[BE] Pukkelpop 2015

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Iceage midden augustus in Amsterdam, en Fuzz samen met Viet Cong en Girl Band op La Route Du Rock.

Stuur Iceage, Fuzz en Girl Band maar door.
 

Silverado1806

Nieuw lid
6 apr 2015
2
0
bij het aankomen van de ticketverkoop volgende week van pukkelpop weet er iemand hoeveel een weekend ticket kost en per hoeveel tickets je in 1 keer kunt bestellen? hoeveel campings er zullen zijn of hangen die aan mekaar?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
bij het aankomen van de ticketverkoop volgende week van pukkelpop weet er iemand hoeveel een weekend ticket kost en per hoeveel tickets je in 1 keer kunt bestellen? hoeveel campings er zullen zijn of hangen die aan mekaar?

ik denk dat dat deze week volgt. Met een enkele naam misschien.
 

BG

Campingartiest
17 mrt 2015
50
0
Las ergens dat het dit jaar 190 euro voor 3 dagen zou zijn. Betekent wederom verhoging van 15 euro. Er zijn drie campings. Alleen camping A ligt tegenover de weide. Deze camping A is ook snelst uitverkocht.

John Coffey heeft gister zichzelf bevestigd


 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
<div class="d4p-bbt-quote-title">Silverado1806 wrote:</div>
bij het aankomen van de ticketverkoop volgende week van pukkelpop weet er iemand hoeveel een weekend ticket kost en per hoeveel tickets je in 1 keer kunt bestellen? hoeveel campings er zullen zijn of hangen die aan mekaar?

ik denk dat dat deze week volgt. Met een enkele naam misschien.

Zal wel een heel pakket zijn dan, Pukkelpop doet niet vaak aan een enkele naam ;) (tenzij de lineup zo goed als rond is)
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
629
330
Las ergens dat het dit jaar 190 euro voor 3 dagen zou zijn. Betekent wederom verhoging van 15 euro. Er zijn drie campings. Alleen camping A ligt tegenover de weide. Deze camping A is ook snelst uitverkocht.

John Coffey heeft gister zichzelf bevestigd

Zeer aardige toevoeging (al kan ik het zo snel niet ergens op het internet terugvinden), maar ik hoop wel dat ze snel met wat andere namen nog komen. Als er nog één of twee leuke grote namen bij komen, dan ben ik er namelijk wel bij denk ik
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Silverado1806 wrote:</div>
bij het aankomen van de ticketverkoop volgende week van pukkelpop weet er iemand hoeveel een weekend ticket kost en per hoeveel tickets je in 1 keer kunt bestellen? hoeveel campings er zullen zijn of hangen die aan mekaar?


ik denk dat dat deze week volgt. Met een enkele naam misschien.


Zal wel een heel pakket zijn dan, Pukkelpop doet niet vaak aan een enkele naam
icon_wink.gif
(tenzij de lineup zo goed als rond is)

Ik verwacht dat juist niet, ze hebben 1,5 week geleden al heel veel bekend gemaakt. Dan had er daar denk ik meer bij gezeten. Als er nog wat namen bij de bekendmaking van de VVK komen, zal het denk ik de laatste headliner + nog enkele namen zijn. Maar hoe meer namen hoe beter :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.332
9.063
Ik weet het niet. Ze moeten met nog heel wat afkomen om deze lineup nog te redden voor mij.

Zouden ze de tickets niet goedkoper aanbieden dan vorig jaar, wegens het niet vinden van geschikte headliners? :) Zou wel sympatiek zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Silverado1806 wrote:</div>
bij het aankomen van de ticketverkoop volgende week van pukkelpop weet er iemand hoeveel een weekend ticket kost en per hoeveel tickets je in 1 keer kunt bestellen? hoeveel campings er zullen zijn of hangen die aan mekaar?


ik denk dat dat deze week volgt. Met een enkele naam misschien.


Zal wel een heel pakket zijn dan, Pukkelpop doet niet vaak aan een enkele naam
icon_wink.gif
(tenzij de lineup zo goed als rond is)


Ik verwacht dat juist niet, ze hebben 1,5 week geleden al heel veel bekend gemaakt. Dan had er daar denk ik meer bij gezeten. Als er nog wat namen bij de bekendmaking van de VVK komen, zal het denk ik de laatste headliner + nog enkele namen zijn. Maar hoe meer namen hoe beter
icon_smile.gif

Gewoonlijk is het zo: tweede pakket namen ongeveer 2-3 weken na het eerste, en daarin 30-40 namen. Maar gewoonlijk is het eerste pakket ook eerder 60-70 namen, weet niet in hoeverre dat meespeelt.

Ik ben toch wat terughoudend wat betreft die ticketverkoop. Het is nu Paasvakantie, en gewoonlijk mijden Rock Werchter en Pukkelpop het als de pest om dan belangrijke informatie (zoals namen) vrij te geven, aangezien veel mensen dan op reis gaan. Bovendien is er nog steeds geen officiële info vrijgegeven in verband met de ticketverkoop (datum, kanalen, ...). Het zou mij plots heel sterk lijken als ze én namen, én de datum van ticketverkoop bekend maken, én die ticketverkoop laten starten, allemaal binnen diezelfde Paasvakantie.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Iemand op eFestivals heeft een bericht gestuurd naar Hard Rock Rising, en blijkbaar hebben zij Kings of Leon als een European exclusive.

We gaan echt gewoon nog Florence of Kasabian krijgen, bij gebrek aan andere headliners in de buurt.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bastille en Kasabian headliners zou toch écht wel zwak zijn van PKP... (ik vind Kasabian overigens heel tof, ga ze ook zeker zien op Werchter, maar is in België geen headline materiaal). Ik vrees dat PKP, tegen de verwachtingen in, een heel schamele line-up zal tevoorschijn toveren. Tickets goedkoper maken zie ik ze al evenmin doen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Iemand op eFestivals heeft een bericht gestuurd naar Hard Rock Rising, en blijkbaar hebben zij Kings of Leon als een European exclusive.

We gaan echt gewoon nog Florence of Kasabian krijgen, bij gebrek aan andere headliners in de buurt.

Ik weet dat het minder grote acts zijn, maar ik heb ze 100x liever dan KOL. Ik zou het niet heel erg vinden.

Ik wist trouwens niet dat België echt vakantie heeft nu. Zou Pukkelpop dan gewoon zeggen 'bij deze is de vvk gestart.' Ik denk niet dat ze dan al veel gaan verkopen. Misschien volgende week nieuwe namen en meteen start verkoop oid.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Ik denk dat ze de start van de vvk sowieso voor na de vakantie houden, het lijkt me best oneerlijk om die bewust te laten starten op een moment dat velen op reis zijn. In de vakantie dan info over die verkoop, eventueel wat namen.

Nog wat nieuwtjes van eFestivals: Kasabian is de laatste headliner van Rock En Seine, en die 'mystery sub' op Reading/Leeds zou gewoon om Alt-J gaan met contractuele zwijgplicht (aangezien ze bvb Latitude al headlinen). Met andere woorden: het lijkt me sterk dat er nu nog een nieuwe headlinerwaardige naam opduikt in die periode.

Edit: Kasabian staat op zaterdag al op V Festival. Denk dat we Florence + The Machine onderhand als een 75% zekerheid kunnen zien.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk dat ze de start van de vvk sowieso voor na de vakantie houden, het lijkt me best oneerlijk om die bewust te laten starten op een moment dat velen op reis zijn. In de vakantie dan info over die verkoop, eventueel wat namen.

Nog wat nieuwtjes van eFestivals: Kasabian is de laatste headliner van Rock En Seine, en die ‘mystery sub’ op Reading/Leeds zou gewoon om Alt-J gaan met contractuele zwijgplicht (aangezien ze bvb Latitude al headlinen). Met andere woorden: het lijkt me sterk dat er nu nog een nieuwe headlinerwaardige naam opduikt in die periode.

Edit: Kasabian staat op zaterdag al op V Festival. Denk dat we Florence + The Machine onderhand als een 75% zekerheid kunnen zien.

VVK is 15e dus volgende week. Ik weet niet hoe lang het daar paasvakantie is, maar denk niet dat het dan nog is. Maar idd wat ik al zei, namen en info zou wel kunnen. Al verwacht ik dat ze ook daar mee wachten.

Waarom zouden Libertines niet meer kunnen. Die hebben nog geen Belgische datum. Ja ok ze zijn geen headliner materiaal, maar dat is Florence eigenlijk ook niet. Daarnaast is Florence overlap met RW en dat zou met Libertines niet zijn
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Ik denk dat ze de start van de vvk sowieso voor na de vakantie houden, het lijkt me best oneerlijk om die bewust te laten starten op een moment dat velen op reis zijn. In de vakantie dan info over die verkoop, eventueel wat namen.

Nog wat nieuwtjes van eFestivals: Kasabian is de laatste headliner van Rock En Seine, en die ‘mystery sub’ op Reading/Leeds zou gewoon om Alt-J gaan met contractuele zwijgplicht (aangezien ze bvb Latitude al headlinen). Met andere woorden: het lijkt me sterk dat er nu nog een nieuwe headlinerwaardige naam opduikt in die periode.

Edit: Kasabian staat op zaterdag al op V Festival. Denk dat we Florence + The Machine onderhand als een 75% zekerheid kunnen zien.


VVK is 15e dus volgende week. Ik weet niet hoe lang het daar paasvakantie is, maar denk niet dat het dan nog is. Maar idd wat ik al zei, namen en info zou wel kunnen. Al verwacht ik dat ze ook daar mee wachten.

Waarom zouden Libertines niet meer kunnen. Die hebben nog geen Belgische datum. Ja ok ze zijn geen headliner materiaal, maar dat is Florence eigenlijk ook niet. Daarnaast is Florence overlap met RW en dat zou met Libertines niet zijn

Paasvakantie is tot de 19e. Daarom dat ik er vraagtekens bij plaatste, ook al omdat die 15e nooit vanuit de organisatie of de media is gekomen, enkel vanuit enkele bands. Gezien die headlinerperikelen denk ik dat er niks zeker is zolang het vanuit een officieel kanaal komt.

Meest recente Belgische concert van Libertines: Vorst Club (4000 plaatsen) bijlange niet uitverkocht (gratis tickets via wedstrijden alom). Dat van Florence: Lotto Arena (8000 plaatsen) uitverkocht op een halfuur, ondanks dat ze een paar weken eerder nog op Werchter stond. Als organisatie zou ik het dan ook wel weten. Libertines zie ik ook wel komen hoor, maar dan een plekje voor de sub ofzo. Die hun populariteit is hier echt niet veel groter dan Babyshambles, dat is min of meer dezelfde Pete Doherty fanbase.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.192
1.217
Beck kan nog toegevoegd worden, dan heb je een trio Beck - The Offspring - Netsky.

Blur lijkt toch het meest voor de hand liggend (gaan ze echt de Benelux overslaan?), maar Chokri heeft al gezegd dat zij zeker niet komen... Raar.

Calvin Harris is uitgesloten, staat de zaterdag op V-Festival.

Sting en Fatboy Slim verwacht ik nog op Lokerse Feesten.

Disclosure en Paolo Nutini zou nog kunnen. Of toch nog dEUS (maar die hebben in principe al hun Belgische festivals al aangekondigd). Als ik nu geld moet inzetten, dan zet ik in op Paolo Nutini (staat de week na Pukkelpop in Glasgow).


Armoe troef eigenlijk. Geen wonder dat Rock 'n Heim voor het eerst in jaren slechts één dag is in plaats van drie. Dat was al een teken aan de wand. Dat Bastille headliner is (wat je kan afleiden aan de lettergrootte op de Pukkelpopwebsite), neem ik nu aan als 100% zeker.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Paolo Nutini zou tof zijn, heel tof zelf.

Florence zie ik niet gebeuren omdat ze al op werchter staat + het feit dat werchter geen topaffiche heeft, stel dat ze dan ook nog eens een sub hebben die ook op pukkelpop staat dan krijgen ze daar nog een paar klappen extra rond de oren.

The Libertines misschien wel het meeste kans; maar waarom niet aangekondigt met de eerste namen.

Jack White, hoop het echt! Maar komt alleen als headliner (geen probleem, maaar!)
Staat tot nu toe nergens anders in Europa dus kans is ook klein

Snow Patrol en Pixies brengen album uit dus wieweet één van de twee alhoewel ze zich dan wel mogen gaan haasten.

(Even ter info: Gisteren hebben The Scabs op VTM bij liefde voor muziek openlijk naar een plaats op Pukkelpop gesolliciteerd)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.332
9.063
Meen me ook te herinneren dat de vvk de 15de was. Maar vraag me niet meer waar... Ik dacht dat dat al meteen bekend was maar kijkend op de website kennelijk nog niet officieel. Raar... Ik ging altijd uit van de 15de in m'n hoofd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken