Best Kept Secret 2018

kaarsvet

Playlistbediener
25 jun 2015
12
0
The National en Nick Cave zou fantastisch zijn. Ben Howard zie ik ook graag komen, mits hij een goede nieuwe donkere plaat meebrengt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
The National en Nick Cave zou fantastisch zijn. Ben Howard zie ik ook graag komen, mits hij een goede nieuwe donkere plaat meebrengt.

Zou het boeken van Ben Howard toch niet een iets te mainstream publiek meebrengen? I'm all for it hoor, maar denk toch niet helemaal dat een (redelijk groot) deel van Ben Howard zijn fans bij Best Kept Secret past.
 

kaarsvet

Playlistbediener
25 jun 2015
12
0
kaarsvet wrote:
The National en Nick Cave zou fantastisch zijn. Ben Howard zie ik ook graag komen, mits hij een goede nieuwe donkere plaat meebrengt.


Zou het boeken van Ben Howard toch niet een iets te mainstream publiek meebrengen? I’m all for it hoor, maar denk toch niet helemaal dat een (redelijk groot) deel van Ben Howard zijn fans bij Best Kept Secret past.

Je hebt een punt, maar aangezien BKS rond de 5000 dagkaarten verkoopt denk ik niet dat dit een heel groot issue is. Zet er Nick Cave en een hiphop act naast bovenaan het affiche en de gillende tienermeisjes (als je daar op doelt) zullen eerder afzakken naar Werchter.

Ik vraag me af of Ben Howard nog echt veel 'keep your head up' volk trekt als hij nog een plaat uitbrengt in de trant van zijn laatste l.p. of the burgh island e.p.
 
1 mei 2017
289
0
kaarsvet wrote:
The National en Nick Cave zou fantastisch zijn. Ben Howard zie ik ook graag komen, mits hij een goede nieuwe donkere plaat meebrengt.


Zou het boeken van Ben Howard toch niet een iets te mainstream publiek meebrengen? I’m all for it hoor, maar denk toch niet helemaal dat een (redelijk groot) deel van Ben Howard zijn fans bij Best Kept Secret past.

Ben Howard was toch een flop als Lowlands-headliner omdat het publiek zich volledig misdroeg? Zou een ander festival het dan nu wel weer aandurven?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben Howard was toch een flop als Lowlands-headliner omdat het publiek zich volledig misdroeg? Zou een ander festival het dan nu wel weer aandurven?

Dan moet het zeker beter lukken bij BKS dan Lowlands. Maar beter doet Ben eerst nog maar een gig in de Paradiso ofzo. Toch denk ik dat ie nog wel eventjes pauze neemt.
 
1 mei 2017
289
0
Maar zelfs op BKS is praten tijdens optredens een veel voorkomend probleem... als Howard weer met zware introverte muziek aankomt, kan hij beter de TWO afsluiten in plaats van de ONE.

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Gee, ik dcaht even geen festileaks forums te bezoeken, maar de voorpret is al begonnen. Als iemand geruchten post, zou die dan ook de bronnen willen bekend maken. Hoezo ? The National is al geboekt voor Primavera ?
Ik zie Smashing Pumpkins ook nog wel komen naar BKS (25 jaar Siamese Dream), als Billy C. tenminste van de dope af kan blijven komend jaar. En the Stone Roses, alhoewel dat niet echt kwaliteit live muziek is ..... en Fugazi is ook een leuke naam. Die zijn live echt goed !
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Als iemand geruchten post, zou die dan ook de bronnen willen bekend maken

Probleem is dat er voor veel geruchten niet een duidelijke bron is, behalve als het van Zegut ofzo komt is er meestal niet echt duidelijk waar een gerucht vandaan komt.



The National is al geboekt voor Primavera ?

https://www.reddit.com/r/primaverasound/comments/6dsvar/the_national_are_confirmed_to_ps_2018/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ach we kunnen moeilijk niks zeggen tot december. Aangezien onze zuiderburen vaak mooie dingen naar BKS weten te sturen, zou ik eem ordinaire best of set van dEUS in de Two wel zien zitten.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
http://www.wakeandlisten.com/primavera-sound-2018-rumores-confirmaciones-cartel/

Dit is slechts een forum, maar "Rumores Fuertes" lijkt een sterke indicatie te zijn van wat er op PS 2018 misschien komt.

Dus:
Arctic Monkeys
The National
SufJan Stevens


als headliner voor BKS 2018 dan ?
En dan Grizzly Bear, Childhood en Shellac als subs. Als The Shins, Smashing Pumpkins en Mogwai dan ook nog komen.....

Ik ben NU al tevreden :) Waar kan ik de early bird kaartjes kopen ?

RUMORES FUERTES
-The National
-Shellac
-Sufjan Stevens
-Childhood
_________________________________________________________________________________

RUMORES
-Grizzly Bear
-Arctic Monkeys
-Girlpool
-(Sandy) Alex G
-Hazel English
-Perfume Genius
-Chromatics
-Mogwai
-Vagabon
-The Feelies
-Beach Fossils
-Spiritualized
-Nick Cave
-Waxahatchee
-The Shins
 

Limburg

Playlistbediener
30 mei 2017
5
0
Sufjan Stevens speelt toch zelden of nooit op festivals omdat hij dit maar niks vindt? Ik weet dat hij enkele jaren geleden ook al eens op PS speelde, maar ik dacht dat dit eerder een eenmalige uitzondering was?
Ik kan mis zitten, maar het zou natuurlijk was heel bijzonder zijn als ze hem weten te strikken.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Sufjan Stevens speelt toch zelden of nooit op festivals omdat hij dit maar niks vindt? Ik weet dat hij enkele jaren geleden ook al eens op PS speelde, maar ik dacht dat dit eerder een eenmalige uitzondering was?
Ik kan mis zitten, maar het zou natuurlijk was heel bijzonder zijn als ze hem weten te strikken.

Ik kan me voorstellen dat zo'n gast Pinkpop of Werchter inderdaad overslaat, want knollenvelden met niet heel veel sfeer.
BKS is niet echt een normaal festival te noemen, als artiest voel je je wel echt in de watten gelegd, heb ik begrepen uit wat interviews.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Limburg wrote:
Sufjan Stevens speelt toch zelden of nooit op festivals omdat hij dit maar niks vindt? Ik weet dat hij enkele jaren geleden ook al eens op PS speelde, maar ik dacht dat dit eerder een eenmalige uitzondering was?
Ik kan mis zitten, maar het zou natuurlijk was heel bijzonder zijn als ze hem weten te strikken.


Ik kan me voorstellen dat zo’n gast Pinkpop of Werchter inderdaad overslaat, want knollenvelden met niet heel veel sfeer.
BKS is niet echt een normaal festival te noemen, als artiest voel je je wel echt in de watten gelegd, heb ik begrepen uit wat interviews.

Werchter heeft nochtans net meest van al de reputatie om artiesten in de watten te leggen.

Maar Sufjan Stevens verkiest festivals over te slaan omdat een grasterrein niet de plek is waar zijn muziek tot zijn recht kan komen (toen hij op PS stond was het in het auditorium). Daar gaat BKS weinig aan kunnen veranderen vrees ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Wat een lekkere eerste single van het samenwerkingsproject van Kurt Vile en Courntey Barnett.

Momenteel gaan ze alleen nog maar touren met dit project in Amerika. Maar een Europese festivaltour in de zomer mag ook wel. Perfecte band voor in de late namiddag vroege avond op Stage ONE denk ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik zag ook deze voorbij komen... Oké gewoon door een fan wat rumours op een rijtje, maar als Best Kept Secret straks met een lijstje komt dat hierop lijkt als eerste namen ben ik zeer tevree!
Arctic Monkeys - The National
Sufjan Stevens - The War On Drugs - Spoon - Sun Kil Moon - Athe The Drive In
Courntey Barnett - Alvvays - The Antlers


 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Roger Waters - Nick Cave - Solange
Kendrick Lamar - The National - The War On Drugs
Björk - LCD Soundsystem - Frank Ocean
Gorillaz - Arctic Monkeys - Vampire Weekend
Planetarum - Nine Inch Nails - A Tribe Called Quest
Beck - Massive Attack - Alt-J

Zijn er nog andere die ik ben vergeten?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Roger Waters – Nick Cave – Solange
Kendrick Lamar – The National – The War On Drugs
Björk – LCD Soundsystem – Frank Ocean
Gorillaz – Arctic Monkeys – Vampire Weekend
Planetarum – Nine Inch Nails – A Tribe Called Quest
Beck – Massive Attack – Alt-J

Zijn er nog andere die ik ben vergeten?

Bon Iver is misschien ook nog een kanshebber voor een grotere Europese tour...
ATCQ anderzijds niet meer, net dit artikel zien voorbij komen: https://www.demorgen.be/muziek/a-tribe-called-quest-dit-wordt-ons-laatste-concert-ooit-b59c81b4/
Gorillaz en Roger Waters verwacht ik ook niet echt op BKS (jammer genoeg)

 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Northside is het 'zusterfestival' van BKS en kondigt de eerste namen aan:


CIGARETTES AFTER SEX
DEERHUNTER
FATHER JOHN MISTY
QUEENS OF THE STONE AGE
THE NATIONAL

Hetzelfde weekend als BKS

http://northside.dk/artists
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
The National valt denk ik ook wel te verwachten op BKS, maar QOTSA is toch niet echt een band voor dit festival?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken