Belgische bands ontdekken?

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.199
Voor zij die graag wat onbekendere Belgische bands leren kennen in verschillende genre's, ik heb een blog die je daar bij kan helpen. Begonnen als eindwerkje voor de hogeschool, hopelijk groeit het daarna ook nog wat verder.

Website: https://belgianmusicdiscoveries.wordpress.com/
Facebook: https://www.facebook.com/belgianmusicdiscoveries

Het zou tof zijn als je het eens wil bezoeken en een facebook-like mag ook altijd als je geïnteresseerd bent.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ik zag dit eerst als een soort spam, maar toen bedacht ik me dat we hiervan wel een interessant topic kunnen maken.

Het concept: Belgen leren Nederlanders (onbekende) pareltjes kennen uit eigen land, Nederlanders doen dan weer hetzelfde voor de eigen artiesten. Ik merk immers af en toe dat bij de lokale aankondigingen er vaak 'wie?' gezegd wordt (zie bvb Evil Superstars op Pukkelpop) door mensen uit het andere land.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.199
Het is eigenlijk ook wel wat spam, maar anderzijds dacht ik dat het sommige hier misschien wel kon interesseren. Aangezien er sowieso Belgen aanwezig zijn (of Nederlanders die wel eens een Belgisch showtje/festival meepikken met voor hen onbekende support bands). Als het je niet interesseert negeer je dit topic gewoon hé :)

Ik baseer me wel vooral op opkomend talent. Een Evil Superstars hoort daar dus bijvoorbeeld niet bij. Het is toch ongelooflijk vet om bands vroeg te leren kennen en dan later te kunnen zeggen "hey, ik heb (bijvoorbeeld dEUS) 20 jaar geleden nog in een plaatselijke bar gezien". En bovendien krijgen kleine bands gewoon te weinig aandacht en speelmogelijkheden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan zeker waarderen wat je doet!
Misschien kun je in het facebook bericht al zetten wat voor genre muziek de band maakt of waar het op lijkt als je elke keer schrijft dat het een vette band is haal je sommige mensen ook niet echt over om naar je site te gaan. Tenminste mijzelf in mindere maten.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Zal ik dan maar een lijstje droppen?

Arsenal
Intergalactic Lovers
Raketkanon
Psycho 44
Balthazar
School Is Cool
Chantal Acda
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken