Best Kept Secret 2017

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
Mijn eerste keer BKS...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn kaartje vooral heb gekocht vanwege Radiohead en Arcade fire.
Veel andere bands zeiden mij ook niet veel, maar dat is juist zo mooi....onbekende bandjes ontdekken...

Vrijdag begonnen met Leif Vollebek. Daarna Slotface, erg aanstekelijk. Blijven hangen bij The Parrots, niet heel hoogstaand ,maar wel een feestje.
Daarna vol verwachting naar Millionair....wat een fijne bak herrie..bloeden trommelvliezen, voor mij het hoogtepunt van de vrijdag.
Daarna even bij Metronomy staan kijken, maar dat kon mij dus echt niet boeien.
King Glizzard daarentegen was weer fantastisch (rattlesnake...rattlesnake...)
Ik ben geen rapfanaat, maar wilde het toch proberen bij RTJ....maar naar een kwartier weer verder gelopen...is gewoon niet mijn ding...

Zaterdag bij Kim Janssen begonnen...erg indrukwekkend...
Daarna bij stage 1 blijven hangen...The Amazons en Circa waves....niks mis mee, maar ook niks bijzonders...
Vol verwachting naar Boxer rebellion, maar dat kwam bij mij totaal niet over...
Omdat we wat aan het inkakken waren gekozen voor The Wytches ipv Thomas Azier.
Ouderwetse Grunge...lekker hoor..
Toen nog een stukje Thuston moore...oude grunge held...Mooi om te zien, maar na een half uur naar stage 1 vertrokken om een mooie plek voor Arcade fire te zoeken.
Dat lukt en wat een fantastisch optreden gaven zij. beste optreden van het weekend.

Zondag begonnen bij stage 2, Ry X. Niet mijn ding, maar relaxed om in het zonnetje te zitten.
Marlon Wlliams op stage 1 was vermakelijk, maar dag 3 begon pas echt bij Canshaker Pi. Heerlijk optreden.
Daarna nog een stukje Aurora meegepikt. Niet helemaal mijn ding, maar heel vertederend om te zien hoe emotioneel zij was vanwege het optreden.
Toen door naar stage 1, Kaleo. Als ik de reacties hier en de recensies mag geloven, ben ik de enige die het wel kon waarderen. Helemaal niks mis mee.
Strand of Oakes vond ik helemaal niks, weinig origineel.
Door naar Junun. Geweldig genoten, wat een feest in die tent.
Daarna het dilemma...Soulwax afkijken of een mooi plekje zoeken voor Radiohead.
Na 30 minuten met veel tegenzin weg gegaan, wat ging dat los zeg....
Maar gelukkig nog een hele mooi plek gevonden voor Radiohead in het 2e vak.
Geweldig optreden, nog nooit zoveel mooie stiltes gehoord tijdens een concert.
Tranen in de ogen bij Exit music....fantastisch..

BKS is mij heeeel goed bevallen, ik ga zeker terug komen.
Geweldig eten, super sfeer, leuke mensen..
Heel veel belgen, volgens mij meer belgen dan nederlanders, vandaar waarschijnlijk die goede sfeer :)
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Wat die bultjes betreft: dat zijn waarschijnlijk eikenprocessierupsen:

http://www.bd.nl/hilvarenbeek/bezoekers-best-kept-secret-in-hilvarenbeek-geplaagd-door-eikenprocessierups~a66a960e/

Beekse bergen zou maatregelen hebben genomen, maar onvoldoende. Ik zag in ieder geval bij de ingang van het terrein (bij de BKS-letters) zeker drie bomen met een nest!

Mijn arm is inderdaad ten prooi gevallen aan de eikenprocessierups, aldus mijn huisarts. Ik zou het dus op BKS opgelopen kunnen hebben, al lijkt mij dat vrij onwaarschijnlijk. Heb namelijk niet heel veel tegen bomen o.i.d. aangestaan en ik had maandagochtend nog weinig / geen last. Ik denk zelf dan ook dat ik het tijdens mijn rondje mountainbiken op maandag opgelopen heb. Bedankt voor het meedenken allemaal!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
OK, ik zal dan mijn viewlist even zetten hier, zoals elk jaar weer gewoon wat bands moeten skippen. En ja, ik ben geen fan van Ballwax of andere vlaamse overhypete acts, zoals Millionaire......

vrijdag:
Sundara Karma
The Parrots
Mannequin Pussy
Metronomy
King Gizzard & The Lizard Wizard (WOW!)

zaterdag:
The Amazons
Circa Waves
Cloud Nothings
The Boxer Rebellion
Her
George Ezra (Nooit meer !)
Thomas Azier (beste show van het weekend !)
Arcarde Fire

zondag:
Fil Bo Riva
Tall Heights (in de 3FM tent)
Kaleo
Arab Strap
Strand of Oaks
Radiohead (van heel dichtbij !)

Top 5:
Thomas Azier
Arcade Fire
King Gizzard & The Lizard Wizard
Radiohead
Strand of Oaks

Als ik Arcade Fire en Radiohead uit deze top 5 laat, dan komen Mannequin Pussy en Kaleo erbij.


Groetjes, tot volgend jaar, de voorpret was iig leuk hier op t forum.

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Mijn eerste keer BKS…

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn kaartje vooral heb gekocht vanwege Radiohead en Arcade fire.
Veel andere bands zeiden mij ook niet veel, maar dat is juist zo mooi….onbekende bandjes ontdekken…

Vrijdag begonnen met Leif Vollebek. Daarna Slotface, erg aanstekelijk. Blijven hangen bij The Parrots, niet heel hoogstaand ,maar wel een feestje.
Daarna vol verwachting naar Millionair….wat een fijne bak herrie..bloeden trommelvliezen, voor mij het hoogtepunt van de vrijdag.
Daarna even bij Metronomy staan kijken, maar dat kon mij dus echt niet boeien.
King Glizzard daarentegen was weer fantastisch (rattlesnake…rattlesnake…)
Ik ben geen rapfanaat, maar wilde het toch proberen bij RTJ….maar naar een kwartier weer verder gelopen…is gewoon niet mijn ding…

Zaterdag bij Kim Janssen begonnen…erg indrukwekkend…
Daarna bij stage 1 blijven hangen…The Amazons en Circa waves….niks mis mee, maar ook niks bijzonders…
Vol verwachting naar Boxer rebellion, maar dat kwam bij mij totaal niet over…
Omdat we wat aan het inkakken waren gekozen voor The Wytches ipv Thomas Azier.
Ouderwetse Grunge…lekker hoor..
Toen nog een stukje Thuston moore…oude grunge held…Mooi om te zien, maar na een half uur naar stage 1 vertrokken om een mooie plek voor Arcade fire te zoeken.
Dat lukt en wat een fantastisch optreden gaven zij. beste optreden van het weekend.

Zondag begonnen bij stage 2, Ry X. Niet mijn ding, maar relaxed om in het zonnetje te zitten.
Marlon Wlliams op stage 1 was vermakelijk, maar dag 3 begon pas echt bij Canshaker Pi. Heerlijk optreden.
Daarna nog een stukje Aurora meegepikt. Niet helemaal mijn ding, maar heel vertederend om te zien hoe emotioneel zij was vanwege het optreden.
Toen door naar stage 1, Kaleo. Als ik de reacties hier en de recensies mag geloven, ben ik de enige die het wel kon waarderen. Helemaal niks mis mee.
Strand of Oakes vond ik helemaal niks, weinig origineel.
Door naar Junun. Geweldig genoten, wat een feest in die tent.
Daarna het dilemma…Soulwax afkijken of een mooi plekje zoeken voor Radiohead.
Na 30 minuten met veel tegenzin weg gegaan, wat ging dat los zeg….
Maar gelukkig nog een hele mooi plek gevonden voor Radiohead in het 2e vak.
Geweldig optreden, nog nooit zoveel mooie stiltes gehoord tijdens een concert.
Tranen in de ogen bij Exit music….fantastisch..

BKS is mij heeeel goed bevallen, ik ga zeker terug komen.
Geweldig eten, super sfeer, leuke mensen..
Heel veel belgen, volgens mij meer belgen dan nederlanders, vandaar waarschijnlijk die goede sfeer
1f642.svg

20% belgen dus....waarvan 80% alcoholist.
en Thursten Moore is geen "grunge held". Die maakte al CD's lang voordat het woord Grunge werd uitgevonden !
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Arcade Fire was inderdaad beter als Radiohead.
Radiohead show voor mij ook tegengevallen door het publiek (hollanders) rondom mij.

Die achter mij was heel zijn levensverhaal aan het vertellen.
Als je er dan een opmerking over maakte, kreeg je de reactie: Ach Belgen, die komen voor de muziek.
 
1 mei 2017
289
0
Radiohead show voor mij ook tegengevallen door het publiek (hollanders) rondom mij.

Die achter mij was heel zijn levensverhaal aan het vertellen.
Als je er dan een opmerking over maakte, kreeg je de reactie: Ach Belgen, die komen voor de muziek.

Dat soort lieden moeten dood. Mijn excuses als Hollander.
 

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
20% belgen dus….waarvan 80% alcoholist.
en Thursten Moore is geen “grunge held”. Die maakte al CD’s lang voordat het woord Grunge werd uitgevonden !

Slechts 20% belg ??
Ik heb echt meer vlaams om mij heen gehoord dan nederlands...
Maar geen probleem hoor...

Voor mij is Thurston Moore een held vanwege zijn muziek, maar ook vanwege de invloed die Sonic Youth op de Grunge heeft gehad...
Daarom noem ik hem een Grunge held.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Al gedaan :wink: maar ik wil meer :p

Bij de drie nummers van Arcade Fire lukte me dat overigens niet meer, weet niet of ze dat hebben geblokkeerd inmiddels of dat mijn computer faalt. Ben in ieder geval blij met hele concertregistratie. Everything Now, Here Comes the Night Time en The Neon Bible vind ik prima nummers maar kunnen toch echt niet tippen aan iets als The Suburbs :)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Voor de geïnteresseerden. Ik hou een blog, en heb een uitgebreid verslag over Best Kept geschreven. Let vooral niet op mijn fantastische humor:
http://sjoerdsonafspeellijst.weebly.com/blog/sjoerd-op-best-kept-secret
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Heeft iemand nog tips voor hoe je een zand/modder vlek uit een wit T-shirt krijgt? Heb bij de merch stand een wit Cloud Nothings shirt gekocht, maar doordat ik bij Radiohead op de grond zat te wachten zit er nu een zweet/zandvlek in. Zou jammer zijn als ik hem weg moet gooien. Mijn polsbandje heb ik vandaag ook maar losgemaakt omdat ik hem per ongeluk te strak had gemaakt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heeft iemand nog tips voor hoe je een zand/modder vlek uit een wit T-shirt krijgt? Heb bij de merch stand een wit Cloud Nothings shirt gekocht, maar doordat ik bij Radiohead op de grond zat te wachten zit er nu een zweet/zandvlek in. Zou jammer zijn als ik hem weg moet gooien. Mijn polsbandje heb ik vandaag ook maar losgemaakt omdat ik hem per ongeluk te strak had gemaakt.
)
Geen echte tip helaas. Maar je moet je shirt nooit weggooien!! Nu heb je mooi een rauw shirt die je elke keer aan kunt doen ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Wij snappen jullie enthousiasme, maar de illegale links naar de concerten van Arcade Fire heb ik verwijderd. Deze illegale links kunnen er voor zorgen dat in de toekomst de concerten helemaal niet meer worden opgenomen en gedeeld. Verschillende labels stoppen daar veel moeite in zodat de festivalliefhebbers die helaas moesten thuis blijven ook mee kunnen genieten. Het zou dus jammer zijn als in de toekomst dit niet meer mogelijk is door een aantal links die niet gedeeld mogen worden ;)

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Aaaaah.....De WK voetbal start volgend jaar op 14 juni. BKS is een week naar voren gezet, en valt nu dus buiten het WK.
Mijn gebeden zijn gehoord: geen voetbaltoernooi, geen groot scherm met veotbalpubliek en geen andere voetbal-nonsens meer op dit festival ! Een kleine "Jeuh" is op zn plaats......jeuh. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken