Best Kept Secret 2017

Laurens1617899584

Nieuw lid
17 feb 2017
1
0
Leuke affiche al vind ik persoonlijk. Inderdaad mischien nog een klinke naam bij de subtoppers zou leuk zijn. Wat denken jullie over Mark Lanegan of the Kills? Zou dit nog tot de mogelijkheden behoren?
 

kaarsvet

Playlistbediener
25 jun 2015
12
0
Ik heb me even verdiept in de toevoegingen aan de line-up. Ry X, Marlon Williams en Tall Heights springen er uit voor mij.

En de stem van Fil Bo Riva, WOW!

Thurston Moore en Agnes Obel wil ik ook zeker niet missen.
 

radiohoofd

Playlistbediener
26 jan 2017
13
0
Kan iemand mij uitleggen hoe Run The Jewels headliner zijn? Die zijn toch helemaal niet zo groot als je kijkt naar andere hiphop artiesten
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan iemand mij uitleggen hoe Run The Jewels headliner zijn? Die zijn toch helemaal niet zo groot als je kijkt naar andere hiphop artiesten

Waarschijnlijk konden ze niets groters krijgen of het geld was een beetje op om nog met een 3e grote te komen.

Run The Jewels is een act die bizar populair is bij muziekliefhebbers en hebben met hun afgelopen twee sterke platen erg veel mensen bereikt. Beide platen worden daarnaast ook goed gewaardeerd door de rescensisten. De Melkweg was binnen no-time uitvekocht maar ik weet niet of ze ook bijvoorbeeld de Afas Live hadden kunnen vullen.
Kortom een kwalitatieve hip-hop act die juist erg populair is ook buiten de standaard hip-hop liefhebbers. Zeker een naam die in de toekomst door zal groeien naar misschien wel een grote naam op bijvoorbeeld Lowlands.
 

Icky Trump

Playlistbediener
1 feb 2017
9
0
Afgelopen 3 platen. Het zal idd zijn geweest dat ze niets groter konden krijgen. Hoop toch nog op wat meer harde gitaren, rnb en hip hop want was me wat te veel van platte indie en rustige folk. Zitten ook goede dingen tussen maar meer variatie is wel nodig.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Afgelopen 3 platen. Het zal idd zijn geweest dat ze niets groter konden krijgen. Hoop toch nog op wat meer harde gitaren, rnb en hip hop want was me wat te veel van platte indie en rustige folk. Zitten ook goede dingen tussen maar meer variatie is wel nodig.

Volgens mij heb je dan toch het verkeerde festival gekozen. De programmering ligt perfect in de lijn met voorgaande jaren en je ziet duidelijk een visie. Je kon dus verwachten welke genres er veelvuldig aanwezig zijn en welke minder. Ik vind dat je mag klagen over de artiesten die ze boeken, maar niet over de genres die ze amper boeken.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Ik ga mezelf al aardig vermaken deze dagen. Al hoop ik dat Ryan Adams en Mark Lanegan nog worden toegevoegd. Alleen die laatste is erg onwaarschijnlijk omdat hij kort na BKS in Eindhoven speelt.

Ook verwonderlijk dat The Dears nauwelijks op een festival in NL geboekt worden (noch BKS, LL of DTRH). Weer een mooie plaat afgeleverd en gisteren gezien in Rotown. Was weer een goed optreden. Lijkt mij een prima toevoeging voor de FIVE of THREE.

Qua NL-artiesten mis ik nog een Linde Schone, My Baby, Spinvis. Al mag Indian Askin ook op herhaling komen; vorig jaar moeten missen. Paceshifters zijn ook welkom overigens.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.956
527
Ik ga mezelf al aardig vermaken deze dagen. Al hoop ik dat Ryan Adams en Mark Lanegan nog worden toegevoegd. Alleen die laatste is erg onwaarschijnlijk omdat hij kort na BKS in Eindhoven
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Ryan Adams is in het BKS weekend nog in de VS...
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Nog maar hopen dat de vogels nog slaan op FlyLo. Zou wel enigszins logisch zien aangezien ze Thundercat al hebben uit de Brainfeeder stal. Hopen dat ze de combideal hebben gepakt

Die kans lijkt me nog redelijk aanwezig. Inderdaad hetzelfde label (hopelijk krijgt Captured Tracks ook nog weer om af te leveren) maar die boeking gaat ook zéér goed samen met Radiohead :) niet voor niets dat meneer Yorke en meneer FlyLo een paar nummers samen hebben ;-)
 

Icky Trump

Playlistbediener
1 feb 2017
9
0
Icky Trump wrote:
Afgelopen 3 platen. Het zal idd zijn geweest dat ze niets groter konden krijgen. Hoop toch nog op wat meer harde gitaren, rnb en hip hop want was me wat te veel van platte indie en rustige folk. Zitten ook goede dingen tussen maar meer variatie is wel nodig.


Volgens mij heb je dan toch het verkeerde festival gekozen. De programmering ligt perfect in de lijn met voorgaande jaren en je ziet duidelijk een visie. Je kon dus verwachten welke genres er veelvuldig aanwezig zijn en welke minder. Ik vind dat je mag klagen over de artiesten die ze boeken, maar niet over de genres die ze amper boeken.
Niet echt. de eerste 3 edities lagen veel meer in lijn met primavera qua variatie, Het gaat me er niet per se om dat ik de boekingen niet goed vind maar eerder de variatie. Waar zijn een Japandroids, Car Seat Headrest, Ty Segall, Grandaddy, Thee oh sees en The Black Angels (even naast de kwestie van boekingskantoren etc denkende). Qua vernieuwing in hiphop kunnen ze wat Grime artiesten boeken zoals een Skepta (mercury price) en Wiley. En in de rnb heb je dan nog Frank Ocean, Solange en Anderson Paak had tof geweest maar gaat dus niet door DTRH. Als dat geen namen zijn die ik kan verwachten kan ik evengoed naar Pinkpop gaan.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
355
280
Michiel wrote:
Icky Trump wrote:
Afgelopen 3 platen. Het zal idd zijn geweest dat ze niets groter konden krijgen. Hoop toch nog op wat meer harde gitaren, rnb en hip hop want was me wat te veel van platte indie en rustige folk. Zitten ook goede dingen tussen maar meer variatie is wel nodig.


Volgens mij heb je dan toch het verkeerde festival gekozen. De programmering ligt perfect in de lijn met voorgaande jaren en je ziet duidelijk een visie. Je kon dus verwachten welke genres er veelvuldig aanwezig zijn en welke minder. Ik vind dat je mag klagen over de artiesten die ze boeken, maar niet over de genres die ze amper boeken.


Niet echt. de eerste 3 edities lagen veel meer in lijn met primavera qua variatie, Het gaat me er niet per se om dat ik de boekingen niet goed vind maar eerder de variatie. Waar zijn een Japandroids, Car Seat Headrest, Ty Segall, Grandaddy, Thee oh sees en The Black Angels

Dingen als een King Gizzard, Girl Band, Arab Strap, Thurston Moore, The Parrots, Honeyblood, Slotface, The Wytches en Kikagaku Moya bedoel je? Die hadden er wel mogen staan, ja. ;)
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
65
66
Hoop dat dat de reden is. Niet zozeer vanwege Japandroids (mwaahh) maar meer omdat er dan nog kans is op Esben and the Witch en Emma Ruth Rundle. Zou verder ook graag Fufanu en FEWS toegevoegd zien worden
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
Icky Trump wrote:
Afgelopen 3 platen. Het zal idd zijn geweest dat ze niets groter konden krijgen. Hoop toch nog op wat meer harde gitaren, rnb en hip hop want was me wat te veel van platte indie en rustige folk. Zitten ook goede dingen tussen maar meer variatie is wel nodig.


Volgens mij heb je dan toch het verkeerde festival gekozen. De programmering ligt perfect in de lijn met voorgaande jaren en je ziet duidelijk een visie. Je kon dus verwachten welke genres er veelvuldig aanwezig zijn en welke minder. Ik vind dat je mag klagen over de artiesten die ze boeken, maar niet over de genres die ze amper boeken.


Niet echt. de eerste 3 edities lagen veel meer in lijn met primavera qua variatie, Het gaat me er niet per se om dat ik de boekingen niet goed vind maar eerder de variatie. Waar zijn een Japandroids, Car Seat Headrest, Ty Segall, Grandaddy, Thee oh sees en The Black Angels (even naast de kwestie van boekingskantoren etc denkende). Qua vernieuwing in hiphop kunnen ze wat Grime artiesten boeken zoals een Skepta (mercury price) en Wiley. En in de rnb heb je dan nog Frank Ocean, Solange en Anderson Paak had tof geweest maar gaat dus niet door DTRH. Als dat geen namen zijn die ik kan verwachten kan ik evengoed naar Pinkpop gaan.

De namen die je opnoemt zijn inderdaad allemaal mooie toevoegingen, maar ik verwacht er niet meer zoveel van. Qua genre van de eerste rij die je opnoemt zijn er ook meer dan genoeg te vinden op de huidige affiche. Best Kept Secret heeft nog altijd niet het budget en het aantal artiesten van Primavera dus er zullen altijd mooie artiesten van Primavera ontbreken. Qua hiphop hebben ze Run the Jewels, één van de meest relevante namen en qua vernieuwing kan dat tellen, al geboekt. Hiphop is amper te vinden op BSK, max 5 namen ofzo elk jaar volgens mij. Dat ze nu een hiphopact als headliner boeken is dus al een mooie vooruitgang. RnB is iets dat volgens mij ook amper op de vorige affiche opstond, er schiet me zelfs geen enkele naam te binnen. De namen die je opnoemt passen echter wel op BSK, maar zijn zeker niet goedkoop en qua RnB is dat ook bijna het enige dat er mogelijk zou staan.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
En daar waren in een keer 60 namen.... Voor het inluisteren heb ik trouwens liever de werchter manier van aankondigen. Maargoed..

Even wat betreft Run The Jewels.... Is dat echt zo tof als hier lijkt? Ik ben niet echt van de hiphop en de eerste kennismaking vond ik nou niet perse geweldig... Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Verder al heel blij met Metronomy, Real Estate, Floating Points, Kaleo, Ry X en Soulwax :D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Even wat betreft Run The Jewels…. Is dat echt zo tof als hier lijkt? Ik ben niet echt van de hiphop en de eerste kennismaking vond ik nou niet perse geweldig… Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Het lijkt zeker tof en dat is het ook!
Live geen ervaring mee maar de verhalen die ik hoor zijn goed en de live concerten op youtube zien er veelbelovend uit.
Het is zeker een groep waardoor je hip-hop liefhebber kunt worden ben ik van mening. De beats zijn hard, divers en erg pakkend. Killer Mike is de beste rapper van de twee en weet naast een fijne flow ook vaak betekenis toe te voegen aan de nummers. EL-P de producer/rapper heeft daarnaast ook een erg fijne stem die veel energie en agressie toevoegt aan de nummers. Album 2 kan ik je aanraden. Ook hun nieuwe album luistert prima weg.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
OK, na een eerste week van BKS artiesten luisteren ben i ktot de conclusie gekomen dat ik het allemaal best weer van een hoogstaand kwaliteitje vindt. Daarbij heeft BKS het wel weer voor elkaar gekregen om een vernieuwend programma uitgerold te krijgen. Ik ben gitaarmuziekliefhebber.....maar heb al wat gems mogen horen in de luisterlijst:
Cass McCombs
Fil Bo Riva
Circa Waves toch ook weer leuk met hun nieuwe muziek
Girl Band (wat een vette muziek maken die tegenwoordig !)
Kaleo
King Gizzard
Mannequin Pussy
Run The Jewels
Show me the Body
The Amazons
Sundara Karma
Thursten Moore (Must see LIVE)
Whitney

Oftewel. wederom onderscheidend en behoorlijk vernieuwend. Love it !
 

MKSH

Playlistbediener
21 feb 2017
5
0
Na een paar rondjes door de Deezer playlist vallen me de volgende namen op :

Radiohead
Arcade Fire
Weval ( die stond in mijn to-do-list )
Her ( die stond ook in mijn to do list )
The Thurston Moore Group ( Sonic Youth ! )
Agnes Obel
Soulwax ( wat hebben die eigenlijk nog gedaan sinds hun geniale Nite Versions ?)
Arab Strap
Junun featuring Shye Ben Tzur & The Rajahstan Express ( leuke verrassing )
RY X ( zoals altijd : twijfel ik, maar toch wel gewoon heel goed eigenlijk )
Fol Bo Riva ( goede gorgelstem. Wordt wel een beetje reclame-muziek soms )
Kaleo
Tommy Cash (vreemde Die Antwoord-variant)
Joy Orbison
Girl Band ( goed wat vuigs tussen al die melanchonieke gitaarliedjes )
Thomas Dybdahl ( wel héél erg intiem verder ... blijft dat live overeind ? Heb nooit sowieso echt kunnen beslissen of ik het nou heel mooi of doodsaai is )
Metronomy ( veel geluisterd, maar een eerder concert viel zo hard tegen dat ik deze waarschijnlijk gewoon ga overslaan )

En nog het een en ander.

Ik ga me wel vermaken. Maar er mag nog wel wat vuurwerk bij, wat mij betreft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken