Leuke statistieken, maar het is dus wel gewoon 40% van de grote namen. Daar mag je toch best kritisch op zijn?
En dan heb ik het nog niet eens over dat bijvoorbeeld;
LCD Soundsystem, Father John Misty, Four Tet, Job Jobse, The Kills, Warpaint, The Internet, Ty Segall en Vince Staples bijvoorbeeld allemaal de afgelopen 3 jaar op Lowlands hebben gestaan om even wat te noemen.
Het zijn geen slechte acts, maar ik vind de top van het affiche de wel een beetje “veilig” daardoor.. Ik weet het, het lijkt nu of ik ontzettend aan het zeiken ben. Ik ben echt wel tevreden over het affiche, maar ze moeten er gewoon een beetje op letten ben ik van mening. Want vorig jaar viel me dat ook op aan het affiche, en nu bekruipt dat gevoel me weer een beetje. Als ze die 40% nog een beetje zouden kunnen terug brengen naar 30% á 25% dan zou ik iets meer tevreden zijn.
We zouden gewoon DTRH en BKS moeten samenvoegen… dan had je een pracht affiche gehad. Zo had ik David Byrne, MGMT, Calexico, James Holden & The Animal Spirits, Jon Hopkins graag willen zien. Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren.