Best Kept Secret 2018

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Verder is het blokkenschema van DTRH toch wel om te huilen hoor. Ze hebben relatief weinig bands per dag en dan presteren ze het om toch overlap en clashes te veroorzaken die je als bezoeker niet wilt. Ik bedoel overlap tussen Fever Ray en David Byrne en een clash tussen Fever Ray en Idles op zaterdag dat wens je niemand toe.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
St Vincent en Suuns is ook een waardeloze overlap natuurlijk.

En wat dacht je van de clash tussen Nick Cave en Bokkers??? Dat kunnen ze een mens toch niet aandoen, zo'n keuze??

 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Maar goed, ik heb elk jaar bij DTRH dat ik positief oordeel op basis van een paar hele sterke namen. Wanneer je het dan uiteindelijk in een blokkenschema terug ziet valt het telkens toch tegen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ach, ik ben niet meer zo van de tentjes en gedeelde campingplees, maar als ik in de buurt van Beuningen had gewoond was ik elk jaar bij DTRH geweest. Zo simpel is het.
DTRH is gewoon een goed festival met elk jaar net weer een andere maar net zo'n goeie lineup dan BKS.
Ik ben van mening dat DTRH en BKS mooi naast elkaar kunnen bestaan.

Door de aanweizgheid van 4 of 5 (DTRH, BKS, ITGWO, PP, LL) hele goeie festivals i Nederland staan we als festivallandje in ieder geval goed op de kaart en dat trekt dan weer leuke artiesten aan....
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
DTRH is zeker een goed festival met zeker dit jaar een erg mooie line-up maar hun blokkenschema is vaak wat minder en ze lijken te denken dat iemand die Fever Ray wil zien geen Idles hoeft te zien en daar slaan ze in mijn beleving de plank mis. BKS probeert dit soort clashes te vermijden of op zijn minst te beperken terwijl de puzzel veel lastiger is gezien het grotere aantal namen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Ach, ik ben niet meer zo van de tentjes en gedeelde campingplees, maar als ik in de buurt van Beuningen had gewoond was ik elk jaar bij DTRH geweest. Zo simpel is het.
DTRH is gewoon een goed festival met elk jaar net weer een andere maar net zo’n goeie lineup dan BKS.
Ik ben van mening dat DTRH en BKS mooi naast elkaar kunnen bestaan.

Door de aanweizgheid van 4 of 5 (DTRH, BKS, ITGWO, PP, LL) hele goeie festivals i Nederland staan we als festivallandje in ieder geval goed op de kaart en dat trekt dan weer leuke artiesten aan….

Klopt: bijzonder dat we, met de festivals in België vlakbij, zoveel kwalitatief goede festivals hebben. Voeg daar ook een Le Guess Who?, Into the great wide open of Cross-linx aan toe, en we hebben toch een mooi, afwisselend aanbod.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
DTRH is zeker een goed festival met zeker dit jaar een erg mooie line-up maar hun blokkenschema is vaak wat minder en ze lijken te denken dat iemand die Fever Ray wil zien geen Idles hoeft te zien en daar slaan ze in mijn beleving de plank mis. BKS probeert dit soort clashes te vermijden of op zijn minst te beperken terwijl de puzzel veel lastiger is gezien het grotere aantal namen.

Onzin. Idles en fever ray zijn totaal andere dingen. Je kan niet voor iedereen cateren en clashes heb je altijd. Het zou achterlijker zijn om 2 vergelijkbare dingen met hetzelfde soort fan te laten clashen.
Ik ga dit jaar BKS en DTRH, BKS is al jaren mijn favoriet hoor, maar heb daar ook al de nodige clashes ervaren (remember Thomas Azier, Thurston Moore en Cigarettes After Sex, die ik overigens alle drie niet gezien heb om vooraan te staan bij Arcade Fire, of Beach House en Moon Duo).
Mijn voorkeur gaat stiekem ook altijd naar BKS, maar ga niet op DTRH lopen fitten om deze reden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik loop niet te fitten hoor. Zeker niet. Zoals gezegd vind Ik het een mooi festival. Alleen heb ik het idee dat ze het blokkkenschema wat beter zouden kunnen doen. Aangezien ik weinig reacties zie van mensen in het DTRH forum die hetzelfde hebben zal ik het wel mis hebben. Ben alleen zelf blij dat ik niet hoef te kiezen tussen Idles en Fever Ray en St. Vincent en Suuns. In mijn ogen zijn dat de namen waar je een kaartje voor koopt maar die je nu dus niet allemaal kunt zien. Dat doet BKS in mijn ogen wat beter zeker omdat ze veel meer namen hebben.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En wat dacht je van de clash tussen Nick Cave en Bokkers??? Dat kunnen ze een mens toch niet aandoen, zo’n keuze??

Fuck, mijn grap is hier al gemaakt. Wat ben ik toch ook een simpele mens blijkt maar weer.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Kensington heeft heel stellig gezegd dat je Nick Cave niet moet missen.....dus ja, dan weten we eigenlijk wat we allemaal ZOUDEN moeten doen. hehehhe.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Kensington heeft ook dit gezegd:

Gouden festivaltip

“Best Kept Secret. Daar hangt een fijne sfeer en spelen onbekendere artiesten. Op Best Kept Secret ligt de nadruk op bands. Het festival straalt rust uit.” Voor Kensington ziet de zanger niet perse een plek op de affiche. “Best Kept is minder commercieel. We zouden het super vinden om er te spelen, al is het ook tof om ergens als bezoeker heen te gaan.”

Hopelijk kan BKS hun wens weerstaan en mogen ze gewoon bezoeker blijven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Maar goed, ik heb elk jaar bij DTRH dat ik positief oordeel op basis van een paar hele sterke namen. Wanneer je het dan uiteindelijk in een blokkenschema terug ziet valt het telkens toch tegen.

Heb net dat schema eens bekeken en ik vind dat er voor zo'n festival net opvallend weinig clashes zijn. Bijna geen eigenlijk, op dat stukje Fever Ray en David Byrne na. Maar het is nu ook weer niet alsof beide acts uit hetzelfde vaatje tappen.

Sterker nog: zelden een clashfinder gezien waarbij je zo weinig moeilijke keuzes moet maken. Of ik moet hier iets missen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Verder is het blokkenschema van DTRH toch wel om te huilen hoor. Ze hebben relatief weinig bands per dag en dan presteren ze het om toch overlap en clashes te veroorzaken die je als bezoeker niet wilt. Ik bedoel overlap tussen Fever Ray en David Byrne en een clash tussen Fever Ray en Idles op zaterdag dat wens je niemand toe.

Om te huilen? Dat is dan toch misschien een gevalletje persoonlijke smaak van jouw kant.

Volgens mij valt het toch wel mee hoor. Clashes in het blokkenschema horen toch gewoon bij een festival met veel goede namen. Bij Lowlands doen de keuzes ieder jaar pijn.

Ik baal ook van de overlap tussen David Byrne en Fever Ray. De overlap tussen Fever Ray en Idles boeit mij dan weer niet of nauwelijks. Suuns en St Vincent samen, dat vind ik ook jammer. Maar die clashes zijn toch niet voor iedereen hetzelfde???

Verder vind ik het blokkenschema meer dan uitstekend. Per dag circa 7 acts uit verscheidene genres die ik ook daadwerkelijk allemaal volledig kan zien. Ook acts die ik kan overslaan. Zaterdagmiddag is er voor mijn smaak minder te beleven, maar als ik per dag zie wat ik kan zien, dan ben ik meer dan tevreden.

Ik gun BKS ook heel veel clashes in het schema. Dat betekent dat je veel te kiezen hebt en dat is altijd beter dan uit pure armoede ergens staan te kijken, omdat er op dat moment niets anders is.

Zoals Dirk het zegt: we mogen blij zijn met twee dergelijke festivals met allebei een eigen stempel. Die net iets anders zijn. Maar ik zou me op beide festivals kostelijk amuseren.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Blijkbaar heb ik het verkeerd ingeschat en vind het merendeel het wel een goed blokkenschema. Mijn excuses!
Alleen als ik een kaartje had zou ik echt balen van de clash tussen Fever Ray en Idles en het moeten missen van of het einde van Fever Ray of het begin van David Byrne. Daarnaast op zondag een clash tussen Suuns en St. Vincent. In mijn ogen is dit te vermijden.

Clashes zijn natuurlijk onvermijdelijk en ook op BKS zijn ze er jaarlijks maar nogmaals daar zijn veel meer artiesten en podia dus is de kans groter en naar mijn smaak heb ik bij BKS nog niet vaak dit soort clashes gehad.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Blijkbaar heb ik het verkeerd ingeschat en vind het merendeel het wel een goed blokkenschema. Mijn excuses!
Alleen als ik een kaartje had zou ik echt balen van de clash tussen Fever Ray en Idles en het moeten missen van of het einde van Fever Ray of het begin van David Byrne. Daarnaast op zondag een clash tussen Suuns en St. Vincent. In mijn ogen is dit te vermijden.

Clashes zijn natuurlijk onvermijdelijk en ook op BKS zijn ze er jaarlijks maar nogmaals daar zijn veel meer artiesten en podia dus is de kans groter en naar mijn smaak heb ik bij BKS nog niet vaak dit soort clashes gehad.

Het maakt ook niet uit als je het geen goed blokkenschema vindt hoor; blijft je eigen smaak ;-)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Het maakt ook niet uit als je het geen goed blokkenschema vindt hoor; blijft je eigen smaak

Dat is waar Raskolnikov maar de excuses waren meer voor mijn verkeerde inschatting dat het merendeel het slecht zou vinden. Ik blijf het gewoon slecht vinden hoor en ondertussen hopen dat BKS met een geweldige blokkenschema komt zonder vervelende clashes en overlappen. :wink:
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Qua clashes op Best Kept Secret is er maar 1 iets dat écht niet mag gebeuren.

Oké Deerhunter vs. ...Trail Of Dead of Hinds vs. Ty Segall of Slowdive vs. Bully .... zouden ook allemaal pijnlijk zijn maar wat er echt niet mag gebeuren is:

The National (ONE) vs. Wavves (FIVE)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik neem aan dat ze hier meelezen Neracroft en ze het genoteerd hebben.
 

markr

Playlistbediener
9 jan 2018
35
0
My grootste vrees is 'n Deerhunter/ Arctic Monkeys/ tyler the Creator clash...

Saturday is 'n slow dive / the national clash ook vir my 'n kwel punt

Sondag is ek nie te veel gepla nie
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken