Best Kept Secret 2018

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ja, al heeft het begrip ontdekken toch wel een andere lading dan toen ik voor het eerst naar Pukkelpop ging (jaren negentig) Het pre-internet/spotify tijdperk. Dan werd ik soms nog echt verrast omdat je van een act echt niks kende. Was ook leuk, maar goed, het inluisteren van nu is toch ook wel erg fijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ja, al heeft het begrip ontdekken toch wel een andere lading

Dat is inderdaad wel jammer. Voor het festival begint is niets meer onbekend als je wilt. Je kunt nu zo makkelijk muziek beluisteren dat iets al snel niet nieuw meer is. Daarnaast kun je hierdoor wel veel meer ontdekken omdat de mogelijkheden bijna eindeloos zijn. Wel met als nadeel dat je steeds wat nieuws wilt en soms niet de tijd neemt om je echt te verdiepen in een band of artiest.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
39
2
Snap echt niet dat Johan overal zoveel krediet krijgt in de media en hier ook op forum, (was in jaren negentig ook al zo)
Het Nederlandse The Serenes bracht in 1990 hun legendarische debuutplaat Barefoot and pregnant uit. (beetje feellies en The Chills maar vooral toch wel eigen sound) Die sound hoorde je al jaar later terug bij Daryll Ann die ook paar mooie platen maakte, daarna kwam midden jaren negentig Johan erachteraan die met de muzikale erfenis van deze twee bands ging lopen naar mijn idee.
Jacob de Geeuw (Johan) en Anne Soldaat( Daryll Ann) hebben dit gelukkig zelf ook allemaal erkend vele jaren later, maar om nou dus het herrezen Johan op een voetstuk te zetten gaat mij echt te ver. Robin Berlijn de opper inval gitarist van Nederland mag ook weer zijn gitaar inpluggen bij Johan en we zijn weer weg.
Niks mis met de muziek van Johan verder maar wat mij betreft past dit eigenlijk echt niet meer op Best Kept Secret..
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Vind dat je hier Johan te kort mee doet. Ben het met je eens dat er veel meer bands zijn in Nederland die invloedrijk zijn geweest waaronder The Serenes en Daryll Ann en dat die misschien minder aandacht hebben gekregen (al valt dat met name voor Daryll Ann erg mee volgens mij) maar ben het niet eens met het feit dat ze zijn gaan lopen met hun muzikale erfenis. Johan is zeker een band met het Excelsior stempel maar heeft toch echt een eigen geluid en vooral hele sterke liedjes. Aangezien ze veel liefhebbers hebben (dat zie je ook aan de reacties en het snel uitverkopen van concerten) en een nieuwe plaat vind ik ze zeker passen op BKS dit jaar.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Ik ben toch echt bang voor wat afschuwelijke clashes. Ik word serieus suïcidaal als ze Slowdive in TWO zetten voor the National want dat zijn twee namen waar ik echt vooraan wil staan. Of dat ze Mogwai en John Maus tegelijk zetten of iets dergelijks.
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Jij hoopt ongetwijfeld ook nog op interpol als sub :) (ikook)

Ik ben toch echt bang voor wat afschuwelijke clashes. Ik word serieus suïcidaal als ze Slowdive in TWO zetten voor the National want dat zijn twee namen waar ik echt vooraan wil staan. Of dat ze Mogwai en John Maus tegelijk zetten of iets dergelijks.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
@ raginfullon.. Tja, de reden dat Johan zoveel krediet krijgt lijkt me toch de kwaliteit van het songmateriaal! Dat Daryll Ann en the Serenes ook prachtige muziek maakten doet daar niks aan af vind ik.

En the Serenes waren toch ook schatplichtig aan aan the Byrds en Big Star?
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Iemand enig idee hoe de kaartverkoop gaat wat betreft de weekendkaarten? Moet ik haasten of heb ik nog even?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Iemand enig idee hoe de kaartverkoop gaat wat betreft de weekendkaarten? Moet ik haasten of heb ik nog even?

Zal ik deze vraag als aspirant BKS organisator eens beantwoorden? Weekendtickets verkopen laatste jaren pas op het laatst uit met uitzondering van vorig jaar. Je hebt dus nog wel even. Daarnaast stuurt BKS altijd een waarschuwing via social media als de tickets bijna uitverkocht zijn.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Snap echt niet dat Johan overal zoveel krediet krijgt in de media en hier ook op forum, (was in jaren negentig ook al zo)
Het Nederlandse The Serenes bracht in 1990 hun legendarische debuutplaat Barefoot and pregnant uit. (beetje feellies en The Chills maar vooral toch wel eigen sound) Die sound hoorde je al jaar later terug bij Daryll Ann die ook paar mooie platen maakte, daarna kwam midden jaren negentig Johan erachteraan die met de muzikale erfenis van deze twee bands ging lopen naar mijn idee.
Jacob de Geeuw (Johan) en Anne Soldaat( Daryll Ann) hebben dit gelukkig zelf ook allemaal erkend vele jaren later, maar om nou dus het herrezen Johan op een voetstuk te zetten gaat mij echt te ver. Robin Berlijn de opper inval gitarist van Nederland mag ook weer zijn gitaar inpluggen bij Johan en we zijn weer weg.
Niks mis met de muziek van Johan verder maar wat mij betreft past dit eigenlijk echt niet meer op Best Kept Secret..

The Serenes hebben een waanzinnig plaat gemaakt, die al vanaf de release in 1990 in mijn cd rek staat. Daarna hebben ze niet veel meer gepresteerd, ook niet met hun volgend project Simmer. Als ze in hun oorspronkelijke bezetting weer zouden gaan optreden zouden ze waarschijnlijk onmiddelijk geboekt worden voor BKS. Net zoals ze dat ook met Daryll-Ann hebben gedaan en ze nu gaan doen met Johan.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Jij hoopt ongetwijfeld ook nog op interpol als sub
1f642.svg
(ikook)

Als ze Interpol ook nog eens aankondigen beloof ik dat ik een akoestische versie van NYC speel in het meer
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
wilmer wrote:
Iemand enig idee hoe de kaartverkoop gaat wat betreft de weekendkaarten? Moet ik haasten of heb ik nog even?

Zal ik deze vraag als aspirant BKS organisator eens beantwoorden? Weekendtickets verkopen laatste jaren pas op het laatst uit met uitzondering van vorig jaar. Je hebt dus nog wel even. Daarnaast stuurt BKS altijd een waarschuwing via social media als de tickets bijna uitverkocht zijn.

Dankjewel voor je antwoord! Houd ik het sowieso wel in de gaten via social media en wacht ik nog eventjes!
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Dat heb ik in ieder geval gedaan :).

The National wil ik al heel lang live zien, LCD Soundsystem en Arctic Monkeys ben ik ook fan van. En dan ook nog Spoon, Chvrches, Future Islands, en Angus&Julia Stone, Four Tet en Johan... Nu al bang voor clashes..

Van de namen die ik nog niet (zo goed kende) ben ik toch wel benieuwd naar Deerhunter, Khruangbin, Vince Staples, Warpaint en Wolf Alice, Bedouine, Jay Som, Mattiel, Moaning, Naaz, Pitou, Superorganism en SUsanne Sundfor. Genoeg moois dus!

Mis ook nog wel een aantal namen (Grizzly Bear, Wolf Parade, Julien Baker) maar over het geheel gezien heb ik het idee dat het een sterke editie wordt: de saaie namen als Kaleo en The Boxer Rebellion ontbreken. En ligt het aan mij, of is het aantal (bands met) vrouwen dit jaar opvallend hoog?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
ligt het aan mij, of is het aantal (bands met) vrouwen dit jaar opvallend hoog?

Dat is absoluut zo. Ze lijken bewust gekeken te hebben naar de verhoudingen wat natuurlijk een goede zaak is. Wellicht is dit de invloed van Roosmarijn Reijmer die inmiddels bij Friendly Fire zit en daar voorvechtster van is.
Moet wel bekennen dat ik daar aan moet wennen omdat ik meer met de mannelijke stem heb dan met de vrouwelijke. Die voorkeur kan natuurlijk heel goed ontstaan zijn door de onbalans uit het verleden dus wat dat betreft is het alleen maar een goede zaak dat er meer ruimte komt voor vrouwelijke muzikanten. Diversiteit leidt uiteindelijk tot meer originaliteit en kwaliteit.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
39
2
Waar is Protomartyr ineens gebleven?? Staan nu op lowlands geboekt en niet meer op BKS?
Was voor mij samen met Spoon een van de mooiste boekingen, heb ik iets gemist in de berichtgeving van BKS?
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
The National heeft op Lollapalooza Chile hun eerste festivalshow van dit jaar gespeeld, met naar mijn mening een beetje een teleurstellende setlist. Kan natuurlijk liggen aan de speeltijd die ze krijgen, hoeveel tijd krijgen ze bij BKS verwachten jullie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken