Best Kept Secret 2018

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Hadden ze niet beter dat vraagteken uit het blokkenschema kunnen laten? Had de hoop op nog iets leuks, maar dit is nagenoeg niks.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Tof dagje gehad, mijn ranking:

Goed
1. Deerhunter
2. Trail of Dead

Mwa
3. CHVRCHES
4. Arctic Monkeys

Matig
5. The Districts
6. Future Islands

---
Vooral van Arctic Monkeys weet ik niet wat ik had moeten verwachten. Het was al beter dan hun Pinkpop-optreden van 2014, met name omdat het publiek/festival de band hier veel beter ligt denk ik. Het optreden begon best goed, maar met voornamelijk de vrij saaie en trage nummers van de laatste twee albums in de setlist had ik het toch al snel gezien.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Last-minute toevoeging door DJ St. Paul aan FOUR (14:00 - 15:00): een heuse dadrock-set van Niek Nellen! (AFTERPARTEES). 'Dad Rock FM - voor alle papa's en niet papa's die liefde hebben voor riffs en ballads. Van Rush naar Bruce en alle bands die de kinderen pas snappen als ze ouder zijn.'
lol
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Deerhunter was waanzinnig goed, tekenen waarschijnlijk voor het beste optreden van het weekend.
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Ik zit onder de processierupsbulten zeg... mn beide armen en onderrug. Niet echt heel chill, want continu jeuk! Skeitzooi! Altin Gün was gister zeer vermakelijk, maar nog niet echt briljante optredens gezien. Deerhunter was echt superkut en arctic Monkeys speelden gewoon prima, maar niet heel uitzonderlijk. Zometeen Mattiel meepakken en sowieso the National en Four tet, wordt een fijne avond!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Deerhunter was waanzinnig goed, tekenen waarschijnlijk voor het beste optreden van het weekend.

Deerhunter was echt superkut

Wauw.

Ik denk dat de band niet helemaal goed paste op Best Kept Secret. Het blijft toch een zomerfestival met mensen die willen zuipen en gek doen en niet echt moeilijkere muziek komen bekijken, zeker niet later op de dag. Op een Le Guess Who? werkt dit veel beter. Maar goed, ik zit daar niet mee, vond het een uitstekend optreden en de muziek kwam een stuk levender over dan op album!
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Slowdive was echt magisch. Verder vond ik Tyler gisteren echt heel goed. In de moshpit nog een vriend van me tegengekomen. Arctic Monkeys vond ik gewoon ook echt retestrak. Klonk heel goed allemaal, en het nieuwee album klinkt live ook lekker. Vond het wel iets te druk vooraan, vooral door de warmte ook. Ik moet zeggen dat Bully en Wolf Alice ook goed waren. Straks Vince Staples nog even kijken en dan The National.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Vince Staples had echt een hele dikke set gisteren. The National was ook zeer vermakelijk.

Vandaag misschien wel de best geprogrammeerde dag van het weekend.

En nu weer even de Spar op zoeken...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Hoogtepunt voorlopig is Slowdive; was inderdaad magisch. Ook tweede helft van de Deerhunterset was erg goed!

The National was prima, maar er zat op de plek waar ik stond (halverwege het voorvak, en dan in het midden - je zou verwachten een ideale pkek) veel te veel bas in het geluid waardoor het bijna onbeluisterbaar werd. Wat is jullie ervaring dit jaar met geluid bij One? Is het verder van het podium beter?
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Ik stond denk ik redelijk op de zelfde plek als jij, maar heb geen moment last gehad van een harde bas.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Gisteren voor de eerste keer een dagje BKS. Heb me prima vermaakt, leuk terrein, gezellige sfeer. Ik heb alleen maar top optredens gezien, allen op One (Ik vond het geluid prima overigens).
Angus & Julia Stone - Wolf Alice - The Kills - Warpaint - The National
Omdat ik bij al deze optredens helemaal vooraan (en in het midden) wilde staan, moest ik telkens op tijd daar zijn. Hierdoor wel helaas Slowdive moeten missen. Ik had hen gelukkig afgelopen jaar op RW al kunnen zien.
Wolf Alice heeft trouwens naar mijn mening een geslaagde poging gedaan om Future Islands te verslaan wat betreft meest opvallende stage exit. Ellie rende regelrecht richting het meer, trok haar schoenen en broek uit (ze had alleen nog een slip en een doorzichtig wit topje aan) en rende zo het water in met bassist Theo (in zijn boxershort) er achteraan. Vervolgens riepen ze iedereen erbij, wat ook tientallen mensen deden. Na bijna 10 minuten kwamen ze er toch maar weer uit. Echt heel apart dit. Ik denk dat veel mensen dit niet hebben meegekregen.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Dit jaar alleen de vrijdag geweest, voornamelijk voor Arctic Monkeys maar vond de rest van het dagprogramma ook zeker niet verkeerd. Aangezien ik in Tilburg woon konden we op de fiets ernaar toe, vanaf mijn huis was het ongeveer een half uurtje fietsen, echt ideaal eigenlijk.

De dag begon met The Shacks, wat wel aardig was. Niet super spannend, maar wel oké. Daarna vanaf de heuvel bij ONE Tom Grennan gekeken. Hij had wel een aardige stem en een paar leuke nummers, maar het kwam af en toe wel erg geforceerd over. Daarna de eerste nummers van Mozes and the Firstborn, wat goed klonk! Had het wel af willen zien, maar we vonden Los Piranhas toch belangrijker. Het bleek een hele goede keuze, het was echt een groot feest in the FIVE. Rare, psychedelische Zuid-Amerikaanse muziek, met bandleden die ook in Narcos hadden kunnen spelen (de bassist had wel wat weg van Escobar). Stilstaan was geen optie! Daarna een tijdje gechilld (All Them Witches was niet geweldig, dus snel weer weggegaan) en naar Tyler The Creator geweest. Ik vond het enorm vet, knap om te zien dat hij met slechts een microfoon stond, en verder geen enkele aankleding. Daarna was nog de bedoeling om een stukje Deerhunter te kijken, maar aangezien het zo druk bleef bij de ONE na Tyler zijn wij ook maar gebleven om een goede plek voor AM te krijgen. En zeker geen spijt van! Voor mij toch wel het beste optreden van de dag. Persoonlijk was het voor mij een uitstekende setlist, ik heb ze rond de AM-tour niet gezien dus was blij dat er nog veel nummers voorbijkwamen van dat album. De nieuwe nummers zorgden voor rustpunten, maar wat mij betreft passen ze wel in de setlist. Opener Four out of Five was erg mooi, en in de toegift Star Treatment was ook prachtig. Andere hoogtepunten waren Do Me A Favour, 505, Do I Wanna Know, Pretty Visitors, maar eigenlijk zat er voor mij geen enkel minder nummer tussen. Na Arctic Monkeys hadden we geen zin om te haasten voor een stukje Chvrches, dus zijn ze maar wat gaan eten en hebben de rest van de nacht eerst bij de Casbah doorgebracht (Haxxan was cool, wel heel druk daarbinnen) en als laatste de Pender Street Steppers in THREE, wat een fijne set was om mee af te sluiten. Vervolgens op de fiets naar huis (na het alcoholgebruik duurde de terugweg wat langer). Al met al een zeer fijne dag, en baalde toch wel behoorlijk dat ik niet gewoon heel het weekend gegaan ben. Ik denk dat ik er volgend jaar wel weer gewoon heel het festival bij zal zijn.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Met pijn in het hart blijf ik vandaag thuis om te studeren voor een tentamen dinsdag, dood en dood zonde, maar mijn BKS zit erop. Iedereen nog heel veel plezier!

Ik heb weer geweldige dingen gezien en voornamelijk gisteren was prachtig. Hier mijn top-ik kijk wel hoeveel:

1. The National - Eindelijk een van mijn favoriete bands live aan het werk gezien. Ik weet niet hoe jullie ervaring verder was, maar ik had het idee dat ze het aardig naar hun zin hadden. Hoogtepunten: Fake Empire, Terrible Love, Mr. November en vooral ook de afsluiter Vanderlyle Cry Baby Geek!

2. Slowdive - Het ontloopt elkaar niet veel en het is dat The National überhaupt al een soort plekje ergens had. Maar wauw, ben echt weggeblazen. Het was oogjes dicht en wegzweven maar. Zelfs nog een klein traantje weggepinkt tijdens Star Roving. Wel enorme last van een piep in mijn linkeroor. Hoogtepunten: Star Roving, Sugar For The Pill en het allerlaatste nummer waar ik de titel niet van ken!

3. Vince Staples - Op Lowlands was hij vorig jaar veruit de beste act en ook op Best Kept verzorgde hij het allertofste feestje. Nuchter moshpitten was een nieuwe ervaring, best leuk. Helaas wel de laatste twee nummers gemist om bij The National een mooi plekje te verkrijgen. Zie hem over een maandje weer op RW. Doen we het daar eens goed over! Hoogtepunten: Party People, BagBak, 745, Ascension en de rest.

4. Tyler, The Creator - Ook een heeeerlijk feesie. Had de beste man nog nooit live gezien. Het laatste album Flower Boy daarentegen wel kapot gedraaid, dus het was een van mijn grootste must sees. Met een plekje ergens vooraan heb ik me meer dan prima geamuseerd! Lekker gek, die Tyler. Hoogtepunten: DEATHCAMP, Who Dat Boy.

5. Future Islands - Misschien af en toe wat over de top met zijn geschreeuw en gedans, maar van zo'n man als Samuel Herring kun je toch alleen maar sympathie hebben. Stond een groepje 'oudere' vrouwtjes naast me die allemaal graag met hem wilden trouwen. Hoogtepunt was Seasons.

6. Isaac Gracie - Ik verwachtte weer een mierzoete singer-songwriter, maar dat viel echt reuze mee. Qua teksten misschien wel, maar af en toe kwamen er genoeg scheurende gitaren aan te pas! Fijn om de dag mee te beginnen. Hoogtepunten: Reverie, The Death Of You And Me (ofzoiets)

7. Arctic Monkeys - Tsjeh, het viel me toch een beetje tegen. Stond ook ver weg in het begin. Geluid stond echt veel te zacht en de set was niet helemaal mijn ding. Er was een sterk blokje van 4 à 5 nummers. Maar verder kon het me niet echt bekoren. Ze speelden wel strak, daar niet van, maar ik had er meer van verwacht. Gewoonweg teveel inkakmomentjes. Hoogtepunten: 505, Why'd You Only Call Me When You're High, I Bet You Look Good On The Dancefloor en Do I Wanna Know.

Verder nog Bedouine, Nana Odjoa, Wolf Alice, Angus & Julia Stone, Tom Grennan, JOHAN, The Internet en The Districts gezien.

God wat baal ik nu en wat had ik graag nog Spoon, FJM, LCD Soundsystem, Yellow Days en Superorganism aan het werk gezien :(
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1. The National – Eindelijk een van mijn favoriete bands live aan het werk gezien. Ik weet niet hoe jullie ervaring verder was, maar ik had het idee dat ze het aardig naar hun zin hadden. Hoogtepunten: Fake Empire, Terrible Love, Mr. November en vooral ook de afsluiter Vanderlyle Cry Baby Geek!

2. Slowdive – Het ontloopt elkaar niet veel en het is dat The National überhaupt al een soort plekje ergens had. Maar wauw, ben echt weggeblazen. Het was oogjes dicht en wegzweven maar. Zelfs nog een klein traantje weggepinkt tijdens Star Roving. Wel enorme last van een piep in mijn linkeroor. Hoogtepunten: Star Roving, Sugar For The Pill en het allerlaatste nummer waar ik de titel niet van ken!

Toch wel erg jaloers dat ik dit jaar niet kon wanneer ik deze twee bovenaan zie staan. The National/LCD > Radiohead/AF any day. Hopelijk zetten ze volgend jaar deze trend door. Wel tegelijk met Pinkpop waarschijnlijk. Dit net eventjes in het Pinkpop topic geplaatst.

Wanneer Pinkpop daadwerkelijk naar 4 dagen gaat wil dit wel zeggen dat ze 4 North stage afsluiters nodig hebben. Afgelopen jaren zagen we daar toch wel een aantal mooie BKS voorbij komen.... dagopvulling op overige stages is het gemis verder vaak te tellen op één hand.

Ben ook erg benieuwd hoe jullie ervaringen met het festival buiten de acts om :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Na weken klagen over de clash The National vs. Wavves. Na een paar nummers in de set van The National richting FIVE gegaan... Het deed pijn, maar man, geen spijt van. Wavves speelde voor mij dé show van het weekend! Elk nummer was het gewoon dik feest in de moshpit!

Overall ben ik dit jaar het minst onder de indruk van bands. Normaal kan ik echt zeggen, hier zijn een handvol optredens die bij de beste van het jaar gaan eindigen, maar daar maakt dit jaar enkel Wavves kans op denk ik! Veel goeds gezien, weinig Wauws dus!

Al ga ik toch proberen:
1. Wavves
2. Moaning
3. Arctic Monkeys
4. Hinds
5. ...Trail Of Dead
6. Father John Misty
7. Bully
8. Wolf Alice

+++
- Cashless
- Sfeer
- Locatie
- Eten

- - -
- Hoe tof ik het concept ook vind die Casbah stond gewoon te vol en was niet zo geschikt voor live shows, je kon er amper in geraken en dan nog hing iedereen in de bomen/pooltafel/... zodat je geen ruk kon zien. Heb amper bands daar gaan zien, had ze dan veel liever een uur of 6 vroeger op de FIVE gezien.
- Aanschuiven aan de bar naast de FIVE was soms een hel!
- de FOUR die om 2 uur al stopt terwijl de rest doorgaat tot 4 uur, heb sowieso meestal niet veel met het nachtprogramma en vind de FOUR dan nog het tofste.

Volgend jaar dezelfde datum dus, vind het wel wat jammer dat het weer maar een week na Primavera is. Wil graag beide doen maar vind dat wat zonde als die line up zo gelijkend gaat zijn.
Volgend jaar The Strokes graag!
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
38
0
Ook weer 3 dagen genoten. Lcd soundsystem, Spoon, The national, Angus and Julia stone en Trail of dead waren de hoogtepunten.
Moaning en Preoccupations waar ik veel van verwachte vielen wat tegen, dit lag mede ook aan het slechte geluid.
Bij broodje road kill in de stand was zondagavond Rockatack ten de frontman van Gotcha! aan het rappen, was wel leuk feestje daar!
oh ja en dat vraagteken in blokkenschema was een anti climax...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Volgend jaar dus met Pinksteren, net als Pinkpop waarschijnlijk. Benieuwd wat dat met de kaartverkoop van beide gaat doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken