Best Kept Secret 2017

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
Ik ben nieuw hier. Hoi!

Ik was bij de eerste editie van BKS en ga nu weer. Was blij met Radiohead en toen Arcade Fire zich aandiende was ik om. En tien vrienden met mij. De nieuwe namen van vorige maand heb ik met gejuich ontvangen. Real Estate, WEVAL, Agnes Obel, Boxer Rebellion, Metronomy, Wild Beasts, RY X en Floating Points ga ik - even los van overlap - sowieso zien. Met nieuwe albums die uitkomen of net zijn uitgekomen heb ik stille hoop op nog 2 of 3 uit dit rijtje:

Spinvis
Fleet Foxes
The Shins
Blaudzun
Parquet Courts
Bonobo
Grizzly Bear
Moderat
Nicolas Jaar
Moss
Other Lives
Warpaint
Alt-J
Asgeir
My Baby
Cage The Elephant
Franz Ferdinand
The XX
Temples
Moon Duo
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Doe mij maar:

Future Islands, Jimmy Eat World, Nathaniel Rateliff, A Tribe Called Quest, White Lies, Father John Misty, Against Me, Angel Olsen, Vanishing Twin, John Hopkins, Thee Oh Sees, King Khan & The Shrines, Wand, Grandaddy en Phoenix.
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Ik ben nieuw hier. Hoi!

Ik was bij de eerste editie van BKS en ga nu weer. Was blij met Radiohead en toen Arcade Fire zich aandiende was ik om. En tien vrienden met mij. De nieuwe namen van vorige maand heb ik met gejuich ontvangen. Real Estate, WEVAL, Agnes Obel, Boxer Rebellion, Metronomy, Wild Beasts, RY X en Floating Points ga ik – even los van overlap – sowieso zien. Met nieuwe albums die uitkomen of net zijn uitgekomen heb ik stille hoop op nog 2 of 3 uit dit rijtje:

Spinvis:
Fleet Foxes
The Shins
Blaudzun
Parquet Courts
Bonobo
Grizzly Bear
Moderat
Nicolas Jaar
Moss
Other Lives
Warpaint
Alt-J
Asgeir
My Baby
Cage The Elephant
Franz Ferdinand
The XX
Temples
Moon Duo

Niet om je hoop de grond in te boren, maar namen die op DTRH of Lowlands staan, zullen (misschien met kleine NL namen uitgezonderd) niet op BKS staan.

Ik hoop zelf nog op Laura Marling. Wat is haar laatste album goed, zou ik graag een keer live zien!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ik ben nieuw hier. Hoi!

Ik was bij de eerste editie van BKS en ga nu weer. Was blij met Radiohead en toen Arcade Fire zich aandiende was ik om. En tien vrienden met mij. De nieuwe namen van vorige maand heb ik met gejuich ontvangen. Real Estate, WEVAL, Agnes Obel, Boxer Rebellion, Metronomy, Wild Beasts, RY X en Floating Points ga ik – even los van overlap – sowieso zien. Met nieuwe albums die uitkomen of net zijn uitgekomen heb ik stille hoop op nog 2 of 3 uit dit rijtje:

Wat heironder staat had je ook gezien als je de afgelopen jaren WEL was geweest. Sommigen zelfs als geweldige hoofdact (FF).
Alt-J
Asgeir
Franz Ferdinand
Temples
Moon Duo
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
Jelle Teitsma wrote:
Ik ben nieuw hier. Hoi!

Ik was bij de eerste editie van BKS en ga nu weer. Was blij met Radiohead en toen Arcade Fire zich aandiende was ik om. En tien vrienden met mij. De nieuwe namen van vorige maand heb ik met gejuich ontvangen. Real Estate, WEVAL, Agnes Obel, Boxer Rebellion, Metronomy, Wild Beasts, RY X en Floating Points ga ik – even los van overlap – sowieso zien. Met nieuwe albums die uitkomen of net zijn uitgekomen heb ik stille hoop op nog 2 of 3 uit dit rijtje:


Wat heironder staat had je ook gezien als je de afgelopen jaren WEL was geweest. Sommigen zelfs als geweldige hoofdact (FF).
Alt-J
Asgeir
Franz Ferdinand
Temples
Moon Duo

Oh, oké. Dan komen die bands waarschijnlijk niet nogmaals. Kan gebeuren. Ik ben overigens niet zo van elk jaar naar hetzelfde festival gaan. Primavera Sound 2016, Lowlands & ITGWO 2015, Pukkelpop 2014, Werchter 2013, Best Kept 2012. In die jaren al die bands gezien, op Moon Duo na.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Helaas... dtrh heeft fleet foxes ? in principe verdienen ze dat wel na de afzeggingen... hopelijk komt ff wel nog naar een poppodium voor een solo show dan. Dan maar grizzly bear op bks?☺
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Jammer dat 'we' Fleet Foxes niet hebben, maar als het de keuze was tussen hun of Run The Jewels als headliner kan ik de gemaakte keuze absoluut begrijpen. Hopelijk volgt BKS volgende week met nieuwe namen, ben vooral benieuwd naar de sub voor de vrijdag.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Zou ik ook erg leuk vinden. Vind het ook lastig om te bedenken hoe die plek gaat worden ingevuld. Phoenix zou ik ook een geslaagde boeking vinden als zij in dat weekend beschikbaar zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ah, toch jammer van Fleet Foxes, The Avalanches en Pond. Al kan ik er allemaal niet wakker om liggen, is toch een stuk beter dan veel subhoofdnamen die BKS nu heeft staan.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Thomas Azier dus wellicht op Best Kept. Zijn drie nieuwe singles kunnen mij goed bekoren, dus lijkt me een fijne boeking!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Thomas Azier dus wellicht op Best Kept. Zijn drie nieuwe singles kunnen mij goed bekoren, dus lijkt me een fijne boeking!

Ja, nice spot ook van degene die dit heeft gevonden ! Via de website van de verhuurder van spullen voor de show...#

Thomas Azier was er al bij in 2013. Dus wederom een bevestiging dat BKS dit jaar echt voor een herhalingsfeestje gaat. Dus Mozes &The FirstBorn zullen ook nog wel komen....
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Wederom een herhaling is toch wel jammer met de beperkte plekken die nog over zijn, qua Nederlandse acts had ik dan toch een stuk liever Canshaker Pi gezien. Al kan dat altijd nog komen natuurlijk.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Thomas Azier was er al bij in 2013. Dus wederom een bevestiging dat BKS dit jaar echt voor een herhalingsfeestje gaat.
Wederom een herhaling is toch wel jammer met de beperkte plekken die nog over zijn, qua Nederlandse acts had ik dan toch een stuk liever Canshaker Pi gezien. Al kan dat altijd nog komen natuurlijk.

Het valt mij op dat in verschillende draadjes op dit forum 'geklaagd' wordt over herhaling. Ik snap dit soort opmerkingen niet helemaal. Wat is er mis mee als een artiest na enkele jaren weer op een festival staat, zeker als er in de tussentijd (recent) een nieuw album is uitgebracht / op het punt staat om uit te komen? Als er geen 'herhaling' zou mogen zijn, dan is het snel gedaan met een festival. Natuurlijk zijn er ook voorbeelden, dat herhaling 'verkeerd' wordt ingezet. Hierbij denk ik aan het 3x op rij boeken van Ronnie F. op Paaspop dit jaar, of in het verre verleden het boeken van Live op Pinkpop/Lowlands...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het valt mij op dat in verschillende draadjes op dit forum ‘geklaagd’ wordt over herhaling. Ik snap dit soort opmerkingen niet helemaal. Wat is er mis mee als een artiest na enkele jaren weer op een festival staat, zeker als er in de tussentijd (recent) een nieuw album is uitgebracht / op het punt staat om uit te komen? Als er geen ‘herhaling’ zou mogen zijn, dan is het snel gedaan met een festival.

Helemaal met je eens. Ben inderdaad ook een beetje moe van dat gezever.
Thomas Azier is gewoon een van de beste 'alternatieve' acts zeker met een oogje op het buitenland. Die verdient gewoon een plekken op dit festival. Puike liveacts ook nog eens!!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Hugo wrote:
Het valt mij op dat in verschillende draadjes op dit forum ‘geklaagd’ wordt over herhaling. Ik snap dit soort opmerkingen niet helemaal. Wat is er mis mee als een artiest na enkele jaren weer op een festival staat, zeker als er in de tussentijd (recent) een nieuw album is uitgebracht / op het punt staat om uit te komen? Als er geen ‘herhaling’ zou mogen zijn, dan is het snel gedaan met een festival.

Helemaal met je eens. Ben inderdaad ook een beetje moe van dat gezever.
Thomas Azier is gewoon een van de beste ‘alternatieve’ acts zeker met een oogje op het buitenland. Die verdient gewoon een plekken op dit festival. Puike liveacts ook nog eens!!
Vind het vooral erg inspiratieloos voor een festival dat dit jaar pas hun vijfde editie ingaat, en dan vooral als je ziet welke keuzes zijn gemaakt voor de namen onder de headliners.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Een dubbele boeking is niet zo erg. Maar het moet niet te kort achter elkaar staan. Een Circa Waves die er 3 van de 5 edities heeft gestaan is mij iets te gek :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Een dubbele boeking is niet zo erg. Maar het moet niet te kort achter elkaar staan. Een Circa Waves die er 3 van de 5 edities heeft gestaan is mij iets te gek
1f642.svg
Kijk naar Rock Werchter en Kings Of Leon / Editors :lol:
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Dirk wrote:
Thomas Azier was er al bij in 2013. Dus wederom een bevestiging dat BKS dit jaar echt voor een herhalingsfeestje gaat.

Martijn wrote:
Wederom een herhaling is toch wel jammer met de beperkte plekken die nog over zijn, qua Nederlandse acts had ik dan toch een stuk liever Canshaker Pi gezien. Al kan dat altijd nog komen natuurlijk.

Het valt mij op dat in verschillende draadjes op dit forum ‘geklaagd’ wordt over herhaling. Ik snap dit soort opmerkingen niet helemaal. Wat is er mis mee als een artiest na enkele jaren weer op een festival staat, zeker als er in de tussentijd (recent) een nieuw album is uitgebracht / op het punt staat om uit te komen? Als er geen ‘herhaling’ zou mogen zijn, dan is het snel gedaan met een festival. Natuurlijk zijn er ook voorbeelden, dat herhaling ‘verkeerd’ wordt ingezet. Hierbij denk ik aan het 3x op rij boeken van Ronnie F. op Paaspop dit jaar, of in het verre verleden het boeken van Live op Pinkpop/Lowlands…

OK, ik voel me aangesproken:
Als je een beetje beter mijn posts gelezen had dan had je gezien dat ik dit allerminst vervelend vindt en enkel constateer dat het zo is. Ik heb bij de voorgaande edities in de meeste gevallen gekozen voor een andere tent toen deze acts voor het eerst op BKS stonden, dus ik ga ze allemaal dit jaar WEL kijken.

Ik juich de komst van Belle and Sebatien ook heel erg toe, dat was in 2014 een dik feestje, half het publiek stond toen op het podium te dansen op Boy with the arab strap....

De enige act die ik liever niet zie terugkomen is dat voetbalkampioenschap op groot scherm....of dat nou NL, BE of UK is....
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Blijf erbij dat Thomas Azier een boeking is waar we blij mogen zijn en die hij op dit moment verdiend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken