[BE] Pukkelpop 2015

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Van dat lijstje zie ik The Ting Tings, Everything Everything, La Roux en eventueel Vitalic wel overkomen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Van dat lijstje zie ik The Ting Tings, Everything Everything, La Roux en eventueel Vitalic wel overkomen.

Die eerste 3 hebben al een Belgische datum. Vitalic zou wel vet zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En verwachten we vandaag nog namen omdat de datum voorverkoop echt wel dichterbij komt...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ik denk echt dat de 15e de verkeerde datum is. Waarschijnlijk gewoon over anderhalve week namen, en dan enkele dagen later ticketverkoop.

Iceage overigens enkele weken voor Pukkelpop in Genk, quasi afschrijven dan.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk echt dat de 15e de verkeerde datum is. Waarschijnlijk gewoon over anderhalve week namen, en dan enkele dagen later ticketverkoop.

Iceage overigens enkele weken voor Pukkelpop in Genk, quasi afschrijven dan.

Ja klopt, maar ik vraag me af waar die bands dat dan vandaan halen. Misschien dat dan de info komt ofzo?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Het enige bericht vanuit mail van Pukkelpop is dat binnenkort de aankondiging komt over de voorverkoop. Das ook weer zo vaag
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Het zou goed kunnen dat de start van de ticketverkoop en een nieuwe naambekendmaking maandag gaat gebeuren, vlak na de paasvakantie. En dat we vrijdag daar een aankondigingsbericht voor krijgen. Of we krijgen maandag zo'n bericht met de vvk woensdag/vrijdag.

Hoe dan ook: ik voorspel dat we in ieder geval volgende week tickets kunnen kopen. Ik ben geen marketeer maar ik denk niet dat het slim is om daar nog lang mee te wachten. We zijn dan nl al in de tweede helft van april en de affiche is vooralsnog niet bepaald ijzersterk te noemen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Het zou goed kunnen dat de start van de ticketverkoop en een nieuwe naambekendmaking maandag gaat gebeuren, vlak na de paasvakantie. En dat we vrijdag daar een aankondigingsbericht voor krijgen. Of we krijgen maandag zo’n bericht met de vvk woensdag/vrijdag.

Hoe dan ook: ik voorspel dat we in ieder geval volgende week tickets kunnen kopen. Ik ben geen marketeer maar ik denk niet dat het slim is om daar nog lang mee te wachten. We zijn dan nl al in de tweede helft van april en de affiche is vooralsnog niet bepaald ijzersterk te noemen.

Blijkbaar begon de ticketverkoop tussen 2009 en 2012 ook pas begin mei, ook al waren de eerste namen al in maart bekend...

Ik denk volgende week nieuwe namen, en dan de week erop ticketverkoop. Gewoonlijk laten ze het altijd een week op voorhand weten.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Kings of Leon op Paléo Festival, dus wie weet voor PKP. Hoewel na zoveel passages op RW het nog maar de vraag is of iemand er op zit te wachten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kings of Leon op Paléo Festival, dus wie weet voor PKP. Hoewel na zoveel passages op RW het nog maar de vraag is of iemand er op zit te wachten.

Ikke!

Heb ze laatst gemist op RW en daar baalde ik eigenlijk wel een beetje van. Hoorde dat ze beter waren als toen ze voor Blur stonden. Die gasten zijn gewoon een hele goeie liveband met geweldige songs. Misschien een beetje saai. Maar na Arctic Monkeys te hebben gezien smeek ik om KoL. Kom maar op, het affiche kan wel een naam van dit formaat gebruiken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Nu ga je zien dat de reactie hierop beperkt gaat blijven. Als Rock Werchter 230 euro voor 4 dagen + camping vraagt plaatsen ze een paginagroot artikel in de krant en worden er harde woorden neergeschreven op sociale media. Als Pukkelpop 200 vraagt voor 3 dagen + camping is dat plots normaal, zelfs als je fucking Bastille laat headlinen.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Verhoogde prijs komt toch wel in de pers hoor: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150415_01631042
Toch denk ik dat PKP gewoon gaat uitverkopen, qua combi's toch alvast. Bovendien is de combi Ellie Goulding-Bastille echt geweldig voor zo'n MNM-luisteraars, die niks met een Blur ofzo hebben
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Anyway, een stijging van 15% voor een line-up als deze valt echt niet goed te praten (zeker als je vergelijkt met gevestigde waarden als QOTSA, Editors en The National van vorig jaar)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dan moet Pukkelpop nog wel een heel grote verrassing uit de hoge hoed toveren om de prijs te rechtvaardigen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Verhoogde prijs komt toch wel in de pers hoor: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150415_01631042
Toch denk ik dat PKP gewoon gaat uitverkopen, qua combi’s toch alvast. Bovendien is de combi Ellie Goulding-Bastille echt geweldig voor zo’n MNM-luisteraars, die niks met een Blur ofzo hebben

Blijft toch minder kritisch dan bij Werchter voorlopig. Maar goed, ik zie dat men op sociale media wel van zich laat horen. Inderdaad, tenzij er nog enkele vette vissen bijkomen is dit een walgelijke prijs.

En klopt wat je zegt van die MNM-combi. Maar gaan die bakvissen heus 100 euro betalen voor een dagje, of 200 om de rest van het weekend in de Dance Hall/Boiler te zitten? Dan hadden ze vorig jaar toch een sterkere bakvissencombi met Ed Sheeran en Macklemore bij elkaar.

Ik verwacht dat ik voor de eerste keer sinds 2010 mijn beslissing kan uitstellen tot na de examenresultaten in juli, in plaats van risico's te nemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken