Best Kept Secret 2018

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Geloof niet dat BKS ooit een act als the Chemical Brothers zou boeken, mist toch dat alternatieve randje wat een Jamie xx en Run The Jewels als headliners wel hebben.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Geloof niet dat BKS ooit een act als the Chemical Brothers zou boeken, mist toch dat alternatieve randje wat een Jamie xx en Run The Jewels als headliners wel hebben.

Underworld misschien? Of Massive Attack?

Die hebben ook een wat alternatiever randje.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Ik denk niet dat BKS per sé een meer dance of hiphop afsluiter wil, ik denk dat zij zelf geen stramien hebben wat betreft hun headliners. Je moet geen vergelijkingen zoeken, ze kijken gewoon wat bij hun past van de tourende bands en daar kiezen ze de 3 beste uit wat ook nog eens financieel mogelijk is.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Blijkbaar staat Clap Your Hands Say Yeah op Primavera, grote kanshebber voor BKS dus ook!

Persconferentie Primavera (die normaal gisteren ging plaats vinden) verplaatst naar volgende week dinsdag!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Martijn wrote:
Geloof niet dat BKS ooit een act als the Chemical Brothers zou boeken, mist toch dat alternatieve randje wat een Jamie xx en Run The Jewels als headliners wel hebben.


Underworld misschien? Of Massive Attack?

Die hebben ook een wat alternatiever randje.
Zouden beide absoluut passen, maar zie Massive Attack eerder de annulering van DTRH goed maken en Underworld had in de afgelopen twee jaar moeten gebeuren, zie hun niet nog een zomer touren.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Leuke thread! Ik volg even....

Eerlijk gezegd denk ik dat de Radiohead editie nooit kan worden overtroffen...maar dat is persoonlijk.

Wie zouden jullie als terugkomers graag zien op dit festival? En misschien ook leuk, wie absoluut niet??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Leuke thread! Ik volg even….

Eerlijk gezegd denk ik dat de Radiohead editie nooit kan worden overtroffen…maar dat is persoonlijk.

Wie zouden jullie als terugkomers graag zien op dit festival? En misschien ook leuk, wie absoluut niet?
1f61c.svg
Welkom!

Misschien moet je kijken bij aankondingen van BBK en Open'er, Primavera afwachten...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Hopelijk zo snel mogelijk een pakketje namen, en niet 1 of 2 headliners en dan nog maanden moeten wachten zoals vorig jaar.
Ik hoop zoiets:

The National - Gorillaz (of realistischer wijs: The XX)
The War On Drugs - Grizzly Bear - Weezer
Future Islands - Cap 'n Jazz - Jawbreaker - Wavves - Father John Misty - Alvvays
Wolf Parade - The Districts - Clap Your Hands Say Yeah - A. Savage - Korfbal - Equal Idiots
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.060
649
MixTape wrote:
Leuke thread! Ik volg even….

Eerlijk gezegd denk ik dat de Radiohead editie nooit kan worden overtroffen…maar dat is persoonlijk.

Wie zouden jullie als terugkomers graag zien op dit festival? En misschien ook leuk, wie absoluut niet?
1f61c.svg



Welkom!

Misschien moet je kijken bij aankondingen van BBK en Open’er, Primavera afwachten…
BKS is behoorlijk vroeg ten opzichte van BBK en Open'er... Ik denk inderdaad dat Primavera en All Points East goeie referenties gaan zijn. Liggen in hetzelfde straatje en in dezelfde periode.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.060
649
LCD Soundsystem op 5 juni in Dublin... Die kan dus ook in het potje met grote kanshebbers wat mij betreft.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
DennisvdBr wrote:

MixTape wrote:
Leuke thread! Ik volg even….

Eerlijk gezegd denk ik dat de Radiohead editie nooit kan worden overtroffen…maar dat is persoonlijk.

Wie zouden jullie als terugkomers graag zien op dit festival? En misschien ook leuk, wie absoluut niet?
1f61c.svg



Welkom!

Misschien moet je kijken bij aankondingen van BBK en Open’er, Primavera afwachten…


BKS is behoorlijk vroeg ten opzichte van BBK en Open’er… Ik denk inderdaad dat Primavera en All Points East goeie referenties gaan zijn. Liggen in hetzelfde straatje en in dezelfde periode.

Naast Primavera en All Points East zou ik het Deense Northside in de gaten houden (ook hetzelfde weekend als BKS). Komen binnenkort ook met een nieuwe batch namen, en starten dinsdag met de voorverkoop van dagtickets.
Queens of the Stone Age en the National spelen daar overigens beiden op de vrijdag.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Leuke thread! Ik volg even….

Eerlijk gezegd denk ik dat de Radiohead editie nooit kan worden overtroffen…maar dat is persoonlijk.

Wie zouden jullie als terugkomers graag zien op dit festival? En misschien ook leuk, wie absoluut niet??

Radiohead en Arcade Fire zullen ze niet overtreffen. Maar de subheadliners mogen dit jaar wel wat scherper.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Het valt ook niet uit te sluiten dat vorig jaar gewoon een uitschieter was, doordat Radiohead tegen alle verwachtingen beschikbaar en haalbaar bleek.

Arcade Fire was natuurlijk ook een prachtige naam (zeker naast Radiohead op het affiche, wauw), maar past qua formaat toch al iets meer bij de andere headliners van dit festival de afgelopen jaren: Editors, Arctic Monkeys, Beck, Sigur Ros etcetera.

Als ze dit jaar komen met drie namen uit de rij The National /War On Drugs/ The Xx / LCD Soundsystem, dan doen ze het toch gewoon goed. En dan houden ze wellicht net iets meer budget over voor de overige programmering. Want die vond ik persoonlijk dit jaar iets minder dan vorige edities.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Het valt ook niet uit te sluiten dat vorig jaar gewoon een uitschieter was, doordat Radiohead tegen alle verwachtingen beschikbaar en haalbaar bleek.

Arcade Fire was natuurlijk ook een prachtige naam (zeker naast Radiohead op het affiche, wauw), maar past qua formaat toch al iets meer bij de andere headliners van dit festival de afgelopen jaren: Editors, Arctic Monkeys, Beck, Sigur Ros etcetera.

Als ze dit jaar komen met drie namen uit de rij The National /War On Drugs/ The Xx / LCD Soundsystem, dan doen ze het toch gewoon goed. En dan houden ze wellicht net iets meer budget over voor de overige programmering. Want die vond ik persoonlijk dit jaar iets minder dan vorige edities.
Helemaal mee eens.. in de breedtre was het vrij mager vorig jaar. En ik vond juist van BKS fijn dat ze dat normaal niet echt deden. En The National/LCD Soundsystem / The XX zijn allemaal prima live acts. Dus ik zou er toch blij mee zijn.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Gorillaz dus al in het eerste weekend van juni aan het touren in Europa, waardoor ik toch het idee heb dat het eerder BKS dan DTRH gaat worden. Denk dat het voor DTRH veruit de duurste headliner ooit zou zijn, waar BKS met Radiohead en Arcade Fire al twee duur(dere) headliners heeft gehad.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.060
649
Gorillaz dus al in het eerste weekend van juni aan het touren in Europa, waardoor ik toch het idee heb dat het eerder BKS dan DTRH gaat worden. Denk dat het voor DTRH veruit de duurste headliner ooit zou zijn, waar BKS met Radiohead en Arcade Fire al twee duur(dere) headliners heeft gehad.
Ik verwacht ze ook eerder op DTRH, maar niet vanwege de data. Half juli staan ze ook nog in Spanje (Bilbao BBK), dus wordt gewoon een lange festivaltour voor ze.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken