James Holden & The Animal Spirits, Jon Hoppkins etc. Waar is Charlotte Gainsbourg, Grizzly Bear is ook niet gelukt,

At The Drive-In zou ook niet misstaan. Eels zijn ze misgelopen, Sigrid of The Struts missen ze ook. Ook geen My Bloody Valentine, waar is Dead Cross? Waarom o zo bekende Job Jobse als Actress of the Black Madonnam ook rond tourt. dEUS licht voor het oprapen. De Yo La Tengo, Japandroids, Perfume Genius.. iemand?

Je kan voor iedere act wel een ja maar verzinnen.. maar ik denk dat BKS nog net iets beter kan dan het geweldige festival dat ze al zijn ;). En mijn mening is dat ze daar net ietsjes scherper in mogen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken