Best Kept Secret 2018

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Zou Warpaint voor Slowdive laten spelen en the Internet de Three laten afsluiten, en ik denk dat Khruangbin en Rodriguez prominentere plekken op de zondag gaan invullen. Shanti Celeste, Optimo en Umfang zaten een tijdje terug in de video voor het nachtprogramma, dus die zullen niet overdag staan. Maar denk dat je in de grote lijnen wel goed zit.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Oh, wacht even! Ik had deze gevonden op clashfinder!! Is dus niet door mij gemaakt! Maar ik dacht zelf ook dat hij of zij aardig in de richting zat.
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Ik zal vast iets gemist hebben, maar mis Suuns als potentiele act. Ihmo een typische bks act, net een prachtig (4e) album uit en live erg sterk. Ze hobbelen in april nog wat rond in Den Haag en een paar Duitse steden, maar staan nog niet geboekt voor de zomerfestivals. Bks, grijp je kans!
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
neracroft wrote:

noid wrote:

neracroft wrote:
Dus té groot om de THREE te headlinen? (lees als groter dan BadBadNotGood, Thundercat, Cigarettes After Sex,…?)


Zeker weten. Die staan op One of in Two en ik verwacht/hoop later op de dag in Two.


Maar deer zijn op de zaterdag wel ontzettend veel opties voor: Angus & Julia Stone, Slowdive, Vince Staples, The Internet, Warpaint, The Kills, Wolf Alice,…

Op hun website staat dat we van Johan kunnen genieten in de zomerzon. ONE dus, uurtje of zes gok ik
1f609.svg

Het wordt hun tweede optreden in Hilvarenbeek dus dat rechtvaardigd een plek op One aan het eind van de middag of aan begin van de avond. Daarnaast verkochten ze zonder problemen Paradiso en Ronda uit
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik mag toch hopen dat ze niet de fout maken om iets als Vince Staples al te laten beginnen als The National nog speelt. Dan ga je geheid de bass van de Two horen tijdens de rustige stukken van The National.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
ONE en TWO overlappen sowieso nooit dus dat scheelt al weer. In het ergste geval mis je na de National hooguit vijf minuutjes van Vince, als je een strategische plek vindt bij the National (links vooraan). Moet je natuurlijk nog wel die tent in kunnen...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
En iedereen al een beetje bij met de nieuwe toevoegingen? Van wat ik nog niet kende bevalt Nadah El Shazly me wel. Er staat op you tube een filmpje van haar in een live bezetting met een waanzinnige drummer. Hoop dus dat ze met deze bezetting komt en niet in haar uppie achter een draaitafel. Verder is de gekte van Los Piranas wel interessant al weet ik niet of dat een uur lang leuk blijft. Ook Nilfur Yanya kende ik nog niet. Stond blijkbaar in de BBC sound of 2018. Vaak geen aanbeveling maar in dit geval toch wel, vind ik. Al met al toch weer een fijne worp want Jay Som , Vagabon , Container, Jlin, Slowdive en Johan zijn erg fijne namen. Meeste kijk ik echter toch weer uit naar Mogwai. Hun laatste was wat langs me heengegaan maar na een paar luisterbeurten kan ik zeggen dat daar echt weer een paar oor versplinterende pareltjes op staan zeg. Ik vraag me af of ze TWO gaan afsluiten? Of toch Spoon?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik zie Spoon toch niet echt een hogere plaats als Mogwai krijgen.

Maar is de laatste 4 jaar Mogwai nog heel veel gegroeid? Want stonden die toen niet rond een uur of 4 in de namiddag op de TWO?

Van de nieuwe worp was ik heel blij met Mogwai, Slowdive, Wavves en Hinds!
Altin Gun, Pip Blom vind ik ondertussen ook wel leuk klinken.
Voor de rest zijn er nog volgende namen dat ik op het eerste 'zicht' niet slecht vond klinken, maar ben er nog niet uit of ik ze echt goed goed vind: Bedouine, Los Piranas, Tom Grennan, Isaac Gracie, Johan, Gang Of Youths, Vagabon.

Best veel dus, maar de rest vind ik maar niks!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Geen idee of Mogwai nog veel gegroeid is maar de andere namen die ik (naast Spoon) in TWO verwacht (UMO, Ty Segall) lijken me geen afluiters. Ty sloot vorig jaar de India af op Lowlands. Bepaald geen volle bak.

Goed dat je Pip Blom noemt. Doet zeker niet onder voor vergelijkbare namen uit het buitenland!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Nog meer The National fans aanwezig hier?

Hoe zou jullie favoriet setlist er uit zien? De mijne:
01. Gospel
02. Guilty Party
03. Daughters From The SoHo Riots
04. About Today (terwijl de zon onder gaat).
05. Anyone's Ghost
06. Bloodbuzz Ohio
07. Appartment Story
07. Slow Show
08. Fake Empire
09. Day I Die
10. Sea Of Love
11. Don't Swallow The Cab
12. Graceless
13. Brainy
14. Conversation 16
15. Available
16. Turtleneck
17. I Need My Girl
18. Karen
19. Abel
20. Mr. November
21. Terrible Love
22. Lucky You

Ik kijk er in ieder geval al naar uit :).
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Nog meer The National fans aanwezig hier?

Hoe zou jullie favoriet setlist er uit zien? De mijne:
01. Gospel
02. Guilty Party
03. Daughters From The SoHo Riots
04. About Today (terwijl de zon onder gaat).
05. Anyone’s Ghost
06. Bloodbuzz Ohio
07. Appartment Story
07. Slow Show
08. Fake Empire
09. Day I Die
10. Sea Of Love
11. Don’t Swallow The Cab
12. Graceless
13. Brainy
14. Conversation 16
15. Available
16. Turtleneck
17. I Need My Girl
18. Karen
19. Abel
20. Mr. November
21. Terrible Love
22. Lucky You

Ik kijk er in ieder geval al naar uit :).

Zeker!
Ik zou voor zoiets gaan:

Nobody Else Will Be There
The System Only Dreams in Total Darkness
Don't Swallow the Cap
Day I Die
Bloodbuzz Ohio
Afraid of Everyone
Guilty Party
Graceless
I Need My Girl
Lemonworld
Apartment Story
Conversation 16
This Is the Last Time
Slow Show
Carin at the Liquor Store
Sea of Love
Mr. November
Pink Rabbits
About Today
----------------------------
Humiliation
Fake Empire
Terrible Love
Daughters of the Soho Riots

ik ben ongetwijfeld nog een hoop vergeten
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Jongens! England is toch één van de mooiste nummers van The National? Waar staat die?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik ga geen hele set bedenken die ik wil zien. Maar ik hoop gewoon dat ze Turtleneck van de nieuwe plaat brengen. Perfect nummer dat iets meer vaart brengt tussen hun merendeel van rustigere nummers. Voor mij het toppunt op de laatste plaat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja en waar is Vanderlyle Crybaby Geeks.

Mijn voorkeuren gaan vooral uit naar Boxer, High Violet en Alligator. Daarnaast favorietjes zoals Graceless, I Need My Girl en I'll Still Destroy You.

Wat baal ik dat ik dit jaar niet naar BKS kan. The National is echt mijn gedroomde afsluiter van dat festival.

Als ze Boxer integraal gaan doen dan boycot ik dit festival.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
mdekens wrote:
Jongens! England is toch één van de mooiste nummers van The National? Waar staat die?

Vind ik niet hun mooiste… maar zou er prima bij passen ja.. net zoals zovele. Wat een top band _O_

Uiteraard. Persoonlijk vind ik England en Vanderlyle Crybaby Geeks wel echt er bovenuit steken. Maargoed; vooral Boxer en High Violet kunnen weinig verkeerd doen bij mij. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:

mdekens wrote:
Jongens! England is toch één van de mooiste nummers van The National? Waar staat die?


Vind ik niet hun mooiste… maar zou er prima bij passen ja.. net zoals zovele. Wat een top band _O_

Uiteraard. Persoonlijk vind ik England en Vanderlyle Crybaby Geeks wel echt er bovenuit steken. Maargoed; vooral Boxer en High Violet kunnen weinig verkeerd doen bij mij.
1f642.svg
Toen ze op Cross-Linx in Eindhoven stonden was Vanderlyle Crybaby prachtig.. een zo'n kleine settings. Met z'n alle zingen, heel intiem was dat, en samenhorend. In de AFAS voelde ik die intimiteit niet. En dat idee heb ik misschien op bij BKS ook wel... En een zwaar emotionele Matt die met Lucky You eindigt. Raap me dan maar op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken