Best Kept Secret 2018

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Volgens de website van Northside staat The National daar op vrijdag. Maar dat alle 3 de festivals samenwerken met FKP Scorpio is wel weer positief. Ben benieuwd!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Straks staat er opeens een 80s band als The The de TWO te sluiten op zaterdag. Die hebben zonet een comeback tour aangekondigd.....en misschien gaat The National wel aan BKS zijn deurtje voorbij ,kijkend naar de bevestigde data...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Joris wrote:
Kasabian lijkt mij ook nog wel een naam die volgend jaar wat festivals mee pakt, zouden die als sub op BKS kunnen staan of is dat geen match.

Ik kijk vanavond trouwens wel even hoe die verkoop is gegaan, concert in AFAS is namelijk nog niet uitverkocht.

Is zeker wel uitverkocht! Kijk maar op de site van AFAS Live, bovendien lijkt deze band me best headliner waardig hoor, voor BKS, als Run The Jewels het mag.. die kregen niet eens een Ronda vol

Het was inderdaad helemaal vol (denk ik, de tribune op de grond was zelfs weg?!?!) Hele zaal ging uit z'n dak en ze gaven een topshow. Zeker headliner waardig. Enige probleem is denk ik dat minimaal 40% van het publiek uit de UK kwam. Nederlandse fanbase valt dus vrij tegen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
557
Volgens de website van Northside staat The National daar op vrijdag. Maar dat alle 3 de festivals samenwerken met FKP Scorpio is wel weer positief. Ben benieuwd!

Hmm, opvallend inderdaad. De data op hun eigen site zijn waarschijnlijk gewoon die van de eerste dag van het festival. Ze staan dan dus op vrijdag 8/6 op Northside (volgens de site van het festival). ALS BKS ze dan heeft weten te boeken, zouden ze op zaterdag 9/6 op Sideways moeten staan en 10/6 op BKS.

Ze schuwen het de laatste tijd niet om veel shows in korte tijd te spelen, maar de kans op The National op BKS is door de Sideways-boeking voor mij eerder af- dan toegenomen...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Joris wrote:
Kasabian lijkt mij ook nog wel een naam die volgend jaar wat festivals mee pakt, zouden die als sub op BKS kunnen staan of is dat geen match.

Ik kijk vanavond trouwens wel even hoe die verkoop is gegaan, concert in AFAS is namelijk nog niet uitverkocht.


Is zeker wel uitverkocht! Kijk maar op de site van AFAS Live, bovendien lijkt deze band me best headliner waardig hoor, voor BKS, als Run The Jewels het mag.. die kregen niet eens een Ronda vol

Het was inderdaad helemaal vol (denk ik, de tribune op de grond was zelfs weg?!?!) Hele zaal ging uit z’n dak en ze gaven een topshow. Zeker headliner waardig. Enige probleem is denk ik dat minimaal 40% van het publiek uit de UK kwam. Nederlandse fanbase valt dus vrij tegen.

Ben ik met je eens, ik stond redelijk vooraan, en ik durf zelfs te beweren dat het percentage Engelsen nog hoger lag dan 40%... zeker voorin stonden echt alleen maar Britten...
Maar het was wel écht een topshow inderdaad. Als ze nou Kasabian en The Stone Roses aankondigen bij BKS, wordt het straks nog overspoeld door Engelsen..
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Joris wrote:

James wrote:

Joris wrote:
Kasabian lijkt mij ook nog wel een naam die volgend jaar wat festivals mee pakt, zouden die als sub op BKS kunnen staan of is dat geen match.

Ik kijk vanavond trouwens wel even hoe die verkoop is gegaan, concert in AFAS is namelijk nog niet uitverkocht.


Is zeker wel uitverkocht! Kijk maar op de site van AFAS Live, bovendien lijkt deze band me best headliner waardig hoor, voor BKS, als Run The Jewels het mag.. die kregen niet eens een Ronda vol


Het was inderdaad helemaal vol (denk ik, de tribune op de grond was zelfs weg?!?!) Hele zaal ging uit z’n dak en ze gaven een topshow. Zeker headliner waardig. Enige probleem is denk ik dat minimaal 40% van het publiek uit de UK kwam. Nederlandse fanbase valt dus vrij tegen.

Ben ik met je eens, ik stond redelijk vooraan, en ik durf zelfs te beweren dat het percentage Engelsen nog hoger lag dan 40%… zeker voorin stonden echt alleen maar Britten…
Maar het was wel écht een topshow inderdaad. Als ze nou Kasabian en The Stone Roses aankondigen bij BKS, wordt het straks nog overspoeld door Engelsen..

Ik probeerde inderdaad nog mild over te komen met die 40% zodat het nog geloofwaardig klonk voor mensen die er niet waren. Was veel meer inderdaad.
 

sjefke

Playlistbediener
12 nov 2017
5
0
Mijn stille wensen:
Foals - Savages - Peter Perrett - Peter Hammill - The Raveonettes

Heb nog wel veel geduld voor de voorverkoop BKS 2019.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
557
Sorry als ik je teleurstel, maar op dit moment vind ik The XX misschien nog wel de meest waarschijnlijke headliner. Vorig jaar was Mojo aan de beurt (Lowlands), dit jaar FKP? Het is al bekend dat ze in die periode weer een tour doen. En de eerdere headline boeking van Jamie zal ook helpen. Ik heb ze eigenlijk al met stift opgeschreven.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
557
LCD Soundsystem drop nieuwe data, onder andere 9/6 in Luxemburg. Dagje eerder of later in Hilvarenbeek?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
LCD Soundsystem drop nieuwe data, onder andere 9/6 in Luxemburg. Dagje eerder of later in Hilvarenbeek?
Ja ! Dit lijkt een match te gaan worden. Ik zeg: cool !
Hoe meer data bekend worden voor Nick Cave begin juni, hoe minder de kans lijkt te bestaan dat die op BKS staat, dus DTRH dan wel ws.
Dus dan hebben we The XX of The National en LCD Soundsystem....daar kan dan Bjork of Nick Cave nog WEL bij. Als Nick Cave komt, komt Bjork niet en andersom. Da's te veel slaapliedjes in 1 weekend.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Freazy wrote:
Ik hoop echt dat ze alsjeblieft niet Royal Blood of The xx laten headlinen.

Ik juist wel

Royal Blood zou een beetje een waste of headlinerslot zijn. Leuke band, maar ademt niet echt 'BKS' uit. Vind het wat vreemd dat die er ooit stonden, want Pinkpop lijkt me een veel geschikter festival voor deze act.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Jamie XX werd als headliner nog veel vreemder geacht maar dit bleek wonderwel zeer goed te werken! Royal Blood vulde het broodnodige hardrock hiaat op, werkte ook prima! (Volkskrant recensie gelezen? ;-)
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
MELT is pas half juli, maar toch nog wat extra namen die touren komende zomer:

https://twitter.com/kobekes/status/930390837548154880
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Zit inderdaad meer dan een maand tussen dus betwijfel of we hier veel rekening gaan met moeten houden.

Los daarvan mogen Jon Hopkins en Gurr gerust naar BKS komen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken