Best Kept Secret 2018

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Deerhunter en Spoon vallen me steeds beter mee.....en Superorganism gaat gewoon een geweldige hit worden as Juni, tent vol zou ik zeggen.

1. Arctic Monkeys
2. LCD Soundsystem (sorry, ik heb ze nog nooit gezien, ben best hyped om ze een keer mee te maken).
3. ...AYWKUBTTOD
4. Moaning
5. The Kills
6. Spoon
7. Rodriguez
8. Deerhunter
9. The National
10. Preoccupations
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
1. Tyler, The Creator
2. The National
3. Spoon
4. Arctic Monkeys
5. Vince Staples
6. LCD Soundsystem
7. Superorganism
8. Father John Misty
9. Deerhunter
10. Wolf Alice
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ik gok op een plekje voor onze Nederlandse vrienden van klangstof. ipv Aldous Harding zeg maar dan.
Zou ik persoonlijk wel gaaf vinden en er is nog een fllnke plek vrij begin Juni op hun agenda, zeg maar voor Maifeld derby waar ze wel naartoe gaan, net als een flinke batch van de 2018 line-up.

Ik ga me wel vermaken maar ze hebben betere affiches gehad.

Mee eens, 2014 was er zo eentje bijvoorbeeld.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1. Nick Cave & The Bad Seeds
2. Jon Hopkins Live
3. Nils Frahm
4. David Byrne
5. Thee Oh Sees

Ik ben dit jaar tijdens BKS niet in Nederland.
Daar baal ik zichtbaar van. Excuses voor dit gedrag.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik ben dit jaar tijdens BKS niet in Nederland.
Daar baal ik zichtbaar van. Excuses voor dit gedrag.

Arme Wessel! Geen BKS is vreselijk. Je hebt wel een goed jaar gekozen om naar DTRH te gaan want zij hebben ook een goede line-up. Volgend jaar wel weer gewoon naar BKS hè! :wink:
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Op basis van wat er nu al staat vind ik het één van hun sterkere edities. Een stuk sterker dan vorig jaar. Toen verbloemde Radiohead de wat mindere subs en undercard. Al is het relatief, want ook toen met gemak de beste line-up van de grotere festivals.
Ik kijk erg uit naar:
1. Deerhunter
2. Spoon
3. The National.
4. Omni
5. Four Tet
6. Mattiel
7. Umfang
8. Warpaint
9. Waxahatchee
10. Moaning.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Vorig jaar vond ik het ook niet heel sterk. Ik vond 2015 in de breedte juist erg tof. Met Mew, Rides, Johnny Greenwood, Death Cab For Cutie, Royal Blood, The Jesus & Mary Chain, Fidlar, Metz, Ariel Pink, Future Islands (toch was ik ze nog niet beu), Eagulls, Strand Of Oaks etc. etc.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Vorig jaar had twee hele goede headliners (vond RTJ niet zo, maar je kan niet alles hebben) en wel wat toffe namen (King Gizzard, Strand of Oaks, Junun, Soulwax, american football, Cloud Nothings en Thurston Moore, om er maar wat ten noemen), maar het was over de gehele breedte niet heel spannend, nee. Ik heb me een heel weekend kunnen vermaken en er was bijna altijd wel iets dat ik wilde zien, maar als je kijkt naar 2014, -15 of -16 was dat in de breedte toch wel wat sterker.

Verwacht overigens wel snel een aankondiging, de AM hype is wel weer wat overgewaaid dus wat nieuwe hype kan geen kwaad.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik vind eigenlijk elk jaar tot nu toe geslaagd. Ik kijk eigenlijk niet zo naar headliners of de breedte. Kan net zo blij zijn met Weaves als met Arcade Fire. Het gaat mij om goede optredens en die zijn er elk jaar veel te vinden. Soms van je favoriete band en de andere keer van een ontdekking.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik ben heel tevreden met dit jaar, maar ik heb ook allen vorig jaar om het mee te vergelijken. Mijn top 10 is ongeveer zo:
1. Arctic Monkeys
2. LCD Soundsystem
3. Vince Staples
4. Deerhunter
5. The National
6. Warpaint
7. Spoon
8. ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead
9. Rostam
10. Unknown Mortal Orchestra

Veel nog niet gezien, dus ben daar erg blij mee. En Arctic Monkeys blijft gewoon één van mijn favoriete bands.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Laat hen maar de TWO een avondje headlinen. Al zal dat wat wishfull thinking zijn. Ze zeggen wel dat er Europese festivals aankomen!

https://pitchfork.com/news/mc5s-kick-out-the-jams-50th-anniversary-tour-announced/

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Schwefelgelb & Fluke mogen erbij voor het nachtprogramma wat mij betreft, zeker nu eerstgenoemde weer wat shows doen!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Waren o.a. Slowdive & Mogwai al bekend gemaakt? Ze staan er in ieder geval nu tussen op de site: https://www.bestkeptsecret.nl/#
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
153
99
Get ready: wat dacht je van maar liefst 27 nieuwe artiesten voor Best Kept Secret Festival 2018? JOHAN • Mogwai • Slowdive • Altın Gün • Bedouine • Blu Samu • Container • Dermot Kennedy • Gang of Youths • Hinds • Isaac Gracie • Jay Som • Jlin (live AV) • Let's Eat Grandma • Los Pirañas • Nadah El Shazly • Nana Adjoa • Nilüfer Yanya • Pale Waves • Pender Street Steppers • Pietju Bell • Pip Blom • Pitou • Tom Grennan • Vagabon • Venz • Wavves
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Knappe lichting, drie sterke grotere namen en veel mooie kleine namen. Doet me toch weer overwegen om alsnog een weekendticket aan te schaffen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Deze lichting brengt de dagverhouding ook wat meer in evenwicht. Ondanks The National kon de zaterdag nog wat gewicht gebruiken, en die is er nu wel.

Hebben ze goed gedaan. Onder die kleine naampjes vind ik Bedouine en Jlin persoonlijk wel leuk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Prima toevoegingen. Mogwai is fantastisch natuurlijk. Altin Gun en Let’s Eat Grandma ook leuk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken