[BE] Pukkelpop 2015

abby

Playlistbediener
8 apr 2015
7
0
€200 voor zo een line-up!!
Als je dit vergelijkt met de €115 van het Main square festival.
Hopelijk komt er nog wat interessante namen bij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ongelofelijk dit. Voor een line up zonder headliners zoveel geld durven vragen. Headliners als in: Editors, The National en QOTSA vorig jaar. Waar gaat al dat geld naartoe?

Good luck om die vrijdag en zaterdag uitverkocht te krijgen...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ja 200e voor 3 dagen en deze line-up is net iets te veel van het goede. qua kleine namen en middelgrote namen is het niet eens heel slecht. Maar ze missen gewoon grote knallers en grote knallers laten een festival uitverkopen. Kijk maar naar Pinkpop

btw.

Channel 5 & BBC Earth gaan waarschijnlijk een documentaire maken over de storm op Pukkelpop in 2011. Als er nog mensen zijn die er ervaringen mee hebben.


https://twitter.com/jamesmapope/status/587654451831382017
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nutteloze vraag, maar zou het kunnen zijn dat Linkin Park misschien meer vraagt dan Muse of Foo Fighters?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Nutteloze vraag, maar zou het kunnen zijn dat Linkin Park misschien meer vraagt dan Muse of Foo Fighters?

Het kan natuurlijk, maar zou wat mij betreft heeel onterecht zijn


Trouwens, iemand op twitter zegt morgen nieuwe namen. Ik heb verder nog niet gezien waar dat vandaan komt
EDIT: denk dat die gozer doelt op de Lowlandsnamen
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Moeilijk in te schatten, maar lijkt me wel heel goed mogelijk. Van Limp Bizkit weet ik tamelijk zeker dat die niet zo heel veel vragen. In ieder geval niet vergelijkbaar met een Linkin Park, Muse of Foo Fighters.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Nutteloze vraag, maar zou het kunnen zijn dat Linkin Park misschien meer vraagt dan Muse of Foo Fighters?

Linkin Park hoorde op Werchter 2011 eigenlijk te coheadlinen met Iron Maiden op de laatste dag. Ze zullen uiteraard wel veel vragen, het is volgens mij ook daarom dat ze zelden in Belgie staan (hun populariteit is niet evenredig met hun vraagprijs, beetje zoals The Strokes). Maar no way dat ze meer vragen dan Foo Fighters of Muse, die zijn hier in Europa gewoon pakken groter. Niet vergeten dat Pukkelpop 2 jaar terug nog gewoon Eminem en Nine Inch Nails op dezelfde dag kon zetten, met Neil Young en The Prodigy nog in hetzelfde weekend. Wat we nu hebben komt daar niet eens in de buurt.

Wat ik denk: ze weten zelf goed genoeg dat ze niet uitverkopen, dus ze gaan compenseren door op die wel verkochte tickets hogere inkomsten te verkrijgen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Wie weet... verkoopt dit vlot uit. Dit betekent dan het faillissement van de - grote(re) - festivals zoals we ze gekend hebben. Zie ook Pinkpop, waar de dag met Muse, Elbow, Faith No More, Slash... maar niet uitverkoopt, i.t.t. de andere dagen. Tragisch zou dit zijn. Elke muziekliefhebber moet hopen dat dit (Pukkelpop) niet uitverkoopt (zeker niet aan deze prijzen).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Elke muziekliefhebber moet hopen dat dit (Pukkelpop) niet uitverkoopt (zeker niet aan deze prijzen).

Zo wil ik het niet helemaal noemen, vergelijk Pukkelpop met Lowlands de line-up is ongeveer hetzelfde, dus pukkelpop boekt wat het kan boeken. Er is gewoon weinig beters. Ja ze hadden sowieso iets in de plaats van Bastille moeten hebben, wie weet komt er nog wat. We krijgen nog een zaterdag headliner. Maar onder de grote namen staat wel een goede line-up. Prijs stijgingen kunnen we jammer genoeg niet onderuit. Dit gebeurt bij vrijwel elk festival. Al is dat natuurlijk voor pukkelpop dit jaar waarschijnlijk niet in de verhouding met de mindere line-up.

Het enigste festival wat dit jaar niet heeft gekeken naar wat er tijdens het festival te boeken was is Pinkpop die zijn echt een andere kant opgeslagen voor in iedergeval dit jaar en misschien voor volgende. Voor Pukkelpop zie ik dit gewoon als een kwestie van er is weinig beters. En gelukkig komen er nog wel wat grote namen bij. Ik hoop dat ze Paolo Nutini een hoge spot gunnen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
weer nieuwe namen lowlands, onder andere paolo Nutini

Ja, mijn gok van een tijdje geleden zal de waarheid worden. Vraag is of hij écht de zaterdagheadliner zal worden, of hij ergens subheadliner zal staan. Ik gok het eerste.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bij Paolo Nutini stond er op Werchter vorig jaar echt niet zoveel volk... Ik stond vooraan en viel me op dat het echt kalm was voor een sub. Lokt volgens mij geen volk als headliner.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nutini als headliner zie ik toch echt niet gebeuren hoor, zal wel een sub zijn. Linkin Park - Bastille - Paolo Nutini zou ook wel extreem zwak zijn, zeker na vorig jaar.
 

abby

Playlistbediener
8 apr 2015
7
0
Mss de arctic monkeys??
Ik vind niet echt info over hun tour als die er al is.
Iemand die meer weet?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik denk echt niet dat we nog een grote internationale naam moeten verwachten die in die periode nog geen Europese data heeft. Pukkelpop heeft daarvoor de financiën en de reputatie niet die pakweg Werchter wel heeft.

Volgens mij moeten we kijken naar het lijstje Kings Of Leon - Stromae - Florence - Kasabian - Elbow - Paolo Nutini.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik denk echt niet dat we nog een grote internationale naam moeten verwachten die in die periode nog geen Europese data heeft. Pukkelpop heeft daarvoor de financiën en de reputatie niet die pakweg Werchter wel heeft.

Hadden we vorig jaar dan verwacht dat The Stones naar Pinkpop zouden komen?

Ik denk dat er een aantal bands zijn die wel willen komen als je ze wat extra geld geeft..

Maar die voorbeelden die je aanhaalt (Rolling Stones, Arctic Monkeys) waren bands die rond de periode van Pinkpop in Europa tourden. Als Pukkelpop nu nog met een onverwachte naam komt zal het iets echt exclusiefs moeten zijn, want het merendeel van de festivals in die periode is rond met de headliners. En dan moet je pas echt aan hoge kosten gaan denken...
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomas wrote:</div>
Ik denk echt niet dat we nog een grote internationale naam moeten verwachten die in die periode nog geen Europese data heeft. Pukkelpop heeft daarvoor de financiën en de reputatie niet die pakweg Werchter wel heeft.


Hadden we vorig jaar dan verwacht dat The Stones naar Pinkpop zouden komen?

Ik denk dat er een aantal bands zijn die wel willen komen als je ze wat extra geld geeft..



Of het is de laatste headliner van Glastonbury. Ik weet het, het is erg onwaarschijnlijk en ik denk het zelf ook niet. Maar dat zou kunnen betekenen waarom het nog niet bekend is gemaakt. Persoonlijk denk ik dat het Florence gaat worden
Maar die voorbeelden die je aanhaalt (Rolling Stones, Arctic Monkeys) waren bands die rond de periode van Pinkpop in Europa tourden. Als Pukkelpop nu nog met een onverwachte naam komt zal het iets echt exclusiefs moeten zijn, want het merendeel van de festivals in die periode is rond met de headliners. En dan moet je pas echt aan hoge kosten gaan denken…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen

Ja maar nu ontbreken ook duidelijk nog enkele grote namen. Zeker nog een sub voor donderdag en een headliner voor zaterdag. Donderdag heeft zal Bizkit geen sub zijn, op andere festivals (Lowlands bvb zijn ze at ook niet en enkele jaren geleden op Pukkelpop ook niet). Zou trouwens redelijk belachelijk zijn. Tenzij het Limp Bizkit - Interpol - LP wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken