Best Kept Secret 2018

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
....en toch vind ik het een goeie poster. Niet zozeer de kwaliteit vd poster zelf, wel de namen die erop staan. Zeker de kleiner geprintte namen lijken wel OK.

Northside heeft The National en QOTSA op de vrijdag staan. Wie headlined er dan eigenlijk ? En is dat degene die ook op BKS headlined ? QOTSA lijkt me meer op de grotere festivals te staan.
En The XX is wel echt een grote kans om te headlinen, dat zou dan ook een grote publiekstrekker zijn voor tickets, in Nederland is The XX gewoon een grote naam. EN BKS heeft nota bene Jamie laten headlinen in 2016: voor wat, hoort wat, in festivalland toch ?

Dus dan is het een beetje wikken en wegen wie er dan nog als 3e gat staan: Bjork ? Royal Blood ? War on Drugs ? Nick Cave ? Er werd vorig jaar wel gehint dooe de festivaldirecteur dat "bands die andere jaren smiddags stonden ingeroosterd nu zo zijn doorgegroeid dat ze makkelijk volgend jaar kunnen headlinen". Dat zouden dan Royal Blood of tWoD kunnen zijn.
Jack White en band: dat zou gaaf zijn als 3e head liner (dit is wel ongestaafde hoop toruwens....)

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
….en toch vind ik het een goeie poster. Niet zozeer de kwaliteit vd poster zelf, wel de namen die erop staan. Zeker de kleiner geprintte namen lijken wel OK.

Northside heeft The National en QOTSA op de vrijdag staan. Wie headlined er dan eigenlijk ?

Volgens mij beide. Hebben die daar geen 2 exact even grote 'main stages'? Dan kunnen ze elk een andere stage afsluiten (en APC kan daar subben voor QOTSA). Northside is in ieder geval erg goed bezig.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Grizzly Bear, Mø en LCD Soundsystem spelen een week voor BKS op het Heartland Festival in Denemarken. Daarmee is dus ook Grizzly Bear een goede kanshebber voor BKS - zou een mooie naam zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Grizzly Bear, Mø en LCD Soundsystem spelen een week voor BKS op het Heartland Festival in Denemarken. Daarmee is dus ook Grizzly Bear een goede kanshebber voor BKS – zou een mooie naam zijn.

Wordt dat Heartland festival niet geprogrammeerd door Live Nation? Zo ja, zijn namen die daar staan dan niet eerder op DTRH te verwachten? Of is dat te kort door de bocht?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Processierups wrote:
Grizzly Bear, Mø en LCD Soundsystem spelen een week voor BKS op het Heartland Festival in Denemarken. Daarmee is dus ook Grizzly Bear een goede kanshebber voor BKS – zou een mooie naam zijn.

Wordt dat Heartland festival niet geprogrammeerd door Live Nation? Zo ja, zijn namen die daar staan dan niet eerder op DTRH te verwachten? Of is dat te kort door de bocht?

Zou kunnen, maar vorig jaar was er ook niet/nauwelijks overlap tussen de programma's van Heartland en DTRH of BKS. Aangezien DTRH een maand later is, Grizzly Bear begin juni in de buurt is, en ook goed past in de BKS-programmering, lijkt me het een goede kanshebber voor BKS. Maar ik zou DTRH inderdaad ook niet uitsluiten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:

Processierups wrote:
Grizzly Bear, Mø en LCD Soundsystem spelen een week voor BKS op het Heartland Festival in Denemarken. Daarmee is dus ook Grizzly Bear een goede kanshebber voor BKS – zou een mooie naam zijn.


Wordt dat Heartland festival niet geprogrammeerd door Live Nation? Zo ja, zijn namen die daar staan dan niet eerder op DTRH te verwachten? Of is dat te kort door de bocht?

Zou kunnen, maar vorig jaar was er ook niet/nauwelijks overlap tussen de programma’s van Heartland en DTRH of BKS. Aangezien DTRH een maand later is, Grizzly Bear begin juni in de buurt is, en ook goed past in de BKS-programmering, lijkt me het een goede kanshebber voor BKS. Maar ik zou DTRH inderdaad ook niet uitsluiten.

Oh, ik vind Grizzly Bear ook zeer passend voor BKS hoor. Maar meer gedacht vanuit de boekers: als ze op het ene festival staan dat door Live Nation wordt geprogrammeerd, is de kans dan ook groter dat ze elders ook juist staan op festivals die door Live Nation worden geprogrammeerd? Meer als vraag bedoeld. Werkt het zo in de praktijk?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Processierups wrote:

Raskolnikov wrote:

Processierups wrote:
Grizzly Bear, Mø en LCD Soundsystem spelen een week voor BKS op het Heartland Festival in Denemarken. Daarmee is dus ook Grizzly Bear een goede kanshebber voor BKS – zou een mooie naam zijn.


Wordt dat Heartland festival niet geprogrammeerd door Live Nation? Zo ja, zijn namen die daar staan dan niet eerder op DTRH te verwachten? Of is dat te kort door de bocht?


Zou kunnen, maar vorig jaar was er ook niet/nauwelijks overlap tussen de programma’s van Heartland en DTRH of BKS. Aangezien DTRH een maand later is, Grizzly Bear begin juni in de buurt is, en ook goed past in de BKS-programmering, lijkt me het een goede kanshebber voor BKS. Maar ik zou DTRH inderdaad ook niet uitsluiten.

Oh, ik vind Grizzly Bear ook zeer passend voor BKS hoor. Maar meer gedacht vanuit de boekers: als ze op het ene festival staan dat door Live Nation wordt geprogrammeerd, is de kans dan ook groter dat ze elders ook juist staan op festivals die door Live Nation worden geprogrammeerd? Meer als vraag bedoeld. Werkt het zo in de praktijk?

Bij Radiohead en James Blake was dat vorig jaar wel het geval. Jan Smeets heeft afgelopen jaar meerdere malen gemopperd dat FKP Scorpio een reeks aan festivals in de aanbieding had (waaronder dus BKS), waar hij niet tegenop kon bieden.

Geen idee of dat voor een band als Grizzly Bear geldt; het is dan ook belangrijk wat past in het tourschema van een band.

Heartland heeft volgens mij wel een nogal eigen programmering die moeilijk met andere festivals te vergelijken is; ik weet niet hoe groot de invloed van een LiveNation daarop is.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Nick Cave & The Bad Seeds: 13 Juni op Bergenfest en 15 Juni in Zweden
Ben benieuwd waar ze in Nederland terecht komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Nick Cave & The Bad Seeds: 13 Juni op Bergenfest en 15 Juni in Zweden
Ben benieuwd waar ze in Nederland terecht komen.

Het wordt nu wel spannend! Hopen op BKS.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
TheNational wrote:
Nick Cave & The Bad Seeds: 13 Juni op Bergenfest en 15 Juni in Zweden
Ben benieuwd waar ze in Nederland terecht komen.

Het wordt nu wel spannend! Hopen op BKS.

Ik gun het de BKS-gangers ook van harte, maar ik verwacht hem eerder op DTRH. Want als ik het goed zie, staat hij tot dusverre vooral op Live Nationgigs. Al weet ik dat nog niet van de Zweedse en Noorse festivals waar hij vandaag bevestigd is.

Tenzij die theorie van mij nergens op slaat natuurlijk.

Die gast op het grazforum die zeker leek te weten dat Nick Cave op DTRH zou staan, heeft overigens niets meer laten horen. Of dat nou een echte insider was?

Persoonlijk gun ik het DTRH ook wel om Nick Cave te mogen ontvangen ;-). Maar als het BKS wordt, overweeg ik zeker een dagje Hilvarenbeek.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Dus met potlood schrijf ik al op:
- The National
- Björk / The XX / LCD Soundsystem / Nick Cave (zal wat verdeeld zijn over BKS/DTRH)
- Father John Misty
- Grizzly Bear
- The War On Drugs
- Phoenix
- Yeah Yeah Yeahs
- Future Islands
- Sampha
- Lykke Li
- Sylvan Esso
- Warpaint
- The Districts

Laat een eerste pakketje maar snel komen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik juich Cave op BKS toe omdat ik er inderdaad een dagje heen kan. DTRH is meteen 3 dagen of niks zeker? Bovendien zie ik 'm het liefst op een strand dan in een tent. ;-) Maar DTRH is ook heel logisch, aangezien hij ook een Lowlands connectie heeft.

Wil hem toch wel gezien hebben volgend jaar.

Schrap die 'wil'. Moet. ;-)
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Het lijkt er op dat MGMT gaan touren volgend jaar, eerder BKS of DTRH?

Neigt voor mij meer naar BKS. Ik heb wel gehoord dat ze (meestal) absurd slecht zijn live en er ook weinig moeite erin steken, ik ben nog steeds fan van ze maar ik betwijfel of ze worden geboekt
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Kasabian lijkt mij ook nog wel een naam die volgend jaar wat festivals mee pakt, zouden die als sub op BKS kunnen staan of is dat geen match.

Ik kijk vanavond trouwens wel even hoe die verkoop is gegaan, concert in AFAS is namelijk nog niet uitverkocht.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kasabian lijkt mij ook nog wel een naam die volgend jaar wat festivals mee pakt, zouden die als sub op BKS kunnen staan of is dat geen match.

Ik kijk vanavond trouwens wel even hoe die verkoop is gegaan, concert in AFAS is namelijk nog niet uitverkocht.

Is zeker wel uitverkocht! Kijk maar op de site van AFAS Live, bovendien lijkt deze band me best headliner waardig hoor, voor BKS, als Run The Jewels het mag.. die kregen niet eens een Ronda vol
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
The National nu ook in het weekend van BKS op een festival in Finland. Aangezien ze de vrijdag op Northside staan, moeten ze dus 3 dagen achter elkaar spelen mochten ze op BKS komen. Wat denken jullie? Is dit mogelijk?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
The National nu ook in het weekend van BKS op een festival in Finland. Aangezien ze de vrijdag op Northside staan, moeten ze dus 3 dagen achter elkaar spelen mochten ze op BKS komen. Wat denken jullie? Is dit mogelijk?

Volgens hun website staat The National 7 juni op Northside en 8 juni op Sideways in Helsinki. BKS is 8 tot 10 juni, dus dat kan prima - zeker als afsluiter op 10/6. Het wordt wel lastig als ze ook Primavera Sound in Portugal mee willen pakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken