[BE] Pukkelpop 2015

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Florence zie ik niet gebeuren omdat ze al op werchter staat + het feit dat werchter geen topaffiche heeft, stel dat ze dan ook nog eens een sub hebben die ook op pukkelpop staat dan krijgen ze daar nog een paar klappen extra rond de oren.

Dat over Werchter blijft natuurlijk jouw persoonlijke mening. Maar als je de Line-up van Werchter vergelijkt met andere festivals moet je je schamen dat je het geen top affiche noemt. Tot nu toe zijn er zoveel affiches dit jaar geen kloot waard.

Verder.
Ik hoop erg op Paolo, hij heeft nog een belgische datums zover ik weet en hij zou een erg mooie grote aanvulling zijn.
Ook hoop ik op Libertines aangezien deze nog geen belgische datum hebben.
De Kasabian's & Florence kansen acht ik klein maar zeker niet onmogelijk. Ik zie Pukkelpop nog wel een van deze namen delen met Werchter aangezien een te kort aan grote namen.
Beck blijft voor mij een twijfel geval. Ik zie hem in iedergeval niet de zaterdag headliner zijn, eerlijke gezegd.
Jack White en Snow Patrol gaan echt niet meer komen, dit festival seizoen.

Als ik kijk naar grote festivals in de buurt van pukkelpop bijvoorbeeld Sziget en Reading/Leeds kom ik uit op de volgende grote namen die het affiche nog wat steviger kunnen maken.
Foals, Jamie Woon, Jose gonzalez, William Fitzsimmons, Jamie T, Deadmau5
Stom dat ze Kendrick Lamar hebben laten gaan naar Les Ardentes hij staat namelijk op Reading/Leeds.

Kijkend naar artiesten die al festival datum hebben in Belgie lijken me dit de beste opties.
Verder heeft pukkelpop eigenlijk alle goede namen van Lowlands al. En die Line-up van Rock en Seine is dit jaar helemaal geen ene kloot waard.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Gebaseerd op de affiche van lowlands had ik in de eerste plaats Twenty One Pilots nog verwacht
vraag me af of Kensington, Eagulls(Rock Herk & Dour) & Deat From Above 1979 kanshebbers zijn. Vooral Kensington, heel opvallend dat die niet op werchter staan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Rodrigo Y Gabriela voor Rock en Seine. Die zie ik ook nog wel naar Pukkelpop komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Florence zie ik niet gebeuren omdat ze al op werchter staat + het feit dat werchter geen topaffiche heeft, stel dat ze dan ook nog eens een sub hebben die ook op pukkelpop staat dan krijgen ze daar nog een paar klappen extra rond de oren.

Hoezo klappen rond de oren? Werchter is 95% uitverkocht, als je Florence daar wil zien kom je helemaal niet meer aan een ticket. Florence is bovendien een naam die gemakkelijk een Pukkelpopdag kan dragen met namen als Netsky, Underworld en The Offspring rond haar.

Gebaseerd op de affiche van lowlands had ik in de eerste plaats Twenty One Pilots nog verwacht
vraag me af of Kensington, Eagulls(Rock Herk & Dour) & Deat From Above 1979 kanshebbers zijn. Vooral Kensington, heel opvallend dat die niet op werchter staan.

Eagulls kan je uitsluiten, 3 festivals in dezelfde zomer is een beetje veel voor zo'n kleinere band. En 'heel opvallend'? Kensington is echt niet groot in Belgie hoor. Hun enige aangekondigde festival is een gratis dorpsfestivalletje waar op een goede dag 1000 man komt kijken, zegt genoeg denk ik?

Rodrigo Y Gabriela voor Rock en Seine. Die zie ik ook nog wel naar Pukkelpop komen.

Helaas, reeds Gent Jazz en Liberté in Namen. Qua middelgrote/kleine main stage en marquee namen valt er ook wel heel wat weg de laatste tijd...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Deadmau5 stond er vorig jaar, en ik wil Ben Howard van Lowlands & Rock en Seine…!!! Maarja, staat al op Rock Werchter!

Yep, maar ik dacht zet Deadmau5 erbij want het is wel een grote naam die nog geen datum heeft in belgie.
Denk ook niet dat ie komt, want de set is volgens mij hetzelfde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.332
9.063
Met Beck, the Libertines en Flying Lotus als middelgrote namen zouden ze véél goedmaken. Die 3 acts zijn allen zeer haalbaar. De 'populaire' acts hebben we nu wel. Deze 3 erbij en ik zal mijn mening over affiche herzien. Volgens mij hadden ze dolgraag Blur willen boeken, maar zal de band gewoonweg niet touren/in Europa zijn rond Pukkelpop.

Niet dat het iemand kan schelen wat mijn mening is uiteraard. :p
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.192
1.217
Met Beck, the Libertines en Flying Lotus als middelgrote namen zouden ze véél goedmaken. Die 3 acts zijn allen zeer haalbaar. De ‘populaire’ acts hebben we nu wel. Deze 3 erbij en ik zal mijn mening over affiche herzien. Volgens mij hadden ze dolgraag Blur willen boeken, maar zal de band gewoonweg niet touren/in Europa zijn rond Pukkelpop.

Niet dat het iemand kan schelen wat mijn mening is uiteraard. :p

Dan blijft het jammer en onbegrijpelijk dat Rock Werchter Blur niet geboekt heeft. Zeker na de successen van Damon Albarn (2014) en Blur (2013). Verkopen toch niet minder tickets dan Mumford & Sons? Of ben ik nu naïef?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Met Werchter krijgt Klappen rond de oren bedoel ik dat er vrij veel kritiek zowel hier als op sociale media kwam op de namen die aangekondigd werden. Ook vind ik de headliners zwakker (veel zwakker) dan voorgaande jaren. Werchter heeft daarintegen idd dit jaar één van de betere line-ups in Europa. Maar toch heb ik niet dat wauw gevoel.

Ik zie Florence niet op pukkelpop staan en dat heeft niks met haar kwaliteiten te maken enkel met het feit dat ze al op werchter staat. En die dan al vrij veel kritiek kregen. Laat je het dan toe dat één van Je meerwaarden ook nog op een ander festival staat?
Ik ben genijgd nee te zeggen want anders kon zowel Faith No More als Underworld op Werchter staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.332
9.063
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Met Beck, the Libertines en Flying Lotus als middelgrote namen zouden ze véél goedmaken. Die 3 acts zijn allen zeer haalbaar. De ‘populaire’ acts hebben we nu wel. Deze 3 erbij en ik zal mijn mening over affiche herzien. Volgens mij hadden ze dolgraag Blur willen boeken, maar zal de band gewoonweg niet touren/in Europa zijn rond Pukkelpop.

Niet dat het iemand kan schelen wat mijn mening is uiteraard. :p


Dan blijft het jammer en onbegrijpelijk dat Rock Werchter Blur niet geboekt heeft. Zeker na de successen van Damon Albarn (2014) en Blur (2013). Verkopen toch niet minder tickets dan Mumford & Sons? Of ben ik nu naïef?

Ik schat dat dat ongeveer gelijk loopt. Mumfords zijn enorm populair maar Blur heeft een veel langere carrière. In 2013 was Blur indedaad een meesterzet: er is véél volk op afgekomen en het was een topshow. Volgens mij komt er (jammer genoeg) ongeveer evenveel volk op beide af. Maar ik denk wel dat M&S een stuk goedkoper is...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Dan blijft het jammer en onbegrijpelijk dat Rock Werchter Blur niet geboekt heeft. Zeker na de successen van Damon Albarn (2014) en Blur (2013). Verkopen toch niet minder tickets dan Mumford & Sons? Of ben ik nu naïef?

Denk dat M&S gewoon al geboekt waren. Het is ondertussen al duidelijk dat Blur hun terugkeer daadwerkelijk geheim heeft gehouden voor het festivalcircuit tot aan de persconferentie. En de aankondiging van M&S volgde niet zoveel later. Denk dat we gewoon moeten hopen op een Sportpaleis/Vorst in het najaar, en dan een succesvolle headlineplek op Werchter/Pukkelpop in 2016.

Met Werchter krijgt Klappen rond de oren bedoel ik dat er vrij veel kritiek zowel hier als op sociale media kwam op de namen die aangekondigd werden. Ook vind ik de headliners zwakker (veel zwakker) dan voorgaande jaren. Werchter heeft daarintegen idd dit jaar één van de betere line-ups in Europa. Maar toch heb ik niet dat wauw gevoel.

Ik zie Florence niet op pukkelpop staan en dat heeft niks met haar kwaliteiten te maken enkel met het feit dat ze al op werchter staat. En die dan al vrij veel kritiek kregen. Laat je het dan toe dat één van Je meerwaarden ook nog op een ander festival staat?
Ik ben genijgd nee te zeggen want anders kon zowel Faith No More als Underworld op Werchter staan.

Werchter geeft geen moer om die kritiek, hebben ze zelf ook al eens gezegd in die documentaire. En waarom zouden ze ook? Over een maandje ofzo kunnen ze pronken dat ze maanden op voorhand volledig uitverkocht zijn, en M&S/Pharrell staan sowieso voor een volle weide eind juni.

En zoals ik hier al eerder zei: Graspop en Werchter delen nooit (middel)grote namen, Pukkelpop en Werchter quasi altijd. Ik heb zelfs al voorbeelden aangehaald van grote Werchtersubs die in dezelfde zomer ook Pukkelpopheadliner waren (Placebo, Sigur Ros). Dus Werchter maakt daar geen probleem van, zolang ze zelf eerst uitverkocht zijn voordat Pukkelpop die namen brengt.

Kijk, de realiteit is dat het voor Pukkelpop niet anders kan. De meeste festivals in die periode zijn ondertussen klaar met headliners, we moeten dus niet meer hopen op een grote naam die uit het niets komt maar kijken naar wat er nog beschikbaar is. Kasabian is dan bezet, Kings of Leon blijkt een exclusive te zijn. Dan hou je Florence, Paolo Nutini, Libertines en Beck over. Die laatste twee zijn geen headlinertype, en Paolo Nutini zou als headliner evenveel kritiek krijgen als Bastille. Florence is in mijn ogen de enige die echt headlinerwaardig is voor Pukkelpop.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.192
1.217
<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>
Dan blijft het jammer en onbegrijpelijk dat Rock Werchter Blur niet geboekt heeft. Zeker na de successen van Damon Albarn (2014) en Blur (2013). Verkopen toch niet minder tickets dan Mumford & Sons? Of ben ik nu naïef?


Denk dat M&S gewoon al geboekt waren. Het is ondertussen al duidelijk dat Blur hun terugkeer daadwerkelijk geheim heeft gehouden voor het festivalcircuit tot aan de persconferentie. En de aankondiging van M&S volgde niet zoveel later. Denk dat we gewoon moeten hopen op een Sportpaleis/Vorst in het najaar, en dan een succesvolle headlineplek op Werchter/Pukkelpop in 2016.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>
Met Werchter krijgt Klappen rond de oren bedoel ik dat er vrij veel kritiek zowel hier als op sociale media kwam op de namen die aangekondigd werden. Ook vind ik de headliners zwakker (veel zwakker) dan voorgaande jaren. Werchter heeft daarintegen idd dit jaar één van de betere line-ups in Europa. Maar toch heb ik niet dat wauw gevoel.

Ik zie Florence niet op pukkelpop staan en dat heeft niks met haar kwaliteiten te maken enkel met het feit dat ze al op werchter staat. En die dan al vrij veel kritiek kregen. Laat je het dan toe dat één van Je meerwaarden ook nog op een ander festival staat?
Ik ben genijgd nee te zeggen want anders kon zowel Faith No More als Underworld op Werchter staan.


Werchter geeft geen moer om die kritiek, hebben ze zelf ook al eens gezegd in die documentaire. En waarom zouden ze ook? Over een maandje ofzo kunnen ze pronken dat ze maanden op voorhand volledig uitverkocht zijn, en M&S/Pharrell staan sowieso voor een volle weide eind juni.

En zoals ik hier al eerder zei: Graspop en Werchter delen nooit (middel)grote namen, Pukkelpop en Werchter quasi altijd. Ik heb zelfs al voorbeelden aangehaald van grote Werchtersubs die in dezelfde zomer ook Pukkelpopheadliner waren (Placebo, Sigur Ros). Dus Werchter maakt daar geen probleem van, zolang ze zelf eerst uitverkocht zijn voordat Pukkelpop die namen brengt.

Kijk, de realiteit is dat het voor Pukkelpop niet anders kan. De meeste festivals in die periode zijn ondertussen klaar met headliners, we moeten dus niet meer hopen op een grote naam die uit het niets komt maar kijken naar wat er nog beschikbaar is. Kasabian is dan bezet, Kings of Leon blijkt een exclusive te zijn. Dan hou je Florence, Paolo Nutini, Libertines en Beck over. Die laatste twee zijn geen headlinertype, en Paolo Nutini zou als headliner evenveel kritiek krijgen als Bastille. Florence is in mijn ogen de enige die echt headlinerwaardig is voor Pukkelpop.

Maar Albarn heeft toch al duidelijk gemaakt dat 2016 een Gorillaz-jaar wordt? Dus ik zie ze niet doortouren tot de zomer van 2016. Bovendien is er reeds een zaalshow in onze regio aangekondigd, en die is er in juni al (Zenith Paris, 15 juni).
 

Linda1617899547

Playlistbediener
25 jan 2015
22
0
De onofficiële fansite genaamd: "Pukkelpop 2015" meldt dat volgende week de voorverkoop van de tickets start. Hoe kan het dan dat Pukkelpop zelf nog niks bekend heeft gemaakt? Zijn dit dan valse mededelingen? Ik denk dat de tickets niet zo snel uit gaan verkopen dit jaar maar alsnog wil ik zoals altijd graag een camping A ticket.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
De onofficiële fansite genaamd: “Pukkelpop 2015″ meldt dat volgende week de voorverkoop van de tickets start. Hoe kan het dan dat Pukkelpop zelf nog niks bekend heeft gemaakt? Zijn dit dan valse mededelingen? Ik denk dat de tickets niet zo snel uit gaan verkopen dit jaar maar alsnog wil ik zoals altijd graag een camping A ticket.

Dit hebben meerdere bands, iig Radkey, laten weten. Er is idd nog niets officieel
 

abby

Playlistbediener
8 apr 2015
7
0
hey
Dit jaar ga ik voor het eerst naar pukkelpop.
Ik zit namelijk nog met een paar vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
-hoelang moet je voor een optreden aanwezig zijn op toch een "deftige" plaats te hebben?
-wat heb je zoal me (camping) en wat willen jullie zeker niet vergeten uitgezonder tent,tickets,...
Of zijn er nog dingen die ik nog moet weten voor men eerste festival?
Laat het mij weten
gr
 

Linda1617899547

Playlistbediener
25 jan 2015
22
0
Dat ligt aan hoe groot de act is afgelopen jaar bij Queens of the stone age & Snoop Dogg had ik aan een half uurtje a 3 kwartier genoeg om vrijwel helemaal vooraan te staan. A is de dichtstbijzijnde camping bij Pukkelpop. Op een andere camping heb ik nog nooit gelegen dus daar zou ik je niet mee kunnen helpen. Je moet weten waar je je tent neergezet hebt want ik kon de mijne 's nachts bijna niet meer vinden. Voor de rest moet je helemaal losgaan dat is alles. :-D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bij pukkelpop is het vet makkelijk op vrij dicht bij het podium te komen. Omdat het volledige publiek verdeeld is over veel stages waarvan ook vele mensen vrijwel altijd bij de dance tenten rondlopen.
Bij de Headliners en populaire top 40 acts word het wat moeilijker want dan komen die dans mensjes soms wel even in kudde's naar de Main.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
11096471_10152750338726497_5056145629976502283_n.jpg


Wat nieuwe geruchten
Begin augustus zijn deze acts in Spanje te vinden.

Laten we in godsnaam hopen dat Mika niet op het Pukkelpop affiche komt.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Mika staat al op Lokerse Feesten dus dat zal wel niet. Toundra zou wel tof zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken