Best Kept Secret 2018

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
SLOWDIVE <3

Lekkere worp, paar grote mooie namen en een lekkere batch met kleinere waar ik er ook best wel wat van wil zien. Ik ben 100% tevreden al is dit de complete line up (exclusief FOUR DJs)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ik hoop vooral nog op Slowdive. Verder laat ik me graag verrassen. Volgende week wordt het wel weer eens tijd voor nieuwe namen toch?
TOP! En Johan en Mogwai er nog als bonus bij.

Op de poster staat nog steeds 'And many more to be announced', maar zo veel meer ruimte voor toevoegingen hebben ze niet meer, toch?

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Het is geen slechte lichting.. maar blijf toch teveel dingen op herhaling komen als ik eerlijk ben. Wat me dan ook mindert in enthousiasme dat Slowdive en Mogwai weer komen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Maar uit dit rijtje gaan er sowieso meerdere komen: Loma, Oblivians, Flat Worms, Superchunk, Ezra Furman, Sparks, Chad Vangaalen, Wolf Parade, King Khan & The Shrines, Ex Cult!

@Neracroft BKS heeft dit keer haar "secrets" goed verborgen weten te houden. Had heel graag wat namen uit dit rijtje gezien maar wie weet komt er nog wat....
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Het is geen slechte lichting.. maar blijf toch teveel dingen op herhaling komen als ik eerlijk ben. Wat me dan ook mindert in enthousiasme dat Slowdive en Mogwai weer komen.

Begrijp dat je dit zegt. Heb dat ook wel maar ben wel blij met Slowdive en Mogwai omdat het wel bands zijn die je vaker kunt zien. Denk dat BKS de komende jaren een uitdaging gaat krijgen om meer namen buiten het roster van Friendly Fire te gaan boeken omdat het anders zichzelf uit de markt prijst door te veel herhaling.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Het is geen slechte lichting.. maar blijf toch teveel dingen op herhaling komen als ik eerlijk ben. Wat me dan ook mindert in enthousiasme dat Slowdive en Mogwai weer komen.

Begrijp dat je dit zegt. Heb dat ook wel maar ben wel blij met Slowdive en Mogwai omdat het wel bands zijn die je vaker kunt zien. Denk dat BKS de komende jaren een uitdaging gaat krijgen om meer namen buiten het roster van Friendly Fire te gaan boeken omdat het anders zichzelf uit de markt prijst door te veel herhaling.
Vind dat er best veel grote namen van het affiche er al eerder hebben gestaan:
Arctic Monkeys, Angus & Julia Stone, CHVRCHES, Future Islands, Mogwai, Slowdive, Tyler The Creator, Unknown Mortal Orchestra, Wolf Alice, Hinds, Wavves en Waxahatchee. Maar misschien ben ik nu extreem zuur omdat My Bloody Valentine er niet bij zit.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Maar misschien ben ik nu extreem zuur omdat My Bloody Valentine er niet bij zit.

Dat is jammer maar ook niet verrassend want ze staan bijna nergens. Maar nogmaals je hebt een punt over de herhalingen. Dit wordt wel een probleem in de toekomst maar goed dat zullen ze zelf ook wel weten.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Slowdive had een van de beste albums van 2017, die herhaling is daardoor meer dan gerechtvaardigd (vind ik).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Maar uit dit rijtje gaan er sowieso meerdere komen: Loma, Oblivians, Flat Worms, Superchunk, Ezra Furman, Sparks, Chad Vangaalen, Wolf Parade, King Khan & The Shrines, Ex Cult!

@neracroft BKS heeft dit keer haar “secrets” goed verborgen weten te houden. Had heel graag wat namen uit dit rijtje gezien maar wie weet komt er nog wat….

Ik sta er zelf wat van te kijken... :D Maar god wat ben ik blij met deze namen
Wavves is eindelijk dé naam waarop ik zat te wachten, voor mij gaat dit sowieso een van de leukste optredens worden. Hinds, Slowdive, Mogwai vind ik ook geweldig!

Vorg jaar stonden er (los van Stage FOUR) 26, 30 en 22 namen op de festivaldagen nu zijn dat er 26, 31 en 22. Ik denk dat we dus inderdaad alleen nog stage FOUR namen krijgen!

Ook merk ik op dat Karen Elson van de line up is verdwenen. Raar dat ze daar niets over zeggen, of zou dit een foutje zijn?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Slowdive had een van de beste albums van 2017, die herhaling is daardoor meer dan gerechtvaardigd (vind ik).

En Wavves en Hinds hebben beide (tegen dan) 2 nieuwe albums uit sinds hun vorige passage!
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik kan wederom een lichte teleurstelling niet onderdrukken....hopelijk piep ik anders na het BKS weekend maar het is voor mij de minste editie van de afgelopen 6 jaar, op papier dan.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Baal er wel een beetje van dat King Krule er niet staat, had ik écht op gehoopt en kon volgens mij ook prima.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Mogwai en Slowdive staan ook op andere vergelijkbare festivals. Er moesten nog wat grotere namen bij en veel andere keus was er niet denk ik. Courtney, Django Django en CSH waren niet beschikbaar vermoed ik. Ik deel de kritiek van Indiaan wat betreft de herhalingen, maar als je puur kijkt naar kwaliteit is het dit jaar echt top. Het ontbreken van de commerciëlere 3FM namen is ook fijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maar goed.. als ik alles op een rijtje zet dan heb ik gewoon een tof weekend. DTRH heeft van de 2 net iets meer uitschieters wat mij betreft, maar dat festival is niet bij om de hoek... van daar dat ik me weer prima ga vermaken op BKS.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ik begrijp jullie punt over de herhalingen. Voor mij wordt het na vorig jaar de tweede BKS, dus er zitten best wat namen bij die ik nog nooit gezien heb. Ik voorzie al een heleboel vervelende clashes!

Ik ga niet eens proberen een top 10 te maken waar ik naar uit kijk. Het worden er gewoon meteen 20 (bold = eerste keer live):
1. Four Tet
2. Slowdive
3. Spoon
4. LCD Soundsystem
5. Wolf Alice
6. Vince Staples
7. Preoccupations
8. Ty Segall
9. Unknown Mortal Orchestra
10. Arctic Monkeys
11. Warpaint
12. The Comet is Coming
13. Gang of Youths
14. The National
15. Omni
16. Superorganism
17. Johan
18. Mogwai
19. Susanne Sundfor
20. Tyler, The Creator

En dan zie ik hier ook nog heel veel goede berichten over o.a. Deerhunter, Moaning, ...AYWKUBTTOD, acts waar ik te weinig van ken om er een goed oordeel over te vellen. Gaat in ieder geval een druk en mooi weekend worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Mogwai en Slowdive staan ook op andere vergelijkbare festivals. Er moesten nog wat grotere namen bij en veel andere keus was er niet denk ik. Courtney, Django Django en CSH waren niet beschikbaar vermoed ik. Ik deel de kritiek van Indiaan wat betreft de herhalingen, maar als je puur kijkt naar kwaliteit is het dit jaar echt top. Het ontbreken van de commerciëlere 3FM namen is ook fijn.

Een George Ezra of Kaleo of dergelijke moet niet van mij. Maar luchtige, zomerse indie rock à la Circa Waves, Two Door Cinema Club,... in het zonnetje (als er niets beters tegelijk speelt) kan ik ook wel waarderen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
En dan zie ik hier ook nog heel veel goede berichten over o.a. Deerhunter, Moaning, …AYWKUBTTOD, acts waar ik te weinig van ken om er een goed oordeel over te vellen. Gaat in ieder geval een druk en mooi weekend worden.

...And You Will Know Us By The Trail Of Dead gaat een album integraal spelen, dus dat kan je altijd rap eens checken, wetende dat ze elk nummer ervan zullen spelen (+ misschien nog wat overige 'hitjes').

Ze spelen Source, Tags & Codes helemaal. Uitschieters van dat album zijn How Near How Far, Relative Ways en Another Morning Stoner!
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Vraagje, ik ga niet naar BKS maar waarom heeft niemand Rex Orange County in hun lijstje staan? Ik zou dat iedereen aanraden wat een charismatische en unieke performer
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
visdave34 wrote:
En dan zie ik hier ook nog heel veel goede berichten over o.a. Deerhunter, Moaning, …AYWKUBTTOD, acts waar ik te weinig van ken om er een goed oordeel over te vellen. Gaat in ieder geval een druk en mooi weekend worden.

…And You Will Know Us By The Trail Of Dead gaat een album integraal spelen, dus dat kan je altijd rap eens checken, wetende dat ze elk nummer ervan zullen spelen (+ misschien nog wat overige ‘hitjes’).

Ze spelen Source, Tags & Codes helemaal. Uitschieters van dat album zijn How Near How Far, Relative Ways en Another Morning Stoner!
Ah thanks! Ga dat inderdaad eens goed inluisteren dan. Als het überhaupt nog in mijn schema past natuurlijk... :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Vraagje, ik ga niet naar BKS maar waarom heeft niemand Rex Orange County in hun lijstje staan? Ik zou dat iedereen aanraden wat een charismatische en unieke performer

Mwah, mij net iets te poppy, niet echt mijn ding.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken