Best Kept Secret 2018

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Anderhalf uur? Even naar die Chili show gekeken en ik maak me meer zorgen om de stem van Matt dan om die setlist. Dat klonk niet best..
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
De stem van Matt is live sowieso niet heel geweldig natuurlijk. En hij is altijd ladderzat, vooral in het begin. Podiumangst.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.923
6.172
Tsja die touren ook gewoon als gekken.. Volgens mij zijn die al jaren onafgebroken aan het touren. Met heel af en toe een korte pauze. Want ze zijn nu ook al vanaf Oktober al aan het touren.

Al hoewel ik het live altijd minder hoor bij ze dan op de video opname.
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Heb je hier live geen last van? Heb ze nog nooit live gezien...Zijn stem was indd in die opname erg slecht... zou zonde zijn
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.923
6.172
Heb je hier live geen last van? Heb ze nog nooit live gezien…Zijn stem was indd in die opname erg slecht… zou zonde zijn
Heb het nog niet gehoord. Maar het is me al vaker overkomen dat ik iets op video ontzettend vals vond klinken. En dat het me live helemaal niet zo opgevallen is.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ah ja, The National en JOHAN.... staan die ook op BKS18 ?


Nee, dan Ty Segall...wat een geweldig frisse rockshow wordt dat zeg !
Effe sochtends op Nieuws TV wat van je ware aard laten zien.....met babymasker op :D :D
http://wgntv.com/2016/03/07/ty-segall-and-the-muggers-perform-live-on-wgn/

 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Mmmm, zowel Thom Yorke als Animal Collective blijken in de buurt te zijn rond BKS (allebei begin juni in Amsterdam)... Maar die zijn wel iets te groot om nu nog toe te voegen als subs, neem ik aan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.672
2.005
Thom Yorke zou een festival van de grootte van BKS headlinen. Geloof ook dat we al de namen voor de One en Two wel hebben, denk dat er nog maximaal vijf 'live' namen bijkomen naast de namen voor de Four.
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Voor mij:
+++: Susanne Sundfør, SYML, Angus & Julia Stone, The National, Four Tet, Rostam, Spoon, Preoccupations, Father John Misty, Mogwai
++: Bedouine, Deerhunter, Arctic Monkeys, Slowdive, Omni, Pitou, Yellow Days en Superorganism
+: Tom Grennan, Job Jobse, Mattiel, Johan, Warpaint, Dermot Kennedy, Vagabon, Khruangbin en LCD Soundsystem

Wordt vooral zondag aanpoten om alles te gaan willen zien en daar zullen nog wat clashes zijn. Ik eet gewoon voor 12 uur me helemaal vol, en dan eet ik na 12 uur wel weer! Scheelt me weer een optreden! Vrijdag valt mij voorlopig alsnog wat tegen. Wel wat redelijke namen, maar amper must sees.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Los van stage FOUR bands hebben we nu op vrijdag en zondag al evenveel bands als vorig jaar en op zaterdag zelfs eentje meer. Dus enerzijds vrees ik ervoor dat we alleen nog maar FOUR bands gaan krijgen, anderszijds denk ik dat er dan wel iets van gecommuniceerd zou zijn, aangezien vorig jaar stage FOUR materiaal pas werd aangekondigd na de line-up compleet was.
Dit gebeurde zelfs pas samen met het tijdschema denk ik eind mei. En sommige namen (bv. Cloud Nothings) heb ik pas op het festival gelezen dat die ook een setje gingen draaien).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.139
780
Wat mij opvalt, is dat er op de lineup poster en op de site staat ‘many more to be announced’. Zouden ze dat daar ook zo neerzetten als er alleen nog FOUR namen komen?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
"....Many more" rijmt op .... ? FOUR !

Het kan zijn dat er nog 2 Top-trump kaarten worden getrokken, net als bij Typhoon en Circa Waves in 2015.
Er is wel bevestigd dat de nacht wat meer (hiphop-) acts gaat krijgen....dus misschien toch ?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Voor mij kan de vrijdag nog wel wat gebruiken dus daar mag het zeker. Zaterdag en zondag zijn nu al vol dus daar is de noodzaak wat minder wat mij betreft.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De vrijdag is inderdaad ook voor mij de minste dag. En dat geluid hoor je wel vaker. En toch als eerste uitverkocht door die ene aansprekende headliner. Ook op een 'ontdek' festival als BKS komt blijkbaar toch een groot deel af op de grote namen. Zouden ze bewust de subs en undercard van zaterdag en zondag sterker hebben gemaakt in vergelijking met de vrijdag? Als tegenwicht ten opzichte van AM?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Op vrijdag staat er genoeg moois voor de liefhebber. Alleen zijn Chvrches, Tyler en Future Islands niet mijn ding. Daarnaast zijn er ,doordat ze later beginnen op die dag, sowieso minder bands (zonder nachtptogramma).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
<persoonlijke voorkeuren>

Ja vrijdag is goed genoeg.....smaak of voorkeur is een gek ding.....maar ik denk dat ik op vrijdag tijd te weinig heb om alles te zien. Een heel vet programma naar mijn mening, met als apotheose Arctic Monkeys:

Tom Grennan
The Districts
Rex Orange County
All them Witches
...AYWKUBTTOD
Future Islands
Deerhunter
AM

Voor mij is juist de zaterdag een beetje minder:
Wavves
SYML
OMNI
Isaac Gracie
Bully
Wolf Alice
The Kills
Slowdive (!)

en tsja, JOHAN en The National dan nog.
Niet perse mijn ding.


De zondag is de beste dag imo.
Yellow Days
Vagabon
Superorganism
Preoccupations
Moaning
Gang of Youths
Dermot Kennedy
UMO
Ty Segall
Spoon
Rodriguez
Mogwai
Father John Misty
en als festival-apotheose : een heel vet LCD Soundsystem !


</persoonlijke voorkeuren>
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Vrijdag: perfect aantal must-see's en nog wat toffe extra's om een festival dag aangenaam met te vullen
(Arctic Monkeys + Deerhunter + Future Island +, ...Trail Of Dead + The Districts + Altin Gun + Rex Orange County)

Zaterdag: minste dag, niet genoeg wauw's, maar wel nog wat toffe bands.
(The National + Wavves + Bully + Slowdive + Warpaint + Angus & Julia Stone + Mattiel + Omni + Wolf Alice + Pip Blom)

Zondag: sterke dag om af te sluiten, heel wat bands die tussen leuk en must see hangen voor mij, maar echt echt must see's weinig. Al begint het wel stilaan te komen bij sommige...
(Ty Segall + Hinds + Moaning + Rodriguez + Waxahatchee + Spoon + Father John Misty + Mogwai + Unknown Mortal Orchestra + Preoccupations + Gus Dapperton)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Altijd leuk dit :)

Vrijdag:
Must see: Deerhunter – Trail of Dead- Jay Som- Palm- Arctic Monkeys .
Graag zien: Chvrches- Sudan Archives- The Comet is Coming

Zaterdag:
Must see: The National – Four Tet – Johan- Warpaint- Container- OMNI – Jlin – Mattiel
Graag zien: Slowdive – The Kills- Cocaine Piss – Pip Blom – Umfang- Wolf Alice- Downtown Boys- Nilufer Yanya – Alex Cameron.
(gaat nooit lukken allemaal dus het blokkenschema zal beslissen)

Zondag:
Must see: Mogwai – Spoon – Moaning- Preoccupations- Vagabon – LCD Soundsystem – Superorganism
Graag zien: Hinds- John Maus- Waxahatchee.



 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Shame op DTRH ik kan wel janken. Such a shame!

Verder had Suuns niet misstaan op BKS.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
39
2
Shame op DTRH ik kan wel janken. Such a shame!

Verder had Suuns niet misstaan op BKS.
Baal ook op eerste gezicht van Suuns, Shame en verder Luwten. (alhoewel de boeking op Lowlands, Luwten op BKS al eerder uitsloot eigenlijk)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken