Best Kept Secret 2018

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
neracroft wrote:
Vind het toch nog wat saai, braafjes en ‘gewoon’.
Bon wegens de lovende reacties ga ik ze een kans geven op Best Kept Secret zelf ALS er niets anders speelt dat me enigzinds boeit.

Johan of geen Johan. Er is zoveel moois te ontdekken: Isaac Gracie bijvoorbeeld. Dat nummer van hem wat nu op Xite draait blijft maar in mijn hoofd hangen.

Is dat het nummer reverie? Die krijg ik ook niet meer uit mijn hoofd. Echt een schitterend nummer. De vergelijking met Jeff Buckley is voor de verandering eens wel terecht.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Vind het toch nog wat saai, braafjes en ‘gewoon’.
Bon wegens de lovende reacties ga ik ze een kans geven op Best Kept Secret zelf ALS er niets anders speelt dat me enigszins boeit.

Johan of geen Johan. Er is zoveel moois te ontdekken: Isaac Gracie bijvoorbeeld. Dat nummer van hem wat nu op Xite draait blijft maar in mijn hoofd hangen.

Vandaar dat ik zei "ALS er niets anders speelt dat me enigszins boeit".
Wat met The National, Angus & Julia Stone, Slowdive, The Kills, Bully, Wolf Alice, Warpaint, Mattiel, Pip Blom, Omni en Wavves waarschijnlijk wel het geval gaat zijn!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ben benieuwd of we Neracroft nog aan de Johan krijgen voor 9-6-18?! Of is het echt Nederlands indiesentiment en objectief gezien misschien niet zo goed als we denken dat kan ook natuurlijk?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ben benieuwd of we Neracroft nog aan de Johan krijgen voor 9-6-18?! Of is het echt Nederlands indiesentiment en objectief gezien misschien niet zo goed als we denken dat kan ook natuurlijk?

Je weet wel beter?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ben benieuwd of we Neracroft nog aan de Johan krijgen voor 9-6-18?! Of is het echt Nederlands indiesentiment en objectief gezien misschien niet zo goed als we denken dat kan ook natuurlijk?

Haha :D als ik ze toch niets blijk te vinden zal het wel aan mij liggen, ik ben ten slotte ook diegene die vorig jaar (don't shoot me) BKS nog voor Radiohead begonnen is heeft verlaten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Haha als ik ze toch niets blijk te vinden zal het wel aan mij liggen, ik ben ten slotte ook diegene die vorig jaar (don’t shoot me) BKS nog voor Radiohead begonnen is heeft verlaten.

WAT?! 8-O
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Haha als ik ze toch niets blijk te vinden zal het wel aan mij liggen, ik ben ten slotte ook diegene die vorig jaar (don’t shoot me) BKS nog voor Radiohead begonnen is heeft verlaten.

WAT?!
1f62f.svg

Iedere BKS bezoeker verklaart me waarschijnlijk gek maarja. Nooit iets met Radiohead gehad. Don't love them, don't hate them. Gewoon onverschillig over. Heb er vorig jaar nog moeite ingestoken en zeker geen slechte nummers maar veel doen ze me ook niet.

Dus na American Football huiswaarts gekeerd! (want er was ook niets anders gelijk met Radiohead + was een stuk aangenamer op de camping aan de uitgang en op de baan om naar huis te gaan!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Iedere BKS bezoeker verklaart me waarschijnlijk gek maarja. Nooit iets met Radiohead gehad. Don’t love them, don’t hate them. Gewoon onverschillig over. Heb er vorig jaar nog moeite ingestoken en zeker geen slechte nummers maar veel doen ze me ook niet.
Dus na American Football huiswaarts gekeerd! (want er was ook niets anders gelijk met Radiohead + was een stuk aangenamer op de camping aan de uitgang en op de baan om naar huis te gaan!

Denk dat het wel meevalt Neracroft. Er zijn best veel mensen die er niets mee hebben. Van mijn vriendengroep ook bijna niemand. Denk dat ze muziek maken die je of geweldig vindt of die je niets doet. Het is mijn favoriete band en het is eigenlijk ook de enige band waar ik echt fan van ben maar kan ook goed begrijpen als het je minder doet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Kan het zelf ook niet goed uitleggen eigenlijk. Atoms For Peace vind ik persoonlijk al een pak leuker. Waarom? Geen idee!

Maar op Best Kept zijn mijn favoriete bands altijd de iets stevigere rammelende rock bands dit jaar oa. Wavves, And You Will Know Us By The Trail Of Dead, Bully, Ty Segall, Moaning,...
Al kijk ik ook ontzettend hard uit naar The National, Slowdive, Rodriguez,...

Muziek smaak... Het blijft toch iets bizar :)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Muziek smaak… Het blijft toch iets bizar

Volgens de wetenschap wordt je muzieksmaak in je tienerjaren bepaald. De muziek die je dan goed vindt blijft de rest van je leven je maatstaf.
Al denk ik wel dat als je echt een muziekfreak bent je smaak verder evolueert.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
neracroft wrote:
Muziek smaak… Het blijft toch iets bizar

Volgens de wetenschap wordt je muzieksmaak in je tienerjaren bepaald. De muziek die je dan goed vindt blijft de rest van je leven je maatstaf.
Al denk ik wel dat als je echt een muziekfreak bent je smaak verder evolueert.

Als beginnend tiener vond ik Europe en Bon Jovi geweldig. Gelukkig is mijn smaak daarna wel wat veranderd ;-)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
neracroft wrote:
Muziek smaak… Het blijft toch iets bizar

Volgens de wetenschap wordt je muzieksmaak in je tienerjaren bepaald. De muziek die je dan goed vindt blijft de rest van je leven je maatstaf.
Al denk ik wel dat als je echt een muziekfreak bent je smaak verder evolueert.

Volgens mij kloppen beide stellingen wel. De reguliere muziekluisteraar zal met name blijven luisteren waar hij/zij bekend mee is. Ikzelf heb de switch gemaakt van dance/hip-hop (tijdperk Dr.Dre) naar progressieve rock/metal en alle muzikanten die muziek met passie en eigenheid maken. Ook ik ben blij dat ik ben doorgegroeid!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Volgens mij kloppen beide stellingen wel.

Denk ik ook. Al denk ik wel dat bepaalde elementen in de muziek die bepalend zijn of je het mooi vindt of niet blijvend zijn. Zo vind ik muziek die een "repeterende groove" heeft altijd aantrekkelijk. Dat vindt je in allerlei genres bv techno en postrock.
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Mooi man! Ikzelf luisterde tot mijn 15e/16e eigenlijk alleen Nederlandstalige hiphop en losse beats (tijdperk Opgezwolle). Nu luister ik van alles wat maar niet gemaakt is om een hit te scoren. En focus blijft vaak liggen bij basslijntjes, zoals in beats vaak aanwezig is! Heerlijk dat mijn smaak is veranderd maar ik focus mij dus nog steeds op dezelfde dingen binnen de muziek die ik luister.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Punk en Noise rock was mijn vertrekpunt. Het moest hard en ontregelend zijn. Alles wat mellow was, was niks. En dan blijken er toch voordelen te zijn aan ouder worden want nu vind ik veel meer leuk; van klassiek tot Noise tot ingetogen singer songwriter. Ik hou nog steeds van punk etc. maar niet meer de hele dag. Daarom zijn festivals als BKS zo fijn: de variatie. Van de relaxte knipselpop van Superorganism naar de white noise van Mogwai?.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik ben opgegroeid met grunge en later house en techno. Daarna is mijn muzieksmaak steeds breder geworden. Nu kijk ik niet meer naar genre maar of ik het goed vind. En inderdaad dan is het bij een festival als BKS vaak smullen omdat de kwaliteit hoog is en er veel afwisseling is. Daarnaast houd ik erg van nieuwe dingen ontdekken en daar is BKS ook sterk in.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken