Best Kept Secret 2018

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Dit is vrij realistisch denk ik dan, toch?

VRIJDAG
STAGE ONE: The National - Grizzly Bear - Alvvays - Surfer Blood
STAGE TWO: The Horrors - Deerhunter - Wavves - Sorority Noise

ZATERDAG
STAGE ONE: Nick Cave - The War On Drugs - The Wombats - Father John Misty - Wolf Alice
STAGE TWO: Kiasmos - (Thee) Oh Sees - King Krule - Julien Baker - Girlpool

ZONDAG
STAGE ONE: LCD Soundsystem - Royal Blood - The Cribs - Vance Joy - Waxahatchee
STAGE TWO: Mogwai - Pinback - Death From Above - Absynthe Minded - Sheer Mag
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dit is vrij realistisch denk ik dan, toch?

VRIJDAG
STAGE ONE: The National – Grizzly Bear – Alvvays – Surfer Blood
STAGE TWO: The Horrors – Deerhunter – Wavves – Sorority Noise

ZATERDAG
STAGE ONE: Nick Cave – The War On Drugs – The Wombats – Father John Misty – Wolf Alice
STAGE TWO: Kiasmos – (Thee) Oh Sees – King Krule – Julien Baker – Girlpool

ZONDAG
STAGE ONE: LCD Soundsystem – Royal Blood – The Cribs – Vance Joy – Waxahatchee
STAGE TWO: Mogwai – Pinback – Death From Above – Absynthe Minded – Sheer Mag

Zeker realistisch, behalve wellicht Nick Cave en War on Drugs op dezelfde dag. Kunnen beiden headlinen.

Maar goed, Radiohead zal duurder zijn dan deze twee samen. En na Radiohead en Arcade Fire vorig jaar, zullen de verwachtingen voor dit jaar erg hooggespannen zijn.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Denk dat the War on Drugs, en waarschijnlijk ook Royal Blood, allebei zouden headlinen bij een nieuwe passage op BKS. Ook teveel goede dingen op de One, daar zet BKS altijd de 3FM namen weg.
 

Nicole1617899883

Playlistbediener
13 sep 2017
24
0
Ik ben niet zo goed in voorspellingen. Waar ik op hoop? Gezien hun optreden zou ik Soulwax eigenlijk wel terug willen zien op de volgende editie. Heb toen de helft gemist ivm Radiohead. Zou dit stiekem een afsluiter kunnen zijn?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
neracroft wrote:
Dit is vrij realistisch denk ik dan, toch?

VRIJDAG
STAGE ONE: The National – Grizzly Bear – Alvvays – Surfer Blood
STAGE TWO: The Horrors – Deerhunter – Wavves – Sorority Noise

ZATERDAG
STAGE ONE: Nick Cave – The War On Drugs – The Wombats – Father John Misty – Wolf Alice
STAGE TWO: Kiasmos – (Thee) Oh Sees – King Krule – Julien Baker – Girlpool

ZONDAG
STAGE ONE: LCD Soundsystem – Royal Blood – The Cribs – Vance Joy – Waxahatchee
STAGE TWO: Mogwai – Pinback – Death From Above – Absynthe Minded – Sheer Mag


Zeker realistisch, behalve wellicht Nick Cave en War on Drugs op dezelfde dag. Kunnen beiden headlinen.

Maar goed, Radiohead zal duurder zijn dan deze twee samen. En na Radiohead en Arcade Fire vorig jaar, zullen de verwachtingen voor dit jaar erg hooggespannen zijn.

Ik hoop dat ze als festival een pas op de plaats maken....het moet een festival blijven wat max 25000 kaarten verkoopt en ghet moet een festival blijven waar de kleine acts net zo interessant zijn als de grote. Dit kan alleen met wat minder dure hoofdacts.

Dus laten we LCD Sound System, Nick Cave en The Wombats skippen. En laten we anders hopen. Voor de rest: prima lijst. Vooral Death from Above 1979.....
The National, Royal Blood en the War on Drugs als headliners dan, gecombineerd met een hele goeie en kwalitatieve sub lijst.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Ik ben niet zo goed in voorspellingen. Waar ik op hoop? Gezien hun optreden zou ik Soulwax eigenlijk wel terug willen zien op de volgende editie. Heb toen de helft gemist ivm Radiohead. Zou dit stiekem een afsluiter kunnen zijn?

Nee, twee jaar achter elkaar kan niet.....denk ik.,
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Er zijn meer dan genoeg andere interessante acts om te boeken om pas na te gaan denken over Soulwax. Wordt m echt niet en dagafsluiter al helemaal niet.

 

Nicole1617899883

Playlistbediener
13 sep 2017
24
0
Kijken jullie dan nog even in jullie glazen bol. Britse Tigercub heeft net een nieuwe EP uit, Evolve or Die, goed ontvangen. Ze zouden niet misstaan op BKS18, toch? Hoorde ze bij toeval gisteren op BBC one, strak ...dikke prima. https://open.spotify.com/track/5FkskpRkxYOB2n8301sV1W Oud werk zoals OMEN is lekker (met knipoog naar Nirvana) deze EP wat meer poppy maar zeker OK
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Raskolnikov wrote:

neracroft wrote:
Dit is vrij realistisch denk ik dan, toch?

VRIJDAG
STAGE ONE: The National – Grizzly Bear – Alvvays – Surfer Blood
STAGE TWO: The Horrors – Deerhunter – Wavves – Sorority Noise

ZATERDAG
STAGE ONE: Nick Cave – The War On Drugs – The Wombats – Father John Misty – Wolf Alice
STAGE TWO: Kiasmos – (Thee) Oh Sees – King Krule – Julien Baker – Girlpool

ZONDAG
STAGE ONE: LCD Soundsystem – Royal Blood – The Cribs – Vance Joy – Waxahatchee
STAGE TWO: Mogwai – Pinback – Death From Above – Absynthe Minded – Sheer Mag


Zeker realistisch, behalve wellicht Nick Cave en War on Drugs op dezelfde dag. Kunnen beiden headlinen.

Maar goed, Radiohead zal duurder zijn dan deze twee samen. En na Radiohead en Arcade Fire vorig jaar, zullen de verwachtingen voor dit jaar erg hooggespannen zijn.


Ik hoop dat ze als festival een pas op de plaats maken….het moet een festival blijven wat max 25000 kaarten verkoopt en ghet moet een festival blijven waar de kleine acts net zo interessant zijn als de grote. Dit kan alleen met wat minder dure hoofdacts.

Dus laten we LCD Sound System, Nick Cave en The Wombats skippen. En laten we anders hopen. Voor de rest: prima lijst. Vooral Death from Above 1979…..
The National, Royal Blood en the War on Drugs als headliners dan, gecombineerd met een hele goeie en kwalitatieve sub lijst.

The Wombats zullen toch niet zo duur zijn? The National en War On Drugs zijn potentiële headliners en ongetwijfeld veel duurder dan The Wombats....
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Ik denk ook wel dat we naar headliners als LCD, The National, Nick Cave en The War on Drugs mogen kijken hoor. Dat moet binnen de mogelijkheden liggen zonder afbreuk te doen aan de rest van het programma. Ik gok persoonlijk ook op drie van deze vier als headliners voor de 2018 editie. The National kan haast niet missen met de Dublin shows in de buurt en de laatste passage op DTRH. Met Nick Cave én TWOD erbij zou het misschien weer wat zware kost worden, dus ik denk dat slechts één van die twee BKS gaat doen. En als LCD in die periode festivals doet, zijn ze wat mij betreft een grote kanshebber voor de derde plek. Ik vind Royal Blood niet echt een BKS headliner en kan op dit moment even zo snel niets anders bedenken dat zou kunnen headlinen. Of ze moeten weer een grote urban vis kunnen vangen, maar met Woo Hah op dezelfde locatie ligt dat ook niet voor de hand.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Dus laten we LCD Sound System, Nick Cave en The Wombats skippen. En laten we anders hopen. Voor de rest: prima lijst. Vooral Death from Above 1979…..
The National, Royal Blood en the War on Drugs als headliners dan, gecombineerd met een hele goeie en kwalitatieve sub lijst.

Met Nick Cave en LCD Soundsystem 2 van de beste live acts die er nu rond touren skippen. Way to go....
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Ja, je kunt je natuurlijk ook helemaal blind staren op Nick Cave.....inderdaad. Ik vind Nick Cave -in wat voor hoedanigheid dan ook- niet heel erg BKS waardig om eerlijk te zijn.....DTRH zal hun wel gaan halen, en dan dus ook Pinkpop ws. En LCD Soundsystem krijgt BKS echt niet geboekt vlgns mij ....

En daarbij : BKS is nog steeds een middle sized festival en zal niet doorgroeien, dus het dure uitstapje radiohead, Arcade Fire was eenmalig !

ik denk dat er nog een waardige 3e moet zijn ergens die nog niet in dit forum is genoemd.....voor je het weet staat (in goede traditie trouwens) er weer een Ijslandse act op zondag te spelen bijvoorbeeld.....Bjork ?)

We gaan het weer zien.....nog niet alle namen zitten in de trechter, das zeker,

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Nick Cave op Pinkpop... Ik geloof er niet in. DTRH daarentegen zou zomaar eens kunnen. Die hebben met ANOHNI, Damien Rice, PJ Harvey toch al eerder soortgelijke headliners geprogrammeerd. En bedenk me net dat ook TWOD al een keer DTRH heeft gedaan, wat ze voor mij nu een grotere kanshebber maakt voor BKS.

Björk zou ik toch wel heel blij van worden, maar is die nog headliner waardig? Voor mijn gevoel niet.
En, ik gooi 'm er maar even in: Arctic Monkeys? For old times' sake?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ja, je kunt je natuurlijk ook helemaal blind staren op Nick Cave…..inderdaad. Ik vind Nick Cave -in wat voor hoedanigheid dan ook- niet heel erg BKS waardig om eerlijk te zijn…..

Die mag je nog eens uitleggen, vind ik.

Als je 'm gezien hebt deze tour, dan wéét hoe goed die show is. Een voorbeeld van hoe geweldig liveshows kunnen zijn imo (en wat mij betreft een nieuwe lat voor een headlinershow). En als er één festival gemaakt is voor een act als Cave, dan is het BKS wel.

Tenzij je bedoelt dat Cave te duur is voor een BKS. Want dan weet ik niet of DTRH 'm kan betalen...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
En LCD Soundsystem krijgt BKS echt niet geboekt vlgns mij ….

Ik vind dat iedereen LCD Soundsystem te hoog inschat...

Hun nieuwe cd word wel zeer goed onthaald, maar vergeet zeker de absurd kleine opkomsten op hun rëunie tour niet, zoals onderstaande video (en als ik me niet vergis was dit verre van de enige keer)!

Kijk oa. 3.02 en 5.38 en 22.12 en ...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=yhKMTgo3k6o&t=165s[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Dirk wrote:
En LCD Soundsystem krijgt BKS echt niet geboekt vlgns mij ….


Ik vind dat iedereen LCD Soundsystem te hoog inschat…

Hun nieuwe cd word wel zeer goed onthaald, maar vergeet zeker de absurd kleine opkomsten op hun rëunie tour niet, zoals onderstaande video (en als ik me niet vergis was dit verre van de enige keer)!

Kijk oa. 3.02 en 5.38 en 22.12 en …
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/yhKMTgo3k6o" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid13575"></iframe>

Vette show wel!

Shit, nu wil ik nog méér dat ze komen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dirk wrote:
Ja, je kunt je natuurlijk ook helemaal blind staren op Nick Cave…..inderdaad. Ik vind Nick Cave -in wat voor hoedanigheid dan ook- niet heel erg BKS waardig om eerlijk te zijn…..


Die mag je nog eens uitleggen, vind ik.

Als je ‘m gezien hebt deze tour, dan wéét hoe goed die show is. Een voorbeeld van hoe geweldig liveshows kunnen zijn imo (en wat mij betreft een nieuwe lat voor een headlinershow). En als er één festival gemaakt is voor een act als Cave, dan is het BKS wel.

Tenzij je bedoelt dat Cave te duur is voor een BKS. Want dan weet ik niet of DTRH ‘m kan betalen…

Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Het kan natuurlijk dat je Cave niets vindt. En dat is prima. Maar niet BKS-waardig???

Het zou me echt verbazen als hij niet op BKS of DTRH staat, Pinkpop is in mijn ogen niets voor Nick Cave.

Gedroomde headliner wat mij betreft en uitstekend vervolg op vorig jaar met Radiohead en Arcade Fire ( of zoals Dave zegt op The National, PJ Harvey of Anohni op DTRH).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Dirk wrote:
En LCD Soundsystem krijgt BKS echt niet geboekt vlgns mij ….


Ik vind dat iedereen LCD Soundsystem te hoog inschat…

Hun nieuwe cd word wel zeer goed onthaald, maar vergeet zeker de absurd kleine opkomsten op hun rëunie tour niet, zoals onderstaande video (en als ik me niet vergis was dit verre van de enige keer)!

Kijk oa. 3.02 en 5.38 en 22.12 en …
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/yhKMTgo3k6o" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid248337"></iframe>
Je hebt een punt, hoewel T in the Park niet te vergelijken is met BKS. Maar ik herinner me inderdaad ook verhalen van halflege tenten op Pukkelpop en Lowlands. Hoewel ook daar de gemiddelde leeftijd een stuk lager ligt dan op BKS.

Twee avonden Paradiso waren dan weer op enkele minuten uitverkocht. En daar zag je toch wel meer het publiek dat je ook op BKS verwacht. Toegegeven, dan heb je natuurlijk nog geen strand vol, maar voor mijn gevoel kan het wel; BKS biedt tijdens de headliner toch ook minder alternatieven dan PKP en LL, waardoor de ONE waarschijnlijk toch wel lekker vol zal stromen (en overtuigd zal worden).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Wat vinden we trouwens van de verplaatsing van BKS headliner Run The Jewels van AFAS Live naar TivoliVredenburg? Best opvallend...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken