Best Kept Secret 2015

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Florence and the machine als headliner? Krijg spontaan rillingen, vind ik echt compleet niks aan!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Florence and the machine als headliner? Krijg spontaan rillingen, vind ik echt compleet niks aan!

Zou ook niet direct mijn eerste keus als headliner zijn, maar voor BKS zou ik het toch ook niet verkeerd vinden.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Neutral Milk Hotel heeft voor nu(en voor de komende - lange - tijd) hun laatste tour aangekondigd. Een voorjaarstour in Noord-Amerika tour die duurt tot 11 juni. Daar kan dus definitief een streep door wat betreft BKS.
 

Lateralus

Campingartiest
6 nov 2014
61
0
Florence and the Machine is helaas wel aannemelijker geworden: Way Out West heeft zojuist haar eerste namen bekend gemaakt. En WOW en BKS hadden vorig jaar toch wel een paar overlappingen, meen ik.. Verder heeft WOW Flying Lotus en Emmylou Harris & Rodney Crowell bekendgemaakt. Weet niet of dat heel veel te betekenen heeft voor BKS, maar ik hoop stiekem toch van niet.

Stonden The Smashing Pumpkins trouwens niet op Dour twee jaar geleden? Of was dat toen geen headliner?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
WOW is toch half augustus? Ik denk niet dat je daaruit conclusies kunt trekken wat betreft Flying Lotus en Emmylou Harris & Rodney Crowell. Het zou zelfs eerder kunnen zijn dat ze vooraan in de zomer dan niet in Europa zijn. Smashing Pumpkins stonden in 2013 inderdaad als headliner op Dour, maar ze stonden tegelijk ook op Hurricane als subheadliner(of zelfs een spot daaronder, dat weet ik niet zeker). Zelfs Billy Corgan zelf zegt dat de fanbase grotendeels weg is. Zal een twijfelgevalletje zijn voor BKS, ook afhankelijk van hoe het laatste album gaat vallen. Ik heb er overal nog bar weinig van gehoord, en het krijgt ook geen geweldige reviews.

Edit: Emmylou Harris staat in Juli nog in Amerika dus daar hoef je niet bang voor te zijn ;). Flying Lotus(zomertour data kan ik niet vinden) heeft voor zover ik me kan herinneren tot nu toe alleen shows aan het eind van de zomer in EU staan, al zou dat wel een perfecte artiest zijn op de spot van Caribou vorig jaar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Een festival dat plaatsvind in augustus heeft inderdaad weinig betrekking tot BKS. Flying Lotus zou overigens wel een geweldige naam zijn voor BKS.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
FlyLo verwacht ik wel op BKS hoor. Maar ligt eraan of ze dan beschikbaar zijn vooral.

Neutral Milk Hotel heeft voor nu(en voor de komende – lange – tijd) hun laatste tour aangekondigd. Een voorjaarstour in Noord-Amerika tour die duurt tot 11 juni. Daar kan dus definitief een streep door wat betreft BKS.

Ik las het inderdaad. Baal hier heel erg hard van, want NMH wil ik echt nog een keer live zien maar ik heb ze dit jaar dus 2x gemist. Eigen schuld enzo maar ben het album later pas echt heel erg gaan waarderen :< .
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Flying Lotus zie ik eerder op Lowlands staan, past wat mij betreft ook beter daar. Flying Lotus' live act is ook niet meer dan een DJ-set met mooie visuals in tegenstelling tot Caribou die een complete live band heeft.

Valt me heel erg tegen van NMH, hieruit blijkt dat het echt puur was om te cashen en niet vanwege enige muzikale overweging.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Flying Lotus zie ik eerder op Lowlands staan, past wat mij betreft ook beter daar.
Afgaand op de huidige data zal het inderdaad wel Lowlands worden, maar hij zou op BKS zeker ook passen. Eigenlijk past hij nog het beste ergens bovenaan het affiche van Pitch, maar het is maar net afwachten wat hij doet deze zomer.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
FlyLo past echt niet op Lowlands joh. Dat vind ik echt een naam voor ofwel BKS ofwel Le Guess Who.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmm afgaande op zijn optreden/set van een half jaar geleden in paradiso is het meer iets om helemaal op los te gaan dan iets waar de muzikaliteit van zijn albums in terugkomt. Daarom vind ik het meer iets voor Lowlands dan voor BKS. Op Pitch zou het inderdaad helemaal perfect zijn, lijkt me erg tof in de gashouder ofzo.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hmm afgaande op zijn optreden/set van een half jaar geleden in paradiso is het meer iets om helemaal op los te gaan dan iets waar de muzikaliteit van zijn albums in terugkomt. Daarom vind ik het meer iets voor Lowlands dan voor BKS. Op Pitch zou het inderdaad helemaal perfect zijn, lijkt me erg tof in de gashouder ofzo.

Hm oke, dat had ik niet meteen achter zijn livesets gezocht. Als dat zo is heb je misschien gelijk.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
De Amerikaanse komt volgend jaar weer bij elkaar voor een nieuw album en tournee. Tot nu toe staat alleen nog een show op het Spaanse festival Primavera gepland, maar meer optredens worden de komende tijd bevestigd.

"We gaan het nu wel weer goed doen. De vorige keer liep het niet helemaal goed."

In 2013 bracht de groep zijn laatste album uit met Comedown Machine. Toen bleef een wereldwijde tournee uit. "We speelden wel een paar shows, maar niemand was er helemaal bij ofzo, denk ik. Achter de schermen klopte er van alles niet. Niemand was echt blij om The Strokes te zijn denk ik. Dat moet nu anders."
Bron: http://www.nu.nl/muziek/3951923/zanger-the-strokes-wil-band-tegemoetkomen-nieuw-album.html

Er komen dus meer optredens van The Strokes begrijp ik uit dit interview met Julian van nu.nl. Dat geeft mij weer een beetje hoop.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Kom maar met The Strokes, prima. Hopelijk gooit ie dan ook nog Human Sadness of Where No Eagles Fly in de set.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Ik denk dat de concurrentie voor de grotere namen dit jaar wat steviger is. Zo'n Alt-J, Kasabian, The Strokes en Noel Gallagher passen allemaal zowel op BKS, DTRH als Pinkpop. Bovendien kwam DTRH vorig jaar pas piepen in de herfst, nu doen ze vanaf het prille begin mee in de onderhandelingen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik denk dat de concurrentie voor de grotere namen dit jaar wat steviger is. Zo’n Alt-J, Kasabian, The Strokes en Noel Gallagher passen allemaal zowel op BKS, DTRH als Pinkpop. Bovendien kwam DTRH vorig jaar pas piepen in de herfst, nu doen ze vanaf het prille begin mee in de onderhandelingen.

Eens. Gelukkig voor mij zijn dat toch niet de namen waarvoor ik naar BKS zou gaan. Ze zijn echter wel belangrijk voor het festival natuurlijk, anders trek je gewoon te weinig mensen aan.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk dat de concurrentie voor de grotere namen dit jaar wat steviger is. Zo’n Alt-J, Kasabian, The Strokes en Noel Gallagher passen allemaal zowel op BKS, DTRH als Pinkpop. Bovendien kwam DTRH vorig jaar pas piepen in de herfst, nu doen ze vanaf het prille begin mee in de onderhandelingen.

Het lijkt me sterk dat ze dan pas begonnen zijn met onderhandelen. Ze zullen een achterstand hebben gehad, maar het lijkt me sterk dat je pas laat begint met onderhandelen als je een festival in de markt moet zetten. Als je dat doet kun je het helemaal schudden. Ik denk dat ze gewoon vanaf het begin hebben meegedaan, maar qua naam achterstand hadden
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
The Jesus and the mary chain iets voor BKS? Zijn die vandaag de dag nog even bekend als Pixies?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken