Best Kept Secret 2018

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.003
6.387
The War On Drugs staan gewoon op Pinkpop, wie heeft er nu wat aan dat ze zouden terugkeren naar de festivals waar ze in korte opeenvolgende tijd al eens hebben gestaan? Daarbij willen ze waarschijnlijk ook wel eens een breder publiek aanspreken, niet?

Yep, die set van LCD vergelijken met hun populariteit is wel een stapje te ver, denk ik. Die avond stonden ze tegelijk geprogrammeerd met Red Hot Chili Peppers en Diplo op een festival dat je bijna kunt vergelijken met pakweg Pinkpop of Rock Werchter. Dat ze dus voor een selectief publiek zouden gaan spelen was dus wel al een halve zekerheid, niet? Ze verkochten in no time 2 avonden in Paradiso uit (wat natuurlijk geen parameter is voor een headlinepositie op BKS, maar toch..)

Nick Cave op BKS zie ik best gebeuren, voor DTRH is hij ongetwijfeld te duur en op Pinkpop draait dat waarschijnlijk uit op een fiasco lol
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat vinden we trouwens van de verplaatsing van BKS headliner Run The Jewels van AFAS Live naar TivoliVredenburg? Best opvallend…

Als de timing anders was geweest dan was het misschien nog wat geworden, maar de meerderheid heeft ze al in de Melkweg of op BKS gezien... 013 was misschien beter op zn plek geweest?

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.704
1.245
My Bloody Valentine komt met nieuw materiaal in 2018, zie ik zeker wel als laatste of voorlaatste in de TWO staan!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.232
8.919
Nick Cave op 6 juni in Dublin, samen met Patti Smith. Z'n eerste 'voorjaarsshow' voor 2018.

Dagdromen over een eventuele BKS avond met deze 2.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.300
4.598
Nick Cave zou er zeker voor zorgen dat ik er in ieder geval 1 dag ben! The National zal ook een headliner worden. Wie is nummer drie?
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Nick Cave EN The National? Dan lijkt het me niet dat ze ook The War on Drugs boeken (ook een gehoopte headliner...). Dan zou het wel een beetje teveel in dezelfde richting zitten, terwijl ze ook altijd wel een divers palet aan headliners neerzetten.. Misschien dan Gorillaz? Ik hoop toch stiekem ook op Bjork.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.010
166
OK, inderdaad, in het kader van persoonlijke voorkeuren en smaak : Nick Cave sla ik over als ie komt. Waarschijnlijk wordt ie toch pas zondag opgesteld met zijn slaapliedjes.
Er is trouwens nog genoeg in het geruchtenvat dat wel in mijn straatje ligt trouwens, dus dit festival overslaan: dat nooit !
Ik hoop dat het contingent subs namen heel erg interessant gaat zijn.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.232
8.919
Nick Cave EN The National? Dan lijkt het me niet dat ze ook The War on Drugs boeken (ook een gehoopte headliner…). Dan zou het wel een beetje teveel in dezelfde richting zitten, terwijl ze ook altijd wel een divers palet aan headliners neerzetten.. Misschien dan Gorillaz? Ik hoop toch stiekem ook op Bjork.

The National - Nick Cave & The Bad Seeds - Björk zou voor mij de beste drietal BKS headliners ooit opleveren (en Radiohead is nochtans m'n favoriete band, geen geheim ;-)). Tenminste 3 headliners die perfect passen binnen het kader dat ze wilden neerzetten in 2013.

En dat zou ook het geval zijn als Gorillaz er staat ipv Björk. Of LCD Soundsystem. Of Kendrick. Maar wordt wel een duur affaire op die manier.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.417
1.909
Grizzly Bear wrote:
Nick Cave EN The National? Dan lijkt het me niet dat ze ook The War on Drugs boeken (ook een gehoopte headliner…). Dan zou het wel een beetje teveel in dezelfde richting zitten, terwijl ze ook altijd wel een divers palet aan headliners neerzetten.. Misschien dan Gorillaz? Ik hoop toch stiekem ook op Bjork.


The National – Nick Cave & The Bad Seeds – Björk zou voor mij de beste drietal BKS headliners ooit opleveren (en Radiohead is nochtans m’n favoriete band, geen geheim ;-)). Tenminste 3 headliners die perfect passen binnen het kader dat ze wilden neerzetten in 2013.

En dat zou ook het geval zijn als Gorillaz er staat ipv Björk. Of LCD Soundsystem. Of Kendrick. Maar wordt wel een duur affaire op die manier.

Laat ze deze 6 maar verdelen over BKS en DTRH, dan is (bijna) iedereen dik tevreden lijkt me.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.232
8.919
mattman wrote:

Grizzly Bear wrote:
Nick Cave EN The National? Dan lijkt het me niet dat ze ook The War on Drugs boeken (ook een gehoopte headliner…). Dan zou het wel een beetje teveel in dezelfde richting zitten, terwijl ze ook altijd wel een divers palet aan headliners neerzetten.. Misschien dan Gorillaz? Ik hoop toch stiekem ook op Bjork.


The National – Nick Cave & The Bad Seeds – Björk zou voor mij de beste drietal BKS headliners ooit opleveren (en Radiohead is nochtans m’n favoriete band, geen geheim ;-)). Tenminste 3 headliners die perfect passen binnen het kader dat ze wilden neerzetten in 2013.

En dat zou ook het geval zijn als Gorillaz er staat ipv Björk. Of LCD Soundsystem. Of Kendrick. Maar wordt wel een duur affaire op die manier.


Laat ze deze 6 maar verdelen over BKS en DTRH, dan is (bijna) iedereen dik tevreden lijkt me.

Zou geniaal zijn, en dan ben ik er gewoon bij op beide festivals. Maar ik denk dat we War On Drugs nog kunnen verwachten als derde headliner van BKS. Ook een fantastische band natuurlijk. Dat de drie headliners in dezelfde lijn liggen snap ik niet. Ze hebben niets, maar dan ook niets met elkaar te maken (ook qua sound)? Anders misschien toch Gorillaz, aangezien ze misschien weer willen stunten met (deze keer) 3 erg grote BKS namen. Dan zou War On Drugs Pinkpop nog kunnen doen. En Kendrick een Lowlands, Woo-Hah of gewoon geen festival.

Op Down the Rabbit Hole verwacht ik Elbow wel eigenlijk. Zijn nog steeds enorm populair en stonden voordien als head en sub op resp. BKS en Pinkpop. Bovendien passen ze wel goed op DTRH. Daarnaast zie ik Noel Gallagher ook nog wel DTRH aandoen (stond in 2016 op broederfestival Lowlands en was daar een groot succes). En dan LCD Soundsystem als feestelijke afsluiter (ook Lowlands connectie).

Komen we hierop:

BKS: The National - Nick Cave & The Bad Seeds - The War On Drugs OF Gorillaz
DTRH: Elbow - Noel Gallagher's High Flying Birds - LCD Soundsystem

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.704
1.245
Gisteren Weezer gezien... Staan vanaf nu op 1 op mijn wishlist voor BKS!
In het zonnetje op Stage ONE graag!
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Vorig jaar kwam BKS met 2 verrassende grote headliners. De namen die nu genoemd worden, zijn uiteraard goed, maar toch niet echt verrassend te noemen. Ik haal maar weer s een eigen favoriet uit de oude doos en die zeker verrassend zou zijn; Daft Punk. Zal toch zeker niet duurder zijn dan Radiohead, niet veel festivals doen en daarmee wederom een unieke boeking voor het relatief middelgrote BKS.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.088
2.026
Vorig jaar kwam BKS met 2 verrassende grote headliners. De namen die nu genoemd worden, zijn uiteraard goed, maar toch niet echt verrassend te noemen. Ik haal maar weer s een eigen favoriet uit de oude doos en die zeker verrassend zou zijn; Daft Punk. Zal toch zeker niet duurder zijn dan Radiohead, niet veel festivals doen en daarmee wederom een unieke boeking voor het relatief middelgrote BKS.

lol
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.704
1.245
Vorig jaar kwam BKS met 2 verrassende grote headliners. De namen die nu genoemd worden, zijn uiteraard goed, maar toch niet echt verrassend te noemen. Ik haal maar weer s een eigen favoriet uit de oude doos en die zeker verrassend zou zijn; Daft Punk. Zal toch zeker niet duurder zijn dan Radiohead, niet veel festivals doen en daarmee wederom een unieke boeking voor het relatief middelgrote BKS.

Op Daft Punk komt te veel volk dat alleen voor Daft Punk zou komen en dat wil BKS vermijden denk ik. Hoe vet Daft Punk ook mag zijn, ik zie ze echt nooit op BKS verschijnen.
En zeker qua exclusiviteit denk ik dat je hun prijskaartje niet mag onderschatten!

En Arcade Fire was alles behalve verrassend dat had ieder forum lid wel voorspeld, Radiohead hoopte iedereen ook maar was niet zeker of ze dat financieel aan konden. Zo verrassend was het allemaal niet hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.417
1.909
RGBee wrote:
Vorig jaar kwam BKS met 2 verrassende grote headliners. De namen die nu genoemd worden, zijn uiteraard goed, maar toch niet echt verrassend te noemen. Ik haal maar weer s een eigen favoriet uit de oude doos en die zeker verrassend zou zijn; Daft Punk. Zal toch zeker niet duurder zijn dan Radiohead, niet veel festivals doen en daarmee wederom een unieke boeking voor het relatief middelgrote BKS.


Op Daft Punk komt te veel volk dat alleen voor Daft Punk zou komen en dat wil BKS vermijden denk ik. Hoe vet Daft Punk ook mag zijn, ik zie ze echt nooit op BKS verschijnen.
En zeker qua exclusiviteit denk ik dat je hun prijskaartje niet mag onderschatten!

En Arcade Fire was alles behalve verrassend dat had ieder forum lid wel voorspeld, Radiohead hoopte iedereen ook maar was niet zeker of ze dat financieel aan konden. Zo verrassend was het allemaal niet hoor.

Arcade Fire was op zich inderdaad niet zo verrassend. Maar nadat Radiohead bekend werd gemaakt, was toch niet meer de verwachting dat BKS ook Arcade Fire zou weten te strikken. Toch?

Daft Punk verwacht ik ook zeker niet op BKS. Op Lowlands zouden ze naar min mening het best passen. Gezien hun prijskaartje is Pinkpop misschien nog wel logischer. Daar hebben ze immers het meest te besteden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.516
1.703
Kom, als Daft Punk volgend jaar zou touren is dat zo'n grote happening dat die gasten zonder enige moeite de Arena/Goffertpark/Malieveld weten uitverkopen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.624
619
Kom, als Daft Punk volgend jaar zou touren is dat zo’n grote happening dat die gasten zonder enige moeite de Arena/Goffertpark/Malieveld weten uitverkopen.

:lol: :lol:
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.010
166
Met al dat goeie Pinkpop nieuws, nog eens een kleine BKS analyse gedaan in het kader van ik heb tijd te veel.....

Het lijkt erop dat artiesten op het roster van Primary Talent International en Free Trade Agency ook grotendeels worden "gerosterd" door Friendly Fire...
Dat zou betekenen. WEL The National, WEL The War on Drugs, maar niet Nick Cave. en ook WEL The Wombats en Grizzly Bear bijvoorbeeld.

Gedeelde artiesten:
Blind Pilot
Diet Cig
Girlpool
The Julie Ruin
Lord Huron
The Milk Carton Kids
Mothers
My Brightest Diamond
Israel Nash
Warhaus
Wavves
Yumi Zouma

(Sandy) Alex G
Alvvays
Be Charlotte
Counterfeit
Hinds
Hundred Waters
Laurel
Maximo Park
Pale Waves
Palm
Pinegrove
RedFaces
S4U
Samaris
Slowdive
Sunflower Bean
Tender
The Front Bottoms
The Horrors
The Magic Gang
The Preatures
Tigercub
Tom Grennan
Vagabon
Weaves
Wolf Alice
Yellow Days

Sorry voor de lange post....Word Out !
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.704
1.245
Met al dat goeie Pinkpop nieuws, nog eens een kleine BKS analyse gedaan in het kader van ik heb tijd te veel…..

Het lijkt erop dat artiesten op het roster van Primary Talent International en Free Trade Agency ook grotendeels worden “gerosterd” door Friendly Fire…
Dat zou betekenen. WEL The National, WEL The War on Drugs, maar niet Nick Cave. en ook WEL The Wombats en Grizzly Bear bijvoorbeeld.

Gedeelde artiesten:
Blind Pilot
Diet Cig
Girlpool
The Julie Ruin
Lord Huron
The Milk Carton Kids
Mothers
My Brightest Diamond
Israel Nash
Warhaus
Wavves
Yumi Zouma

(Sandy) Alex G
Alvvays
Be Charlotte
Counterfeit
Hinds
Hundred Waters
Laurel
Maximo Park
Pale Waves
Palm
Pinegrove
RedFaces
S4U
Samaris
Slowdive
Sunflower Bean
Tender
The Front Bottoms
The Horrors
The Magic Gang
The Preatures
Tigercub
Tom Grennan
Vagabon
Weaves
Wolf Alice
Yellow Days

Sorry voor de lange post….Word Out !

Lekker lijstje.
Doe maar Diet Cig, Girlpool, Wavves, Alvvays, Hinds, Maximo Park, Pinegrove, Slowdive, Front Bottoms, The Horrors, Wolf Alice!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken