Best Kept Secret 2018

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Met de grote vijver aan potentiële headliners zie ik Bjőrk op BKS eigenlijk niet gebeuren. Waarom een headliner boeken die voor minstens 90% van je publiek te obscuur is, als je ook een combinatie van the National/the War on Drugs/the xx/LCD Soundsystem/Nick Cave/Gorillaz kan boeken.

Dat geldt voor Northside dan net zo goed
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Obscuur of niet, het is gewoon een bijzonder unieke headliner voor een festival als BKS. Ik persoonlijk vind ik er ook geen bal aan, maar toch wordt ze zeer gewaardeerd door vele muziekliefhebbers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Zijn artiesten als Björk niet een beetje de reden waarom BKS in eerste instantie is opgericht?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Gorillaz en The War On Drugs gaan volgens mij alleen maar majors doen, hoe vreemd 't ook kan klinken maar ik verwacht ze eerder op Pinkpop. The War On Drugs iets meer dan Gorillaz. Nick Cave of The XX zouden ook kunnen ipv LCD Soundsystem, ja. Maar Nick Cave werd al genoemd voor DTRH en ook The XX zie ik ook daar eerder verschijnen als op BKS, maar wie weet hé. The National lijkt me nu wel een 'lock' en met Björk als derde kleinere headliner kom je volgens mij al een heel eind. daarbovenop is er dan waarschijnlijk wel wat meer geld over voor een bredere undercard, want die miste ik toch wel dit jaar.

edit: Gorillaz op 9 juni in Dublin.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik denk:
BKS: The National + Bjork + The XX
DTRH: LCD Soundsystem + Nick Cave + ...
Pinkpop: Gorillaz + Queens of The Stone Age

Het liefst van al zie ik The National en Gorillaz op Best Kept Secret en dan als 3e een verassende headliner (omdat de rest me maar matig boeit). Maar ik denk dat de headliners die we voor BKS gaan krijgen nu al wel in de geruchten molen zit. Ik blijf erbij dat The War On Drugs als ze op BKS staan geen headliner zijn!

De verassende headliner mag dan Sigur Ros, Arctic Monkeys, The Strokes, Kasabian, The Killers,... ofzo zijn.

 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik hoop/denk:

Father John Misty - The XX
Phoenix - Bjork
The War On Drugs - The National

En in dan in Two: Grizzly Bear, St. Vincent, Tyler The Creator, Mogwai, Sampha, Wolf Parade
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Ik zou zeggen dat The War on Drugs juist wel headliner zijn: ze hebben al een keer als sub gestaan, en DTRH geheadlined. Waarom zouden ze het voor minder doen?

Bjork zou ik wel heel gaaf vinden, hoewel ik niet alles van haar even goed vindt, is het wel een speciale act (en net terug van IJsland, en daar ook Bjork geluisterd). En als dan ook The National en Grizzly Bear komen is een hele goede editie in de maak!

Overigens: zou Julien Baker weer terugkomen? Nieuw, heel goed album! Zou nu ook in de 2 kunnen staan denk ik.
En zou Laura Marling nog gaan touren? Vorig jaar heeft ze het vaste land van Europa overgeslagen.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Julien Baker zou ik graag terug zien. Ik zie The War On Drugs ook eerder als headliner, maar hopen mag altijd toch? Het zou iig wel sterk zijn van BKS als ze TWOD net onder een headliner neer weten te zetten.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Er is iemand met veel te veel tijd.
Die plaatjessite waar de Hurricane poster gisteren is geleaked heeft nog een poster geleaked gisteren.....Ik ben geen firm believer van wat er daarop staat: sowieso is het een afwijkend font type van de huisstijl en als ik die poster zo bekijk zie ik er namen opstaan waarvan nog niet eens bekend is of ze uberhaupt wel gaan toeren......en "many more to be announced" is wel heel erg german-english niet ?

http://www.directupload.net/file/d/4894/w7lsqcc2_jpg.htm
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Er is iemand met veel te veel tijd.
Die plaatjessite waar de Hurricane poster gisteren is geleaked heeft nog een poster geleaked gisteren…..Ik ben geen firm believer van wat er daarop staat: sowieso is het een afwijkend font type van de huisstijl en als ik die poster zo bekijk zie ik er namen opstaan waarvan nog niet eens bekend is of ze uberhaupt wel gaan toeren……en “many more to be announced” is wel heel erg german-english niet ?

http://www.directupload.net/file/d/4894/w7lsqcc2_jpg.htm

Mooi affiche (qua namen... niet qua design haha), maar met alles wat er nu rond tourt, is dit toch één van de minst bijzondere/spannende combinaties die ja kan maken. Al zijn de 3 headliners mooie/passende namen natuurlijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik zou zeggen dat The War on Drugs juist wel headliner zijn: ze hebben al een keer als sub gestaan, en DTRH geheadlined. Waarom zouden ze het voor minder doen?

Bjork zou ik wel heel gaaf vinden, hoewel ik niet alles van haar even goed vindt, is het wel een speciale act (en net terug van IJsland, en daar ook Bjork geluisterd). En als dan ook The National en Grizzly Bear komen is een hele goede editie in de maak!

Overigens: zou Julien Baker weer terugkomen? Nieuw, heel goed album! Zou nu ook in de 2 kunnen staan denk ik.
En zou Laura Marling nog gaan touren? Vorig jaar heeft ze het vaste land van Europa overgeslagen.

Ik hou van The War On Drugs hoor, liever hen dan The XX, LCD Soundsystem, Bjork,...

Maar ben ik de enige die TWOD nog een klasse lager vind dan Arcade Fire, Sigur Ros, Libertines, Pixies, Alt-J, Run The Jewels, Radiohead, Arctic Monkeys, Beck, Editors...
En zeker als er dit jaar zo veel mogelijkheden zijn (als we alle geruchten mogen geloven) The National, Bjork, The XX, Beck, LCD Soundsystem, Gorillaz, The Killers, Nick Cave,... Als er nu een tekort aan mogelijke headliners is oké maar dit is toch dit jaar zeker niet het geval?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Grizzly Bear wrote:
Ik zou zeggen dat The War on Drugs juist wel headliner zijn: ze hebben al een keer als sub gestaan, en DTRH geheadlined. Waarom zouden ze het voor minder doen?

Bjork zou ik wel heel gaaf vinden, hoewel ik niet alles van haar even goed vindt, is het wel een speciale act (en net terug van IJsland, en daar ook Bjork geluisterd). En als dan ook The National en Grizzly Bear komen is een hele goede editie in de maak!

Overigens: zou Julien Baker weer terugkomen? Nieuw, heel goed album! Zou nu ook in de 2 kunnen staan denk ik.
En zou Laura Marling nog gaan touren? Vorig jaar heeft ze het vaste land van Europa overgeslagen.

Ik hou van The War On Drugs hoor, liever hen dan The XX, LCD Soundsystem, Bjork,…

Maar ben ik de enige die TWOD nog een klasse lager vind dan Arcade Fire, Sigur Ros, Libertines, Pixies, Alt-J, Run The Jewels, Radiohead, Arctic Monkeys, Beck, Editors…
En zeker als er dit jaar zo veel mogelijkheden zijn (als we alle geruchten mogen geloven) The National, Bjork, The XX, Beck, LCD Soundsystem, Gorillaz, The Killers, Nick Cave,… Als er nu een tekort aan mogelijke headliners is oké maar dit is toch dit jaar zeker niet het geval?

Arcade Fire, Radiohead, Arctic Monkeys, (misschien) Editors… ja
Sigur Ros, Libertines, Pixies, Alt-J, Run The Jewels, Beck... Nee, lijkt me niet. TWOD verkocht de twee avonden in AFAS live bijvoorbeeld makkelijker uit dan The National. Zijn inmiddels echt flink populair. Wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk headliner gaan zijn op BKS, maar ik geef ze daarvoor minstens even veel kans als het laatste rijtje dat je noemt (National, Bjork, Beck, LCD en Nick Cave dan in ieder geval; The XX, Gorillaz en Killers schat ik dan misschien nog net iets hoger in).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
We zien wel, voor mij is dit zo'n gevalletje als Arcade Fire - Kings Of Leon vorig jaar.
Iedereen op dit forum verwachte Arcade Fire na Kings Of Leon... Wat ik echt raar vond, omdat iedereen er hier zo zeker van leek te zijn, begon ik het zelf ook bijna te geloven, maar toch hield ik voet bij stuk dat het andersom zou zijn.

Eens zien of ik deze keer ook weer gelijk heb (als ze er uiteindelijk staan).
Kortom we zien wel, is sowieso een v/d namen waar ik het meest op hoop dat ze op BKS staan komende editie.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Is Bon Iver nu totaal uit beeld? (gedroomde headliner)

Hoop zelf Royal Blood (13 Mei nog in Australië) The XX, hoorde ergens Depeche Mode...helemaal niet gek.

Terugkomers: SOHN, Julien Baker, Tora, Wolf Alice, Cashmere Cat, Nick Murphy/Chet Faker

Nieuwkomers SAMPHA, Tigercub, Petit Biscuit en wat komt er van onze zuiderburen? Lighthouse of Tamino?
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Na een clubtour in het voorjaar, is er nog volop ruimte in de agenda van Franz Ferdinand. Binnenkort een nieuw album met nu al een fraaie single; always ascending.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Na een clubtour in het voorjaar, is er nog volop ruimte in de agenda van Franz Ferdinand. Binnenkort een nieuw album met nu al een fraaie single; always ascending.

Leuke naam, maar met zon grote poule aan mooie BKS headliners zou het toch jammer zijn om hen te laten headlinen. Zeker ook vanwege de herhaling.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Er is iemand met veel te veel tijd.
Die plaatjessite waar de Hurricane poster gisteren is geleaked heeft nog een poster geleaked gisteren…..Ik ben geen firm believer van wat er daarop staat: sowieso is het een afwijkend font type van de huisstijl en als ik die poster zo bekijk zie ik er namen opstaan waarvan nog niet eens bekend is of ze uberhaupt wel gaan toeren……en “many more to be announced” is wel heel erg german-english niet ?

http://www.directupload.net/file/d/4894/w7lsqcc2_jpg.htm

Dit zou me toch teleurstellen tbh. The XX, National, en War on Drugs als headliners. Voor mij allemaal categorie "wel aardig als ik er toch ben, maar ik koop er geen kaartje voor". The National heb ik zelfs geskipt toen ze tegenover Ty Segall stonden op DTRH, haha.

De dagnamen zien er dan wel weer goed uit. Met The Horrors, Maximo Park, Ben Frost, Mogwai, Mount Eerie, en The Front Bottoms toch best veel leuke acts.

Poster is btw erg duidelijk fake. Staat een aantal pijnlijke spelfouten tussen.
 

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Dirk wrote:
Er is iemand met veel te veel tijd.
Die plaatjessite waar de Hurricane poster gisteren is geleaked heeft nog een poster geleaked gisteren…..Ik ben geen firm believer van wat er daarop staat: sowieso is het een afwijkend font type van de huisstijl en als ik die poster zo bekijk zie ik er namen opstaan waarvan nog niet eens bekend is of ze uberhaupt wel gaan toeren……en “many more to be announced” is wel heel erg german-english niet ?

http://www.directupload.net/file/d/4894/w7lsqcc2_jpg.htm

Dit zou me toch teleurstellen tbh. The XX, National, en War on Drugs als headliners. Voor mij allemaal categorie “wel aardig als ik er toch ben, maar ik koop er geen kaartje voor”. The National heb ik zelfs geskipt toen ze tegenover Ty Segall stonden op DTRH, haha.

De dagnamen zien er dan wel weer goed uit. Met The Horrors, Maximo Park, Ben Frost, Mogwai, Mount Eerie, en The Front Bottoms toch best veel leuke acts.

Poster is btw erg duidelijk fake. Staat een aantal pijnlijke spelfouten tussen.

Ik zie Mount Eerie niet op zo'n festival als Best Kept Secret staan trouwens. IIRC staat die op Le Guess Who en daar heb je speciale tickets voor nodig waarna de deuren gesloten vanwege de emotionele lading van A Crow Looked At Me
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken