Best Kept Secret 2015

Ik wacht ondertussen ook wel gespannen op nieuws. Ik heb er een goed oog op, maar de nieusgierigheid is groot!

Alt-J past hier toch niet echt. Ze stonden 2 jaar geleden ook al op Pinkpop en zijn alleen maar populairder geworden en poppier gaan klinken.

Alt-J past hier toch niet echt. Ze stonden 2 jaar geleden ook al op Pinkpop en zijn alleen maar populairder geworden en poppier gaan klinken.

Het zou een headliner kunnen zijn, maar ik verwacht ze ook niet meer.

Ben wel erg benieuwd waar BKS mee gaat komen, mijn verwachtingen zijn hoog

Bovendien stonden ze ook op deze poster!
Die poster heeft niks met BKS of andere festivals te maken. Friendly Fire doet alleen de boekingen van deze bands op de poster in Nederland. (Alt-J in de HMH wordt geregeld door Friendly Fire.)

En verder goed nieuws dat we Alt-J kunnen doorstrepen. Kunnen ze iets boeienders neerzetten.

Blijkbaar vindt Friendly Fire wel dat Alt-J er past anders stonden ze er 2 jaar terug ook niet. Maar poppier gaan klinken? Neeeeee, misschien dat Left Hand Free en Every Other Freckle makkelijk in het gehoor liggen maar de rest van de plaat is echt niet poppier. We wachten nu even rustig af.

Hoi, na lang alles lezen heb ik toch ook maar eens een account aangemaakt ;)

Een kennis had laatst wat signalen opgevangen dat men bij Friendly Fire wel weer geïnteresseerd is in meer hiphop/r&b dit jaargang (en dat The Strokes echt niet gaan langskomen in Hilvarenbeek dit jaar).
Ik zou zelf meer hiphop wel toejuichen, vond zeer Danny Brown en Tyler, the Creator destijds zeer geslaagde boekingen op de 'Arctic Monkeys-dag'. Op de line-up van Coachella zien we wel wat namen terug die vandaag door ook Down the Rabbit Hole bekend zijn gemaakt en vooral staan daarop dus ook wat mooie hiphopnamen.

Denken jullie dat ze weer wat van deze muziek hoger op het affiche durven zetten? Misschien zelfs op de hoogste spot met nieuwe albums van o.a. Kendrick Lamar en Frank Ocean dit jaar?
Het is vooral wishfull thinking, maar ik hoop toch wel erg dat ze voor de headlineposities iets verder komen dan Florence, Black Keys of Noel Gallagher.

Hiphop/R&B zullen ze denk ik geen headlinerspots geven, maar hoge plekken moeten er zeker in de TWO wel in zitten denk ik

Hoi, na lang alles lezen heb ik toch ook maar eens een account aangemaakt
icon_wink.gif

Een kennis had laatst wat signalen opgevangen dat men bij Friendly Fire wel weer geïnteresseerd is in meer hiphop/r&b dit jaargang (en dat The Strokes echt niet gaan langskomen in Hilvarenbeek dit jaar).
Ik zou zelf meer hiphop wel toejuichen, vond zeer Danny Brown en Tyler, the Creator destijds zeer geslaagde boekingen op de ‘Arctic Monkeys-dag’. Op de line-up van Coachella zien we wel wat namen terug die vandaag door ook Down the Rabbit Hole bekend zijn gemaakt en vooral staan daarop dus ook wat mooie hiphopnamen.

Denken jullie dat ze weer wat van deze muziek hoger op het affiche durven zetten? Misschien zelfs op de hoogste spot met nieuwe albums van o.a. Kendrick Lamar en Frank Ocean dit jaar?
Het is vooral wishfull thinking, maar ik hoop toch wel erg dat ze voor de headlineposities iets verder komen dan Florence, Black Keys of Noel Gallagher.

Met alle respect natuurlijk, maar dat een kennis van je iets heeft opgevangen wil niet per se iets zeggen :). Er zijn nog genoeg bands waar eigenlijk geen nieuws over is, maar waar wel nieuws over wordt verwacht, of die gewoon in aanmerking komen voor een headlinerspot op BKS. Enkele pagina's terug staan er al redelijk wat, de spoeling is dus denk ik niet echt dun. Bovendien kan BKS best een Frank Ocean of Kendrick Lamar programmeren zonder er een een headliner spot aan de wijden. Populariteit van beiden is hier minder dan in Amerika, en het zijn voor een festival als BKS sowieso niet de grootste publiekstrekkers. Headliner in 2 of 3, of vroege avond main zie ik nog wel gebeuren. Ik zie zo gauw al Action Bronson, Run the Jewels, A$ap Ferg en Macklemore(weliswaar niet relevant lijkt me) op het affiche van Friendly Fire staan, dus ik zie ze hiphop inderdaad wel terugkeren ;). Ook: zeker nu er nog nauwelijks iets over een vervolg op WOO HAH! bekend is, en of daar überhaupt wel een vervolg op komt. Mocht er een vervolg komen dan trekken die denk ik toch andere namen dan waar BKS zijn pijlen op zou richten.

Edit: met dat eerste bedoel ik dat ik de Strokes toch best zie komen. Zeker na dat interview een paar weken geleden van Casablancas.

Daar heb je zeker gelijk in, ik hoop ook nog steeds vurig op The Strokes ;) Ze had alleen wat concrete namen gevraagd en kreeg bij The Strokes een zeer resoluut 'nee', terwijl de respons bij hiphoppers wat positiever was. Maar uiteraard kan dat allemaal to-taal tegenovergestelde informatie zijn.

Afgelopen jaar had BKS eigenlijk 2 headliners per avond op hun poster; ik denk wel dat een Kendrick Lamar hier absoluut onder zou vallen als hij zou touren deze zomer. De volledige Coachella line-up geeft wel een beeld van een aardig deel van de tourende acts van deze zomer denk ik, dus Run the Jewels verwacht ik gezien hun al ingevulde tourschema sowieso wel op BKS. Heb inderdaad nog niks over Woo Hah! gehoord, dat zou het voor BKS ook wel heel wat makkelijker maken, want DTRH lijkt me niet echt concurrentie op dit gebied.

Van wie had ze die antwoorden gekregen als ik vragen mag? Ik denk dat het(zeker als het via social media ging) vooral ook om de manier van vragen ging. Op een specifieke band kunnen ze natuurlijk nooit 'ja' zeggen. Bij een heel genre(hiphop) zitten ze best veilig met een antwoord als 'waarschijnlijk wel' oid. Buiten dat zouden the Strokes én Hiphop op BKS natuurlijk helemáál prima zijn :).

Ze werkt voor Tivolivredenburg en het was daar op een feestje dacht ik. Ze liet haar wishlist zien die je toen kon insturen met daarop Death Cab for Cutie, Sufjan, Frank Ocean, Strokes en Kanye en volgens mij werd alles volledig verworpen behalve de onderste paar, zijnde Frank Ocean en nog wat 'donkere muziek'.
Dat the Strokes ook pas superlaat besloten tot hun Governor's Ball-optreden vorig geeft aan hoe weinig het zegt en hoe snel het kan verkeren, maar ik vind het zelf een prettig idee dat men hiphop enzo nog wel weet te waarderen na vorig jaar :)

Ik denk dat ze sowieso wel hiphop willen, maar dit vorig jaar simpelweg niet konden krijgen. Er tourde weinig hiphop acts (Werchter, pitch of zelfs primavera (alleen Kendrick en Earl) hadden ook bijna niets) en de acts die er waren werden weggekaapt door Woo Hah. Kendrick zie ik inderdaad wel headlinen, of een spot zals Macklemore op de eerste editie vervullen, hij heeft ook Primavera geheadlined.

The Strokes is denk ik geen pijl op te trekken, laatst in de melkweg was ie echt zwaar naar de klote. Ook al beweerd hij in interviews dat ie is afgekickt, dat is onzin. Dus ik denk eerlijk gezegd dat Albert Hammond Jr. het niet echt aandurft om meer data in te plannen. Primavera heeft dit jaar waarschijnlijk gewoon heel veel geboden en is ook wel een prestigeding.

Ah joh, Run the Jewels kun je sowieso opschrijven. Wat wil je nog meer?

Correctie: 'Wat wil je nog, meer?

Ja.

Zonder grappen, BKS gaat Kendrick Lamar echt niet laten headlinen. Hiphop is een leuk 'sidegenre' maar het draait toch vooral om garage, rock, punk en tussenvormen van 'indie'(ofzo?). Spot als Macklemore lijkt me ook niet voordehandliggend. Ergens tegen de avond in de two was niet te doen, zelfs voor hem(hij was toen hij geboekt was, en ook met BKS, nog niet zo populair als dat hij nu is). Die tent stond rambamvol. Meer argumenten zie bovenstaand. Wat betreft the Strokes: die kunnen goed als laatste headliner aan de beurt komen voor de onderhandelingen. Ik heb nog niks gehoord over onderhandelingen met andere festivals(buiten Primavera), dus het kan goed zijn dat ze pas laat in de markt instromen. Zal er ook aan liggen voor wanneer dat album op de planning staat, en of ze zich aan die planning kunnen houden.

Wat betreft the Strokes: die kunnen goed als laatste headliner aan de beurt komen voor de onderhandelingen. Ik heb nog niks gehoord over onderhandelingen met andere festivals(buiten Primavera), dus het kan goed zijn dat ze pas laat in de markt instromen. Zal er ook aan liggen voor wanneer dat album op de planning staat, en of ze zich aan die planning kunnen houden.

Of aan de kuren van Casablancas, aangezien die doodleuk vermeldt in mei weer te touren met The Voidz.

Ik heb het al eens gezegd: volgens mij worden The Strokes in 2015 eenzelfde gevalletje als The Libertines vorig jaar. Eigenlijk gaan de leden liever met hun andere projecten de baan op, enkel als het financiële ruggensteuntje groot genoeg is komt de band weer samen. En in dat geval zal BKS denk ik uit de boot vallen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

hahaha, was je in vredenburg laatst?

Ik wilde wel, maar had al een ander concert die dag + was uitverkocht. Wel jammer dus nu moeten ze echt op BKS komen enzo. Of Woo Hah.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Correctie: ‘Wat wil je nog, meer?

Ja.

XD

Hiphop is een leuk ‘sidegenre’ maar het draait toch vooral om garage, rock, punk en tussenvormen van ‘indie'(ofzo?). Spot als Macklemore lijkt me ook niet voordehandliggend. Ergens tegen de avond in de two was niet te doen, zelfs voor hem(hij was toen hij geboekt was, en ook met BKS, nog niet zo populair als dat hij nu is). Die tent stond rambamvol.

Sorry, dat snap ik niet. De two is te klein voor Macklemore (zelfs op een ongunstig moment net voor AM, waar heel veel mensen voor kwamen) maar hiphop is maar bijzaak? Als ze een dag maken met Run The jewels, Kendrick en nog wat redelijk grote (britse) bands (Libertines/Kasabian) verkopen ze die dag wel uit. Een beetje zoals de eerste dag van 2013

Users who are viewing this thread