Met pijn in het hart blijf ik vandaag thuis om te studeren voor een tentamen dinsdag, dood en dood zonde, maar mijn BKS zit erop. Iedereen nog heel veel plezier!
Ik heb weer geweldige dingen gezien en voornamelijk gisteren was prachtig. Hier mijn top-ik kijk wel hoeveel:
1. The National - Eindelijk een van mijn favoriete bands live aan het werk gezien. Ik weet niet hoe jullie ervaring verder was, maar ik had het idee dat ze het aardig naar hun zin hadden. Hoogtepunten: Fake Empire, Terrible Love, Mr. November en vooral ook de afsluiter Vanderlyle Cry Baby Geek!
2. Slowdive - Het ontloopt elkaar niet veel en het is dat The National überhaupt al een soort plekje ergens had. Maar wauw, ben echt weggeblazen. Het was oogjes dicht en wegzweven maar. Zelfs nog een klein traantje weggepinkt tijdens Star Roving. Wel enorme last van een piep in mijn linkeroor. Hoogtepunten: Star Roving, Sugar For The Pill en het allerlaatste nummer waar ik de titel niet van ken!
3. Vince Staples - Op Lowlands was hij vorig jaar veruit de beste act en ook op Best Kept verzorgde hij het allertofste feestje. Nuchter moshpitten was een nieuwe ervaring, best leuk. Helaas wel de laatste twee nummers gemist om bij The National een mooi plekje te verkrijgen. Zie hem over een maandje weer op RW. Doen we het daar eens goed over! Hoogtepunten: Party People, BagBak, 745, Ascension en de rest.
4. Tyler, The Creator - Ook een heeeerlijk feesie. Had de beste man nog nooit live gezien. Het laatste album Flower Boy daarentegen wel kapot gedraaid, dus het was een van mijn grootste must sees. Met een plekje ergens vooraan heb ik me meer dan prima geamuseerd! Lekker gek, die Tyler. Hoogtepunten: DEATHCAMP, Who Dat Boy.
5. Future Islands - Misschien af en toe wat over de top met zijn geschreeuw en gedans, maar van zo'n man als Samuel Herring kun je toch alleen maar sympathie hebben. Stond een groepje 'oudere' vrouwtjes naast me die allemaal graag met hem wilden trouwen. Hoogtepunt was Seasons.
6. Isaac Gracie - Ik verwachtte weer een mierzoete singer-songwriter, maar dat viel echt reuze mee. Qua teksten misschien wel, maar af en toe kwamen er genoeg scheurende gitaren aan te pas! Fijn om de dag mee te beginnen. Hoogtepunten: Reverie, The Death Of You And Me (ofzoiets)
7. Arctic Monkeys - Tsjeh, het viel me toch een beetje tegen. Stond ook ver weg in het begin. Geluid stond echt veel te zacht en de set was niet helemaal mijn ding. Er was een sterk blokje van 4 à 5 nummers. Maar verder kon het me niet echt bekoren. Ze speelden wel strak, daar niet van, maar ik had er meer van verwacht. Gewoonweg teveel inkakmomentjes. Hoogtepunten: 505, Why'd You Only Call Me When You're High, I Bet You Look Good On The Dancefloor en Do I Wanna Know.
Verder nog Bedouine, Nana Odjoa, Wolf Alice, Angus & Julia Stone, Tom Grennan, JOHAN, The Internet en The Districts gezien.
God wat baal ik nu en wat had ik graag nog Spoon, FJM, LCD Soundsystem, Yellow Days en Superorganism aan het werk gezien