Best Kept Secret 2017

1 mei 2017
289
0
Even een andere vraag tussendoor: zijn er hier nog mensen die met ‘onverklaarbare’ bultjes op armen en/of benen zijn thuisgekomen na BKS? Heel mijn linkerarm zit onder (en het jeukt), maar heb geen idee waar het van komt. Een overijverige mug kan het in ieder geval niet geweest zijn. Wellicht dat ik dus op BKS door een leger aan zandvlooien gebeten ben, of toevallig net tegen de verkeerde boom of plant aan heb gestaan…

@Blacklies: 2+ uur Thom York hebben we overigens net gehaald. Maar RH heeft niet de volledige lengte van de set gespeeld. Om 5 à 10 over 12 vond Thom het mooi geweest, terwijl ze volgens schema tot 00.30 uur hadden. In die overige 20 minuten hadden ze best nog wel even Karma Police en Fake Plastic Trees mogen spelen van mij…

Ze speelden even lang als hun reguliere shows. Elk festival waarop ze dit jaar spelen heeft ze staan voor rond de twee en een half uur, terwijl ze dat nooit doen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Waarom zou The Killers wel kunnen maar Blur weer niet?


En ik vind eigenlijk The Cure en Blur beter bij BKS passen dan The Killers.

The Killers horen bij de reeks populaire indierock van zo'n 10-15 jaar geleden. Net als The Strokes, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys etc. The Cure en Blur zijn gewoon dadrock eigenlijk.



Even een andere vraag tussendoor: zijn er hier nog mensen die met ‘onverklaarbare’ bultjes op armen en/of benen zijn thuisgekomen na BKS? Heel mijn linkerarm zit onder (en het jeukt), maar heb geen idee waar het van komt. Een overijverige mug kan het in ieder geval niet geweest zijn. Wellicht dat ik dus op BKS door een leger aan zandvlooien gebeten ben, of toevallig net tegen de verkeerde boom of plant aan heb gestaan…

Huh, ja, dit heb ik ook! Na de eerste nacht opgelopen... Ik had het idee dat er een mier in de tent zat, want er zat een mierenhoop in de buurt van de tent. De bultjes zijn te klein (en te veel) voor een mug.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Die twee en een half uur is puur voor het geval dat het uitloopt. Het laatste wat je wil is dat een band als Radiohead zich door zijn set moet haasten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Even een andere vraag tussendoor: zijn er hier nog mensen die met ‘onverklaarbare’ bultjes op armen en/of benen zijn thuisgekomen na BKS? Heel mijn linkerarm zit onder (en het jeukt), maar heb geen idee waar het van komt. Een overijverige mug kan het in ieder geval niet geweest zijn. Wellicht dat ik dus op BKS door een leger aan zandvlooien gebeten ben, of toevallig net tegen de verkeerde boom of plant aan heb gestaan…


Ik ben tijdens het opzetten van onze tent wel gebeten door een twintigtal rode mieren, en het is een bosachtig gebied, dus er zullen wel meer beestjes rondlopen/vliegen daar. Ook had ik er redelijk last van hooikoorts, terwijl ik wel gewoon mijn allergiemedicijnen heb ingenomen, en mijn hooikoorts uit zich naast niezen en jeukende ogen vooral ook in een overgevoeligheid voor heel veel voedsel, wat bij mij resulteert in random jeukbulten verspreid over mijn lichaam. Zoiets kan het dus ook zijn.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik verwacht in 2018 wel The National, The War On Drugs, Gorillaz, & Grizzly Bear. Misschien dat ze naar Run The Jewels nu willen gaan voor bijvoorbeeld een Kendrick Lamar. Ik zal er voor de 6de keer iig weer gewoon bij zijn!
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Black Lies wrote:
neracroft wrote:
Nu ze dit jaar Radiohead hebben vast gekregen is er ook geen sprake meer bij het speculeren voor volgend jaar over “te grote naam voor BKS”.
Zet ineens de poort open voor een komst van Blur, The Strokes, The Cure,…

Queens Of The Stone Age zal rond die tijd wel touren maar misschien niet dé perfecte BKS band of wel?
Daarnaast zal Bon Iver nog wel wat meer Europese festivals doen hoop/denk ik? Ook The National maken wel een grote kans denk ik!


Volgend jaar toch zeker weer twee dagen niveau Jamie XX verwacht ik.


Jamie XX was de minst “grote” headliner in 5 jaar BKS, zo zwak gaan ze volgend jaar echt niet booken. Dat zou headliner gewijs zwakker zijn dan hun eerste (of eender welke) editie.

+ dan mogen ze toch weer mooi die ticketprijs €30 laten dalen.

Als ze nou volgend jaar als headliners LCD soundsystem, Frank Ocean en iets in de trend van National/Strokes ben ik zeer tevreden. Maar dit drietal headliners gaan ze dus nooit overtreffen he
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
emmers met glijmiddel wrote:
Waarom zou The Killers wel kunnen maar Blur weer niet?

neracroft wrote:
En ik vind eigenlijk The Cure en Blur beter bij BKS passen dan The Killers.

The Killers horen bij de reeks populaire indierock van zo’n 10-15 jaar geleden. Net als The Strokes, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys etc. The Cure en Blur zijn gewoon dadrock eigenlijk.

Dude. Alcohol is gevaarlijk in deze hitte.

Grappig genoeg voelen de Killers een stuk meer passé aan dan Blur en The Cure. The Killers is gewoon een soort Kaiser Chiefs op steroids, terwijl Blur en The Cure muzikaal gezien véél meer bij BKS aansluiten en toch wel legendarische acts genoemd mogen worden.

The Killers is veel te plat voor BKS. Leuk, maar totaal ongepast.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.957
529
Wessel wrote:
Hier sta ik ook achter. Na Radiohead 3x gezien te hebben afgelopen tijd moet ik toch zeggen dat als de set ‘te weinig’ oude/rockhits bezit, de set voor mij toch snel heel wat kracht verliest.

Ah ik had juist precies het tegenovergestelde. Vorige twee keer alle hits wel gehoord, dus nu erg blij dat ze heel veel liedjes speelden die ik nog niet had gehoord (o.a. Reckoner, Exit Music, Myxamotosis, Let Down en Climbing Up The Walls).
Hier sluit ik me volledig bij aan. Blokken Climbing Up The Walls/All I Need/Pyramid Song en Nude/Let Down/Reckoner in encore 1 waren voor mij de hoogtepunten.

En die prachtige uitvoering van Exit Music natuurlijk.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Even een andere vraag tussendoor: zijn er hier nog mensen die met ‘onverklaarbare’ bultjes op armen en/of benen zijn thuisgekomen na BKS? Heel mijn linkerarm zit onder (en het jeukt), maar heb geen idee waar het van komt

Ja! En dan ben ik maar één dag geweest. Jeukt nog steeds.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
emmers met glijmiddel wrote:
Waarom zou The Killers wel kunnen maar Blur weer niet?

neracroft wrote:
En ik vind eigenlijk The Cure en Blur beter bij BKS passen dan The Killers.

The Killers horen bij de reeks populaire indierock van zo’n 10-15 jaar geleden. Net als The Strokes, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys etc. The Cure en Blur zijn gewoon dadrock eigenlijk.

1) Mensen die oprecht het woord dadrock gebruiken neem ik eigenlijk nooit serieus
2) Als je het dan toch over dadrock hebt: mij is het dit jaar opgevallen hoeveel 40+ers er dit jaar waren.
3) De Oasis covers die Noel Gallagher speelde x-aantal jaar terug vielen enorm in de smaak. Dus Blur zal ook wel in de smaak vallen zelfde genre, zelfde periode, zelfde populariteit zelfde regio,...
4) The Cure hun laatste wapenfeit(en) ken ik niet goed genoeg om een oordeel over te vellen, maar die van Blur is nog altijd zeer kwalitatief en totaal niet afgezaagd of out dated.

Kortom ik word blij als Blur of The Cure komt. Ook The Killers zouden me nog wel blij maken om van mijn have-seen listje te schrappen.
En Bon Iver, The National, Arcade Fire, Arctic Monkeys zouden me ook allemaal blij maken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
1) Mensen die oprecht het woord dadrock gebruiken neem ik eigenlijk nooit serieus

Ow

Iig hoop ik op kleine namen. Is het niet te druk en verkopen ze hopelijk wat meer kaartjes op basis van het gehele programma ipv de grootste paar namen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ondertussen ook weer helemaal bijgekomen van het weekend. Tot zaterdag avond voelde ik mij nog redelijk fit maar die onwijs hete zondag hakte er nog even lekker in.

Ik had bij aankomst geen idee dat de campings dit jaar veranderd waren dus wij zijn maar naar Camping A gelopen die achteraf gezien blijkbaar net open was gegaan. Ik vond het daar allemaal al zo klein en weinig mensen, maar dat kwartje van Camping B viel later pas. In ieder geval niks mee gemaakt van de chaos die ik lees over Camping B, en we hebben een mooi plekje gevonden waar vorig jaar de kartent’s en festipi’s stonden. (En dagelijks om 8 uur douchen helpt ook wel om de drukte te ontwijken.) Hopelijk kunnen ze volgend jaar weer gewoon de oude camping gebruiken, dat was toch een stuk beter denk ik.

Het terrein was dit jaar wel echt goed voor elkaar vond ik. Erg verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Eet tentjes en zitplekken waren mooi verdeeld over het hele terrein. Heb wel het idee dat stage Two een beetje te klein wordt voor de uitverkochte dagen bij de iets grotere bands. Verder heb ik niet heel erg last gehad van de drukte op het terrein eigenlijk.

Hoogtepunten voor mij waren met afstand Arcade Fire, Radiohead en Thurston Moore. De Best Kept Secrets van dit jaar waren voor mij Froth en Mitski, beide erg van genoten. Grootste tegenvaller waren The Wytches. Voor volgend jaar hoop ik wel op een mooier dagprogramma, dat viel toch wel een beetje tegen kwa ontdekkingen dit jaar.

1. Arcade Fire
2. Radiohead
3. Thurston Moore
4. Millionaire
5. King Gizzard & The Lizard Wizard
6. Mitski
7. Froth
8. Canshaker Pi
9. Real Estate
10. Agnes Obel
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
ook maar even mijn top 10:

1. Arcade Fire
2. Radiohead
3. Whitney
4. Run the Jewels
5. Real Estate
6. Agnes Obel
7. James Blake
8. Metronomy
9. Kelly Lee Owens
10. Floating Points

wat een heerlijk festival was het weer. Genoten
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Ik zie soulwax in nog geen een van de top 10 lijstjes voorkomen, heeft iedereen ze geskipt voor radiohead of waren jullie not impressed? Volgens 3voor12 en de morgen moet het een goede show geweest zijn
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Wat die bultjes betreft: dat zijn waarschijnlijk eikenprocessierupsen:

http://www.bd.nl/hilvarenbeek/bezoekers-best-kept-secret-in-hilvarenbeek-geplaagd-door-eikenprocessierups~a66a960e/

Beekse bergen zou maatregelen hebben genomen, maar onvoldoende. Ik zag in ieder geval bij de ingang van het terrein (bij de BKS-letters) zeker drie bomen met een nest!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ik vond het een mooi festival. Mooi terrein, geweldige, totaal verschillende sets van de headliners, goed eten.

Mijn top10

1. Arcade Fire
2. Radiohead

3. Kim Janssen
4. Real Estate
5. Ry X
6. Run the Jewels
7. Thomas Dybdahl
8. James Blake
9. Metronomy
10. Agnes Obel
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Ik zie soulwax in nog geen een van de top 10 lijstjes voorkomen, heeft iedereen ze geskipt voor radiohead of waren jullie not impressed? Volgens 3voor12 en de morgen moet het een goede show geweest zijn

Bij mij staan ze op #2 (Ja zelfs nog boven Radiohead). De show zat echt supergoed in elkaar, en het geweld de extra drummers voegde echt wat toe. De DeeWee nummers klonken prima maar de absolute hoogtepunten waren toch Knack en NY Excuse. Ik zat in de voorste helft en daar ging de tent er af en hield de houten vloer zich nog maar net staande. De vele belgen om ons heen maakte het een grote euforietrip. Nadeel is dat we bij Radiohead moesten beginnen vanuit achterin het veld niet meer verder naar voren konden komen dan net voorbij de bar. Maar dat feest was het waard, nergens op het festival heb ik me zo naar de tering gedanst: 5/5.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Mijn top 10 van Best Kept Secret 2017:

1. Arcade Fire
2. Radiohead
3. King Gizzard & The Lizard Wizard
4. Run The Jewels
5. Soulwax
6. Whitney
7. Floating Points
8. The Parrots
9. Millionaire
10. James Blake
 
1 mei 2017
289
0
coenvanewijk wrote:
5. Run the Jewels: “AND THE CROWD GOES RTJ!!!” Ik was waarschijnlijk één van de grootste sceptici toen Run the Jewels werd aangekondigd als derde headliner van het festival. Wat had ik mezelf een flinke tik op de neus gegeven als tijdreizen mogelijk was want dit was voor mij dé grote verrassing van BKS. De Moderne beats kwamen live een héél stuk beter uit de verf (een unicum voor een hip hop artiest) en de charmes van de twee MC’s deden de rest. Nog nooit twee rappers zoiets groots zien doen, en dat nota bene op een festival waar alternatieve rock het meest vertegenwoordigde genre is. Voor een uur en tien minuten waren we allemaal geen vreemden van elkaar, we waren een heuse gemeenschap!

Dit is nou mooi om te lezen. Laat de line-up de komende jaren die diversiteit hebben die het naar mijn mening dit jaar toch wel iets meer miste dan voorgaande jaren.

Over diversiteit gesproken: er waren meer zwarte gasten op het podium bij FIVE tijdens de hiphopnacht dan in het gehele festivalpubliek van het weekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken