Best Kept Secret 2017

elo

Headliner
3 dec 2013
5.004
3.689
Kaleo is dus echt een typische 3FM naam, die mocht van mij part best door naar Lowlands of Pinkpop. Op BKS zoek ik toch iets anders, en zal er ook wel iets interessanters spelen op TWO/THREE of FIVE. Fil Bo Riva viel me ook op, goeie stem heeft die gast, wel benieuwd naar live.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
353
280
OK, na een eerste week van BKS artiesten luisteren ben i ktot de conclusie gekomen dat ik het allemaal best weer van een hoogstaand kwaliteitje vindt. Daarbij heeft BKS het wel weer voor elkaar gekregen om een vernieuwend programma uitgerold te krijgen. Ik ben gitaarmuziekliefhebber…..maar heb al wat gems mogen horen in de luisterlijst:
Cass McCombs
Fil Bo Riva
Circa Waves toch ook weer leuk met hun nieuwe muziek
Girl Band (wat een vette muziek maken die tegenwoordig !)
Kaleo
King Gizzard
Mannequin Pussy
Run The Jewels
Show me the Body
The Amazons
Sundara Karma
Thursten Moore (Must see LIVE)
Whitney

Oftewel. wederom onderscheidend en behoorlijk vernieuwend. Love it !

The Amazons en Sundara Karma vielen mij juist op als minst vernieuwende acts van de onderkant van het programma. Standaard megahit-muziek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kaleo is dus echt een typische 3FM naam, die mocht van mij part best door naar Lowlands of Pinkpop.



The Amazons en Sundara Karma vielen mij juist op als minst vernieuwende acts van de onderkant van het programma. Standaard megahit-muziek.

Jullie hebben wel echt allemaal een hekel aan popmuziek he?

Ik vind het juist heerlijk zo nu en dan een luchtig popliedje/act tussendoor.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
353
280
Ik heb er bewust geen waardeoordeel bij geplaatst. Ik zal zelf inderdaad zeker niet bij die twee acts gaan kijken, maar prima als je dat wel wilt. Ik zou het enkel verre van vernieuwend noemen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Line up wat laten bezinken en inwerken, dit is het verdict:

MUST SEE'S:
Vrijdag: King Gizzard & The Lizard Wizard, Real Estate, The Parrots, Slotface
Zaterdag: Arcade Fire, Whitney, Thurston Moore
Zondag: Strand Of Oaks, American Football

GA IK OOK MET PLEZIER BEKIJKEN:
Vrijdag: Metronomy, Agnes Obel, Sundara Karma
Zaterdag: Circa Waves, George Ezra, Honeyblood
Zondag: Radiohead, James Blake, Kaleo, Ry x

KLINKT OKE MAAR MOET IK NOG WAT BETER CHECKEN:
Vrijdag: Mannequin Pussy, Kim Janssen
Zaterdag: Stuff., The Wytches, Chris Cohen, The Courtney's, The Amazons
Zondag: Tall Heights, Cass McCombs, Yussef Kamaal



Ik hoop bij de volgende lading namen op drie dingen:
1) wat meer luidere gitaarbands
bv. Cloud Nothings, Thee Oh Sees, Against Me!,...

2) wat meer bekendere/grotere Main Stage-onder de headliner bands
à la The War On Drugs, Babyshambles, Band Of Horses, Wilco, The Vaccines, Future Islands afgelopen jaren

3) wat nachtprogramma materiaal dat ik ken (wat heel moeilijk is want dat genre is me vrij onbekend)
bv. Kiasmos, Pick A Piper, Nicolas Jaar,...
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Als iemand die STUFF. 2 jaar terug het festival af zag sluiten zou ik zeggen dat ze ook een must see zijn. Hun studiowerk is zeker cool maar hun live shows zijn fucking geweldig! Kende ze toentertijd ook niet zo goed maar werd compleet weggeblazen, sindsdien een groot fan?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als iemand die STUFF. 2 jaar terug het festival af zag sluiten zou ik zeggen dat ze ook een must see zijn. Hun studiowerk is zeker cool maar hun live shows zijn fucking geweldig! Kende ze toentertijd ook niet zo goed maar werd compleet weggeblazen, sindsdien een groot fan

Ik heb ze gezien op de laatste dag van Pukkelpop een paar jaar geleden. Ik lag gebroken op de grond, voldaan van het weekend en onder het invloed van minimaal 15 bier. Heerlijk buiten de tent genoten van het geweld dat zich binnen afspeelde. Muzikaal gezien klonk het geweldig maar ik had geen kracht meer om naar binnen te gaan hahah. Op BKS ga ik m'n kans proberen te pakken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Als iemand die STUFF. 2 jaar terug het festival af zag sluiten zou ik zeggen dat ze ook een must see zijn. Hun studiowerk is zeker cool maar hun live shows zijn fucking geweldig! Kende ze toentertijd ook niet zo goed maar werd compleet weggeblazen, sindsdien een groot fan
1f60e.svg

Heb Stuff. al live aan het werk gezien en dat was vrij geweldig ja. Maar het is nu ook niet dat ik hun nummers echt ken. Vandaar vooral. Zeer interessante band wel!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Aangezien ik niet zoveel namen kende me maar eens gaan in luisteren. Natuurlijk nog geen tijd voor alles gehad, maar dingen die me erg positief zijn bijgebleven:

FIL BO RIVA
Tall Heights
Thundercat
Wild Beasts
Girl Band

Welke kleinere namen kunnen jullie me nog meer aanraden?
 

Icky Trump

Playlistbediener
1 feb 2017
9
0
Waarom BKS niet dinosaur jr heeft geboekt is me ook maar een raadsel. Ideale act om laat in de avond ergens te zetten of zelfs op de main net voor een subheadliner.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Waarom BKS niet dinosaur jr heeft geboekt is me ook maar een raadsel. Ideale act om laat in de avond ergens te zetten of zelfs op de main net voor een subheadliner.
Omdat twee jaar op rij, zelfs voor een band als Dinosaur Jr, nu ook weer niet nodig is.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Icky Trump wrote:
Waarom BKS niet dinosaur jr heeft geboekt is me ook maar een raadsel. Ideale act om laat in de avond ergens te zetten of zelfs op de main net voor een subheadliner.


Omdat twee jaar op rij, zelfs voor een band als Dinosaur Jr, nu ook weer niet nodig is.
Dat, ja. Plus dat het sowieso nog geen zin heeft om te klagen dat bepaalde bands niet komen; de line-up is nog niet compleet. ;)
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Oh no, ik had stiekem gehoopt dat spoon, father John misty, Nicolaas jaar en\of moderat op bks zouden staan.
Hadden hele mooie toevoegingen geweest.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Godspeed You! Black Emperor is ook in de buurt, dat zou nog een mooie naam zijn voor de volgende lichting!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Welke namen ik nog wil zien van de Northside lineup op BKS ?
Primus
The Kills
The Afghan Wigs
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken