Best Kept Secret 2018

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Komt ook omdat ik gewoon hogen verwachtingen van dit festival heb, en dat is alleen maar een goed teken uiteraard :).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik begrijp ook wel helemaal wat je bedoeld.

Maar ik denk dat ze in kamp Best Kept echt wel al die artiesten hebben overwogen en dat er op het einde knopen moeten doorgehakt worden. Dit kan zowel financieel zijn of dat het niet in het plaatje past of dat het tourschema gewijs te zot voor woorden is of ...

Als je als relatief klein festival dit jaar The National + Arctic Monkeys kan neerzetten en vorig jaar Radiohead + Arcade Fire. Dan ga je af en toe eens een David Byrne, dEUS, A Perfect Circle moeten laten schieten.

Doen ze dat niet dan waren de headliner misschien LCD - Beck - Lorde geweest (ik zeg maar iets en dan was daar ook weer commentaar op geweest).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?

En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.

Het zijn geen slechte acts, maar ik vind de top van het affiche de wel een beetje “veilig” daardoor.. Ik weet het, het lijkt nu of ik ontzettend aan het zeiken ben. Ik ben echt wel tevreden over het affiche, maar ze moeten er gewoon een beetje op letten ben ik van mening. Want vorig jaar viel me dat ook op aan het affiche, en nu bekruipt dat gevoel me weer een beetje. Als ze die 40% nog een beetje zouden kunnen terug brengen naar 30% á 25% dan zou ik iets meer tevreden zijn.

We zouden gewoon DTRH en BKS moeten samenvoegen… dan had je een pracht affiche gehad. Zo had ik David Byrne, MGMT, Calexico, James Holden & The Animal Spirits, Jon Hopkins graag willen zien. Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren.

Kritisch zijn is prima. En je hebt ook een punt hoor. Ik begrijp alleen niet dat je voor BKS kiest als je de line-up van DTRH beter vindt. Er is toch nog niks uitverkocht? Ik begrijp uit een eerdere reactie dat BKS in je achtertuin is, maar laat je dat dan bepalend zijn terwijl Beuningen amper 66 km verderop ligt?

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
In dit geval wel ja... ik ga naar Fortarock zaterdag, Pinkpop zondag, Graspop, Lowlands, Eminem in Goffertpark, dan nog wat andere lossen concerten. BKS is niet echt in mijn achtertuin (half uurtje rijden) , maar ik kan wel iedere dag op en neer rijden zonder al te veel problemen (al blijft het jammer dat die ingang bij Stage Two weg is :D), en dan zijn ze thuis ook eens blij dat ik een nachtje thuis slaap zeg maar.. Plus het comfort van eigen huis, eigen ontbijt, eigen douche, eigen wc etc, maakt het wel zo prettig. En daarnaast is BKS gewoon een heel goed festival hoor, misschien kom ik hier negatiever over dan bedoeld. Maar denk gewoon dat er ietsjes meer uit te halen is soms. Maar had ik dit jaar maar 1 festival gedaan en de keuze gehad tussen BKS en DTRH dan had ik denk ik voor het laatste gekozen. En ik ben wel een behoorlijke The National fanboy.. dus ja :).
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Karen Elson lijkt op magische wijze te zijn verdwenen uit de line-up... hopelijk boeken ze dan iets leukers in de plaats met dat geld.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Wat ook meespeeld in de keuzes die BKS (maar ook DTRH) maakt is dat ze een eigen netwerk hebben van bookingskantoren en hun rosters. Friendly Fire/FKP Scorpio kiest eerder voor de eigen stal omdat het mes dan aan twee kanten snijdt. Daarnaast zie je dat ze ook innige banden hebben met Belmont en komen er dus veel namen via hun.

Ook is het heel lastig om bands/artiesten te boeken die van de concurrent zijn ( Mojo/Live Nation) . Nick Cave had BKS dit jaar echt wel willen hebben maar die wordt in Nederland al jaren door Mojo geboekt en Mojo zet die dan op DTRH neer in plaats van bij de concurrent.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ben benieuwd hoe ze het vrijdag gaan indelen.
Chvrches is sub denk ik. Maar wie gaat TWO afsluiten? Neem aan Tyler
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ben benieuwd hoe ze het vrijdag gaan indelen.
Chvrches is sub denk ik. Maar wie gaat TWO afsluiten? Neem aan Tyler

Tyler ligt erg voor de hand maar zou natuurlijk ook kunnen subben voor AM, terwijl Chvrches de TWO afsluit...Afijn zolang Deerhunter maar niet afsluit want dat zou me een goede plek kosten bij AM.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Denk dat Chvrches met een nieuwe plaat op zak wel de 'promotie' maken naar sub voor Arctic Monkeys, waren in 2014 al eens de laatste band in de Two. Als de volgorde op de site een indicatie is zal het Deerhunter worden, en heb ook niet het idee dat Tyler al een vergelijkbare status als Asap Rocky heeft. Dus verwacht Future Islands - Chvrches - Arctic Monkeys op de One en Tyler, the Creator - Deerhunter, met Job Jobse na Arctic Monkeys.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Denk dat Chvrches met een nieuwe plaat op zak wel de ‘promotie’ maken naar sub voor Arctic Monkeys, waren in 2014 al eens de laatste band in de Two. Als de volgorde op de site een indicatie is zal het Deerhunter worden, en heb ook niet het idee dat Tyler al een vergelijkbare status als Asap Rocky heeft. Dus verwacht Future Islands – Chvrches – Arctic Monkeys op de One en Tyler, the Creator – Deerhunter, met Job Jobse na Arctic Monkeys.

De namen van headliners, subs en undercard staan op alfabet, dus dat geeft geen indicatie. We gaan het zien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
ONE: Arctic Monkeys - Chvrches - Future Islands - The Districts
TWO: Job Jobse - Tyler, The Creator - Deerhunter - ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead - ???

Zoiets gok ik voor de vrijdag, met Job Jobse als nachtprogramma vlak achter AM op de TWO
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
ONE: Arctic Monkeys – Chvrches – Future Islands – The Districts
TWO: Job Jobse – Tyler, The Creator – Deerhunter – …And You Will Know Us By The Trail Of Dead – ???

Zoiets gok ik voor de vrijdag, met Job Jobse als nachtprogramma vlak achter AM op de TWO

De rest vind ik iets moeilijker in te schatten, klein gokje:

Zaterdag:
ONE The National - Vince Staples - Angus & Julia Stone - The Kills - Alex Cameron
TWO: Four Tet(live) - Slowdive - The Internet - Warpaint - Wolf Alice
THREE: Johan

Zondag:
ONE: LCD Soundsystem - Father John Misty - Unknown Mortal Orchestra - Khruangbin - Rostam
TWO: Mogwai - Spoon - Rodriguez - Ty Segall - Gang Of Youths
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Vince Staples gaat niet in het licht op ONE staan, dan gaat het hele effect van die lichtmuur en zijn silhouet verloren. Ik zie Wolf Alice of Warpaint daar eerder staan. Johan zou ook prima op ONE kunnen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Vince Staples gaat niet in het licht op ONE staan, dan gaat het hele effect van die lichtmuur en zijn silhouet verloren. Ik zie Wolf Alice of Warpaint daar eerder staan. Johan zou ook prima op ONE kunnen.

Maar Slowdive en Vince Staples zijn in mijn ogen beide aan het solliciteren om de TWO te headlinen. Zie ze beide niet eerder in de TWO staan en ook niet echt op de ONE staan. Dus dat vind ik een hele moeilijke om in te schatten.

Johan ken ik als belg niet echt eigenlijk (dus waarschijnlijk onderschat ik hem). Maar ik zie die eerder een Three headlinen dan op de ONE te staan om 14 u in de middag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Moet zeggen dat ik die zaterdag een erg prettige dag vind. Ik ga toch een dagkaart overwegen. The National kan ik niet meepakken op RW dus een goed excuus om voor het eerst een dagje BSK te pakken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ik vind het ook lastig in te schatten hoor, maar Staples niet in het donker zou echt een rare keuze zijn. Slowdive stond overigens op RW 's middags op main stage, dus misschien dan als sub voor The National? Of toch Four Tet - Slowdive - Staples in de TWO... ben benieuwd...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik vind het ook lastig in te schatten hoor, maar Staples niet in het donker zou echt een rare keuze zijn. Slowdive stond overigens op RW ’s middags op main stage, dus misschien dan als sub voor The National? Of toch Four Tet – Slowdive – Staples in de TWO… ben benieuwd…

Maar BKS lijkt me wel meer op sfeer te zillen inspelen en gaat Slowdive hoop ik neit in het licht op een grote stage zetten + Slowdive was vrij last minute als vervanger op RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken