Best Kept Secret 2017

Rob Nijmegen

Playlistbediener
8 feb 2015
18
0
Het Pinkpop programma maakt duidelijk geworden hoezeer het festival landschap is veranderd: Een paar jaar geleden ging je naar Pinkpop om gearriveerde topnamen te zien. Mensen die van de kleinere acts en vernieuwende bands hielden, waren op o.a. BKS aangewezen. Dit jaar mikt Pinkpop op het breedst denkbare publiek (Guus Meewis!) en is daarmee meer een braderie geworden dan een festival. De grote namen die je voorheen op Pinkpop verwachtte (Radiohead, Arcade fire) kun je vanaf dit jaar met een dagkaart op BKS bekijken. De liefhebber die een weekend interessante bands wil bekijken zonder door mainstreambezoekers onder de voet te worden gelopen, is inmiddels op festivals zoals DTRH aangewezen. Het kan verkeren..
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Sorry maar dat is onzin. Arcade Fire en Radiohead zijn nou niet bepaald namen die je echt op PP verwacht. Dat BKS die binnen heeft gehaald is zeker knap van ze maar zo gek is het niet dat die 2 niet op Pinkpop te zien zijn. En ik zie niet in waarom liefhebbers die een weekend naar een festival willen gaan niet naar BKS kunnen. Wellicht is het in de breedte dit jaar wat minder, maar ja wat wil je met Radiohead en in mindere mate Arcade Fire als headliners dan is het geld vast een beetje op.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
557
De exacte ticketverdeling moet ik even schuldig blijven, maar er worden helemaal niet zoveel dagkaarten verkocht voor BKS (ik herinner me iets van 3.500, maar kan het zo snel niet terugvinden). Je zult dus echt niet zoveel dagjesmensen terugzien en zeker geen mainstreambezoekers. De gemiddelde Arcade Fire of Radiohead fan (zoals ik) zal ook gewoon één van de liefhebbers zijn van interessante bands.
 

Rob Nijmegen

Playlistbediener
8 feb 2015
18
0
Het is inderdaad wat te scherp neergezet van mijn kant, er zullen best liefhebbers van betere muziek naar BKS blijven komen, maar de trend is m.i onmiskenbaar: BKS mikt meer op het 'oude' Pinkpop' publiek, nu Pinkpop zich op een veel breder publiek richt. En Radiohead op Pinkpop was toch echt iets wat Jan Smeets zelf voorspelde in april 2016, zoals blijkt uit een festileaksbericht van 17-10-2016
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
557
Hmm, ik zie het niet zo hoor. Zeker niet onmiskenbaar. Pinkpop heeft nooit zo 'indie-alternatief' geprogrammeerd als BKS doet. In ieder geval niet de laatste 10 jaar. En als het dat al deed, waren het toch vaak de zwaardere gitaren en die zie je bij BKS toch ook niet echt terug. Dus ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. Radiohead en Arcade Fire zijn in het genre gewoon de absolute toppers. Nee, wat dat betreft was het vorig jaar Editors/Bloc Party/Two Door Cinema Club zelfs wat meer richting mainstream. Vooral Editors vond ik best een rare boeking als headliner voor BKS.

En vond Jantje Radiohead niet meer iets voor North Sea Jazz? ;-)
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Algiers inmiddels al Paradiso show bekendgemaakt.
Bedoel je niet Afghan Whigs? Algiers is het liedje.

Mja, best wel balen als dat NL exclusive is. Fleet Foxes kondigt steeds meer festivals aan, misschien dan toch? Zie namelijk niet waar die anders in het Nederlandse festivallandschap passen.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Wessel wrote:
Algiers inmiddels al Paradiso show bekendgemaakt.


Bedoel je niet Afghan Whigs? Algiers is het liedje.

Mja, best wel balen als dat NL exclusive is. Fleet Foxes kondigt steeds meer festivals aan, misschien dan toch? Zie namelijk niet waar die anders in het Nederlandse festivallandschap passen.

Na dat nieuwe nummer hoop ik het ZO ongelooflijk hard. Weet alleen niet of ik het mentaal aan kan om mijn twee (als GY!BE ook nog komt drie) favoriete bands in een weekend te zien.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Het is inderdaad wat te scherp neergezet van mijn kant, er zullen best liefhebbers van betere muziek naar BKS blijven komen, maar de trend is m.i onmiskenbaar: BKS mikt meer op het ‘oude’ Pinkpop’ publiek, nu Pinkpop zich op een veel breder publiek richt. En Radiohead op Pinkpop was toch echt iets wat Jan Smeets zelf voorspelde in april 2016, zoals blijkt uit een festileaksbericht van 17-10-2016

Abso-lu-te nonsens. BKS is gewoon een Indie gfestival. Indie staat voor "independent" en niet voor een muziekstroming. Bij Pinkpop komen commerciele namen, bij BKS hooguit de headliners....en die zijn altijd BKS-proof. Maar ik zei het ook al op het Pinkpop forum: alle festivals bij elkaar opgeteld heb je een mooi palet aan artiesten in de lineup. De festivals in nederland zijn geen concurrenten, ze vullen elkaar aan !
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hmm dat laatste klopt toch ook weer niet helemaal. Best Kept Secret en Down the Rabbit Hole zijn in mijn ogen toch echt concurrenten. Ik denk ook dat het beter zou zijn als er slechts een van die 2 blijft bestaan, zodat die ene echt een goede line-up neer kan zetten en er dan nog wat indie-acts overblijven voor op Pinkpop zodat ze daar ook wat interessanters neer kunnen zetten (zal niet gebeuren vrees ik maar dat zou wat mij betreft beter zijn).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bedoel je niet Afghan Whigs? Algiers is het liedje.

Kut, op die manier vergis ik me dus altijd.

Algiers, ja erg graag! Spannend nieuw bandje die erg leuk klonken op Pukkelpop! Die drummer is echt een beest (oud-bloc party).
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Een andere naam die ik nog wel verwacht is Swans. Ik denk dat die bij de tweede lading zullen zitten, aangezien ze 31 maart een show spelen in Paradiso die nog niet uitverkocht is. Dus als die kaarten uitverkopen, of de show geweest ik verwacht ik dat Swans bij de dan eerstvolgende lading namen zit.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik hoop het! Swans maakte Paradiso ook precies bekend wanneer het vorige optreden in Eindhoven net geweest was, dus dat zou goed kunnen. Ze staan 1 april ook nog op Rewire festival. Net als Slowdive (ook hier veel genoemd).
 

Koen87

Playlistbediener
20 dec 2013
33
7
Hmm dat laatste klopt toch ook weer niet helemaal. Best Kept Secret en Down the Rabbit Hole zijn in mijn ogen toch echt concurrenten. Ik denk ook dat het beter zou zijn als er slechts een van die 2 blijft bestaan, zodat die ene echt een goede line-up neer kan zetten.

Dit lijkt mij van niet. Het is zo dat je opereert in een internationale markt en rekening moeten houden met festivals in buurlanden. Als er 1 v/d 2 zou overblijven dan betekent dit niet dat deze alle mooie acts een plaats kan geven. Dit zal financieel niet haalbaar zijn of simpelweg niet passen in de tourschema's van artiesten. Het ligt aan het budget dat je als festival te besteden hebt (kijk bijvoorbeeld naar Lowlands vs Pukkelpop). Ik denk dat het juist een voordeel kan zijn doordat je festival jezelf sterker moet profileren en acts hierop laten aansluiten.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik hoop het! Swans maakte Paradiso ook precies bekend wanneer het vorige optreden in Eindhoven net geweest was, dus dat zou goed kunnen. Ze staan 1 april ook nog op Rewire festival. Net als Slowdive (ook hier veel genoemd).

Ja, aangeizne we een lsutrrumfeestje vieren kunnen we wel weer op herhaling gaan met een paar leuke bands. Swans was er op Stage TWO in 2013; Slowdive speelde ook op TWO maaar dan in 2014. Ik zag dat Wavves ook tourt, wel grotendeels in de US. Die waren zo tof in 2013 !
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Zo, van mij mogen er weer nieuwe namen bij komen....
Mijn faviorieten dit jaar, met weer een hooop nieuws):
Sundara Karma
Show me the Body
Mannequin Pussy
King Gizzard &TLW
The Wytches
The Amazons
Her
Girl Band
Whitney
Thrusten Moore
Circa Waves
The Boxer rebellion
Arcade Fire
Zeal & Ardor
Fil Bo Riva
Strand of Oaks
Kaleo
American Football
James Blake
en
Radiohead......


Wanneer komt er weer nieuws uit Friendly Fire ?
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Mijn favorieten zijn tot nu toe:

Vrijdag:
Run The Jewels, Real Estate, King Gizzard & The Lizard Wizard, Weval, Denis Sulta, Slotface, Jenny Hval, The Parrots

Zaterdag:
Arcade Fire, Floating Points, Whitney, Thurston Moore, Mitski, Girl Band, Vatican Shadow, Andy Shauf, Cigarettes After Sex

Zondag:
Radiohead, James Blake, Soulwax, Ry X, Junun, Strand Of Oaks

Ik hoop binnenkort ook weer op nieuwe namen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik hoop toch wel dat we Phoenix er nog bij krijgen en/of Fleet Foxes please. The Afghan Whigs op de One zou ook wel mogelijk moeten zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken